07136476172 - 09172030360 [email protected]

یک راهنمای دانشجویی و کم هزینه برای ذهن آگاهی

زندگی دانشجویی می تواند پر استرس باشد اما به این معنا نیست که دانشجویان اجازه دهند این استرس، زندگی آن ها را دستخوش تغییر کند. با انجام ذهن آگاهی و مدیتیشن،نه تنها این استرس کمتر می شود، بلکه حافظه نیز بهبود پیدا می کند. افزایش حافظه و کاهش استرس در نهایت به بهبود نمرات و افزایش کارایی دانشجو منجر می شود.
ذهن آگاهی و مدیتیشن روش های بسیار مفیدی برای بهبود سلامت هستند. در ادامه راه هایی برای ذهن آگاهی آمده است.

 

۱. تنفس عمیق

تنفس عمیق، نرخ ضربان قلب راکاهش می دهد. این کار استرس را تسکین می دهد. زمانی که دانشجویان برای یک امتحان استرس دارند، تنفس های عمیق می تواند آن ها را آرام کند و تمرکز آن ها را به زمان حال برگرداند.

 

 

۲.دفتر شکرگزاری

زمانی که برای درس و دانشگاه استرس دارید، امکان بیشتری وجود دارد که تنها روی جنبه های منفی متمرکز شوید.
این کار در نهایت می تواند تبدیل به ریشه ی افسردگی و استرس های آینده شود. داشتن یک دفتر شکرگذاری می تواند چرخه ی افکار منفی را بشکند. نوشتن اتفاقات خوب به شما یادآور می شود در کنار استرس ها، شما چه چیز های خوبی را تجربه می کنید.با صرف هر روز تنها چند دقیقه، می توانید واگویه های منفی در ذهن خود را کمتر کنید. این کار در نهایت شما را به زمان حال و داشته هایتان بر میگردند.

 

 

۳.توجه به طبیعت

طبیعت و زیبایی آن همه جا حضور دارد اما افراد معمولا در شلوغی های زندگی خود آن را فراموش می کنند.زمانی که دانشجویان وارد کلاس می شوند، در ذهن خود به امتحان و کار و درس فکر می کنند، در حالی که در اطراف آن ها، چمن ها درخت ها و خورشید زیبایی وجود دارد.
با برگرداندن توجه به طبیعت، و ستایش زیبایی های آن، دانشجویان می توانند از لحظات حال لذت ببرند. به جای آنکه نگران کارهای بعدی خود باشند.

 

 

۴.در هر زمان تنها یک کار را انجام دادن.

بسیاری از دانشجویان برای انجام کارهای خود، چندکاری می کنند. این کار ذهن را خسته می کند و استرس را افزایش می دهد. در نهایت با این کار، دانشجویان، خسته تر و کم بهره تر می شوند. به جای چندکاری، به کار های مختلف خود، اولویت های متفاوت دهید و تمام توجه خود را در هر زمان، متوجه کاری کنید که به آن مشغولید.

 

 

۵.تصویرسازی ذهنی

بازیگران، ورزشکاران و مدیران از تکنیک تصویرسازی برای موفقیت استفاده می کنند. این کار احساسات ترس و شک کردن به خود را کنار می زند. دانشجویان نیز با تجسم خوب دادن یک امتحان، گرفتن نمره ی خوب و قبول شدن در امتحانات می توانند از این تکنیک استفاده کنند. این کار در نهایت اعتماد به نفس آن ها را افزایش می دهد‌.

 

 

منبع:

affordablecollegesonline.org

 

مطالب مرتبط:

ذهن آگاهی (مراقبه ذهن) برای استرس های ناگهانی

تأثیر ذهن آگاهی بر تسکین درد

مداخلات ذهن آگاهی ، بهترین راه برای ترک عادات ناسالم

5 نشانه که شما از ذهن آگاهی بالایی برخوردار هستید.

دو تمرین ذهن آگاهی برای مقابله با کووید19

21 روش ذهن آگاهی و بازگشت به اینجا و اکنون

ذهن آگاهی راهی برای غلبه بر تمایلات مصرف الکل و مواد مخدر

به این مقاله امتیاز دهید