07136476172 - 09172030360 [email protected]

روش درمانی میدان الکترومغناطیسی پالسی (PEMF)

 

روش درمانی میدان الکترومغناطیسی پالسی در انستیتو سلامت مغز دانا

درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی (PEMF) به عنوان یک گزینه درمانی برای کمک به کاهش علائم طیف وسیعی از بیماری و اختلالات موثر است. روش میدان الکترومغناطیسی پالسی یا به اختصار PEMF نوع جدیدی از درمان است که می تواند برای بسیاری از اختلالات عصبی نیز موثر باشد. در این روش با استفاده از دستگاه، امواج الکترومغناطیسی پالس به بدن انتقال داده می شود.

در این نوع درمان از امواج الکترومغناطیسی پالسی برای تحریک و افزایش گردش خون در مغز، نخاع و سیستم اعصاب محیطی نیز استفاده می شود. بر اساس مطالعات نشان داده شده توزیع نابرابر جریان خون در سیستم عصبی می تواند منجر به بسیاری از اختلالات و بیماری ها مانند میگرین، افسردگی و … گردد.

درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی ( PEMFT ، یا درمان PEMF )، به عنوان تحریک ضعیف میدان مغناطیسیLFMS ) شناخته می‌شود، درمان میدان‌های الکترومغناطیسی برای التیام شکستگی‌ها تا درمان افسردگی کاربرد دارد. 

بر اساس بیش از 200 مقاله علمی شامل مطالعات انسانی و حیوانی. شواهد علمی و مزایای امیدوارکننده با استفاده از PEMF برای طیف بسیار گسترده ای از بیماری ها از جمله بیماری عروق محیطی، بیماری ریوی، بیماری گوارشی، بیماری عصبی، بیماری روماتیسمی، اطفال، پوست، جراحی، زنان، پزشکی دهان، گوش و حلق و بینی، چشم پزشکی، ایمنی، التهاب، تولید مثل و تومورها، وجود دارد.

در ابتدا دامپزشکان اولین متخصصان بهداشتی بودند که از درمان PEMF استفاده کردند، معمولاً برای بهبود شکستگی پاهای اسب‌های مسابقه. پس از تحقیقات  گسترده در مورد مزایای این نوع تحریک در سپتامبر 2020، سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) دستگاه تحریک میدان مغناطیسی را مورد تایید کلاس 2 خود قرار داد. و با توجه به این مورد می توان ایمن بودن این دستگاه را تایید کرد.

میدان الکترومناطیس پالسی چگونه عمل می کند؟

PEMF مخفف Pulsed Electromagnetic Field است و درمان PEMF شامل اعمال امواج الکترومغناطیسی بی ضرر طیف الکترومغناطیسی به بدن است. این امواج اغلب از طریق یک تشک مخصوص که بیمار روی آن دراز می کشد، ارسال می شود. شواهد علمی زیادی وجود دارد که باور کنیم محرک مغناطیسی با فرکانس بسیار کم (ELF) (PEMF) با سلول‌ها تعامل می‌کند تا گردش اکسیژن را افزایش دهد، التهاب را کاهش دهد، تحرک را بهبود بخشد، درد را کاهش دهد و بهبودی را تسریع کنند. ممکن است متابولیسم سلولی را افزایش دهد، سیتوکین های التهابی را کاهش دهد و شاید تعادل را بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها بازگرداند. اگرچه بدن شما برای عملکردهای خود از جمله پاسخ ایمنی و تنفس سلولی به هر دوی اینها نیاز دارد، اما عدم تعادل می تواند منجر به تخریب پروتئین و چربی، آسیب DNA و مرگ سلولی و بافتی شود.

تحریک با PEMF مستقیماً بر مغز تأثیر می گذارد و از طریق نوسانات امواج مغزی باعث ایجاد تغییراتی در الگوهای کارکرد عصبی می شود. بنابراین به کمک آن عدم تعادل شیمیایی و هورمونی مرتبط با افسردگی و اختلالات اضطرابی را می تواند برطرف کند.

به بیان دیگر، تحریک میدان الکترومغناطیسی یک روش درمانی است که برای اطمینان از عملکرد نورون های مغز در فرکانس های الکترومغناطیسی بهینه طراحی شده است. فواید آن می تواند متعدد باشد، یکی از نمونه ها آن اصلاح الگو خواب است که اغلب با اختلالات افسردگی و اضطراب مرتبط است. درمان PEMF می تواند مغز را به سمت ریتم دلتا مرتبط با خواب عمیق و آرام هدایت کند. همچنین ممکن است بافت مغز را بازسازی کند و پیری سلولی را کاهش دهد.

سایر اشکال تحریک مغز، به ویژه تحریک الکتریکی و تحریک شنوایی بصری، برای ایجاد این تغییرات در مغز استفاده می شود. تحریک مغناطیسی تاثیر مستقیم‌تر و عمیق‌ تری بر مغز می گذارد، و ترکیب این نوع تحریکات با هم می تواند سرعت بهبود علائم یا به شدت افزایش می دهد.

تحریک PEMF بر فعالیت الکتریکی نورون‌ها تأثیر می‌گذارد، که شبکه‌های عصبی را تغییر می‌دهد و مناطقی از مغز را که خلق و خو را کنترل می‌کنند، تغییر می‌دهند. همچنین به نظر می رسد که این میدان الکترومغناطیس بر متابولیسم گلوکز مناطقی در مغز که با افسردگی و اضطراب مرتبط هستند، تأثیر می گذارد. دانشمندان علوم اعصاب این تغییرات را مشخص کرده‌اند.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد درمان با PEMF ممکن است خلاقیت، شنوایی و هماهنگی حرکتی را بهبود بخشد. شواهد دیگری است که درمان با PEMF ممکن است تأثیر مفیدی بر عملکرد مغز به طور کلی داشته باشد.

دستگاه های PEMF از چند سیم پیچ تشکیل شده است که یک میدان مغناطیسی ضعیفی را ایجاد می کند. بدن بیمار برای ارائه درمان در داخل میدان مغناطیسی قرار می گیرد. امروزه، اکثر دستگاه‌های PEMF از نظر ابعاد شبیه یک تشک یوگا معمولی هستند، اما کمی ضخیم‌تر هستند تا چندین سیم پیچ مارپیچی مسطح را برای ایجاد میدان الکترومغناطیسی یکنواخت در خود جای دهند. سپس از یک مولد فرکانس برای انرژی دادن به سیم پیچ ها و ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی پالسی استفاده می شود. 

 

طیف گسترده ای از دستگاه های PEMF حرفه ای برای درمان و بخشی از این دستگاه ها برای مصارف سلامت تاییدیه FDAدارن مثلا برای یوگا و مدیتیشن استفاده از این دستگاه ها به فرد کمک میکند تجربه عمیقتری از مدیتیشن داشته باشند. همچنین در ورزشکاران برای کاهش خستگی و افزایش قدرت عضلانی کاربرد دارد.

کاربرد های تحریک میدان مغناطیسی پالسی

 

افسردگی 

استفاده از درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی برای افسردگی مورد مطالعه قرار گرفته است. محققان حدس می زنند که اثر ضد افسردگی PEMF ممکن است به طور خاص به اثرات آن بر فعالیت و اتصال مغز نسبت داده شود.

تحقیق و بررسی بر روی PEMF درمان مغز افراد سالم و افراد دچار اختلالات عصبی نشان دهنده اثر آن به عنوان یک تقویت کننده خلق و خو و نیز افسردگی اساسی است. مشخص شده است که در برخی مواقع اثرات ضد افسردگی فناوری میدان الکترومغناطیسی پالسی (PEMF) به مراتب  موثرتر از داروهای ضد افسردگی است. FDA استفاده از PEMF را برای درمان افسردگی روانی در ایالات متحده و کانادا تأیید کرده است، و همچنین در اروپای شرقی و اتحادیه اروپا به طور گسترده ای مورد تایید و استفاده است.

درمان میدان الکترومغناطیسی هنگامی که با استفاده از پد یا بالش PEMF اعمال می شود، اثرات مشابه تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال (rTMS) را ارائه می دهد. تحریک مغز با استفاده از میدان های مغناطیسی پالسی باعث بهبود گردش خون در مغز می شود. و تعادل عصبی-شیمیایی را اصلاح می کند که خود باعث بهبود علائم افسردگی می شود.

با افزایش متابلیسم سلولی و دریافت مواد مغذی، PEMF عملکردهای هورمونی از جمله سروتونین (که به شما کمک می‌کند احساس آرامش، خوش‌بین و اعتماد به نفس داشته باشید)، دوپامین (مسئول ایجاد احساس هیجان، انگیزه و انرژی در شما) و هورمون استرس را متعادل می‌کند.

با استفاده از درمان منظم PEMF می توان از مزایای آن در دراز مدت بهره مند شد. تحریک میدان مغناطیسی پالسی همچنین توانایی بهبود عملکرد ذهنی و شناختی را دارد. درمان با استفاده از تحریک الکترومغناطیسی پالسی یا PEMF اثرات ضد التهابی بر روی بافت مغز دارد. التهاب مغز همچنین می تواند عامل مه مغزی یا کاهش عملکرد شناختی، افسردگی، استرس و اضطراب باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که اگر فرکانس‌هایی را که برای کارکرد مؤثر به مغز نیاز است، اعمال شود.می توانید سلامت مغز خود را در کمتر از دو تا سه هفته بازگردانید.

تحقیقات نشان می دهد که با رسیدن به 40 سالگی، عملکرد مغز ما به طور قابل توجهی کند می شود و تا 17 درصد از افراد بالای 65 سال به نوعی از اختلالات شناختی خفیف مانند مشکلات گاه به گاه در تمرکز، یافتن کلمه صحیح، یا به یاد آوری ای که کلید ماشین را کجا گذاشته ایم رنج می برند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که مه مغز – آن ناحیه خاکستری بزرگ بین عملکرد طبیعی و زوال عقل یا بیماری آلزایمر – ممکن است در واقع با درمان PEMF برگشت پذیر باشد.

در حال حاضر صدها مطالعه در مورد درمان با تحریک الکترومگنتیک پالسی برای افسردگی انجام شده است.  برخی از فرکانس‌ها تحریکی مانند 10 هرتز برای اثرات طولانی‌مدت بازسازی عصبی ثابت شده‌اند. درمان با استفاده از تحریک میدان الکترومگنتیک برای افسردگی دارای اثرات طولانی مدت سلامت عصبی است

بنابراین درمان PEMF می تواند به راحتی برای بهبود انگیزه بدون تکیه بر داروهای ضد افسردگی مورد استفاده قرار گیرد و در عین حال دارای اثرات بهبود دهنده خلق و خو  نیز می باشد.

tDCS (تحریک جریان مستقیم ترانس کرانیال) و rTMS هر دو به طور گسترده برای زوال عقل و زوال شناختی مرتبط با آلزایمر و پارکینسون مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. درمان با PEMF نسل بعدی روش الکتروتراپی با اثربخشی بالا است زیرا PEMF می توانند به عمق بدن نفوذ کند.

یک مطالعه در دانشکده پزشکی هاروارد نشان داد افردادی که از تحریک میدان مناطیسی استفاده کرده بودند بهبود قابل توجه بیش از 10 درصد  در خلق و خوی تنها پس از یک جلسه درمان 20 دقیقه ای در بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی و بیماران مبتلا به اختلال افسردگی نشان داده شد(روهان و همکاران). این یک مطالعه دوسوکور بود، به این معنی که از دقیق ترین طرح تحقیقاتی استفاده می کرد، این مطالعه، فوایدی را که PEMF برای افسردگی و اضطراب می توانند داشته باشند را نشان می دهد. پس از تنها یک درمان 20 دقیقه ای، هر آزمودنی بیش از 10 درصد بهبودی در شاخص هایی مانند خلق و خو، علایق زندگی و توانایی کار نشان داد.

مطالعه دیگری نشان داد که پس از پنج هفته درمان فعال با تحریک مغناطیسی با شدت کم (T-PEMF)، کاهش 62 درصدی در مقیاس رتبه بندی افسردگی در میان افرادی که در گروه T-PEMF بودند بوجود آمد. این مطالعه همچنین نشان داد که بهبود در هفته های اول درمان قابل توجه است.

شواهد جالب دیگر، نشان میدهد، یک بیمار به شدت افسرده و گوشه گیر که اسکن ام آر آی شد، (اسکن MRI، مانند درمان PEMF، منبع میدان های الکترومغناطیسی پالسی ایجاد میکند.) پس از اسکن مغزی 45 دقیقه ای، بیمار شروع به صحبت با پزشکان خود کرد. و خلق و خو بهتری نشان داد.

درمان میدان مغناطیسی پالسی برای خواب

در واقع، این پیشرفت واقعاً باورنکردنی است زیرا همان دستگاهی که برای افسردگی، یا بازتوانی عصبی، تسکین درد، بهبود جراحت سریع‌تر یا بهبود زخم کاربرد دارد می تواند در بهود کیفیت خواب نیز کمک شایانی کند.

یکی از رایج ترین احساساتی که مردم هنگام استفاده از PEMF برای خواب توصیف می کنند، آرامش عمیق و انرژی بالا در روز بعد است. درمان PEMF برای خواب، مغز شما را برای کارایی بهتر تنظیم مجدد می کند. درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی با فرآیندی به نام حباب امواج مغزی برای خواب بهتر کار می کند. با تحریک مغز با فرکانس پایین، مغز شروع به قفل شدن در سیگنالی می کند که حالت خواب عمیق را تقلید می کند.

قرص‌های خواب‌آور باعث ایجاد خواب‌آلودگی می‌شوند و همچنین در صورت استفاده طولانی‌مدت می‌توانند خطرناک باشند، احساس بی‌حالی و عدم تمرکز در هنگام بیدار  و به ناچار کافئین بیشتری می‌نوشیم. با یک روتین PEMF، لحظه ای که صبح چشمان خود را باز می کنید، وضوح و انرژی را تجربه خواهید کرد. حدود 10 تا 30 دقیقه PEMF قبل از خواب تنها چیزی است که اکثر افراد معمولاً به آن نیاز دارند.

بسیاری از افراد به دلیل استرس زندگی روزمره دچار کمبود خواب هستند و درمان با PEMF برای خواب راهی عالی برای رفع مشکل این افراد بدون دارو است. بسیاری از افراد به دلیل شرایط خاص سلامتی مانند بی خوابی، درد یا بسیاری از بیماری های دیگر دچار کمبود خواب هستند. ثابت شده است که درمان تحریک الکترومغناطیسی پالسی از بسیاری از چنین شرایطی پیشگیری می کند.

خوابیدن نامنظم می‌تواند متابولیسم و ​​تولید هورمون را به گونه‌ای که مشابه اثرات پیری و مراحل اولیه دیابت است، مختل کند. کم خوابی مزمن ممکن است شروع روند آلزایمر را تسریع کند یا شدت بیماری های مرتبط با افزایش سن مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا، چاقی و از دست دادن حافظه را افزایش دهد.

تحقیقات در مورد درمان PEMF برای خواب نشان داده است که برای انواع مشکلات خواب از جمله بی خوابی عالی عمل می کند. یک مطالعه کنترل شده دوسوکور نشان داد که 90 درصد از افراد مبتلا به بی خوابی در عرض 4 هفته بهبود یافتند و 75 درصد از مبتلایان به بی خوابی به طور کامل وضعیت را معکوس کردند.

خواب عمیق برای فرآیندها ترمیمی و التیام  بدن ضروری است و بازسازی سلولی (اثرات ضد پیری) را تقویت می‌کند. درمان میدان مغناطیسی پالسی برای بی خوابی یکی ازراه های موثر است. درمان PEMF شبکه عصبی بدن را تا حدی بهینه می کند که از اختلالات جدی مانند بی خوابی جلوگیری شود.

 اختلالات میگرن و سردرد

درمان با میدان الکترومغناطیسی پالسی (PEMF) برای میگرن و اختلالات سردرد مفید است. مطالعات نشان می دهد که درد میگرن با توزیع نابرابر جریان خون در مغز مرتبط است.  درمان با PEMF باعث بهبود گردش خون و گشاد شدن رگ های خونی در مغز می شود.

میگرن به صورت یک سردرد طاقت‌فرسا علائم خود رانشان می دهد. که منجر به حالت تهوع شدید و حساسیت به کوچک‌ترین اختلال نور و صدا می‌شود. و  سومین بیماری شایع در جهان هستند که زندگی میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان مختل می‌کند.

تحقیقات در مورد این موضوع نشان می دهد که میگرن احتمالاً ناشی از فعالیت غیر طبیعی مغز، تغییرات هورمونی، تغییرات عاطفی یا حتی تغییرات فیزیولوژیکی مانند کاهش فشار خون است. شواهد قوی وجود دارد که از استفاده از درمان PEMF برای درمان میگرن حمایت می کند.

درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی را می توان به همان روشی که TMS (تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال) اعمال کرد. TMS چیزی نیست جز یک PEMF متمرکز با شدت بالا که در مناطقی از مغز اعمال می شود. درست مانند TMS، اثرات پیشگیرانه درمان PEMF می تواند فراوانی و شدت میگرن را کاهش دهد.

استفاده از میدان تحریک مغناطیسی پالسی بسیار راحت‌تر از TMS است زیرا اپلیکاتورها (بالش یا تشک) نواحی بزرگ‌تری از بدن و مغز را پوشش می‌دهند و بنابراین قطعاً گزینه طولانی‌مدت و مقرون‌به‌صرفه‌تری است. در مقایسه با TMS، استفاده از درمان PEMF مزایای بسیار بیشتری دارد که بسیار فراتر از محدوده این مقاله است.

چگونه درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی به میگرن کمک می کند؟

چندین مطالعه و برخی کارآزمایی ها در مورد مزایای درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی برای درمان میگرن انجام شده است.

در یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده که در مجله Headache به چاپ رسید. به شرکت کنندگان جلسات یک ساعته PEMF پنج روز در هفته به مدت دو هفته داده شد و از آنها خواسته شد تا پس از مداخله گزارشی از میزان میگرن خود داشته باشند. از شرکت‌کنندگانی که درمان PEMF را دریافت کردند، 73 درصد از شرکت‌کنندگان کاهش تعداد دفعات و شدت میگرن‌هایی را که تجربه کردند گزارش کردند. این مطالعه نتیجه گرفت که PEMF در بهبود گردش خون به مغز موثر است که می تواند باعث یهیود علائم میگرن و بهبود عملکرد شناختی شود.

میدان‌های الکترومغناطیسی پالسی با فرکانس پایین به ماهیچه‌ها، اعصاب و رگ‌های خونی اجازه استراحت می‌دهند. آرامش بدن می تواند به خون اجازه دهد تا به طور موثرتری به سمت مغز جریان یابد که می تواند دفعات میگرن را کاهش دهد و تسکین دهد. به همین دلیل، PEMF یک راه عالی برای درمان میگرن است.

میدان مغناطیسی پالسی درمان اضطراب

اضطراب یک پاسخ انطباقی طبیعی به استرس است که امکان مقابله با موقعیت های نامطلوب را فراهم می کند. اما هنگامی که استرس نسبت به موقعیتی که آن را برانگیخته است بیش از حد یا نامتناسب شود یا دلیل خاصی برای آن وجود نداشته باشد، مانند ترس غیرمنطقی از محرک های معمول، به یک اختلال ناتوان کننده تبدیل می شود. اختلالات اضطرابی شایع ترین اختلالات روانپزشکی را تشکیل می دهند و می توانند از احساسات نسبتاً خوش خیم عصبی تا ابراز شدید وحشت و ترس متغیر باشند.

شواهد از مطالعات حیوانی و مطالعات انسانی با استفاده از هر دو شدت بالا (TMS) و تحریک PEMF با شدت پایین بهبودعلائم اضظرابی را نشان می دهد.

بیشتر تحقیقات با استفاده از تحریک مستقیم مغز انجام می شود. با این حال، تحریک سایر قسمت های بدن ممکن است اثر غیر مستقیمی روی مغز نیز داشته باشد. فعالیت امواج آلفا مغز در افراد سالم با اعمال PEMF در 77 درصد افزایش یافت. PEMF  میتواند در مدیریت اختلالات اضطرابی مفید باشند، چه به صورت موضعی و چه برای کل بدن استفاده شوند. مطاله ای نشان داد که درمان به کمک میدان مناطیسی می تواند معده درد عصبی را بهبود بخشد.

تحریک الکترومگنتیک

این نوع تحریک مغناطیسی همچنین بر روی افراد مبتلا به اضطراب مزمن آزمایش شد. آنها یک درمان 15 دقیقه ای در صبح و یک درمان 30 دقیقه ای در عصر هر روز به مدت شش هفته دریافت کردند. اضطراب اندازه گیری شده با مقیاس اضطراب همیلتون (HAM-A) در 61 درصد افراد در پایان هفته اول بیش از 50 درصد و در پایان هفته سوم در 90 درصد بهبود یافت.

یک مطالعه روی PEMF با شدت کم در زنان سالم نشان داد که اعمال درمان در دو ناحیه مغز تنها به مدت 9 دقیقه باعث تغییرات امواج مغز می شود. این نشان می‌دهد که تحریک PEMF می‌تواند فرکانس‌های EEG بالا را کاهش دهد، که در اضطراب رایج است، و آن را در درمان اضطراب بسیار مؤثر می‌کند (Amirifalah, et al).

افسردگی و اضطراب شرایط پیچیده ای هستند که اغلب نیاز به درمان طولانی مدت دارند. و تحریک میدان مغناطیسی میتواند به بهبود آن کمک شایانی کند.

 

درمان میدان مغناطیسی برای فیبرومیالژیا

درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی  مورد مطالعه قرار گرفته است و مشخص شده است که درمان مفیدی برای فیبرومیالژیا است. درمان PEMF برای فیبرومیالژیا آسان است و یک درمان غیر تهاجمی و بدون عوارض جانبی است. درمان PEMF در 6 دهه گذشته تحت تحقیق و توسعه بوده است.

فیبرومیالژیا

انجمن درد مزمن توصیف فیبرومیالژیا را اینگونه بیان میکند. یک سندرم درد اسکلتی-عضلانی مزمن است که با درد در سطح گسترده، نقاط حساس، خستگی و اختلال خواب مشخص می‌شود و علت‌شناسی آن ناشناخته است. مرکز کنترل بیماری (CDC) و پیشگیری گزارش می دهد که فیبرومیالژیا حدود 4 میلیون (2٪) از بزرگسالان ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد . زنان و بیماران مبتلا به آرتریت نیز شانس بیشتری برای ابتلا به فیبرومیالژیا دارند.

علت این بیماری هنوز ثابت نشده است. رایج ترین درمان پزشکی مرسوم با داروهایی مانند سیتالوپرام، آمی تریپتیلین، دولوکستین و گاباپنتین است. مانند همیشه، گزینه های درمانی دارویی خطراتی را به همراه دارند. درمان PEMF برای فیبرومیالژیا یک درمان کمکی منحصر به فرد است و بسیار مؤثرتر از درمان های مکمل مانند فیزیوتراپی، طب سوزنی، رفلکسولوژی، هومیوپاتی و TENS (تحریک الکتریکی از راه پوست) است. این درمان‌ها مستقیماً به درمان کمک نمی‌کنند و فقط به تسکین علائم کمک می‌کنند.

فیبرومیالژیا اغلب با متابولیسم اکسیداتیو بافتی پایین همراه است. این یک مشکل تامین اکسیژن قلبی عروقی نیست، بلکه درواقع در زنجیره انتقال الکترون میتوکندری (متابولیسم اکسیژن) ناکارآمدی وجود دارد. تولید مقدار نامحدودی از محصولات تجزیه اکسیداتیو، به عنوان مثال، استرس اکسیداتیو است. این مشکل بر روی هورمون‌ها و نورون‌ها تأثیر می‌گذارد تا عملکرد نادرست داشته باشند و به علائم مربوط به فیبرو کمک می‌کنند.

درمان PEMF برای فیبرومیالژیا

PEMF یک درمان کمکی ایده آل برای فیبرومیالژیا است زیرا این مشکل و علائم آن را کاملاً مؤثر برطرف می کند. بنابراین، گسترش آگاهی در مورد این فناوری برای بهبود کیفیت زندگی بیماران فیبرو مهم است.

اجازه دهید برخی از تحقیقاتی را مرور کنیم که نشان می دهد درمان PEMF چگونه برای فیبرومیالژیا کار می کند.

در ابتدا، مطالعات کمی وجود داشت که تأثیر PEMF را بر فیبرومیالژیا به طور خاص مورد مطالعه قرار داده باشد. مطالعه ایPEMF را به مدت 30 دقیقه به مدت 7 روز آزمایش کرد، آنها به این نتیجه رسیدند که درمان با PEMF برای فیبرومیالژیا تا حدی در کاهش درد تأثیر دارد.

در سال 2007، دانشمندان کانادایی دریافتند که استفاده از 4 Gauss PEMF به مدت 30 دقیقه در روز به مدت 7 روز در تسکین درد مؤثر است. آنها یک دستگاه پوشیدنی PEMF را برای این درمان روی سر اعمال کردند.

در سال 2009، دانشمندانی از ترکیه یک مطالعه بالینی تصادفی، دوسوکور، کنترل شده ساختگی در مورد استفاده از درمان PEMF برای فیبرومیالژیا انجام دادند. پس از 12 هفته درمان PEMF، آنها دریافتند که درمان با فرکانس پایین PEMF می تواند عملکرد، درد، خستگی و وضعیت سلامت را در بیماران فیبرو بهبود بخشد.

در سال 2013، دانشمندان موسساتی در اسپانیا از جمله Centro de Tecnología Biomédica، همچنین یک کارآزمایی بالینی تصادفی دوسوکور و کنترل شده با دارونما را در مورد اثربخشی تحریک مغناطیسی برای فیبرومیالژیا انجام دادند و دریافتند که ممکن است یک درمان ایمن و موثر برای درد مزمن باشد.

قبلاً متوجه شدیم که تولید کم انرژی میتوکندری بافتی علت فیبرومیالژیا است. طبق شواهد، یکی از دلایل خستگی تجربه شده در فیبرو به دلیل اختلال در گردش خون است که به دلیل کمبود NO (اکسید نیتریک) در خون آغاز می شود. سطوح پایین NO نتیجه مستقیم آسیب میتوکندری است. درمان PEMF در ترمیم میتوکندری بسیار موثر است و قابلیت حمل اکسیژن را بهبود می بخشد.

نتیجه گیری

میدان مغناطیسی پالسی می تواند باعث ارتقا عملکرد فرد شود و به بهبود بسیاری از اختلالات و بیماری ها کمک کند.

  • افزایش سطح انرژی
  • بهبود تحرک و دامنه حرکتی
  • بهبود خلق و خو
  • استرس و اضطراب
  • کاهش التهاب و تورم
  • کاهش درد
  • افزایش متابولیسم سلولی
  • بهبود جریان و گردش خون
  • کاهش زمان بهبودی
  • فرآیندهای درمانی طبیعی بدن را ارتقا دهید
  • درمان سردردهای میگرنی
  • بهبود جذب مواد مغذی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ارتقاء سلامتی
  • بهبود کیفیت کلی زندگی

اینها بخشی از مواردی است که تحریک میدان مغناطیسی می تواند در آن موثر باشد.

همانطور که در تحقیقات مشهود است، PEMF اثرات تسکین دهنده درد در موارد فیبرومیالژیا دارد. درمان PEMF همچنین برای انواع دیگر شرایط مفید است و بنابراین می تواند یک ابزار توانبخشی عالی باشد. در حالی که TENS ممکن است علائم را تسکین دهد، PEMF کل سیستم عصبی را هدف قرار می دهد و به دلیل اثرات محافظت کننده عصبی، طول عمر سلول ها را افزایش می دهد. این ابزار تقریباً برای هر کسی که به دنبال کاهش درداست، مفید است. در واقع، درمان روزانه احتمالاً منجر به بهبودی دائمی خواهد شد.

استفاده از دستگاه‌ تحریک میدان مغناطیسی آسان است و می‌توان آن‌ را روزانه استفاده کرد.درمان PEMF نیز کاملاً ایمن و غیر تهاجمی است. هیچ سوزن، یا حتی قرصی وجود ندارد، دردی وجود ندارد و عملاً هیچ خطری برای عوارض جانبی، یا وابستگی وجود ندارد.

اگر به دنبال روشی جایگزین یامکمل برای مدیریت افسردگی، اضطراب، اختلالات خواب، درد های مزمن و … هستید، یا به دنبال یک روش درمانی جدید برای افزودن به برنامه درمانی موجود هستید، با انستیتو سلامت مغز تماس بگیرید، شما می توانید با متخصصین ما در مورد مزایای بالقوه درمان PEMF صحبت کند.