07136476172 - 09172030360 info@danabrain.ir

بسیاری از ما در ابتدای سال، دنبال راه هایی می گردیم که زندگی خود را با آن ها بهبود دهیم.گرچه بیشتر این اهداف معمولا مربوط به شکل دادن به عادت های جدیدی هستند که ما را از لحاظ جسمی، سالم تر نگه دارند، این اهداف می تواند از جنس روانی هم باشد. لیست اهداف  سال جدید ما معمولا شامل رژیم های غذایی سالم تر و  ورزش است.اما اهداف می تواند شامل سلامت روانی و احساسی بهتر نیز باشد.

برای سال جدید، عادت هایی را در نظر بگیرید که به کاهش استرس زندگی شما کمک می کنند. این کار در نهایت سطح رضایت زندگی شما را نیز بالاتر می برد.

در ادامه گام هایی که می توانید برای یک سبک زندگی سالم تر بردارید معرفی شده است :

1.بیشتر بخوابید.

کمبود خواب می تواند به افزایش استرس منجر شود. استرس نیز می تواند تمام شب شما را بیدار نگه دارد. در نتیجه این دو می توانند همدیگر را تشدید کنند.کمبود خواب مزمن می تواند احتمال بیماری هایی مانند فشار خون بالا، دیابت و چاقی را افزایش دهد. و این موضوع در نهایت از کارایی و سلامت شما کم می کند.

امسال، می توانید با دنبال کردن راهکار های خواب بهتر، کیفیت خواب بهتری داشته باشید.

هر فرد بالغ، به طور متوسط به 7 ساعت خواب در طول شب نیاز دارد. کمبود خواب می تواند به عملکرد های شناختی و اجرایی افراد آسیب بزند.

 

 

2.یک سرگرمی انتخاب کنید.

ممکن است در دوران نوجوانی و کودکی، ورزشی را انتخاب کرده باشید و در آن دوران آن را با هیجان و جدیت دنبال کرده باشید. اما مهم است که به عنوان یک بزرگسال نیز،در زندگی به یادگرفتن و رشد ادامه دهید.

داشتن یک سرگرمی مداوم  می تواند محرک روانی مهمی برای شما باشد. این عادت همچنین به کاهش استرس نیز کمک می کند و به شما در داشتن یک سبک زندگی متعادل یاری می دهد.داشتن یک سرگرمی خوب، می تواند استرس مثبت را نیز در شما تحریک کند. در این صورت احساس زنده بودن را تجربه می کنید.

 

 

3.بر روی دایره ی اجتماعی خود سرمایه گذاری کنید.

افراد اطراف شما تاثیر بسیار مهمی بر کیفیت زندگی شما می گذارند.دوستان نزدیک و اعضای خانواده در زمان شادی های شما، کنارتان هستند و در زمان های دشوار به حمایت از شما برمی خیزند.

داشتن یک شبکه از روابط اجتماعی سالم فواید بسیاری دارد که تنها یکی از آن ها کاهش استرس است.

امسال، روی قوی کردن روابط خود تمرکز کنید.و از کنار گذاشتن روابطی که به شما آسیب می زنند نترسید. جدا کردن خودتان از روابط آسیب زا و خشونت بار،به شما فرصت این را می دهد تا افراد جدید و تجربیات جدیدی را به زندگی خود وارد کنید.

 

 

4.موسیقی بیشتری را به زندگی خود راه بدهید.

 

گوش دادن به موسیقی یکی از روش هایی است که خلق شما را به سرعت بهبود می دهد.

موسیقی آرام و آرامش بخش به خاطر داشتن اثرات کاهش استرس معروف است. موسیقی می تواند تنش را از ذهن و عضلات شما دور کند.موسیقی همچنین سطح هورمون استرس یعنی کورتیزول را در بدن کاهش می دهد.

برای مثال شما می توانید در حالی که صبح دارید برای خارج شدن از خانه آماده می شوید، به موسیقی مورد علاقه ی خود گوش دهید. جدای از انتخاب شما در مورد نوع موسیقی، موسیقی می تواند به شما در کاهش استرس کمک کند.

 

 

5.شلختگی ها را مرتب کنید.

بدون پاک سازی های دوره ای، کمد های لباس و وسایل به شدت به هم ریخته می شوند.زندگی در یک محیط شلخته بیش از آن چه فکر می کنید می تواند عامل استرس شما شود. شلخته بودن محیط، کارایی شما را کاهش می دهد و برای شما هزینه بر خواهد بود.

امسال، این بار را از دوش خود بردارید و یک تلاش منسجم برای مرتب کردن همه چیز انجام دهید.گزینه ی اهدای لباس ها و وسایلی که دیگر به آن ها نیاز ندارید نیز همواره وجود دارد.

تلاش برای کامل بودن و کمالگرایی اصلا لازم نیست.با گام های کوچک و ساده شروع کنید و به تدریج تغییرات قابل لمس را مشاهده خواهید کرد.

 

 

6.چند تکنیک برای مدیریت سریع استرس بیاموزید.

موقعیت های استرس زا می توانند به سرعت شدت پیدا کنند.شما ممکن است در عرض چند ثانیه، از آرام به کلافه و عصبی تغییر خلق دهید. در این شرایط، برای مثال معمولا ممکن نیست که برای یک ماساژ، وقت خود را آزاد کنید یا کمی یوگا انجام دهید.

خوب است چند تکنیک ساده در نظر داشته باشید که واکنش جنگ و گریز شما را تعدیل کنند و پاسخ آرام شما را فعال نمایند.

 

 

7.یک روش بلند مدت برای کاهش استرس در نظر بگیرید.

گرچه داشتن روش های سریع برای رفع استرس مهم هستند، اما مهم است که حداقل یک فعالیت مداوم را برای بهبود استرس خود انجام دهید. این فعالیت به تدریج باعث می شود در مقابل عوامل استرس زا پاسخ های آرام تری داشته باشید و واکنش بدنی و احساسی تان به استرس را تغییر می دهد.

 

 

منبع:

verywellmind.com

 

 

مدیریت استرس با تنفس و مدیتیشن به سبک رزمی کار ها!

کنترل استرس با مدیتیشنِ پایه در 4 مرحله!

اهمیت گریه کردن در کاهش استرس و درمان