07136476172 - 09172030360 [email protected]

گفتار درمانی در شیراز (با جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا)

بسیاری از والدین در مورد مشکلات جسمی فرزندان خود حساس هستند، اما برخی از اختلالات مانند اختلالات گفتاری توسط آنها نادیده گرفته می شود، با این فرض که در طول رشد کودک این مشکل برطرف می شود. اما باید در نظر داشت که اختلالات گفتار و زبان کودکان سبب دشواری در درک مکالمات دیگران و بیان افکار و احساسات خود از طریق گفتار می‌شود. علاوه بر این، این اختلال‌ها تأثیر نامطلوبی بر روی شیوه یادگیری و اجتماعی شدن کودک خواهند گذاشت. بنابراین، اولین و مهمترین تصمیم در این زمینه کمک گرفتن از یک گفتار درمانگر می باشد. دومین تصمیم مهم، انتخاب کلینیکی می باشد که برای گفتار درمانی در شیراز به آن مراجعه می کنید. واحد گفتاردرمانی کلینیک سلامت مغز با بهترین تیم تخصصی شامل، گفتاردرمان، کاردرمان، روانپزشک، روانشناس و متخصصین علوم اعصاب به همراه جدیدترین تکنولوژی های موجود به عنوان بهترین کلینیک گفتاردرمانی در شیراز آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

آسیب شناسان گفتار و متخصصان ما می توانند به صورت تخصصی و با پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا، در این زمینه به شما کمک کنند. ما در حال حاضر خدمات آسیب شناسی گفتار (گفتاردرمانی) را به همراه بروزترین فناوری های موجود در کلینیک سلامت مغز ارائه می دهیم.

آیا بدنبال بهترین کلینیک گفتاردرمانی در شیراز هستید؟ همه شما شایسته دریافت بهترین ها هستید. همین امروز زمان مشاوره خود را تنظیم کنید! با ما در تماس باشید.

07136476172 – 09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

در ادامه به چند مورد از فواید گفتار درمانی اشاره می کنیم

ارتباط موثرتر در کلینیک گفتار درمانی شیراز
ارتباط موثرتر:

  • گفتار واضح تر و روان تر و بیان بهتر محتوا


درک بیشتر:

  • درک بیشتر از آنچه دیگران می گویند یا می نویسند
  • بهبود مهارت های خواندن و نوشتن


افزایش استقلال:

  • توانایی برقراری ارتباط مستقل و فعالانه و انتقال بهتر نیازها و خواسته ها
  • توانایی برای بیان ایده ها و ایجاد معنا، به منظور مشارکت فعال در خانه، مدرسه، محل کار و جامعه


بهبود تعامل اجتماعی:

  • عزت نفس و اعتماد به نفس بیشتر در محیط های تحصیلی، کاری و اجتماعی
  • توانایی  برای تعامل معنادار با خانواده و همسالان

چرا کلینیک سلامت مغز؟

کلینیک سلامت مغز به عنوان یکی از بهترین مراکز گفتار درمانی در شیراز، تمام مواردی را که برای گفتاردرمانی به آن نیاز خواهید داشت یکجا در اختیار شما قرار خواهد داد. و به این سؤال مهم پاسخ می‌دهد: کودک شما از درمانی که دریافت می‌کند چه سودی خواهد برد؟

تیم کلینیک سلامت مغز، علاقه خاصی به کمک به کودکان مبتلا به اختلالات گفتار و زبان، اوتیسم، ADHD، اختلالات یادگیری و​​سایر مشکلات و اختلالات مرتبط را دارد.

ما به شدت مداخله زودهنگام را توصیه می کنیم. درمان اختلالات گفتاری کودکان در مراحل اولیه رشد، آسانتر از بزرگسالی است. تیم ما از بازی درمانی برای برقراری ارتباط بهتر با کودکان استفاده می کنند.

ما همچنین به کمک متخصصین گفتاردرمانی و روان درمانی از والدین حمایت می کنیم تا در ارتباطات و تعاملات اجتماعی با کودکان خود ماهرتر شوند. رویکرد خانواده محور ما شامل والدین، معلمان و سایر اعضای جامعه است که نقش مهمی در رفتارها و تثبیت عادات جدید در زندگی روزمره دارند.

معیارهایی وجود دارد که می خواهیم به آنها بپردازیم تا درک دقیق تری از فعالیت های مجموعه تخصصی ما برای درمان مشکلات گفتاری و زبانی خود یا فرزندتان داشته باشید:

1. رویکرد مراقبت عصبی

برای گفتار درمانی در شیراز در کلینیک سلامت مغز، قبل از ورود به روند درمان یا مداخله، یک ارزیابی دقیق از توانایی های شما یا فرزندتان برای ایجاد برنامه ای شخصی سازی شده خواهیم داشت. که شامل، ارزیابی های شناختی (حافظه، توجه، یادگیری و…) و نقشه برداری از مغزمی باشد، که این تنها بخشی از خدمات تشخیصی کلینیک سلامت مغز است.

در کلینیک سلامت مغز شما می توانید از حمایت تیم تخصصی  ما بهره مند شوید. متخصصین ماهر ما شامل، گفتاردرمانگران، روانپزشکان، روانشناسان، نوروساینتیست ها و کاردرمانگران می باشند. و با ارزیابی جامعی که از شما یا فرزندتان به دست می آورند در تسهیل روند درمان نقش مهمی خواهند داشت.

گاهی در صورت لزوم علاوه بر گفتاردرمانی، ممکن است کودک شما برای بهبود گفتار (و سایر اختلالات دیگر، در صورت وجود) به دارو نیاز داشته باشد که زیر نظر روانپزشک این امر امکان پذیر می باشد.

2. استفاده از نوروتکنولوژی

برای گفتار درمانی در شیراز علاوه بر گفتاردرمانگر و پزشکان متخصص، واحد گفتاردرمانی کلینیک سلامت مغز از ابزار های نوروتکنولوژی (فناوری های عصبی) جهت بهبود عملکرد کودکتان استفاده می کند.

در مغز انسان مراکز مربوط به گفتار و زبان به خوبی مشخص شده اند. انجام ارزیابی نقشه مغز/QEEG برای شناسایی کمبودهای احتمالی در نواحی گفتار و زبان در مغز می تواند بسیار کمک کننده باشد.

همچنین اگر نقص سیستم گفتاری و زبان، در مغز رخ دهد، متخصصین علوم اعصاب می‌توانند نواحی دارای کمبود، در مغز زا شناسایی کنند و با استفاده از تکنیک هایی نورومدولیشن (تنظیم سیستم عصبی) مانند تحریک فراجمجمه ای مغز و نوروفیدبک، آن نواحی را تقویت کند. (حتما دقت کنید که این نوع مداخلات باید توسط متخصصین مربوط انجام شود)

تحریک مغز در کلینیک گفتار درمانی در شیراز

تحریک مغز در کلینیک گفتار درمانی در شیراز

فناوری تصویربرداری غیرتهاجمی نقشه مغزی یا (QEEG) می‌تواند نواحی مغز مرتبط با اختلالات گفتاری را مشخص کند و تحریک این نواحی از مغز باعث ایجاد تغییرات عصبی مرتبط با یادگیری زبان و بهبود گفتار می‌شود. مطالعات جدید تغییرات عصبی و مغزی را در اثر تحریک مغز نشان داده اند. مشخص شده است که به کمک تحریک مغز می توان حجم و ارتباطات عصبی نواحی مرتبط با گفتار را در مغز افزایش داد.

ارزیابی گفتار در حین نقشه مغزی (کلینیک گفتار درمانی در شیراز)

ارزیابی گفتار در حین نقشه مغزی (کلینیک گفتار درمانی در شیراز)

درواقع این اتصالات عصبی جدید در مغز است که باعث بهبود گفتار می شود. به کمک تحریک مغز این نواحی از مغز آماده تشکیل اتصالات عصبی جدید در حین گفتاردرمانی می شوند و باعث می شود یادگیری سریع ترین اتفاق افتد.

این فرآیند تحریک مغز کاملا ایمن، بدون درد و غیر تهاجمی است. از تحریک مغز برای بهبود بسیاری از اختلالات دیگر مانند ADHD، اوتیسم، افسردگی و مشکلات حافظه استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد تحریک مغز اینجا راببینید.

در واحد گفتاردرمانی کلینیک سلامت مغز، تحریک مغز با تکالیف گفتار درمانی مرسوم همراه است تا سرعت پیشرفت زبان را تسریع کند. تحریک مغز می تواند با هزینه کمی برای بیماران انجام شود که معمولاً از طریق تحریک جریان مستقیم یا متناوب ترانس کرانیال (tACS,tDCS) صورت میگیرد.

3. ارتباطات شخصی

یکی از ویژگی های کلینیک گفتاردرمانی ما در شیراز، برقراری ارتباط قوی با کودک شماست. در کلینیک گفتاردرمانی ما اول از همه سعی داریم بین شما، فرزندتان، پزشکتان، گفتاردرمانگرتان، ارتباط خوبی برقرارشود. ممکن است شما از طریق دوست، پزشک و یا یک آشنا به کلینیک گفتاردرمانی ما ارجاع داده شده باشید.

وجود این اعتماد در پزشک یا آشنایان شما یک امتیاز مثبت برای ما می باشد. اگر کسی شما را ارجاع نداده، این به شما بستگی دارد که به دنبال کلینیکی باشید که شما و فرزندتان بتوانید از بهترین خدمات تخصصی بهره مند شوید.

پیوند بین کودک و گفتاردرمانگر، یک عنصر ضروری برای یک رابطه درمانی سازنده است. به هر حال زمانی که برای اولین بار یک گفتاردرمانگر را ملاقات می کنید، دقت کنید که آیا او با کودک شما ارتباط خوبی میگیرد.

یکی دیگر از نقاط قوت کلینیک گفتاردرمانی ما این است که در صورت لزوم با پزشکان متخصص ما در ارتباط هستید تا بتوانید به فرزندتان کمک بیشتری کنید. ممکن است فرزند شما علاوه بر مشکل گفتار، اختلالات رفتاری دیگری نیز از خود نشان دهد که در اینجا روانپزشکان و روانشناسان ما به کمک شما می آیند. شما باید با درمانگرو پزشک خود احساس راحتی کنید. به یاد داشته باشید، این افراد بخش بسیار مهمی از آینده فرزندتان را خواهند ساخت.

همچنین مهم است که احساس کنید کودک شما در حال دریافت درمان فردی سازی شده و خاص مربوط به نیازها و سبک یادگیری خود است. ما در مرکز سلامت مغز دانا در مراقبت و درمان فردی سازی شده تخصص داریم.

  • از مراجعین قبلی کلینیک بپرسید

شما می توانید از والدینی که فرزندان خود را جهت درمان به کلینیک ما آورده اند، سوال بپرسید. همچنین می توانید با مراجعه به کلینیک و صحبت با والدین اطلاعات خوبی از نحوه خدمات ما بدست آورید.

4. تجربه و تخصص

ما به شما این اطمینان را می دهیم که تیم تخصصی کلینیک گفتار درمانی ما، تجربه و تخصص درمان اختلالات  خاص کودک شما را دارد. شما می توانید از پزشکان متخصص یا درمانگران ما بخواهید تا در مورد تشخیص و  برنامه درمانی که برای فرزند شما درنظر گرفته شده، اطلاعات بیشتری به شما دهند.

سوالاتی بپرسید که به شما کمک کند با انواع روش ها و ابزارهای تشخیصی که برای درمان فرزندتان استفاده می شود، آشنایی کلی پیدا کنید.

آیا بزرگی و تجهیزات کلینیک مهم است!؟

بهتر است تعادل ظریفی بین حفظ یک فضای کوچک و شخصی و در عین حال یک کلینیک با اندازه استاندارد و بزرگ جهت انجام انواع مداخلات و ارزیابی هاوجود داشته باشد.

تجهیزات موجود در کلینیک و تعداد متخصصین آن می تواند یکی از نشانه های برتر بودن یک کلینیک نسبت به بقیه مراکز باشد. در یک کلینیک برتر، باید انواع متخصصین در رشته های مختلف و مرتبط با اختلال کودک شما حضور داشته باشند. روانپزشکان، گفتاردرمانگران، نوروساینتیست ها، روانشناسان کودک و کاردرمانگران، ازجمله متخصصینی هستند که در کلینیک گفتار درمانی سلامت مغز حضور دارند.

سخن آخر در مورد شایستگی کلینیک گفتاردرمانی

مهمترین سوالی که باید از یک ارائه دهنده خدمات گفتار بپرسید، ساده و مستقیم است و باید به طور قانع کننده و واضح به آن پاسخ داده شود. به عنوان مثال، سوال زیر را مطرح کنید:

لطفاً به من بگویید چرا باید کلینیک و پزشکان شما را نسبت به دیگران انتخاب کنم. مزیت کلینیک شما نسبت به سایر کلینیک‌ها و مراکز گفتاردرمانی چیست؟

اگر به دنبال یک مرکز حرفه ای و تخصصی برای خدمات گفتار درمانی در شیراز هستید بی شک بهترین انتخاب کلینیک تخصصی سلامت مغز دانا می باشد. کلینیک مغز دانا دارای مجهزترین و مرکز گفتار درمانی در شیراز به شمار می رود.

با مراجعه به واحد گفتاردرمانی ما  به خوبی می توانید خود یا کودک دلبند خود را  توسط بهترین گفتار درمانگران مورد ارزیابی قرار دهید. پس از تشخیص اختلال، بهترین روش های درمانی مخصوص کودک شما برنامه ریزی می شود.

متخصصین کلینیک سلامت مغز دانا به عنوان بهترین کلینیک گفتار درمانی در شیراز به هر فردی و با هر سنی کمک خواهند نمود تا با رفع مشکل گفتار خود اعتماد به نفس بیشتری یافته و حس بهتری را در زندگی داشته باشند.

و در آخر ما از شما دعوت میکنیم تا از کلینیک بازدید کنید و در مورد تمام سوالات مربوط به خود و فرزندتان با کارشناسان مربوطه مشاوره داشته باشید. در این حین گفتاردرمانگر فرزند شما را درگیر مکالمه و بازی می کند و او را با دقت زیر نظر دارد تا بهترین برنامه درمانی زیر نظر متخصصین انجام پذیرد.

بهترین کلینیک گفتار درمانی در شیراز باید خصوصیاتی که گفته شد را دارا باشد. تضمین ما در انستیتو سلامت مغز این است که فرزند شما بهترین، جامع ترین و بروزترین مراقبت و درمان ممکن را دریافت نماید و شما می توانید پیشرفت فرزند خود را مشاهده کنید. در هر زمانی که احساس کنیم به هر دلیلی درمان موثر نیست، با تیم تخصصی سلامت مغز مشورت خواهیم کرد تا بهترین راه را برای اقدامات بعدی تعیین کنیم.

بهترین مرکز ثبت و تفسیر qEEG / نقشه مغزی در شیراز

بهترین دکتر بیش فعالی کودکان در شیراز- جدیدترین تکنولوژی

بهترین مرکز تست هوش کودکان در شیراز