07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

مغز واحد پردازش کننده بدن است. ایده ها، تصمیمات و تعاملات اجتماعی، همه به سلامت مغز بستگی دارند. هر گونه اختلال در یکپارچگی عملکرد مغز منجر به بسیاری از مسائل، نه تنها برای شما بلکه برای افراد اطراف شما خواهد شد. آیا می دانید بهبود تغذیه شما سلامت مغز شما را تعیین می کند؟

 

بسیاری از افراد فقط با خوردن غذاها و نوشیدنی های عالی توانسته اند عملکرد شغلی را بهبود بخشیده و در تعاملات اجتماعی ارتقاء یابند. استفاده از غذاهای مفید می تواند سلامت مغز شما را تقویت کند.

 

ماهی چرب

 

این یک غذای دریایی است که به عنوان اسیدهای چرب امگا 3 شناخته شده است. این اسیدهای چرب در اطمینان از داشتن یک سیستم عصبی قوی که منجر به پردازش کارها به روشی مناسب می شوند، مفید هستند.

خوردن غذاهای دریایی همچنین از واکنش مغز شما با رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. زیرا حاوی خواص آنتی اکسیدانی هستند. این فرآیند، استرس مغزی را کاهش می دهد و شما همیشه می توانید احساس شادابی کنید. خستگی ذهنی باعث می شود که شما در تمام طول روز به طور مؤثر نتوانید کار کنید.

 

قهوه

 

قهوه حاوی کافئین و آنتی اکسیدان است، به این معنی که می تواند مغز شما را تحریک و حتی محافظت کند. فقط مطمئن شوید که قهوه را در هنگام خواب نمی نوشید، زیرا باعث کاهش کیفیت خواب و مشکل در به خواب رفتن می شود.

قهوه هنگام صبح هوشیاری شما را در محل کار افزایش می دهد. زیرا باعث مسدود شدن ماده شیمیایی به نام آدنوزین می شود. این ماده شیمیایی بسیار مهمی است که احساس خواب آلودگی را به همراه دارد. از آنجا که قهوه ترشح هورمون های خوب را بهبود می بخشد، باعث بهبود خلق و خوی فرد می شود. در آخر اینکه، نوشیدن قهوه تمرکز شما را بهبود می بخشد.

 

 

بلوبری

 

هنگامی که بلوبری می خورید، مواد شیمیایی دریافت می کنید که به آنتوسیانین معروف هستند. این مواد شیمیایی ضد التهاب می باشند. بنابراین از التهابی که در مغز به دلیل استرس به وجود می آید، جلوگیری می کنند. این مواد شیمیایی همچنین آنتی اکسیدان هایی هستند که از واکنش مغز با رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند. رادیکال های آزاد باعث ایجاد ویژگی های تخریب عصبی در مغز می شوند. وقتی بلوبری مصرف می کنید، از بروز خستگی مغزی، از کار افتادگی مغز و انواع دیگر خستگی ذهنی که تجربه می کنید، می کاهید.

 

زردچوبه

 

زردچوبه حاوی کورکومین است که مدتها در درمان بیماری آلزایمر استفاده می شده است. کورکومین باعث افزایش سطح سروتونین و دوپامین در نتیجه از بین بردن علائم افسردگی در افراد می شود. با مصرف زردچوبه حتی میتوان روحیه خود را تثبیت کرد. این ماده به رشد و تکامل سلولهای مغزی کمک می کند و همیشه منجر به داشتن ذهنی تیز می شود.

 

کلم بروکلی

 

کلم بروکلی برای تقویت سلامت مغز شناخته شده است. کلم بروکلی حاوی ویتامین K است که به عنوان افزایش دهنده قدرت حافظه شناخته می شود و باعث می شود افراد همیشه آنچه را یاد می گیرند به خاطر بسپارند. این نوع سبزیجات حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که به کاهش تخریب عصبی در مغز کمک می کند. همچنین، ماده حاوی خواص ضد التهابی است و در نتیجه از التهاب و استرس مغز جلوگیری می کند.

 

دانه کدو تنبل

 

دانه کدو تنبل غنی از روی است که به عنوان ماده مغذی شناخته شده و همچنین باعث کاهش شرایطی مانند افسردگی و آلزایمر می شوند. هنگامی که دانه کدو تنبل می خورید، منیزیم نیز دریافت می کنید، یک ماده معدنی قدرتمند که به از بین بردن سردردهای منظم کمک می کند و از صرع جلوگیری می کند. همچنین حاوی آهن می باشدد که در رشد و نمو مغز بسیار مؤثر است.

 

خوردن غذاهای فوق فواید زیادی برای سلامت مغز شما دارد. بهبود سلامت مغز مانند بهبود زندگی است. زیرا مغز است که شما را در هر کاری که انجام می دهید راهنمایی می کند. همیشه انجام کارهایی که باعث تقویت مغز شما می شوند را در اولویت خود قرار دهید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به مؤسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 

منبع:

foodfindsasia.com

به این مقاله امتیاز دهید