07136476172 - 09172030360 [email protected]

با هم این مقاله را بشنویم:

بهترین روانپزشک شیراز کیست؟ این سوالی است که بسیاری از افراد از خود می پرسند و اغلب اوقات به پاسخ دقیقی نمیرسند. همه ما می‌خواهیم بدانیم پزشکان برتر چه کسانی هستند و می‌خواهیم بدون مشکل بتوانیم با آنها ملاقات کنیم. برای کمک به شما در یافتن این روانپزشکان، در اینجا مشخصه بهترین روانپزشکان را بازگو خواهیم کرد. و اینکه چطور میتوان بهترین روانپزشک را در شهر شیراز بیابید را مورد بحث قرار خواهیم داد.

ما این سوال را در گوگل جستجو کردیم “چگونه بهترین روانپزشک را پیدا کنم؟” در گوگل تقریباً دو میلیون نتیجه از سراسر جهان پیدا شد. برای ما سخت است  که تایید کنیم پاسخ کامل این سوال را اینجا آورده ایم، در حالی که بسیاری از پاسخ ها در اینترنت وجود دارد. با این حال آنچه در ادامه می آید پاسخ قطعی و نهایی نیست.

روانپزشک کیست؟

بهترین روانپزشک شیراز، روانپزشکی است که در تشخیص و درمان اختلالات روانی تخصص دارد. و این تخصص در، افسردگی ، اختلالات اضطرابی، اختلال دوقطبی، اختلالات خوردن، و مشکلات سوء مصرف مواد می تواند باشد . بهترین متخصصین، روانپزشکانی هستند که بیماری های فیزیکی مزمن را که دارای علائم روانپزشکی هستند (مانند دیابت یا بیماری قلبی) درمان می کنند. برخی از روانپزشکان نیز در مورد اختلالات خواب متبحر هستند.

روانپزشک، پزشکی است که در درمان اختلالات روانی تخصص دارد. از آنجایی که روانپزشکان دارای مدرک پزشکی هستند و در زمینه روانپزشکی آموزش دیده اند، آنها بخشی از معدود متخصصانی می باشند که قادر به تجویز دارو برای درمان مسائل مربوط به سلامت روانند. مانند یک پزشک عمومی، یک روانپزشک ممکن است علاوه بر انجام روان درمانی، معاینات فیزیکی انجام دهد و آزمایش های تشخیصی را نیز تجویز کند.

روانپزشکان ممکن است به عنوان بخشی از یک تیم سلامت روان مشغول به کار باشند و اغلب با پزشکان، نوروساینتیست ها، مددکاران اجتماعی، کاردرمانگران و پرستاران حوزه روانپزشکی مشورت می کنند.

آیا بدنبال بهترین روانپزشکان شیراز هستید؟ همه شما شایسته دریافت بهترین مراقبت هستید. همین امروز زمان مشاوره خود را تنظیم کنید! با ما در تماس باشید.

07136476172-09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

 
 

چگونه یک پزشک، بهترین روانپزشک می شود؟!

چند راه مختلف وجود دارد که می توان روانپزشک شد. برای روانپزشک شدن باید در رشته پزشکی تحصیل کرد. پس از آن، باید به مدت چهار سال دوران تخصص روانپزشکی را گذراند.

ویژگی های یک روانپزشک خوب

بهترین روانپزشک، یک روانپزشک باید مهربان، دلسوز و فهمیده باشد. بعلاوه یک روانپزشک خوب باید از تکنولوژی های موجود در رشته خود و رشته های مرتبط برای درمان های غیر دارویی آگاه باشد. تکنولوژی هایی مانند انواع تحریک مغز،واقعیت مجازی، نوروفیدبک، بایوفیدبک…

همچنین باید اطلاعات زیادی در مورد اختلالات روانی و آخرین درمان ها داشته باشند. درواقع باید به روز باشد.
یک روانپزشک خوب باید برای ویزیت خود با بیماران زمان بگذارد، تا بیماران خود را بشناسد و یک رابطه قابل اعتماد ایجاد کند.

چه چیزی بهترین روانپزشک در شیراز را از بقیه متمایز می سازد؟

 ویژگی های زیر کلیدی هستند:

  • مهارت های شنیداری و مشاهده خوب
  • صرف زمان برای آموزش بیمار و خانواده
  • همدلی
  • وسعت دانش
  • عمق دانش
  • فروتنی – حرفه ای و شخصی
  • صداقت

مهارت شنیداری و مشاهده:

 این ویژگی روانپزشک خوب می تواند کمک کند تا ارتباط لازم بین بیمار و روانپزشک برقرار شود. همچنین روانپزشک با مهارت مشاهده علائم، تشخیص دقیقی را انجام می دهد.

صرف زمان برای آموزش:

تمایل به صرف وقت برای آموزش بیمار و خانواده یکی دیگر از مشخصات یک روانپزشک خوب است. در برخی شرایط کمک خانواده به فرد میتواند در پیشبرد روند درمان بسیار کارساز باشد. در این شرایط یک روانپزشک خوب علاوه بر آموزش بیمار راهکارهایی را به خانواده وی ارائه می دهد.

پنج ویژگی آخر است که یک انسان خوب را تبدیل به یک روانپزشک خوب و یا بهترین روانپزشک می کند.

همدلی:

طبق یک مطالعه اخیر، روانپزشکان که به افراد مبتلا به بیماری روانی کمک می کنند باید در طول درمان از مهارت های همدلی استفاده کنند، بهترین روانپزشک در شیراز یا هر جای دنیا، با استفاده از همدلی می تواند در موقعیت هایی خاصی که افراد تمایلی به کمک گرفتن ندارند، قادر به ایجاد روابط قابل اعتماد نیستند یا به دلیل اختلالات سلامت روان برای برقراری ارتباط منطقی و عاطفی با دیگران مشکل دارند، ارتباط لازم را با بیمار برقرار کنند.

روانپزشکان خوب باید برای نشان دادن همدلی، فعالانه به نگرانی‌ها و احساسات بیمار گوش کنند و به آنها احترام بگذارند. علاوه بر دارو، همدلی با بیماران می تواند اثربخشی درمان را افزایش دهد.

وسعت دانش:

علائم همپوشانی قابل توجهی بین بیماری های مختلف روانپزشکی وجود دارد. به عنوان مثال، حواس پرتی می تواند نشانه ای از ADHD، اختلال رشد، هیپومانیا، شیدایی، افسردگی، روان پریشی، سوء مصرف مواد، اختلالات اضطرابی متعدد، اختلالات شخصیتی خاص باشد، یا می تواند بدون داشتن هیچ گونه اختلال روانپزشکی، وجود داشته باشد. بهترین روانپزشک شیراز کسی است که دانش گسترده ای دارد، حتی زمانی که احتمال می دهد تشخیص چیست، قبل از تصمیم گیری در مورد آن، دامنه وسیعی از امکانات تشخیصی را در نظر می گیرد.

وسعت دانش به این معنی است که بهترین روانپزشک، از راه حل های درمانی متنوعی مانند دارو درمانی، روان درمانی، رویکردهای نوروتکنولوژی غیر دارویی، برای درمان استفاده می کند. و بسته به مشکل هر بیمار، از راه حل های متفاوتی استفاده می کند. یک روانپزشک معمولی ممکن است برای بسیاری از اختلالات تجویز های مشابه ای داشته باشد: به قول معروف، وقتی تمام چیزی که داری فقط یک چکش است، همه چیز شبیه میخ می شود!

عمق دانش:

منظور از عمق دانش، این است که یک روانپزشک ماهر تقریباً همه چیزهای بالینی را که باید بداند می داند. اگر چیزی را نداند، حاضر است یاد بگیرد و با متخصصین مرتبط مشورت کند.

بهترین روانپزشک در شیراز که به دنبال آن هستیم باید درک دقیقی از داروها، ملاحظات ایمنی آنها، تأثیرات آنها بر بیماران داشته باشد. به عنوان مثال، اگر بیمار سابقه اعتیاد به مواد مخدر دارد، باید داروهای بسیار اعتیادآور را با احتیاط تجویز کند. یا به طور کامل از تجویز آنها اجتناب کند. علاوه بر این، باید بداند که به دلیل عوارض جانبی یا بی اثر بودن چه زمانی دوز را کاهش دهد یا داروها را تغییر دهد.

فروتنی:

یک روانپزشک متواضع و حرفه ای به همیشه آگاه است، که تشخیص روانپزشکی صد درصد قطعی نیست. و روش های دیگری مثل نقشه برداری مغز وجود دارد که می تواند به تشخیص کمک کند. یک روانپزشک خوب میداند که مهم نیست چقدر به تشخیص اولیه‌اش از بیماری فرد اطمینان دارد، تا زمانی که بیمار را برای مدتی پیگیری نکرده باشد، و از تکنولوژی های موجود استفاده نکرده باشد تشخیص موقتی خواهد بود و ممکن است تغییر کند.

بهترین روانپزشک در شیراز که می تواند واقعا به ما در درمان کمک کند، اهمیت یادگیری مداوم را درک می کند. این به روانپزشک کمک می کند تا در مورد درمان های پیشرفته و استانداردهای پزشکی آگاه باشد. روانپزشکان برتر همچنین مخالف پرسیدن سوال یا مشورت گرفتن از متخصصین مرتبط در هنگام بروز مشکلات نیستند.

فروتنی شخصی روانپزشک، در نحوه برخورد او با بیمار با آگاهی همیشگی از این که بیمار، حتی در بدترین مراحل بیماری روانی، برابر با او به عنوان یک انسان است، منعکس می شود. 

صداقت با بیماران:

توانایی صادق بودن با بیماران یکی دیگر از ویژگی های کلیدی یک روانپزشک خوب در شیراز است که در جستجوی آن هستیم.صداقت به این معنی است که متخصص باید کاستی های بیمار را به او گوشزد کند. و به افراد بیاموزند چگونه روی مشکل خود کار کنند. روان‌پزشکان خوب باید هر اقدام لازم را که می‌تواند برای بهبود روابط و کیفیت زندگی فرد موثر باشد به بیمار یادآوری کند. از این نظر، صداقت فراتر از گفتن حقیقت است. این به معنای ارائه اطلاعات واقعی هر زمان که برای بهبود وضعیت بیمار لازم باشد، است.

روانپزشک چه فرقی با روانشناس دارد؟

روانپزشکان با روانشناسان همکاری دارند، اما نباید آنها را با هم اشتباه گرفت. روانشناسان، پزشک نیستند.

روانشناسی و روانپزشکی حرفه های متمایزی هستند، اما هر دو نقش مهمی در زمینه سلامت روان دارند. تفاوت‌های کلیدی بین روان‌شناسان و روان‌پزشکان به پیشینه تحصیلی و امکان تجویز دارو برمی‌گردد، اما هر دو، در هدف مهم که همان کمک به بیماران برای داشتن احساس بهتر است، اشتراک دارند.

هیچ کدام “بهتر” از دیگری نیست، اما نیازهای بیمار و علائم خاص، ممکن است در این که کدام متخصص برای کمک به درمان او بهتر است، نقش دارد.

برای آشنایی بیشتر با روانشناسی کلیپ زیر را ببینید:

 

 

 

پیدا کردن روانپزشک مناسب یا بهترین روانپزشک

اگر به دنبال بهترین روانپزشک شیرازهستید، از پزشک خانواده خود بخواهید که شما را ارجاع دهد یا می توانید در اینترنت جستجو کنید به دنبال رتبه بندی و بررسی آنلاین باشید. همچنین می توانید با انجمن روانپزشکی مشورت کنید.

بهترین روانپزشکان شیراز کسانی هستند که به بیماران خود اهمیت می دهند و مدام در حال یادگیری درمان های جدید برای اختلالات روانی هستند.

پس بهترین روانپزشکان شیراز چه کسانی هستند؟ پاسخ به این سوال دشوار است. زیرا پزشکان بزرگ زیادی در شیراز وجود دارند. همانطور که می بینید، روانپزشکان بزرگ زیادی وجود دارند که می توانند به شما در رفع مشکلات سلامت روان کمک کنند. مهم است که فردی را پیدا کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. و با او راحت صحبت کنید. از پرسیدن توصیه ها یا انجام برخی تحقیقات آنلاین قبل از تصمیم گیری نهایی نترسید. شما شایسته بهترین مراقبت ممکن هستید و این با یافتن پزشک مناسب شروع می شود.

آیا باید به روانپزشک مراجعه کنم؟ بهترین روانپزشک شیراز کیست؟

ما خوش شانسیم که در جامعه مدرن، اکنون می بینیم که افراد بیشتری به طور فعال برای رفع انگ مرتبط با سلامت روان تلاش می کنند. در گذشته، مراجعه حضوری یا آنلاین به روانپزشک، برای بحث در مورد نگرانی های مربوط به سلامت روان، توسط برخی افراد به عنوان نشانه ای از ضعف یا منبع شرم تلقی می شد.

اکنون، به نظر می‌رسد که تمایل بیشتری برای ارتباط با روانپزشک برای درمان داریم. زمانی که به سلامت روانی خود به همان اندازه که سلامت جسمانی خود اهمیت می دهیم.

این که از خود بپرسید آیا باید به روانپزشک مراجعه کنم، اولین قدم برای تأیید این موضوع است. چیزی که ممکن است نشان دهد واقعا به کمک نیاز داشته باشید. بدانید که این سوال بسیار شجاعانه است.

این نکته مهم است:

  •  بر اساس نظر اتحاد ملی بیماری های روانی (NAMI)، از هر 5 بزرگسال در ایالات متحده، 1 نفر هر ساله با نوعی بیماری روانی سروکار دارد.
  • از هر 20 نفر، یک نفر با یک بیماری روانی جدی سروکار دارد.
  • در این بین واضح است، که بپذیریم سلامت روان مهم است. اگر به دنبال کمک حرفه ای هستید، ممکن است مطب یا کلینیک روانپزشک خوب و حرفه ای در شیراز دقیقاً جایی باشد که به آن مراجعه می کنید. پس مهم است که به این سوال پاسخ دهید، بهترین روانپزشک شهرتان کیست؟ بهترین روانپزشک شیراز چه کسی است؟

در صورتی که احساس سردرگمی می کنید، می توانید از ما، مشاوره رایگان حرفه ای دریافت کنید.

یک روانپزشک خوب چگونه به شما کمک می کند؟

روانپزشک فردی است که در ارزیابی، تشخیص، پیشگیری و درمان اختلالات روانی، رفتاری و عاطفی تخصص دارد. برای روانپزشک شدن حدود 10-12 سال آموزش لازم است. این مسیر سخت است. برای دستیابی به این مدرک نیاز به دکترای پزشکی (MD)  سپس تکمیل رزیدنتی این رشته و قبولی در آزمون‌های بورد است.

روانپزشکی شامل شاخه های تخصصی در زمینه های خاصی مانند روانپزشکی کودکان و نوجوانان، سوء مصرف مواد، سالمندان و روانپزشکی قانونی و غیره است. این متخصصین به آموزش های تخصصی بیشتری نیاز دارند.

یک روانپزشک نه تنها واجد شرایط تشخیص دقیق است، بلکه آموزشی که در دوران پزشکی عمومی دیده اند آنها را قادر می سازد تا جنبه های فیزیکی که ممکن است به نگرانی های روانی بیمار کمک کند، ارزیابی کنند.

نقش مهم دیگر روانپزشک این است که آنها قادر به تجویز دارو برای درمان شرایط سلامت روان هستند. توجه داشته باشید که این تفاوت اصلی بین یک روانپزشک و یک روانشناس بالینی است.

معمولاً یک دارو همراه با رویکرد های غیر دارویی برای کاهش علائم ویا تغییر احساسات منفی، تفکر غیرواقع‌بینانه یا رفتارهای متعاقب مصرف می‌شود.

تحقیقات در طول سال‌ها ثابت کرده است که ترکیب دارو و رویکرد های غیر دارویی بهترین راه است .که منجر به نتایج بسیار مؤثرتر، طولانی‌مدت و سودمندتر از هر درمان به تنهایی می‌شود.

دانستن زمان مراجعه به روانپزشک برای برخی افراد ممکن است دشوار باشد. تعیین اینکه آیا شما بیش از حد تحت فشار هستید و فقط نیاز به استراحت برای سلامت روان دارید، یا اینکه آیا چیزی عمیق تر در حال وقوع است، می تواند سخت باشد. در هر صورت باید به بهترین روانپزشک مراجعه کنید، زیرا سلامت روان شما بسیار مهم است. باید بررسی کنید و بدانید که بهترین روانپزشک شهرتان کیست. اگر درحال خواندن این مطلب هستید در جستجو بهترین روانپزشکان شیراز هستید.  

اگر از خود می پرسید: “آیا به روانپزشک نیاز دارم؟”

هر کدام از اینها نشانه هایی هستند که ممکن است زمان آن رسیده که باید به دنبال کمک باشید. شرایط سلامت روان نشان دهنده شکست شخصی نیست. بلکه می توانند مستقیماً با عوامل متعددی مرتبط باشند که می تواند محیطی یا مربوط به ژنتیک باشد.

برخی از دلایل اصلی که افراد ممکن است تصمیم بگیرند از یک روانپزشک یا ارائه دهنده سلامت روان کمک بگیرند می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ژنتیک (ارثی بودن)
  • عوامل استرس زای محیطی
  • عدم تعادل شیمیایی در مغز
  • یک ضربه مغزی یا عفونت مغزی تشخیص داده نشده
  • سوء مصرف الکل و/یا مواد مخدر
  • آسیب مغزی قبل از تولد یا جنین در هنگام تولد
  • افسردگی پس از زایمان
  • تغذیه نامناسب
  • قرار گرفتن در معرض سموم

دلایل مشاوره با روانپزشک

تعیین زمان مراجعه به روانپزشک در شیراز اغلب نیازمند یک ارزیابی صادقانه از خود است. در حالی که شما نباید سعی کنید هیچ بیماری روانی خاصی را تشخیص دهید. مطمئناً می توانید از رفتارها، احساسات و الگوهای فکری ناسالم خود آگاه شوید.

حتی دوره‌های مکرر، اما موقتی اضطراب، استرس، افسردگی یا نوسانات خلقی ممکن است نشانه‌ای از یک وضعیت سلامت روان بزرگ‌تر باشد. بنابراین ممکن است نیاز به درمان حرفه‌ای داشته باشد.

همه ما در مقطعی از زندگی با شکست‌های حرفه‌ای، روابط ناموفق، نگرانی‌های مالی و زیان‌های شخصی مواجه می‌شویم. اما اگر در توانایی شما برای عملکرد روزانه اختلال ایجاد کند یا در روابط بین فردی‌تان به یک مشکل جدی تبدیل شود، ممکن است مراجعه به روانپزشک لازم باشد.

نحوه کنار آمدن شما با مشکلات و واکنش شما، می تواند مشخص کند که آیا مداخله روانپزشکی ایده خوبی است یا خیر.

اگرمی‌خواهید بفهمید چه زمانی باید به روانپزشک مراجعه کنید، می‌توانید به دنبال دوره‌هایی از علائم سلامت روان باشید.

اینها شامل موارد زیر هستند:

  • یک شروع ناگهانی اختلال روانپزشکی
  • افزایش شدید شدت و/یا یک دوره اضطراب طولانی مدت
  • الگوی تعارضات بین فردی
  • پرهیز از مسئولیت پذیری

اپیزودهای سلامت روان ممکن است به صورت پراکنده اتفاق بیفتند. اما اگر بر کیفیت زندگی شما تأثیر منفی بگذارند، این نشانه واضحی است که ممکن است برای کمک گرفتن آماده باشید.

نمونه هایی از شرایط حاد سلامت روان که عود می کنند می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • عصبانیت شدید
  • خشم
  • اضطراب ناتوان کننده
  • افسردگی
  • اختلالات خوردن 
  • اختلالات خواب
  • دوره های غم و اندوه شدید
  • افکار خودآزاری یا خودکشی

به یاد داشته باشید:

اگر مایل به کمک هستید، این نشانه ضعف نیست. بلکه نشان دهنده قدرت و فروتنی است. ادامه رفتارهای منفی یا الگوهای فکری می تواند مضر باشد. همچنین پیامدهای طولانی مدت داشته باشد.

مداخله زودهنگام و تمایل به دریافت راهنمایی یک متخصص سلامت روان بهترین کاری است که می توانید برای خود و عزیزانتان انجام دهید. البته به همین دلیل است که در جستجو بهترین روانپزشک در شیراز هستید. علائم زیر ممکن است نشان دهند که زمان آن فرا رسیده است که به دنبال کمک حرفه ای باشید:

  • مشکل در تنظیم احساسات یا الگوهای فکری
  • در کنترل احساسات خود مشکل دارید
  • مشکلات سلامتی غیر قابل توضیح یا ناگهانی یا بیماری جسمی در محل کار یا مدرسه
  • به طور مؤثر عمل نمی کنید
  • تغییرات ناگهانی در الگوی خواب یا اشتها
  • ترس بیش از حد یا نگرانی شدید و مداوم
  • تلاش برای ایجاد و حفظ روابط
  • تغییرات ناسالم در میل جنسی
  • درگیر شدن در رفتار پرخطر
  • کابوس ها
  • جدا شدن از واقعیت، هذیان، پارانویا یا توهم
  • ضربه ای که زندگی را تغییر می دهد (حمله، تصادف رانندگی)
  • از دست دادن علاقه به فعالیت ها
  • انزوا
  • سوگواری 
  • افزایش مصرف مواد برای کاهش علائم (مواد مخدر، الکل)
  • داشتن افکار خودکشی یا آسیب رساندن به خود
  • عصبانیت مداوم یا مکرر (برای دوره های بیش ازچند ماه)
  • نگرانی و/یا اضطراب بیش از حد
  • تهدید برای خود یا دیگران

پس به این سوال مهم باید بپردازیم که بهترین روانپزشک شیراز کیست؟

لیست بالا می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا باید به روانپزشک مراجعه کنید یا متخصص سلامت روان.

اما گاهی اوقات همه چیز آنقدر واضح نیست.

شما همچنین ممکن است شرایط عمومی زندگی را تجربه کنید که به طور طبیعی کنترل آنها دشوار است. به عنوان مثال، روابط با افرادی که شخصیت خاصی دارند (مانند درونگراها). که هیچ رابطه خانوادگی زنده ای ندارند. اعتماد به نفس بسیار پایینی دارند یا آسیب های دوران کودکی را تجربه کرده اند. همگی می توانند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارند.

صرف نظر از دلیلی که ممکن است به دنبال کمک از یک روانپزشک باشید، انجام این کار مطلقاً شرم آور نیست. شما باید به خاطر تمرکز بر خودمراقبتی و شناخت نیازهای سلامت روان خود به خود افتخار کنید.

هنگامی که بهترین روانپزشکان شیراز را شناسایی کردید، همچنان باید آنها را غربالگری کنید. موارد زیر چند مورد مهم برای بررسی است:

تحصیلات : پزشکی عمومی و تخصص روانپزشکی خود را در کدام دانشگاه به پایان رسانده.

رتبه بورد : آیا رتبه برتر بورد تخصصی بوده است؟

زمینه های تخصص : تخصص او چقدر به مشکل شما مرتبط است؟

وابستگی علمی : آیا آنها روانپزشکی را تدریس می کنند یا استاد دانشگاه هستند؟ اگر چنین است، ممکن است با تحقیقات علمی بیشتر آشنا باشند.

انتشارات : آیا آنها مقاله‌ای در مجلات یا کتاب‌های علمی منتشر کرده‌اند؟ یا محتوا ویدیویی تولید کرده‌اند؟

تیم: آیا بهترین روانپزشکی که پیدا کردید با تیم های چند تخصصی همکاری دارد؟ مانند نوروساینتیست ها، نورولوژیست ها، روانشناسان… یا به تنهایی کار میکند.

بهترین متخصص روانپزشک شیراز

اگر بدنبال بهترین روانپزشکان شیراز برای مشکلات خلقی خود هستید هستید، پیشنهاد ما انستیتو سلامت مغز است که در آن از یک تیم چند تخصصی برای بهترین رویکرد درمانی استفاده شده است. متخصصین ما رتبه های برتر بورد تخصصی شامل روانپزشکان، متخصصین نورولوژی، متخصصین علوم اعصاب و روانشناسان متبحر می باشند. برای اطلاعات بیشتر با شماره های ما در تماس باشید 09172030360-07136476172

جلسه ملاقات (ویزیت)

در طول ویزیت اولیه توسط بهترین روانپزشک شیراز سعی کنید پزشک خود را ارزیابی کنید. شما باید سعی کنید لیستی از سوالات تهیه کنید و لیستی از داروهای فعلی، هرگونه سوابق آزمایشی، پرونده سلامت، پرونده بستری شدن در بیمارستان و سوابق تست های روانشناسی را به جلسه مشاوره با پزشک بیاورید.

بهترین روانپزشک شیراز کسی است که  تصمیم‌گیری مشترک را تمرین کند. کسی که مایل باشد اهداف زندگی شما را در نظر بگیرد، به سؤالات شما پاسخ دهد، به نگرانی‌های شما رسیدگی کند، گزینه‌هایی دارویی و غیر دارویی ارائه دهد. و به شما کمک کند تا به بهترین حالت برای درمان خود عمل کنید.

روان پزشک ممکن است با بیمه ها همکاری نکند و راهکارهای غیر دارویی به شما پیشنهاد دهد که برای شما هزینه در پی خواهد داشت باشد.  با این حال، ارزشش را دارد که بهترین مراقبت درمانی را برای رسیدن به نتیجه ای پایدار دریافت کنید.

ممکن است که تحقیقات برای پیدا کردن بهترین روانپزشک شیراز زمان بر باشد، اما ارزشش را دارد. پس از پیدا کردن بهترین روانپزشک می دانید که بهترین مراقبت ممکن را دریافت می کنید. و به زندگی خود معنای تازه ای می بخشید. همه ما شایسته دریافت بهترین مراقبت هستیم. و در حالی که وجود دارد، ممکن است برای یافتن آن مجبور باشیم سخت جستجو کنیم.

رویه ای که معمولا بهترین روانپزشکان در پیش می گیرند

روانپزشکی جایی در حد وسط بین روانشناسی (مطالعه رفتار و ذهن) و عصب شناسی (مطالعه مغز و سیستم عصبی) قرار دارد.

در عمل، روانپزشک علائم اختلالات سلامت روان را به دو صورت در نظر می گیرد:

  • ارزیابی تأثیر یک بیماری، ضربه فیزیکی یا مصرف مواد بر رفتار و وضعیت روانی فرد
  • ارزیابی علائم در ارتباط با تاریخچه زندگی فرد و/یا رویدادها یا شرایط محیطی (مانند ضربه روحی یا سوء استفاده)

این رویکرد که به عنوان مدل زیست-روان‌اجتماعی شناخته می‌شود، از روانپزشک می‌خواهد که از ابزارهای متعددی برای تشخیص و ارائه درمان مناسب استفاده کند.

معاینه وضعیت روانی

معاینات وضعیت روانی (MSE) بخش مهمی از ارزیابی بالینی یک اختلال روانی است. روشی ساختاریافته برای مشاهده و ارزیابی عملکرد روانشناختی فرد از منظر نگرش، رفتار، شناخت، قضاوت، خلق و خو، ادراک و فرآیندهای فکری است.

بسته به شرایط پیش‌بینی‌شده، روان‌پزشک از انواع تست‌های روان‌شناختی برای تعیین وجود علائم مشخصه و ارزیابی شدت آنها استفاده می‌کند. بر اساس نتایج، روانپزشک به راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی (به اختصار DSM-5) مراجعه می کند تا ببیند آیا علائم با معیارهای تشخیصی اختلال روانی مطابقت دارند یا خیر.

تشخیص بیومدیکال

مانند بسیاری از بیماری ها، تشخیص بیماری روانی اغلب شامل فرآیند حذف همه علل احتمالی برای کشف علت اصلی است. این فرآیند که به عنوان تشخیص افتراقی شناخته می‌شود، شامل ترکیبی از MSE و آزمایش‌های بیومدیکال برای افتراق علت احتمالی از سایر علل با علائم مشابه است.

ابزارهای بیومدیکال مورد استفاده توسط روانپزشک ممکن است شامل موارد زیر باشد:
  • یک معاینه فیزیکی
  • مطالعات تصویربرداری مغز مانند توموگرافی کامپیوتری (CT)، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) و توموگرافی انتشار پوزیترون (PET) برای بررسی تومورها، خونریزی یا آسیب ها
  • الکتروانسفالوگرام (EEG) برای شناسایی بی نظمی در فعالیت الکتریکی مغز، از جمله صرع، آسیب به سر، یا انسداد خون مغزی.

خواندن این مطلب جالب راجع به نقشه برداری مغز را از دست ندهید: (کلیک کنید)

برترین مرکز ثبت و تفسیر qEEG / نقشه مغزی در شیراز

  • آزمایش خون برای ارزیابی الکترولیت ها، عملکرد کبد و عملکرد کلیه که ممکن است به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر مغز تأثیر بگذارد.
  • غربالگری دارویی برای تشخیص داروها یا مواد در نمونه خون یا ادرار
  • غربالگری STD برای تشخیص سیفلیس، HIV و سایر عفونت های مقاربتی که می توانند بر مغز تأثیر بگذارند

روان درمانی

روان درمانی برای تشخیص و درمان بیماری روانی ضروری است. شامل ملاقات منظم با بیمار برای صحبت در مورد مشکلات، رفتارها، احساسات، افکار و روابط آنها است. هدف روانپزشک این است که با بررسی الگوهای فکری، رفتارها، تجربیات گذشته و سایر تأثیرات درونی و بیرونی به افراد کمک کند تا راه حلی برای مشکلات خود بیابند.

افرادی که تحت روان درمانی قرار می گیرند ممکن است به صورت فردی یا به عنوان بخشی از یک جلسه خانوادگی یا گروهی با روانپزشک خود ملاقات کنند. بسته به تشخیص و/یا شدت علائم، روان درمانی ممکن است برای یک دوره زمانی خاص یا به صورت مداوم استفاده شود.

مثالی از اثر روان درمانی بر بهبود افسردگی

بسیاری از افرادی که یک دوره افسردگی اساسی را تجربه کرده اند، احتمالاً یک دوره دیگر را نیز گذرانده‌اند. یک متاآنالیز در سال 2014 به بررسی میزان عود طولانی مدت افسردگی پس از روان درمانی پرداخت. محققان میانگین نرخ عود را 0.39 برآورد کردند، اما افرادی که روان درمانی را گذرانده بودند نسبت به افرادی که تحت درمان های مقایسه ای قرار گرفته بودند کمتر احتمال عود را داشتند.

داروها

معمولا در روانپزشکی از داروها استفاده می شو.د که هر کدام دارای خواص و اثرات متفاوتی هستند. یک روانپزشک باید در مکانیسم اثر (نحوه عملکرد دارو) و فارماکوکینتیک (روشی که دارو در بدن پیش می رود) هر داروی تجویز شده به خوبی آشنا باشد.

دارودرمانی ترکیبی (استفاده از دو یا چند دارو) اغلب در روانپزشکی استفاده می‌شود. و ممکن است برای دستیابی به اثر مورد نظر نیاز به تنظیم مداوم داشته باشد.

سایر درمان ها

هنگامی که یک اختلال روانی مقاوم به درمان یا غیرقابل درمان است (کنترل آن دشوار است) ممکن است از مداخلات دیگر استفاده شود.

تحریک الکتریکی یا مغناطیسی مغز

یکی از روشهای نویدبخش و امیدوار کننده ی درمانی جدید که در دنیا به منظور توان بخشی و توانمند سازی شناختی بطور چشمگیری مورد توجه قرار گرفته است, تحریک الکتریکی فراجمجمه ای و یا tES نام دارد. این روش تحریک مغزی غیر تهاجمی موجب تغییر انعطاف پذیری عصبی و تحریک پذیری نورونی در نواحی مختلف مغز و در نتیجه منجر به تغییر فعالیت های مغز می شود.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

از دیگر روش های جدید و غیرتهاجمی جهت تحریک مغز، تحریک مغناطیسی مغز می باشد. این ابزار از طریق ایجاد تحریک یا مهار سلول های عصبی مغزی (توسط امواج مغناطیسی) منجر به افزایش یا کاهش متابولیسم در نواحی مختلف مغز می شود.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید:

تحریک مغناطیسی مغز

تحریک عمیق مغز (DBS)

تحریک عمیق مغز (DBS) شامل کاشت پروب های الکتریکی برای تحریک بخش هایی از مغز در افراد مبتلا به افسردگی شدید، پارکینسون، زوال عقل، اختلال وسواس اجباری (OCD) یا سوء مصرف مواد است.

 

کلام آخر

بیماری روانی یک بیماری جدی است که افراد زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. مهم است که به یاد داشته باشید که بیماری های روانی را نباید ساده تلقی کرد. و اغلب به درمان حرفه ای توسط بهترین روانپزشکان نیاز دارد. بهترین راه برای کمک به فرد مبتلا به افسردگی ممکن است همیشه آن چیزی نباشد که شما فکر می کنید. پس در مورد سلامتی عزیزتان شانسی عمل نکنید!

 

 

واحد علوم اعصاب رفتاری (اضطراب، افسردگی و سایر اختلالات خلقی-رفتاری)

 

 
بهترین روانپزشک شیراز کیست؟

یک روانپزشک باید مهربان، دلسوز و فهمیده باشد. بعلاوه یک روانپزشک خوب باید از تکنولوژی های موجود در رشته خود و رشته های مرتبط برای درمان های غیر دارویی آگاه باشد. بهترین روانپزشکان با تیم های چند تخصصی همکاری داردند مانند نوروساینتیست ها، نورولوژیست ها، روانشناسان…
خصوصیات بهترین روانپزشکان:
مهارت های شنیداری و مشاهده خوب
صرف زمان برای آموزش بیمار و خانواده
همدلی
وسعت دانش
عمق دانش
فروتنی – حرفه ای و شخصی
صداقت

چرا باید به بهترین ها مراجعه کنم؟

بیماری روانی یک بیماری جدی است که افراد زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. مهم است که به یاد داشته باشید که بیماری های روانی را نباید ساده تلقی کرد. و اغلب به درمان حرفه ای توسط بهترین روانپزشکان نیاز دارد. بهترین راه برای کمک به فرد مبتلا به افسردگی ممکن است همیشه آن چیزی نباشد که شما فکر می کنید. پس در مورد سلامتی عزیزتان شانسی عمل نکنید! برای اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را مطالعه کنید

چگونه بهترین روانشناس زن در شیراز را پیدا کنیم

 

به این مقاله امتیاز دهید