07136476172 - 09172030360 [email protected]

اگر پیگیر جدیدترین روش های درمانی برای اختلالات سلامت روانی بوده باشید، احتمالاً اسم PEMF که مخفف Pulsed Electro-Magnetic Frequency یا میدان الکترومغناطیسی پالسی به گوشتان خورده است.

PEMF چیست؟

فناوری PEMF سالهاست که وجود داشته است و کارایی آن برای مصارف مختلف مورد آزمایش قرار گرفته است. کاری که PEMF انجام می‌دهد اساساً این است که امواج الکترومغناطیسی را در فرکانس‌های مختلف (از جمله فرکانس‌های دلتا، تتا، آلفا، بتا و گاما) منتشر می‌کند تا روند بهبود طبیعی بدن را تشویق کند.

تحقیقات نشان داده است که درمان با PEMF یک روش کاملا ایمن برای تشویق مغز به تقلید سیگنال های خارجی ارائه شده توسط یک دستگاه است. کل بدن ما شامل اندام های الکتروشیمیایی است و فعالیت الکتریکی ناشی از مغز به شکل امواج مغزی نمایش داده می شود. با استفاده از فناوری PEMF می‌توانید به مغز خود پیشنهاد دهید که فرکانس مناسب را در مواقعی که به آن نیاز دارید، دریافت کنید.

این مطلب را از دست ندهید:

تاثیر روش میدان الکترومغناطیسی پالسی(PEMF)بر اضطراب و افسردگی

بهترین مثال برای اینکه درمان PEMF می‌تواند مفید باشد، این است که قبل از خواب بیش از حد فکر کنیم. اگر هنگام تلاش برای رفتن به رختخواب بیش از حد فکر می کنید، فرکانس های رایج فرکانس های بتا هستند، به این معنی که درگیر فعالیت ذهنی است. بنابراین به طور طبیعی، شما نمی توانید بخوابید زیرا بیش از حد کار کرده اید. ذهن شما باید در فرکانس های پایین تر مانند دلتا و تتا فعالیت کند تا بتوانید آرام شوید و به خواب بروید. PEMF به طور بیرونی به مغز شما پیشنهاد می‌کند که در فرکانس‌های پایین‌تر قرار بگیرید تا بتوانید آرام شوید و به راحتی بخوابید.

هنگامی که صحبت از حمایت از بافت های بدن می شود، PEMF میتواند اهداف قابل قبولی برای فعالیت میدان مغناطیسی ایجاد کند. یک محیط فیزیولوژیکی طبیعی برای رسیدن به سلامت مطلوب بسیار مهم است. این امکان وجود دارد که میدان های مغناطیسی خارجی بتوانند شرایط فیزیولوژیکی طبیعی را بازسازی کنند و با القای جریان الکتریکی در بافت به طور طبیعی به بدن کمک کنند. به همین دلیل است که درمان PEMF به طور گسترده در جهان برای درمان آسیب‌های ورزشکاران حرفه‌ای به عنوان نمونه استفاده می‌شود.

آیا امواج مغناطیسی برای بدن ضرری ندارد؟

ما در مورد اینکه امواج الکترومغناطیسی چگونه می توانند مضر باشند، زیاد می شنویم.

روش درمان با میدان مغناطیسی با شارژ مجدد سلول ها در سطح سلولی عمل می کند، اما از نظر شیمیایی بر آنها تأثیر نمی گذارد. این شارژ سلولی در تاریخ برای اولین بار توسط دامپزشکان استفاده شد که از آن برای شکستگی‌های اسب استفاده کردند. در سال 1979 FDA درمان PEMF را برای تحریک رشد استخوان و در سال 1987 برای درمان کمکی برای درمان ادم و درد پس از عمل تایید کرد.

درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو با روش PEMF

در سال 2008 FDA روش PEMF را برای درمان افسردگی برای بیمارانی که به دارو پاسخ نمی‌دهند تأیید کرد و در سال 2011 برای درمان سرطان مغز تأیید شد. بنابراین، FDA به طور فزاینده ای مزایای درمان PEMF را تشخیص می دهد.

بسیاری از مطالعات نتایج مثبتی را برای درمان افسردگی و سایر اختلالات سلامت روان با استفاده از درمان PEMF گزارش می‌کنند.

یک مطالعه در دانشکده پزشکی هاروارد نشان می‌دهد که پس از یک درمان ۲۰ دقیقه‌ای در بیمارانی که از اختلال دوقطبی و افسردگی رنج می‌برند، بیش از ۱۰ درصد بهبود خلق‌وخو را نشان دادند. این یکی از بسیاری از مطالعات دوسوکور است که مزایای فوری PEMF را نشان می دهد.

PEMF بر ارتقای خواب خوب، آرامش، تمرکز و بهبود سلامت جسمانی تمرکز دارد.

PEMF به طور فعال مغز را با انتشار فرکانس هایی که مغز می تواند دریافت کند تحریک می کند.
با این حال، همه ما افراد متفاوتی هستیم، بنابراین تضمین نمی شود که آنچه برای یک فرد کار می کند برای شخص دیگری نیز موثر باشد. به همین دلیل، ما در مرکز سلامت مغز دانا فرکانس های شخصی سازی شده را برای هر فرد ارائه می دهیم.

درمان PEMF: موارد منع مصرف چیست؟

درمان PEMF چگونه عمل می کند

از طریق استفاده از یک دستگاه، یک پالس مغناطیسی با فرکانس پایین به سلول‌های درون بدن ارسال می‌شود تا نحوه کار و ارتباط سلول‌ها را بهبود بخشد. PEMF انرژی را درسلول دریافت می کند تا دوباره انرژی بگیرد.

هنگامی که میدان های مغناطیسی PEMF به سمت سلول هایی هدایت می شود که به درستی کار نمی کنند، PEMF می تواند ارتباطات سلولی را اصلاح کند و در نتیجه ارتباط سالمی ایجاد کند. این تغییرات می توانند اثرات مثبت مختلفی داشته باشند، اما اکثر افراد آرامش جسمی و ذهنی را گزارش می کنند.

دستگاه‌های PEMF می‌توانند دستگاه‌های کوچک دستی باشند یا در قالب یک تشک باشند. دستگاه های قابل حمل مانند دستگاهی که ما در مرکز خود استفاده می کنیم عالی هستند زیرا می توان از آنها برای درمان طولانی مدت در خانه استفاده کرد.

درمان علائم اوتیسم با روش میدان الکترومغناطیسی پالسی (PEMF)

چگونه PEMF به آرام کردن مغز مضطرب، وسواسی یا دچار افسردگی کمک می کند

PEMF از سه طریق به بهبود سلامت روان کمک می کند.

  • PEMF به بدن کمک می کند تا به حالت آرام پاراسمپاتیک برود
  • PEMF ارتباطات سلولی را بهبود می بخشد
  • PEMF سم زدایی را بهبود می بخشد و التهاب را کاهش می دهد

PEMF به بدن کمک می کند تا به حالت آرام پاراسمپاتیک برود

هنگامی که فرد با یک اختلال سلامت روان مانند اضطراب، افسردگی یا OCD سر و کار دارد، مغز و بدن تحت فشار قرار می گیرند. تفکر منفی، تنش عضلانی، درد فیزیکی، مشکلات خواب، و مشکلات گوارشی همگی مسائل رایجی هستند که زمانی که فرد در حالت استرس قرار می گیرد به وجود می آید.

PEMF مغز را آرام می کند تا فرد بتواند پهنای باندی برای تفکر، توجه و اقدام داشته باشد. ما از PEMF برای آرام کردن مغز کودکان و بزرگسالانی که با مسائلی مانند ADHD، اضطراب، مشکلات خلقی و OCD دست و پنجه نرم می کنند، استفاده می کنیم.

PEMF یک درمان فوق‌العاده برای اضطراب است زیرا بدن را آرام می‌کند و احساسات ناخوشایند بدن را آزاد می‌کند.

هنگامی که سیستم عصبی در حالت پاراسمپاتیک است، امواج مغزی تنظیم شده و انتقال دهنده های عصبی تحریکی کاهش می یابد.

روش های جدید درمان خانگی نوروپاتی دیابتی و روش درمانی PEMF

PEMF ارتباطات سلولی را بهبود می بخشد

وقتی سلول ها بهتر کار می کنند، مغز و بدن نیز بهتر عمل می کنند. در حوزه سلامت روان، ما فقط در مورد اختلال عملکرد انتقال دهنده های عصبی و مسائل ژنتیکی ارثی به عنوان تنها منابع چالش های سلامت روان صحبت می کنیم. واقعیت این است که اکثر افراد مبتلا به مشکلات سلامت روان دارای مسائل زمینه‌ای پزشکی، کمبود مواد مغذی و جهش‌های ژنتیکی هستند که اگر منبع مستقیم این چالش‌ها نباشند، حداقل عامل تحریک کننده هستند.

وقتی نحوه عملکرد سلول ها را بهبود دهیم، توانایی خود بدن برای بهبودی را بازیابی می کنیم. این بدان معناست که بدن می تواند مسائلی را که در ایجاد استرس و مشکلات سلامت روان نقش دارند یا ایجاد می کنند، برطرف کند.

PEMF سم زدایی را بهبود می بخشد و التهاب را کاهش می دهد

امروزه التهاب یکی از بزرگترین تهدیدها برای سلامت روانی و جسمی افراد است. بدن ما به سادگی نمی تواند تمام سمومی که با آنها بمباران می شود، مثل کیفیت پایین غذا، بیماری و استرسی که هر روز با آن مواجه هستیم را مدیریت کند.

با افزایش سموم محیطی و جهش‌های ژنتیکی که در نحوه دفع سموم و مواد زائد بدن اختلال ایجاد می‌کنند، سیستم سم‌زدایی بدن برای انجام این کار مجهز نیست. این بدان معناست که بدن ما مملو از مواد زائدی است که جایی جز اندام های ما از جمله مغز ندارند.

PEMF از توانایی بدن برای سم زدایی پشتیبانی می کند و در نتیجه التهاب را کاهش می دهد. وقتی التهاب را کاهش می‌دهیم، نتایج بالینی را برای افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی، OCD، اوتیسم، افسردگی، درد مزمن و سایر شرایطی که مطالعات بالینی نشان داده‌اند با التهاب مرتبط هستند، بهبود می‌بخشیم.

درمان وسواس فکری شدید، اضطراب و افسردگی بدون دارو با PEMF

چگونه بهبود خواب به سلامت روان کمک می کند: استفاده از PEMF برای خواب

وقتی به اندازه کافی نمی خوابیم، خطرات مشکلات سلامت روان و جسم افزایش می یابد. نشان داده شده است که اختلالات خواب با مسائل مربوط به سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی، مشکلات شناختی و حافظه، افزایش وزن، عملکرد هورمونی، حساسیت به انسولین، اختلال در عملکرد سد خونی-مغزی مرتبط است.

کمبود خواب همچنین تشنج، فشار خون بالا و میگرن را بدتر می‌کند (انستیتوی پزشکی (US) کمیته پزشکی و تحقیقات خواب، 2006).

اگر نخوابید، سلامت روان و تمرکزتان مختل می شود.

PEMF می تواند کیفیت و مدت خواب را بهبود بخشد. PEMF همچنین تنش عضلانی را کاهش می دهد، که تقریبا همیشه عاملی در مشکلات خواب مرتبط با استرس است. PEMF همچنین بر فعالیت امواج مغزی تأثیر می گذارد و به مغز کمک می کند تا فرکانس دلتا را برای خواب بهینه تر کند. بهبود کیفیت خواب می تواند شرایط بالینی مانند افسردگی و اضطراب را بهبود بخشد، بنابراین داشتن خواب خوب همیشه باید در اولویت باشد.

به طور خلاصه

در مقایسه با سایر درمان های مرسوم، درمان PEMF ساده، ایمن و موثر است. اگر شما یا عزیزانتان از اختلالات سلامت روان رنج می برید، به خصوص اگر در درمان های قبلی هیچ بهبودی نیافتید، باید درمان PEMF را در نظر بگیرید.

اگر به دنبال روشی جایگزین یا مکمل برای مدیریت افسردگی، اضطراب، اختلالات خواب، درد های مزمن و … هستید، یا به دنبال یک روش درمانی جدید برای افزودن به برنامه درمانی موجود هستید، با انستیتو سلامت مغز تماس بگیرید، شما می توانید با متخصصین ما در مورد مزایای بالقوه درمان PEMF صحبت کنید. برای اطلاعات بیشتر به واحد مربوطه در سایت ما مراجعه کنید.

روش درمانی میدان الکترومغناطیسی پالسی (PEMF)

روش درمانی با کمک میدان الکترومغناطیسی پالسی (PEMF) برای درمان درد مزمن

3 راهی که از طریق درمان PEMF بیماران آلزایمر بهبود پیدا میکنند

به این مقاله امتیاز دهید