07136476172 - 09172030360 [email protected]

احتمالا شما که این مطلب را می خوانید به دنبال بهترین روانشناس شیراز برای درمان افسردگی هستید. در این مطلب قصد داریم با جزیات بیشتر به آن بپردازیم تا شما بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

بهترین روانشناس دارای درک بالایی از ماهیت انسان و ابزارهای عملی برای غلبه بر بسیاری از سخت ترین چالش های بیماران خود هستند.

استعداد، مهارت، آموزش و مجوز های لازم مواردی هستند که بهترین روانپزشکان شیراز از آن برخوردار هستند. بعلاوه قابل اعتماد بودن، توانایی برقراری ارتباط، و توجه به نیازهای مراجع بسیار مهم است. در بهترین حالت، پس از درمان توسط این درمانگران حرفه ای، احساس رهایی از افسردگی و بقیه اختلالات خلقی به شما دست خواهد داد. پس از آن احساس پیشرفت و موفقیت می کنید، عشق می ورزید و متحول می شوید.

دانستن اینکه بهترین روانشناس شیراز برای درمان افسردگی چه خصوصیاتی دارد و این که مشاوره با کدام روانشناس احتمال موفقیت بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت، مهم است. در اینجا ما هفت صفت ضروری را جهت یافتن بهترین روانشناس شیراز برای درمان افسردگی مطرح می کنیم.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان با افسردگی دست و پنجه نرم می کنید و به دنبال بهترین تیم درمانی متشکل از روانپزشکان، روانشناسان، نوروساینتیست های و سایر متخصصین مرتبط هستید با ما در تماس باشید. شما لایق بهترین ها هستید. 

07136476172-09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

1. اعتماد سازی

روانشناس از مراجع خود می خواهد که اسرارش را فاش کند، ترس های خود را آشکار کند. تا بتواند راهکارهای  جدیدی به فرد ارائه دهد. این تنها در صورتی می تواند اتفاق بیفتد که بیماران کاملاً احساس امنیت و مورد قضاوت قرار نگرفتن داشته باشد.

تحقیقات نشان می دهد که اثربخشی درمان به اعتماد – رابطه بین درمانگر و بیمار بستگی دارد. این دو باید یک حس قوی از رابطه، اعتماد و امنیت ایجاد کنند. اعتماد پایه و اساس احساس امنیت است.  “بدون اعتماد، درمان نمی تواند ادامه یابد.” “این عنصر ضروری است.”

اعتماد چگونه ایجاد می شود؟ درمانگران بزرگ مجذوب انواع تجربیات انسانی هستند و مشتاق هستند تا اطلاعات بیشتری در مورد فردی که در مقابل آنها نشسته است بدست آورند. مراجعین به کنجکاوی واقعی درمانگر پاسخ می دهند. آنها کم کم احساس راحتی می کنند، افکارشان را به اشتراک می گذارند و اعتماد می کنند.

دومین عنصر ارتباط که بهترین روانشناس شیراز برای درمان افسردگی از آن برخوردار هستند، گوش دادن با دقت است. ایجاد شرایطی که در آن بیمار احساس می کند کاملاً شنیده می شود، باعث می شود ارتباط ویژه ای بین روانشناس و بیمار ایجاد شود. سومین مورد از برقراری ارتباط، قضاوت نکردن است، که بیمار را آزاد می گذارد تا حرف خود را باز کند و به درمانگر این امکان را می دهد که شخص را درک کند.

این ارتباط، به طور مستمر از طریق تکنیک های مختلف، برای عمیق تر کردن احساس امنیت، توسط روانشناس تقویت می شود. مباحث دوره ای و اصلاح اهداف درمان، به بیمار اطمینان می دهد که  روند درمان با اهداف وی همسو است. این ارتباط به کمک ایجاد انگیزه و یادآوری توانایی های مراجع تقویت می شود.

2. ذهن باز

بهترین روانشناس شیراز برای درمان افسردگی با یک دیدگاه ثابت برای درمان، شروع نمی کنند. آنها براساس شخصیت هر فرد و دیدگاه های وی، اهداف و روند درمان را تغییر می دهند. هر بیمار یک تاریخچه منحصر به فردی دارد و اغلب خلاقیت قابل توجهی برای تنظیم زندگی خود بوجود آورده است – اگرچه گاهی اوقات قبل از اینکه بتواند از این خلاقیت لذت ببرد، برای حل چالش درونی به کمک نیاز دارد. درمانگر می تواند به وی کمک کند تا مسیرش را انتخاب کند. «درواقع هدف روانشناس این است که بیمار را به بهترین شکلی که می‌تواند باشد، تبدیل کند، نه فردی که درمانگر فکر می‌کند باید باشد».

چالش ذهن باز به ویژه در زوج درمانی موثر است. دکتر زهرا مغفوری، روانشناس بالینی در انستیتو سلامت مغز می‌گوید بسیاری از زوج‌ها تصورات غلطی از اینکه یک رابطه عاشقانه سالم چطور باید باشد، دارند. خانواده درمانگران بزرگ، قبل از اینکه درمان را حول تفکرات زوجین متمرکز کنند، باورها و سوگیری های خود را در مورد روابط بررسی می کنند.

3. همکاری

بهترین روانشناس شیراز برای درمان افسردگی، روانشناسی است که همکاری تیمی دارد. این روانشناسان در صورت نیاز مراجع خود را برای مشورت در مورد اینکه آیا به دارو نیاز دارد یا خیر به روانپزشک ارجاع می دهند. بعلاوه معمولا این روانشناسان با تیمی از نوروساینتیست ها برای راهکارهای غیر دارویی (فناوری های عصبی) همکاری دارند.

روانپزشک می تواند با تجویز دارو درروند درمان کمک کند

4. مواجهه با ترس

گوش دادن با دقت و همدلی با احساسات بیماران در مورد تجربیات زندگی آنها حداقل موردی است که همه درمانگران باید داشته باشند. اما بهترین روانشناس شیراز برای درمان افسردگی فراتر از همدلی وارد حوزه مسئولیت پذیری و تغییر می شوند. آنها گاهی بیماران خود را در شرایط سخت قرار می دهند، حتی اگر گاهی اوقات این کار ناراحت کننده باشد.

پاسخگو نگه داشتن بیماران یکی از وظایف درمان است. اما در نهایت روانشناس مراجعین خود را راهنمایی می کند تا خود را پاسخگو نگه دارند.

به عنوان مثال، دکتر رستمی روانشناس بالینی در کلینیک سلامت مغز دانا اغلب با بیماران تکنیک رفتار درمانی شناختی (CBT) را کار می کند. یکی از روش ها در این تکنیک توانایی بررسی اعتبار افکار مراجعین است. اگر فرد افسرده جمله ای مانند “هیچ کس مرا دوست ندارد” یا “من برای همیشه تنها خواهم ماند” را بیان کند، دکتر رستمی به آنها سوالاتی مرتبط با  اعتبار این موضوع می پرسد: آیا شواهدی داری که نشان دهد هیچ کس تو ر دوست ندارد؟ اگر نه، چه بیانیه دقیق تری می توانی داشته باشی؟ در نهایت بیماران یاد می گیرند که خودشان افکارشان را به چالش بکشند.

راه دیگر برای پاسخگویی به بیماران از طریق تمرین وظایف چالش برانگیز اما ضروری است.

یک دانش آموز دبیرستانی درونگرا که از ملاقات با افراد جدید در مدرسه می ترسد، می توان از او خواست که ایستاده تمرین کند، تماس چشمی برقرار کند، دست درمانگر را بفشارد و خود را معرفی کند. و سپس آن را پنج بار دیگر تمرین کنید.

دکتر رستمی یک بار با مردی کار می کرد که پس از تصادف شدید از رانندگی می ترسید. چند ماه پس از درمان، دکتر رستمی به او گفت: “خب، بیا بریم کمی رانندگی کن.”

ابتدا به آرامی در اطراف مجتمع آپارتمانی او رانندگی کردند. سپس با جرات وارد جاده شدند. به طور دوره ای، رستمی از سطح اضطراب او از رانندگی نمونه برداری می کرد. سطح ترس او از 100 شروع شد، سپس به 95 کاهش یافت، سپس به 70 و در نهایت به 50 کاهش یافت.

در جلسات آخر درمان مراجع وی بسیار خوشحال بود و فریاد میزد: “باورم نمیشه دارم رانندگی می کنم!” دکتر رستمی می گوید «اگر بتوانید مراجعین را به مدت کافی در این وضعیت ناراحت کننده نگه داریم، عادت ایجاد می‌شود و آنها احساس ترس نخواهند کرد. و آن لحظه مانند یک معجزه است.

5. تغییر راهکار درمانی

بهترین روانشناس شیراز برای درمان افسردگی رویکرد خود را با هر بیمار تطبیق می دهد. این روانشناسان در حالت‌های مختلف کار می‌کنند و از امتحان چیزهای جدید دریغ نمی‌کنند.

روانشناسان چطور متوجه می شوند که راهکار درمانی خود را باید تغییر دهند؟ زمانی که بیمار در حال پیشرفت نیست. بازه زمانی این تغییر بستگی به شرایط فرد دارد.

یک روانشناس ممکن است زمانی که بیمار را به دلیل فوبیا درمان می‌کند، در هفته‌ها، یا چند ماه برای یک اختلال شخصیت، انتظار نشانه‌های بهبودی داشته باشد – نه لزوماً بهبودی گسترده، بلکه نشانه‌هایی از تغییر، مانند کاهش علائم، یک حس جدید امیدواری، یا عمیق‌تر شدن رابطه. اگر درمان جواب ندهد، روانشناس خوب ممکن است روش‌ را تغییر دهد، سبک ارتباطی خود را تغییر دهد یا عمیق‌تر کاوش کند.

دکتر مغفوری با زن جوانی کار می کرد که از افسردگی رنج می برد. او اضطراب اجتماعی شدیدی داشت. دکتر مغفوری رویکردی شناختی رفتاری CBT را برای وی پیش گرفت. اما مراجع او چیزی نمی گفت. او فقط  اشک از صورتش سرازیر می شد.

دکتر مغفوری چند قدم به گذشته فرد بازگشت. او نیاز داشت که واقعیت مشکل مراجع خود را درک کند. با تغییر تکنیک درمان مراجع توضیح داد که خارج شدن از خانه، انجام امور یا انجام ساده ترین کارها چقدر سخت است. زندگی بسیار سخت تر از تردیدهای موقعیتی ناشی از اضطراب اجتماعی بود. شوهرش که مردی مذهبی بود، فکر می کرد مشکلات او به دلیل بی انگیزگی است و احساس می کرد که می تواند او را از راه های معنوی شفا دهد.

بیماری او آنقدر شدید بود که برای تکنیک های CBT آماده نبود. دکتر مغفوری تصمیم گرفت که شوهر را به عنوان بخشی از رویکرد درمانی به جلسات روان درمانی بیاورد. با این کار، زن شروع به بهبود کرد.

6. آشنایی با نورتکنولوژی

علاوه بر تکنیک های رواندرمانی، بهترین روانشناس شیراز برای درمان افسردگی باید از فناوری های موجود برای درمان بیماران خود نیز آگاه باشد. فن آوری هایی مانند نقشه برداری مغز، تحریک فراجمجمه ای مغز، تست خواب، نوروفیدبک و بقیه تکنولوژی های تنظیم سیستم عصبی.

نقشه مغزی در شیراز

نوروتکنولوژی می تواند روند درمان را سریعتر کند، همچنین می تواند باعث پایدار ماندن خلق و خو بیماران پس از جلسات درمان شود. بعلاوه نیاز به دارو در افرادی که از فناوری های عصبی برای درمان مشکلات خلقی خود استفاده می کنند کاهش می یابد.

معمولا روانشناسان بزرگ از این روش ها آگاهی کافی دارند و با همکاری تیمی با متخصصین علوم اعصاب از این روش ها برای ارتقا کیفیت درمان استفاده می کنند.

7. خودآگاهی

اگر خودتان را نمی شناسید، نمی دانید در اطرافتان چه اتفاقی می افتد. به همین دلیل است که سطح خودآگاهی درمانگر برای درمان بسیار مؤثر است. بهترین روانشناس شیراز برای درمان افسردگی، سوگیری‌ها و نقاط  ضعف خود را بررسی می‌کنند و به خودکاوی ادامه می دهند، خواه به شکل درمان خود، کار گروهی، نظارت متخصصین دیگر یا آموزش مداوم باشد.

داشتن درک عمیق از اینکه آنها چه کسانی هستند می تواند مانع از تأثیرگذاری آگاهانه یا ناآگاهانه باورهای آنها بر کار شود.

یکی از جنبه های مهم خودآگاهی، حساسیت به فرضیات خود، به ویژه در مورد تفاوت های فرهنگی، جنسیت و نژاد است. درمانگران بزرگ به تنوع گسترده تجربیات انسانی آگاه هستند و خود را در یک چشم انداز محبوس نمی کنند. آنها همچنین آزادانه از بیماران می خواهند که در مورد دیدگاه منحصر به فرد خود صحبت کنند.

مسیر شفا

مهم‌ترین چیزی که در مورد درمان افسردگی و یافتن بهترین روانشناس برای درمان افسردگی باید به یاد داشته باشید، درخواست کمک است! افسردگی نشانه ضعف یا تنبلی نیست، افسردگی نشانه عدم تعادل چیزی در مغز است. خوشبختانه، با درمان مناسب، می توانید دوباره احساس خوبی داشته باشید.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان با افسردگی دست و پنجه نرم می کنید و  به دنبال بهترین تیم درمانی متشکل از روانپزشکان، روانشناسان، نوروساینتیست های و سایر متخصصین مرتبط هستید با ما در تماس باشید. شما لایق بهترین ها هستید. 

07136476172-09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

بهترین متخصص افسردگی در شیراز

بهترین روانپزشک شیراز – واقعیت چیست؟

چگونه بهترین روانشناس زن در شیراز را پیدا کنیم

برترین مرکز ثبت و تفسیر qEEG / نقشه مغزی در شیراز

به این مقاله امتیاز دهید