07136476172 - 09172030360 [email protected]

تحقیقات جدید نشان می دهد ، مجموعه ای مشترک از سیستم ها در مغز ممکن است نقش مهمی در کنترل بازیابی حقایق و خاطرات شخصی مورد استفاده در زندگی روزمره داشته باشد.

 

دانشمندان از دانشگاه یورک می گویند یافته های آنها ممکن است با اختلالات حافظه ، از جمله زوال عقل ارتباط داشته باشد ، جایی که مشکلات به خاطر سپردن اطلاعات مربوطه می تواند بر زندگی روزمره بیماران تأثیر بگذارد.

 

محققان می گویند این یافته ها همچنین ممکن است پیامدهای مهمی در ایجاد نسل جدیدی از سیستم های هوش مصنوعی داشته باشد ، که از حافظه طولانی مدت در حل مشکلات محاسباتی استفاده می کنند.

 

ذخیره حافظه طولانی مدت مغز به دو دسته تقسیم می شوند:

  1.  حافظه واقعی
  2.  حافظه تجربیات شخصی.

 

این دو نوع حافظه بلند مدت در کنار هم به ما کمک می کنند دنیای اطراف خود را درک کرده و به آن پاسخ دهیم.

 

چندین دهه تحقیق بالینی و تجربی نشان داده است که این دو حافظه در دو منطقه جداگانه از مغز ذخیره می شوند. اما مطالعه جدید نشان می دهد که مجموعه مشترک مناطق مغزی نقش مهمی در کنترل بازیابی موفقیت آمیز خاطرات ضعیف دارند.

 

محققان با استفاده از فن آوری تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی(fMRI) ، چگونگی افزایش فعالیت این مناطق در هنگام بازیابی خاطرات واقعی و خاطرات شخصی را در این مناطق بررسی کردند .تحقیقات جدید نشان میدهد که بازیابی حافظه با اینکه دو منطقه ی متفاوت در مغز درگیر است ولی می تواند مکانیسم های مشابهی داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: خاطرات ما به ما این امکان را می دهد تا با دنیای اطرافمان منطقی عمل کنیم. اگر چه در بیشتر موارد ، خاطرات به شدت رمزگذاری شده  است .یاد داشته باشید که برای تعطیلات ساحلی آینده حوله ساحل را بسته بندی کنیم ، این حافظه قوی ممکن است در موارد دیگر ، مانند هنگام بسته بندی سفر شخصی ، بی ربط باشد.

به این ترتیب ، ما باید بازیابی حافظه های مربوطه را به شدت کنترل کرده تا در شرایط مختلف مسائل مختلف را حل کنیم. نتایج ما نشان می دهد که این فرایند کنترل ممکن است در هر دو نوع حافظه واقعی و شخصی به اشتراک گذاشته شود. ”

 

پروفسور الیزابت جفریز ، نویسنده ارشد ، از دپارتمان روانشناسی ، دانشگاه یورک ، گفت: “برای تولید افکار و رفتارهای مناسب ،

باید حافظه های خود را به روشی کاملاً انعطاف پذیر ترسیم کنیم.

 

این مطالعه جدید فرایندهای کنترل درون مغز را برجسته می کند که به ما امکان می دهد بر جنبه های غیرمعمول معنی کلمات تمرکز کنیم و تجربیات شخصی ضعیف رمزگذاری شده را بازیابی کنیم. این کنترل حافظه به ما اجازه می دهد خلاق باشیم و با تغییر اهداف یا شرایط سازگار شویم. ”

رژیم قندی در خردسالی و کاهش حافظه در بزرگسالی

 

ارتباط عملکرد شناختی و حافظه کاری با حل اختلافات در زندگی مشترک و روابط عاطفی

تأثیر شگفت انگیز 6 گیاه داروئی بر تقویت حافظه و تمرکز

به این مقاله امتیاز دهید