07136476172 - 09172030360 [email protected]

دیابت نوع 2 بر 462 میلیون نفر از افراد در سراسر جهان تأثیر می گذارد. در حالی که افراد می توانند برای مدیریت دیابت و تمرین عادات سلامتی خود اقداماتی انجام دهند ، برخی از افراد می توانند در وهله اول خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهند.

با این حال ، محققان هنوز در تلاشند تا همه عوامل خطرساز ابتلا به دیابت نوع دو را درک کنند.

مطالعه ای که در علم خود-مدیریتی و خود مراقبتی علوم دیابت منتشر شده است ، به این موضوع پرداخت که چگونه کیفیت خواب و درک افراد از کیفیت خواب آنها ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد.

آیا استرس می تواند باعث دیابت شود؟

عوامل خطرساز ابتلا به دیابت نوع 2

پزشکان همیشه نمی توانند پیش بینی کنند که چه کسی این بیماری را می تواند بگیرد یا نمی تواند بگیرد.

برخی از موارد خطرساز ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش دهد. برخی از عناصر ، مانند ژنتیک ، قابل تغییر نیستند. با این حال ، افراد می توانند عوامل دیگری را برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کنترل کنند.

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

روش های جدید درمان خانگی نوروپاتی دیابتی و روش درمانی PEMF

به عنوان مثال ، چاقی و سبک زندگی بی تحرک از عوامل خطرساز هستند. افراد مبتلا به چاقی می توانند تحت معالجه پزشک قرار بگیرند ، عادات غذایی خود را تغییر دهند و سطح فعالیت را تغییر دهند تا به آنها در حفظ وزن سالم کمک کند و از مزایای فعالیت بدنی بهره مند شوند.

برخی داده ها نشان می دهد عواملی مانند التهاب ، فشار خون بالا ، سطح قند خون ناشتا بالا و سطح کلسترول غیر طبیعی ممکن است در خطر ابتلا به دیابت نوع 2 نقش داشته باشند.

محققان هنوز در تلاشند تا درک کنند چگونه این عوامل خطرساز دست به دست هم می دهند و چگونه افراد می توانند این عوامل را به بهترین وجه کنترل کنند تا خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهند.

کیفیت خواب پایین بر سلامتی چه تأثیری دارد

خواب یک مؤلفه اساسی سلامتی است. برخی از تست ها می توانند به طور عینی مؤلفه های کیفیت خواب را اندازه گیری کنند.

اگر علاقه مندید راجع به این روش ها بیشتر بدانید، مطلب زیر را از دست ندهید:

علائم اختلال خواب و درمان بدون دارو با نقشه برداری مغز

محققان در این مطالعه می خواستند درک کنند که چگونه گزارش های افراد از خواب و اقدامات عینی آنها در خواب بر عوامل خطرساز خاص دیابت نوع 2 تأثیر گذاشته است. محققان در تجزیه و تحلیل خود بیش از 1000 شرکت کننده را مورد بررسی قرار دادند.

دکتر لیزا ماتریچیانی ، محقق و نویسنده مطالعه، روند این مطالعه را اینگونه توضیح داد:

“مطالعه ما ارتباط بین ابعاد مختلف خواب و عوامل خطرساز برای دیابت نوع 2 (BMI ، کلسترول و التهاب) را مورد بررسی قرار داده است. ابعاد خواب شامل گزارش خود افراد از خوابشان و پارامترهای خواب مشتق از Actigraphy (با استفاده از مانیتور فعالیت مچ دست) ثبت می شود. ”

محققان از شرکت کنندگان پرسیدند که چند بار در خوابیدن مشکل دارند. سپس آنها شرکت کنندگان را برای اندازه گیری خصوصیات خواب ، مانند مدت زمان خواب و چگونگی تغییرات روزانه ، کنترل کردند. آنها همچنین با انجام آزمایش خون و محاسبه شاخص توده بدنی هر یک از شرکت کنندگان (BMI) اطلاعات مربوط به عوامل قلبی-متابولیسمی را جمع آوری کردند.

کیفیت خواب پایین را چگونه تعیین کنیم?

محققان دریافتند که هر دو اندازه گیری ذهنی و عینی خواب می تواند بر سلامت قلبی-متابولیسمی تأثیر بگذارد و بنابراین به طور بالقوه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.

دکتر ماتریچیانی گفت: “نتایج ما نشان می دهد که هم گزارش خود افراد و هم ابعاد ناشی از Actigraphy از خواب می تواند با عوامل خطرساز ابتلا به دیابت نوع 2 همراه باشد.”

پیامدهای بالینی از این مطالعه عبارتند از:

  • خواب می تواند برای سلامت قلبی-متابولیسمی مهم باشد
  • خواب چند بعدی است ، به این معنی که از طیف وسیعی از خصوصیات خواب (مدت ، زمان ، کیفیت و تغییرپذیری تشکیل شده است. )

آیا کیفیت خواب پایین به تنهایی خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد؟

نتیجه گیری نمی کنیم که کیفیت پایین خواب به تنهایی به کسی برای ابتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند. با این حال ، نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که هم درک خود فرد از کیفیت خواب و هم اندازه گیری عینی کیفیت خواب باید به عنوان مؤلفه ای در تحقیقات بیشتر درج شوند.

Angie Victorio ، متخصص آموزش دیابت ، اشاره کرد که این مطالعه نشان می دهد که گزارش خود افراد از کیفیت خوابشان ممکن است به اندازه مانیتورهای بررسی کیفیت خواب (اقدامات اکتیوگرافی) در پیش بینی سلامت قلبی-متابولیسمی قوی باشد.”

هشدار به شب بیدارها! خطر دیابت نوع 2 و مشکلات قلبی

من فکر می کنم که برای ارائه دهنده مراقبت از دیابت مهم است که وقتی بیمار می گوید کیفیت خواب پایینی دارد واقعاً به آن توجه کند زیرا می تواند به توضیح افزایش اخیر سطح قند خون کمک کند
– Angie Victorio

کم و کاستی های مطالعه انجام شده

این مطالعه محدودیت هایی داشت. اول ، بیشتر شرکت کنندگان در مطالعه زن و مادر بودند ، بنابراین احتمالاً در آینده نیاز به یک گروه متعادل تر وجود دارد.

دوم ، محدودیت هایی بر اساس روش های جمع آوری داده ها وجود داشت. به عنوان مثال ، اندازه گیری درک افراد از مشکلات خواب ممکن است به جنبه های مختلف مشکلات خواب مانند مشکل در طی خواب یا به خواب رفتن مربوط باشد.

7 عادت که میتواند خطر زوال عقل را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد

بر اساس ماهیت مطالعه ، نمی تواند تعیین کند که کیفیت پایین خواب باعث دیابت نوع 2 می شود.

محققان برخی از متغیرها را کنترل کرده اند ، اما آنها تصدیق می کنند که برخی از شرکت کنندگان ممکن است عوارض خاصی داشته باشند یا اختلالات خواب اساسی داشته باشند که می توانند بر نتایج تأثیر بگذارند.

تست کردن مراحل خواب

اگر توسط تشخیص پزشک شما مشکوک به اختلال خواب یا مشکلی در معماری خواب باشید، او ممکن است یک مطالعه خواب (پلی سومنوگرافی) را درخواست کند. که به طور کلی شامل گذراندن شب در یک آزمایشگاه خواب با الکترودهایی است که امواج مغزی شما و سایر شاخص‌های مرحله و کیفیت خواب، مانند حرکت عضلات و تعداد تنفس را اندازه‌گیری می‌کنند. سپس نتایج توسط یک متخصص خواب  بررسی می شود.

قبل از مطالعه خواب، ممکن است پزشک از شما بخواهد که گزارشی از خواب داشته باشید و ساعات خواب خود را فهرست کنید و احتمالاً خواب‌آلودگی در طول روز و علائم دیگر را ارزیابی کنید. همچنین ممکن است برای بررسی سایر علل احتمالی علائم، برای آزمایشات آزمایشگاهی فرستاده شوید.

حرف آخر

خواب برای سلامتی و کیفیت زندگی ضروری است. اگر کیفیت خواب شما ضعیف است یا اخیرا بدتر شده است، با متخصصین خواب مرکز سلامت مغز دانا در مورد علت این امر صحبت کنید تا بتوانید مسیر تشخیص و درمان را شروع کنید. شما گزینه های زیادی برای داشتن خواب باکیفیت و عملکرد بهتر دارید. برای اطلاعات بیشتر مطالب مرتبط را در سایت ما ببینید یا با کارشناسان تماس بگیرید.

 

 

به این مقاله امتیاز دهید