07136476172 - 09172030360 [email protected]

اهمیت گریه کردن در کاهش استرس و درمان

در زمان های دشوار، خود را از گریه کردن محروم نکنید.
ممکن است زمان های دشوار امسال، شما را تحت تاثیر زیادس قرار داده باشد. این زمان ها برای بسیاری از ما، ترسناک، بی ثبات و پر از استرس بوده است. اما بدانید که شما در این تجربه تنها نیستید.

یک راه برای بقا در شرایط دشوار و سخت، برون ریزی احساسات و افکار است. فریاد زدن، خندیدن یا گریه کردن هر کدام می توانند روشی برای خودآرام سازی باشند. البته به شرطی که به اطرافیان خود آسیبی نزنیم.
در فرهنگ های مختلف، گریه کردن معانی مختلفی دارد و متاسفانه بعضی ها آن را ضعف برداشت می کنند.اما گریه کردن می تواند یک روش مناسب برای تخلیه ی استرس باشد.

گریه یکی از موضوعاتی است که هنوز در روابط درمانگر و مراجع بسیار به آن پرداخته می شود. پژوهش های متفاوتی در مورد گریه انجام شده است.

بعد از یک گریه ی عمیق و طولانی، معمولا شما احساس می کنید که بار بزرگی از دوشتان برداشته شده است. به عبارت دیگر گریه در بسیاری از موارد درمان کننده است.

مضرات گریه نکردن!

در مقابل، اجتناب از گریه کردن می تواند چالش های عاطفی زیادی برای افراد ایجاد کند.
بدن های ما، نتیجه ی تخلیه نکردن احساسات را دریافت می کنند،مثلا ممکن است گرفتگی و انقباضی را در صورت و فک خود یا کمر و گردن خود احساس کنید.
این چالش ها می تواند در ارتباط گرفتن ما با دیگران نیز مشکل ایجاد کنند.

گریه نه تنها به طود موقت استرس را کاهش می دهد بلکه درد ها و آسیب های گذشته را نیز تسکین می دهد. مخصوصا اگر در مقابله با دردی که تجربه کرده ایم، پذیرنده باشیم.

احساسات خود را تخلیه کنید و به آن ها اجازه دهید محو شوند و به آن ها نچسبید‌. این کار را با کمک یک روانشناس یا یک دوست خوب انجام دهید.

نوشتن و گریه کردن.

ترکیب یادداشت کردن احساسات و گریه کردن می تواند به هماهنگ سازی احساسات شما و کاهش استرس کمک کند.
منظور از نوشتن، نوشتن آزاد و بدون سانسور کردن خروجی است.
احساسات دشوار معمولا خاطرات و درد های حل نشده ی گذشته را به سطح می آورند. این درد ها نیاز دارند آزاد شوند و گریه کردن می تواند یکی از راه ها باشد.

اتفاقات حال حاضر ممکن است زخم های قدیمی را تحریک کنند و نوشتن یک راه بسیار مناسب برای آزاد کردن و رها کردن این درد ها و آسیب ها است.

اشک ریختن

در هنگام اشک ریختن کورتیزول و ادرنالین آزاد می شود و این امر موجب کاهش استرس است.
ممکن است برای شروع به اشک ریختن، نیاز داشته باشید یک فیلم غمگین نگاه کنید یا به خاطره ی از دست دادن شخصی مهم در زندگیتان فکر کنید.فرقی نمی کند، اما هر کاری لازم است انجام دهید تا در هنگام نیاز، تنش خود را با گریه کردن کاهش دهید.

اگر پردازش درد و سوگواری و فقدانی که در حال تجربه ی آن هستید برای شما دشوار است از یک شخص مورد اطمینان یا روانشناس متخصص کمک بگیرید.

امسال سال‌ دشواری بوده است؛ بیایید آن را با هم به یک فرایند خودمراقبتی تبدیل کنیم. هر زمان که نیاز داشتیم، با گریه کردن و تخلیه ی احساسات، از خود مراقبت کنیم.

منبع:

psychologytoday.com

برای مطالعه ی مطالب مرتبط به لینک های زیر مراجعه کنید:

احساس غم: چه طور خود را از غم رها کنیم؟

راهکار هایی برای کنار آمدن با از دست دادن همسر

روز جهانی “سلامت روان شناختی” با تمرکز بر “پیشگیری از خودکشی”

 

به این مقاله امتیاز دهید