07136476172 - 09172030360 [email protected]

اضطراب و افسردگی می توانند منجر به پایین آمدن کیفیت زندگی در میلیون ها انسان در سراسر جهان شود که تحت تأثیر این شرایط قرار دارند. این اختلالات خلقی می تواند منجر به خستگی، کم خوابی و احساس غم و اندوه شدید، نگرانی، پوچی یا ناامیدی شود.

علاوه بر عواقب عاطفی افسردگی و اضطراب، مسائل جسمی نیز می توانند ظاهر شوند. این علائم ممکن است شامل مشکلات گوارشی، سردرد و درد مزمن باشد.

آمارها درباره اضطراب و افسردگی چه می‌گویند؟

آمارها وقتی صحبت از افسردگی و اضطراب به میان می آید، تصویر تیره ای را نشان می دهد. جدیدترین داده های نظرسنجی در آمریکا در مورد مصرف مواد مخدر و سلامت نشان داد که در سال 2018، حدود 17.7 میلیون بزرگسال حداقل یک دوره افسردگی اساسی (MDE) داشتند که به عنوان دوره ای حداقل 2 هفته ای تعریف می شود که خلق و خوی افسرده را تجربه می کنند. علاقه و لذت بردن در فعالیت های روزانه از بین میرود و همراه با مشکلات خواب، غذا خوردن و تمرکز همراه است.

طبق گفته موسسه ملی سلامت روان آمریکا، حدود نیمی از افرادی که در آنها افسردگی تشخیص داده شده است، تشخیص اضطراب نیز وجود دارد. با این حال، بسیاری از افراد تحت تأثیر این شرایط ناتوان کننده هستند. و احتمالاً بسیاری دیگر وجود دارند که تشخیص داده نشده اند، اما در طول زندگی خود از نوعی اضطراب یا افسردگی رنج می برند.

درمان افسردگی و اضطراب

آیا شما یا عزیزانتان با اضطراب یا افسردگی دست و پنجه نرم می کنید؟ آیا روش های درمانی مرسوم را امتحان کرده اید که کمکی نمی کند؟ زمان آن رسیده است که برای تسکین علائم افسردگی و اضطراب، درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی (PEMF) را در نظر بگیرید.

طبق گزارش انجمن افسردگی و اضطراب آمریکا، اضطراب شایع ترین اختلال سلامت روان است. سالانه 40 میلیون بزرگسال در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد. اضطراب و افسردگی به هم مرتبط هستند. افراد مبتلا به اضطراب بیشتر احتمال دارد افسردگی را تجربه کنند. و بالعکس نیمی از مبتلایان به افسردگی نیز با اضطراب تشخیص داده شدند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) گزارش داده است که افسردگی یک اختلال شایع و یکی از علل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است. افسردگی زنان را بیشتر از مردان تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند در هر دو جنس منجر به خودکشی شود.

افراد مبتلا به اضطراب و افسردگی ممکن است خسته یا غمگین شوند، الگوهای خواب نامنظم را تجربه کنند و احساس ناامیدی و پوچی کنند. علاوه بر این، آنها می توانند علائم فیزیکی مانند سردرد، درد مزمن و مشکلات گوارشی را تجربه کنند.

چرا باید درمان PEMF را در نظر بگیریم؟

درمان PEMF ممکن است جایگزین بهتری نسبت به سایر روش‌های درمانی فعلی برای افسردگی و اضطراب باشد.

چندین اپلیکیشن کنترل اضطراب برای بهبود سلامت روان نیز وجود دارد. با این حال، این برنامه ها به تنهایی ممکن است کافی نباشند.

معمولاً داروهای ضد افسردگی/ضد اضطراب، درمان جایگزینی هورمونی، تجویز داخل وریدی کتامین، روان درمانی و درمان های شناختی-رفتاری برای درمان اضطراب و افسردگی توصیه می شود. با این حال، ممکن است ماه ها یا سال های بیشتری طول بکشد تا به بهبود قابل توجهی در سلامت روانی دست یابیم.

شما باید به گزینه های درمانی دسترسی داشته باشید که تسکین فوری را ارائه می دهند، اما تعداد آنها محدود است.

درمان با پالس الکتریکی (ECT) می تواند به طور موثری برای 85 درصد از بیماران مبتلا به افسردگی تسکین متوسط ​​تا طولانی مدت ایجاد کند. با این حال، برای این روش درمانی باید بیهوشی صورت بگیرد. از عوارض جانبی آن احتمال از دست دادن حاد حافظه است.

خوشبختانه، درمان PEMF ثابت می کند که یک جایگزین مطمئن و امیدوارکننده است. که بهبودی سریع را بدون هیچ گونه عوارض جانبی ارائه می دهد.

درمان PEMF چیست؟

درمان با میدان الکترومغناطیسی پالسی (PEMF) از میدان های الکترومغناطیسی برای احیای مکانیسم طبیعی بدن و ارتقای سلامت سلولی استفاده می کند.

دستگاه‌های PEMF در قدرت‌ها و اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند. سیم پیچ های PEMF در این دستگاه ها یک میدان الکترومغناطیسی ایجاد می کنند. لازم نیست از اینکه الکتریسیته وارد بدن شما شود، ترس داشته باشید، زیرا فقط از سیم پیچ عبور می کند.

این درمان تایید شده توسط سازمان غذا و دارو (FDA) بسیار ایمن است. زیرا PEMF فرکانس پایین بین 50 تا 60 هرتز تولید می کند. شاید باور نکنید، اما طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، تلفن های همراه فرکانس های بسیار بالاتری بین 450 تا 2700 هرتز تولید می کنند.

درمان PEMF چگونه اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد؟

“خواب بهتر به معنای سلامتی بیشتر است.” پرداختن به مشکلات خواب تاثیر زیادی بر اضطراب و افسردگی دارد. اینجاست که درمان PEMF واقعا کمک می کند.

درمان با PEMF می تواند ریتم طبیعی مغز را در حالت استراحت تقلید کند. و مغز را برای پیروی از این ریتم آموزش دهد. بنابراین، می تواند خواب عمیق را تقویت کند.

PEMF  می تواند عدم تعادل هورمونی و شیمیایی مرتبط با مشکلات اضطراب و افسردگی را با نفوذ عمیق و مستقیم به مغز برطرف کند.

PEMF بر متابولیسم گلوکز نواحی مغزی مرتبط با اضطراب و افسردگی تأثیر می گذارد. علاوه بر این، می‌تواند شبکه‌های عصبی و فعالیت‌های الکتریکی آن‌ها را تغییر دهد. و بخشی از مغز را که خلق و خو را کنترل می‌کند، تغییر دهد.

علاوه بر این، کمبود بار الکترومغناطیسی، ولتاژ سلولی پایین در مغز و کمبود خواب کافی می‌تواند باعث بروز مشکلات روانی مختلفی مانند اضطراب و افسردگی شود. همانطور که قبلا ذکر شد، ممکن است درد مزمن را نیز تجربه کنید.

در این جا است که میدان الکترومغناطیسی تولید شده توسط دستگاه PEMF باعث تسکین درد و عملکرد سالم سلول‌ها می‌شود.

مزایای درمان PEMF برای اضطراب و افسردگی

درمان هایی هم برای اضطراب و هم برای افسردگی وجود دارد. بسیاری از آنها عوارض جانبی بد یا بدتر از مشکل اصلی دارند. بسیاری از مشکلاتی که به دلیل اضطراب و افسردگی به وجود می‌آیند به درمان معمولی پاسخ نمی‌دهند. و افراد بی‌شماری برای مدت طولانی رنج می‌برند.

مقاوم بودن به درمان به این معنی است که شما به درمان‌های مرسوم مانند دارو، روان‌درمانی یا آموزش‌های رفتاری شناختی پاسخ نمی‌دهید. این اتفاق برای تعداد کمی از افرادی که تحت تأثیر اضطراب یا افسردگی هستند، رخ می دهد.

گاهی اوقات، حتی زمانی که درمان مرسوم مشکل را برطرف می کند، پس از پایان درمان، علائم دوباره و دوباره عود می کنند. استفاده طولانی مدت از دارو خطر بیشتری برای عوارض جانبی و/یا اعتیاد دارد. حتی زمانی که درمان مرسوم کمک کننده باشد، ترکیب آن با درمان PEMF می تواند اثربخشی درمان را افزایش دهد. تا به افراد کمک کند سریعتر به بهبودی دست یابند.

اثربخشی دارو و درمان زمان قابل توجهی را می طلبد. و باعث می شود افراد بیش از حد لازم رنج بکشند. سایر درمان‌های جایگزین، مانند ECT (درمان تشنج الکتریکی) و rTMS (تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال با شدت بالا) به چندین جلسه درمان نیاز دارند.

اما PEMF برای اضطراب و افسردگی به سرعت عمل می کند. و می تواند در خانه انجام شود. و آن را بسیار مطلوب، مقرون به صرفه و راحت می کند. FDA استفاده از درمان PEMF را برای اضطراب و افسردگی در سال 2006 تایید کرد.

یک مطالعه انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان داد که درمان PEMF بیش از 10٪ بهبود قابل توجه در خلق و خوی بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی و بیماران مبتلا به اختلال افسردگی را تنها پس از یک درمان 20 دقیقه ای داشته است.

 

آیا شواهد علمی برای نشان دادن اثربخشی درمان PEMF بر اضطراب و افسردگی وجود دارد؟

یک مطالعه 8 هفته‌ای در سال 2020 نشان داد که درمان با PEMF ترانس کرانیال می‌تواند اثرات ضد افسردگی دارودرمانی را افزایش دهد.

یک مطالعه در سال 2014 که در دانشگاه هاروارد انجام شد نشان داد که با انجام درمان PEMF به مدت 20 دقیقه، بیش از 10٪ بهبود قابل توجه در بیماران مبتلا به افسردگی وجود دارد.

در یک کارآزمایی بالینی در سال 2013، استفاده از درمان PEMF به مدت 9 دقیقه باعث ایجاد تغییراتی در EEG مغز شد. از این رو می تواند فرکانس های EEG مشاهده شده در بیماران مبتلا به اضطراب را کاهش دهد.

نتایج مقاله چاپ شده در مجله Alternative Complementary & Integrative Medicine  نشان می‌دهد که PEMF ها، از جمله در درمان اختلالات اضطرابی از جمله اختلال اضطراب پس از سانحه یا PTSD بسیار مفید هستند. ارزش PEMF این است که مزایای پایدار و طولانی مدت ارائه دهد.  با این وجود، از آنجایی که اختلالات اضطرابی پیچیده هستند، رویکردهای ترکیبی، از جمله درمان شناختی رفتاری و داروها، ممکن است برای ایجاد بهترین نتایج ضروری باشد.

 

به طور خلاصه

در مقایسه با سایر درمان های مرسوم، درمان PEMF ساده، ایمن و موثر است. اگر شما یا عزیزانتان هنوز از افسردگی یا اضطراب رنج می برید، به خصوص اگر در درمان های قبلی هیچ بهبودی نیافتید، باید درمان PEMF را در نظر بگیرید.

اگر به دنبال روشی جایگزین یا مکمل برای مدیریت افسردگی، اضطراب، اختلالات خواب، درد های مزمن و … هستید، یا به دنبال یک روش درمانی جدید برای افزودن به برنامه درمانی موجود هستید، با انستیتو سلامت مغز تماس بگیرید، شما می توانید با متخصصین ما در مورد مزایای بالقوه درمان PEMF صحبت کنید. برای اطلاعات بیشتر به واحد مربوطه در سایت ما مراجعه کنید.

روش های نوین در درمان افسردگی

 

روش درمانی میدان الکترومغناطیسی پالسی (PEMF)

 

روش درمانی با کمک میدان الکترومغناطیسی پالسی (PEMF) برای درمان درد مزمن

 

منابع

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7315871/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24331545/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23467798/

https://www.rtor.org/2021/12/22/is-pulse-pemf-therapy-effective-against-anxiety-and-depression/

https://www.heraldopenaccess.us/openaccess/pulsed-magnetic-field-treatment-of-anxiety-panic-and-post-traumatic-stress-disorders#:~:text=PEMFs%2C%20including%20higher%20and%20lower,lasting%20benefits%20with%20continued%20treatment.

https://biobalancepemf.com/pemf-for-anxiety-depression/

به این مقاله امتیاز دهید