07136476172 - 09172030360 [email protected]

درباره ی معنای زندگی :

زمان های دشواری در زندگی وجود دارند که ما احساس می کنیم زندگی بی معنا و بی ارزش است. دیگران را می بینیم که هر روز از خواب بیدار می شوند، سرکار می روند، غذا می خورند و می خوابند و این چرخه هر روز ادامه داردو اما ما نمی توانیم برای این فرایند شلوغ و پرعجله معنایی پیدا کنیم. در ادامه راهکار هایی آمده اند که می توانند در این شرایط کمک کننده باشند. اما حتما مشورت با یک متخصص در مورد احساسات خودتان در این شرایط را در نظر بگیرید.

1.با هدف های مشخص زندگی کنید.

زندگی با انگیزه، به این معناست که بدانید پشت هر تصمیم و کاری که انجام می دهید، چه “چرایی” وجود دارد.این چرایی، به شما انگیزه می دهد و برای شما انرژی لازم برای ادامه ی زندگی را فراهم می کند.

بدون دانستن این چرایی، شما تبدیل به یک قربانی خواهید شد که هر آنچه طوفان زندگی ایجاد می کند بر شما نازل می شود.در این صورت شما خود را مشغول و  پر از مشغله می یابید اما کیفیت زندگی و شادی نیز کم خواهد بود.

در صورت ندانستن چرایی، شما قربانی مقایسه های بیجا با دیگران می شوید. ممکن است کارهایی را انجام دهید فقط به همین علت که دیگران نیز در حال انجام آن کار ها هستند.برای مثال می توانید برای مشخص تر شدن چرایی به سوالات زیر پاسخ دهید :

چرا در شغل فعلی ام قرار دارم؟

چرا در این رابطه ی عاطفی قرار دارم؟

انجام چه کار هایی به من انگیزه می دهد.

حالا به این سوال جواب دهید که پاسخ هایتان به سوال های قبلی چه احساساتی در شما برانگیخت؟

آیا به شما احساس  رضایت داد؟ یا احساس ترس، گناه و شرم؟

هر احساسی را که تجربه کردید، در آن عمیق شوید. و آن را تجربه کنید. اگر باسخ هایتان رضایت کننده نبوده است، حتما راهی برای اصلاح وضعیت کنونی تان وجود دارد.

 

 

2.هر روز، حتما یک کار لذت بخش انجام دهید.

برای ایجاد معنی در زندگی، خود را متعهد کنید که هر روز، یک کار مورد علاقه ی خود را انجام دهید. فردا مشخص نیست و امروز تنها چیزی است که در اختیار داریم.

با انجام کار های مورد علاقه ی خود می توانید احساس شادی را به زندگی برگردانید.

  • خواندن کتاب مورد علاقه
  • گذراندن زمان با افراد خانواده و دوستان
  • کارهای هنری، رنگ آمیزی، نوشتن و رقصیدن
  • دیدن یک قسمت از سریال مورد علاقه
  • قدم زدن در پارک

 

 

 

3.سپاسگزار بودن را تمرین کنید.

زندگی معنی دار، از قلب توانایی سپاسگراری می آید. سپاسگزاری به معنای قدردان بودن برای چیز های بزرگ و کوچکی است که در زندگی تجربه می کنید.

 

 

4.ارتباطات واقعی ایجاد کنید.

ما انسان ها، موجوداتی اجتماعی برنامه ریزی شده ایم.

روزانه، زمانی را از تلفن های همراه خود دور شوید و به جای آن، روابط واقعی و صادفانه ای با دیگران ایجاد کنید. ما نیاز به ارتباطات صمیمانه و قابل اعتماد داریم و خاطرات و لحظات این روابط است که به ما شکل می دهد.

 

 

5.در زمان حال زندگی کنید.

زمان حال تنها دارایی ماستو دیروز گذشته است و فردا نیز از دسترس مستقیم ما دور است. زمان حال را در آغوش بگیرید و توجه خود را به اکنون و اینجا برگردانید.

 

 

6.به دنبال رشد مداوم باشید.

زمانی که روی دیگران تمرکز می کنیم، از رشد خود دور می شویم. فرصت هایی که برای رشد دارید را در نظر بگیرید و دست از مقایسه ی خود با دیگران بردارید.

 

 

7.بدون چشمداشت عشق بورزید.

بدون چشمداشت دیگران را دوست داشته باشید. برای محبت کردن به دنبال دلیل نگردید. شما از عشق لبریز هستید بنابراین آن را به دیگران نیز نثار کنید.

ذنیا نیاز به عشق بیشتری دارد. شما کسی باشید که به دیگران کمک می کند عشق و احساس تعلق را احساس کنند.

 

منبع:

medium.com

درباره ی معنای زندگی بیشتر بخوانید :

رابطه یافتن”حس معنا در زندگی” و سلامت جسمی و شناختی در سنین پیری

چه طور تجارب زندگی، قدرت انعطاف پذیری مغزی ما را تغییر می دهند؟

احساس غم: چه طور خود را از غم رها کنیم؟

 

 

به این مقاله امتیاز دهید