07136476172 - 09172030360 [email protected]

افسردگی پس از فارغ التحصیلی اصطلاحی نیست که بتوان آن را در فرهنگ لغت انجمن روانپزشکی آمریکا یافت ، اما تحقیقات نشان می دهد که چقدر واقعی است و تاثیری که بر مدارج تحصیلی اخیر دارد. بر اساس یک مجله پزشکی Addictive Behaviors Reports ، افسردگی در جوانان اغلب بلافاصله پس از اتمام دوره های دانشگاهی رخ می دهد ، که اغلب به دلیل فشار برای بدست آوردن کار یا غمگینی از اینکه که همسالان درس و دانشگاه خود را دیگر نمی بینند.

 

علاوه بر این ، تا زمانی که دانشجویی از دانشگاه فارغ التحصیل می شود ، بیشتر زندگی خود را به عنوان دانشجو سپری کرده است. دکتر مت گلویاک ، دانشکده مشاوره بالینی بهداشت روان در دانشگاه جنوب نیوهمشایر (SNHU) ، گفت که

 

دانشجویان آموزش عالی مدت نزدیک به 20 سال در مدرسه تحصیل کرده اند و این بخش عمده ای از هویت آنها

شده است.

 

گلویاک گفت: “وقتی افراد با مانعی روبرو می شوند که هویت آنها را تهدید می کند ، ممکن است سلامت روان به خطر بیفتد.” و سوالاتی از جمله “من کیستم؟” را با خود مطرح می کنند. “بعد قرار است چه کاری انجام دهم؟” “آیا من در جستجو ، دستیابی و حفظ شغل در رشته خود موفق خواهم بود؟”

 

عواملی که می توانند منجر به افسردگی پس از فارغ التحصیلی شوند:

 

 

  •      انتقال شامل تغییر در برنامه زندگی روزمره دانشجویان ، روال کار و تغییر کلی ذهنیت از دانشجو به بزرگسال شاغل است.
  •      سهولت ارتباط با دوستان و همسالان در دانشگاه و دشواری های انجام این کار پس از فارغ التحصیلی.
  •      مشکلات سازگاری با زندگی در جریان اصلی.

 

علائم افسردگی پس از فارغ التحصیلی چیست؟

 

علائم افسردگی پس از فارغ التحصیلی می تواند شامل موارد زیر باشد:

 

  •      تنهایی
  •      غمگینی
  •      کاهش انگیزه
  •      از دست دادن علاقه به چیزهای لذت بخش
  •      احساس بی نظمی
  •      احساس عمومی ناامیدی

علاوه بر این ، دکتر شریل زیگلر ، یک مشاور حرفه ای ، به واشنگتن پست گفت که فارغ التحصیلان افسرده اغلب انگیزه استخدام ندارند و همچنین به دلیل عدم ارتباط با دوستانشان احساس تنهایی می کنند. زیگلر همچنین گفت که این افراد ممکن است با مصرف بیش از حد الکل و استفاده از مواد مخدر تفریحی با افسردگی مقابله کنند.

 

چگونه می توان از افسردگی پس از فارغ التحصیلی جلوگیری کرد؟

 

برای دانشجویانی که به پایان سفر علمی خود نزدیک می شوند ، روش هایی وجود دارد که می تواند از افسردگی پس از فارغ التحصیلی جلوگیری کنند. نلسون به دانشجویان و مربیان آنها پیشنهاد کرد که مراحل بعدی را قبل از فارغ التحصیلی برنامه ریزی کنند.

از آنجا که دانشجویان دانشگاه مستقر در دانشگاه به راحتی به نیازهای اساسی مانند مسکن ، غذا ، رویدادهای اجتماعی و

فعالیت ها عادت کرده اند ، برنامه ریزی برای انتقال به محیط جدید بسیار مهم است.

 

به گفته نلسون ، برخی از عوامل اصلی که باید در جلوگیری از افسردگی پس از فارغ التحصیلی در نظر گرفته شود ، عبارتند از:

 

1.برای مسکن برنامه ریزی کنید. دانشجویان به ویژه باید هر کجا که پس از فارغ التحصیلی ساکن می شوند ، منابعی را در نظر بگیرند ، خواه به خانه بازگردند یا به مکان جدید.

 

2. شروع به شبکه سازی کنید. سعی کنید با استفاده از سیستم های در دسترس ارتباط خود را با دوستان قبل نگه داریم و همچنین دوستان جدیدی بیابیم

 

3.  برای مدیریت عوامل استرس زا که ممکن است پس از فارغ التحصیلی ایجاد شوند ، از قبل برنامه ریزی کنید. این ممکن است شامل درگیر کردن در ورزش روزمره ، مراقبه معمول (meditation) یا ایجاد یک برنامه مدیریت استرس باشد.

 

4.  فرصت های شغلی یا تحصیلات تکمیلی را کاوش کنید. اگر دانشجویان پس از فارغ التحصیلی تصمیم به ورود به بازار کار بگیرند ، باید شروع به تهیه تضمین شغل کنند. شاید ارتباط با یک مشاور شغلی ، آژانس کاریابی یا استخدام کننده برای کمک به روند کاریابی مفید باشد.

 

5 . همچنین به دانشجویان توصیه می شود که با مشاوران بالینی بهداشت روان ارتباط داشته باشند تا به تغییرات عاطفی آنها کمک کنند . این متخصصان تخصص و اعتبار لازم برای رفع نگرانی دانشجویان را دارند.

 

6. ایجاد یک برنامه روزانه و داشتن یک برنامه عملی ممکن است به فرد در رسیدن به اهداف شخصی و شغلی خود کمک کند.

 

نهایتا

 

 “مطمئنا صحبت کردن با کسی کمک می کند. این به دانشجویان کمک می کند تشخیص دهند که در

احساسات تنها نیستند.”

 

وی گفت: تشخیص اینکه این احساسات برای بسیاری از دانشجویان نزدیک به فارغ التحصیلی نسبتا شایع است ، به فرد اجازه می دهد ببیند که چنین افسردگی لزوماً آسیب شناختی نیست بلکه بخشی طبیعی از تجربه انسانی است.

 

منبع:  http://www.snhu.edu

 

چگونه با افزایش تنهایی در تعطیلات از افسردگی دوری کنیم؟

9 راه کمک وقتی یکی از عزیزانمان افسردگی دارد.

به این مقاله امتیاز دهید