07136476172 - 09172030360 [email protected]

سوالی که شاید ذهن پدر و مادران کودکان مبتلا به بیش فعالی یا کمبود توجه و تمرکز (ADHD) در شیراز را درگیر کرده باشد این است که بهترین دکتر بیش فعالی کودکان در شیراز چه کسی است؟ 

هنگامی که متوجه شدید فرزندتان ADHD یا بیش فعالی دارد، می توانید به تیمی از متخصصان مراجعه کنید که هرکدام نقش متفاوتی دارند.  و به کودک شما کمک می کند رفتار خود را در مدرسه و خانه بهبود بخشد.

اگر پسر یا دختر شما تمرکز نداشته باشد، و نمی‌تواند بی‌حرکت بنشیند، یا تمایل به تکانشگری دارد، شاید هیچ راه حلی برای شما به تنهایی وجود نداشته باشد. اما گروهی از متخصصان از رفتار درمانی، دارو، نوروتکنولوژی یا ترکیبی از آنها استفاده می‌کنند تا به کودک شما کمک کنند که ضعیت سلامت بهتری داشته باشد.

آیا بدنبال بهترین مرکز با حرفه ای ترین تیم درمانی متشکل از روانپزشکان، روانشناسان، کاردمان ها، نوروساینتیست ها و استفاده از روش های نوین درمانی هستید؟ همه شما شایسته دریافت بهترین ها هستید. همین امروز زمان ویزیت خود را تنظیم کنید! با ما در تماس باشید.

07136476172-09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

علائمی که ممکن است شما به عنوان والدین در کودک خود ببینید:

کمبود توجه و تمرکز ، کودکان مبتلا به ADHD ممکن است: 

  • حواس پرت به نظر می رسد
  • معمولا به حرف شما گوش نمی کنند
  • در توجه کردن مشکل دارند
  • دستورالعمل ها را به خوبی انجام نمی دهند
  • برای انجام کارها به یادآوری های زیادی نیاز دارند
  • تلاش ضعیفی در انجام تکالیف مدرسه نشان می دهد
  • در سازماندهی مشکل دارند

 بیش فعالی، کودکان مبتلا به ADHD ممکن است :

  • هنگامی که بازی بی سر و صدایی به آنها پیشنهاد می شود حرکات زیادی دارند.
  • بی قرار و به نظر می رسد قادر به نشستن نیستند
  • عجله می کنند به جای وقت گذاشتن
  • بی دقتی زیادی انجام می دهند
  • در حرکت هستند (به طور مداوم در حرکت هستند)

از آنجایی که آنها تکانشی هستند ، کودکان مبتلا به ADHD ممکن است:

  • بدون فکر کردن کارها را انجام می دهند
  • کارهایی را که نباید انجام دهند، حتی اگر بدانند، انجام می دهند
  • در منتظر ماندن، نوبت گرفتن یا اشتراک گذاری مشکل دارید
  • طغیان های عاطفی دارند، و کنترل خود را  از دست می دهند

بیش‌فعالی یکی از شایع‌ترین اختلالات رفتاری در کودکان و نوجوانان است. برای درمان این بیماری، به دنبال یافتن یک متخصص بیش‌فعالی، یکی از بهترین راه‌هاست. در اینجا به برخی از خصوصیات بهترین متخصص بیش‌فعالی اشاره خواهیم کرد:

  1. تخصص و تجربه: بهترین متخصص بیش‌فعالی با داشتن تخصص و تجربه بالا در این زمینه، قادر به ارائه درمان‌هایی با کیفیت بالا به بیماران خود هستند.
  2. استفاده از روش‌های نوین درمان: بهترین متخصص بیش‌فعالی با استفاده از روش‌های نوین درمان، به بیماران خود کمک می‌کنند تا بهبودی در درمان بیش‌فعالی داشته باشند. این روش‌ها شامل مشاوره خانواده، روان درمانی شناختی رفتاری و روان درمانی گروهی، نقشه برداری مغز، تحریک مغز و نوروفیدبک می‌شوند.
  3. روابط: بهترین متخصص بیش‌فعالی دارای روابط انسانی بالا با بیماران خود هستند. آن‌ها با شنیدن مشکلات بیماران، بهبود آن‌ها را به شیوه‌ای که به هر بیمار نیاز دارد، تامین می‌کنند.
  4. مسئولیت‌پذیری: بهترین متخصص بیش‌فعالی با داشتن مسئولیت‌پذیری بالا، قادر به تأمین نیازهای بیماران و ارائه خدماتی با کیفیت بالا هستند.
  5. همکاری با خانواده: بهترین متخصص بیش‌فعالی با همکاری با خانواده بیمار، بهترین درمان‌های ممکن را به بیماران خود ارائه می‌دهند.
    1. توانایی ارتباط با کودکان و نوجوانان: بهترین متخصص بیش‌فعالی با داشتن توانایی ارتباط با کودکان و نوجوانان، به خوبی می‌توانند به بیماران خود کمک کنند تا مسائل خود را با اوضاع بیرونی مقایسه کرده و به او راه‌حل دهند.
    2. مدرن بودن: بهترین متخصص بیش‌فعالی با داشتن اطلاعات بروز در زمینه بیش‌فعالی و استفاده از تکنولوژی برای درمان، می‌توانند بهبود بیشتری در درمان بیش‌فعالی به بیماران خود ارائه دهند.

    در نهایت، بهترین متخصص بیش‌فعالی در شیراز باید دارای همه یا بیشترین از خصوصیات فوق باشد. بیش‌فعالی یک اختلال پیچیده است و درمان آن نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد. بنابراین، در انتخاب متخصص بیش‌فعالی، نیاز است که از اهمیت این موضوع درمانی، آگاهی داشته باشید و به دنبال یافتن بهترین متخصص در این زمینه باشید.

روانپزشک کودک و نوجوان

یکی دیگر از متخصصین بیش فعالی کودکان، روانپزشکان هستند آنها می توانند برای کودک شما دارو تجویز کنند. البته پزشک اطفال شما نیز می تواند همین کار را انجام دهد، با این حال روانپزشک، متخصصی است که مهارت نظارت دقیق بر اثرات داروهای مختلف را دارد. و همچنین یک متخصص روانپزشک خوب، آگاهی کافی از رویکرد های غیر دارویی مانند استفاده از نوروتکنولوژی دارد. پس ممکن است علاوه بر دارو برای کودک شما روش های غیر دارویی را نیز تجویز کند. همچنین برای دقت بیشتر تشخیص خود از نقشه برداری مغز یا روش های دیگر تشخیصی استفاده کند.

روانپزشک همچنین می تواند در صورتی که فرزند شما برخی از بیماری های دیگر که علائم شبیه ADHD دارد، را درمان کند. مانند اضطراب، اختلالات خلقی ، تشنج و مشکلات خواب.

متخصص اطفال

یکی از دکتر بیش فعالی کودکان همان دکتر اطفال است که سلامت کلی کودک شما را ارزیابی می کند، و البته می تواند ADHD او را نیز درمان کند. پزشک اطفال احتمالا دارودرمانی و رفتار درمانی را برای کودک شما تجویز می کند.

از آنجایی که برخی بیماری‌ها گاهی اوقات علائم شبیه به ADHD دارند، پزشک اطفال ممکن است کودک شما را برای مواردی مانند اضطراب، افسردگی و اختلالات یادگیری مانند نارساخوانی آزمایش کند.

روانشناس

روانشناسان نیز می توانند متخصص بیش فعالی کودکان باشند. آنها ابزارهایی را در اختیار فرزند شما قرار می دهند تا برخی از رفتارها و مشکلات عاطفی خود را مدیریت کند. به عنوان مثال، آنها راه هایی را نشان می دهند تا طغیان های عصبانیت را کنترل کند یا کودک در کلاس درس متمرکز بماند. روانشناسان همچنین ممکن است مهارت های اجتماعی را به فرزند شما بیاموزند، مانند اینکه چگونه صبر کنند، اسباب بازی ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارد، کمک بخواهد یا به تمسخر پاسخ دهد. یک روانشناس همچنین می تواند طرحی برای کمک به آسان کردن زندگی کودک در مدرسه ارائه دهد.

یک روانشناس احتمالاً از یکی از این نوع درمان ها استفاده می کند:

رفتار درمانی. هدف این است که به فرزندتان کمک کنید تا برخی از شیوه های رفتار خود را تغییر دهد. که این ممکن است برای برخی از کارهای روزمره مانند مشکل در اتمام تکالیف مدرسه مفید باشد.

این نوع درمان همچنین می تواند به کودک شما یاد دهد که رفتار خود را کنترل کند. کودکان شما یاد خواهند گرفت که چگونه خشم خود را کنترل کنند یا قبل از اقدام به انجام کاری خشن، فکر کنند، خود را تحسین کنند یا به خود پاداش دهند.

درمان شناختی رفتاری. این روش از تکنیک‌هایی استفاده می‌کند که روان‌شناس کودک شما ممکن است آن‌ها را «ذهن‌آگاهی» بنامد. برای کمک به فرزندتان برای بهبود توجه و تمرکز، کودکان شما در این روش متوجه خواهند شد که چگونه افکار و احساسات خود را کنترل کنند و بیشتر بپذیرند.

کاردرمانگر

کاردرمانگران نیز می توانند متخصص بیش فعالی کودکان باشند. آیا فرزند شما با چیزهای روزمره مانند مرتب کردن وسایل یا رفتن به موقع از یک کلاس به کلاس دیگر مشکل دارد؟ یک کاردرمانگر می تواند کمک کند. آنها فرزند شما را در خانه و مدرسه ارزیابی می کنند تا بفهمند که چگونه ADHD او بر توانایی او برای همگام شدن با کارهایی مانند تکالیف و زندگی عادی خانوادگی تأثیر می گذارد. سپس آنها با کودک شما همکاری خواهند کرد تا به او کمک کنند تا بتواند رفتار بهتری نشان دهد و زمان خود را بهتر مدیریت کند.

تیم پشتیبانی مدرسه

اگر ADHD مانع توانایی فرزند شما برای یادگیری شود، معلمان و سایر اعضا کادر مدرسه آموزش دیده با ایجاد تغییراتی می توانند به کودک شما کمک کنند.  این تغییرات در برنامه های درسی، تکنیک های آموزشی تخصصی، روش های مدیریت رفتار، و تقویت همکاری والدین/معلم تمرکز دارد.

مربی ADHD

یک مربی ADHD می تواند به شما و فرزندتان کمک کند تا به مشکلات اصلی ناشی از این اختلال مقابله کنید. آنها توصیه های عملی در مورد چگونگی بهتر شدن می دهند:

  • طرح
  • سازمان دادن
  • مدیریت زمان
  • اهداف تعیین کنید
  • حل مشکلات

مربیان بیشتر با دانشجویان و بزرگسالان کار می کنند. اما برخی از مربیان اغلب همراه با والدین کودکنان مبتلا کار می کنند.

سختی با والدین

 والدین چطور می توانند کمک کنند؟

فرزندپروری به اندازه هر بخش دیگری از درمان ADHD مهم است. نحوه واکنش والدین می تواند ADHD را بهتر یا بدتر کند.

اگر کودک شما مبتلا به ADHD تشخیص داده شده است:

در گیر شدن. هرچه می توانید در مورد ADHD بیشتر بیاموزید. درمانی را که متخصص توصیه می کند دنبال کنید. به تمام جلسات درمانی توصیه شده بروید. اگر کودک شما داروهای ADHD مصرف می کند، آنها را در زمان توصیه شده به او بدهید. بدون مشورت با پزشک، دوز را تغییر ندهید یا دارو را قطع نکنید. داروهای کودک خود را در مکانی امن نگهداری کنید که دیگران نتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

بدانید که ADHD چگونه بر کودک شما تأثیر می گذارد. هر کودکی متفاوت است. مشکلاتی که فرزندتان به دلیل ADHD دارد را شناسایی کنید. برخی از بچه ها باید در توجه و گوش دادن بهتر شوند. برخی دیگر باید در بیش فعالی بهتر شوند. از درمانگر کودک خود بخواهید نکات را که می توانید به کودک خود در تمرین و پیشرفت کمک کنید، به شما آموزش دهد.

تمرکز خود را بر آموزش یک چیز به فرزندتان بگذارید. سعی نکنید یکباره روی همه چیز کار کنید. از کوچک شروع کنید. یک چیز را انتخاب کنید. تلاش فرزندتان را تحسین کنید.

با مدرسه فرزندتان کار کنید. با معلم فرزندتان صحبت کنید تا مشکل کودک شما را بشناسد. با معلمان به طور مکرر ملاقات کنید تا از وضعیت فرزندتان مطلع شوید.

از فرزند خود بیش از حد محافظت نکنید. همانطور که کودکان مبتلا به ADHD رشد می کنند، باید استقلال را بیاموزند.

معمولا پدر و مادر ها تمایل دارند همه چیز را برای بچه‌ها حل کنند.اما آنها باید یاد بگیرند که چگونه به تنهایی، موفق باشند. آن‌ها نباید احساس کنند، “مشکلی دارند و همیشه پدر و مادر مشکلات آنها را حل خواهند کرد.

https://danabrain.ir/%d8%aa%d8%ad%d8%b1%db%8c%da%a9-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c%da%a9%db%8c-%d9%85%d8%ba%d8%b2/https://danabrain.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9-%d8%b4%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%d9%88%d8%a7%d9%82%d8%b9%db%8c%d8%aa-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

به این مقاله امتیاز دهید