07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

سردرد یکی از رایج ترین مشکلاتی است که مردم از آن رنج می برند. این ممکن است به دلیل تغییر هوا، آلودگی و غیره اتفاق بیفتد. اما اگر درد افزایش یابد و مداوم باشد، ممکن است در اثر سایر مشکلات سلامتی باشد که بهتر است با پزشک مشورت کنید. سردرد همچنین می تواند به چندین دلیل مانند استرس، میگرن، سینوس، قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید، سرما و غیره ایجاد شود. برای جلوگیری از سردرد راه کارهایی مانند مصرف خوراکی های مفید وجود دارد. 

 

اگر درد شدید شد، همیشه توصیه می شود با یک پزشک مشورت کنید. اما جهت پیروی از یک روال سالم برای جلوگیری از سردرد، می توانید مصرف خوراکی های زیر را شروع کنید.

مصرف منظم این خوراکی ها می تواند برای سردرد شما مفید باشد:

 

سیب زمینی پوست قهوه ای (russet)

 

سیب زمینی پوست قهوه ای (russet) سرشار از پتاسیم است و محتوای آب زیادی دارد. بنابراین، دفعه بعدی که سردرد گرفتید سعی کنید این نوع سیب زمینی را مصرف کنید، زیرا کم آبی یکی از دلایل اصلی سردرد است. وقتی بدن ما به آب نیاز دارد، به الکترولیت هایی مانند پتاسیم نیز احتیاج دارد.

 

خیار

 

قبلاً ذکر شد که کمبود آب بدن دلیل اصلی سردرد است. بنابراین، می توانید چند برش خیار نیز برای مقابله با درد داشته باشید. آنها را با هوموس با برخی از سبزیجات دیگر مانند گوجه فرنگی، پیاز همراه با مقداری روغن زیتون، پونه کوهی و فلفل سیاه مخلوط کنید.

 

غلات سبوس دار غنی شده

 

این غلات دارای ریبوفلاوین، ویتامین B2 هستند که می توانند سردرد شما را نیز از بین ببرند. بنابراین، مصرف منظم آن می تواند شما را از درد نجات دهد.

 

 

 

دانه کدو تنبل، مغزها، بادام

 

همه اینها مملو از منیزیم است که می تواند با ریلکس کردن رگ های خونی، سردرد را به طور مؤثر کاهش دهد. منیزیم جزء مهمی برای بسیاری از واکنش های بیوشیمیایی بدن از جمله عملکرد مغز و عضلات است.

 

بلغور جو دوسر و برنج

 

وقتی کربوهیدرات کافی ندارید، سطح قند خون شما کاهش می یابد و باعث سردرد می شود. بنابراین، به جای اینکه کربوهیدرات ها را به طور کامل از رژیم خود حذف کنید، از جو دوسر و برنج قهوه ای استفاده کنید تا مقدار کافی کربوهیدرات دریافت کرده و سردرد را از شما دور کند.

 

دانه کنجد

 

دانه کنجد غنی از ویتامین E هستند که سطح استروژن را برای دفع میگرن مربوط به قاعدگی تثبیت می کند. همچنین حاوی ال آرژنین است که شما را از سردرد در امان نگه می دارد.

 

برای اطلاعات بیشتر به مؤسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 

به این مقاله امتیاز دهید