07136476172 - 09172030360 [email protected]

نوروفیدبک و بهبود خواب در شیراز با هم بشنویم:

در ایران، تعداد زیادی از اختلالات خواب مزمن و طولانی مدت رنج می برند. همچنین برخی افراد دیگر گهگاه مشکلات خواب را تجربه می کنند. تأثیر منفی اختلالات خواب بر سلامت، کار و روابط کاملا مشخص است. نوروفیدبک و بهبود خواب: نوروفیدبک ابزاری قدرتمند برای کمک به خواب باکیفیت است. در شیراز متخصصین دارای مجوز مانند روانشناسان و روانپزشکان از این آموزش مغزی برای بیماران خود استفاده می کنند. آنها بهبودی قابل توجه را برای مشکلات خواب در مراجعین خود گزارش می کنند.

آیا بدنبال بهترین کلینیک نوروفیدبک برای درمان بیخوابی در شیراز هستید؟ همه شما شایسته دریافت بهترین ها هستید. همین امروز زمان مشاوره خود را تنظیم کنید! با ما در تماس باشید.

07136476172 – 09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

چرا نوروفیدبک و بهبود خواب؟

نوروفیدبک توانایی قدرتمندی برای تأثیر مثبت بر خواب دارد، زیرا بر روی مناطقی از مغز که در خواب نقش دارند می تواند اثر بگذارد. با نوروفیدبک، اکثر افراد می توانند مغز خود را آموزش دهند تا به کمک پاداش الگو خواب شبانه بهتری داشته باشند. برای اطلاع بیشتر در مورد کارکرد نوروفیدبک اینجا را ببینید.

یک متخصص نوروفیدبک ماهر، می‌تواند گزینه‌های مختلف را بررسی کند تا بهترین گزینه درمانی را برای مراجعین خود انتخاب کند، از جمله چندین فناوری تنظیم‌کننده مغز مانند تحریک فراجمجمه ای مغز با جریان الکتریکی، تحریک فرا جمجمه ای مغز با جریان مغناطیسی و نقشه برداری از مغز. نوروفیدبک غیر تهاجمی است و عوارض جانبی نامطلوبی ایجاد نمی کند.

شایع ترین مشکلات خواب که با نوروفیدبک بهبود می یابد چیست؟

  1. مشکل بیدار شدن از خواب
  2. مشکل به خواب رفتن
  3. عدم احساس استراحت بعد از خواب
  4. خواب زیاد (بیش از 10 ساعت)
  5. پرش اندام ها در خواب
  6. کابوس ها
  7. شب ادراری (شب ادراری شبانه)
  8. راه رفتن در خواب
  9. سندرم پای بی قرار – ناراحتی در پا یا نیاز به حرکت دادن پاها، اختلال در خواب
  10. دندان قروچه در هنگام خواب
  11. وحشت خواب – برانگیختگی ناگهانی همراه با ترس شدید، بدون یادآوری رویا یا خاطره رویداد
  12. نارکولپسی
  13. الگوها/چرخه های خواب نامنظم (ریتم شبانه روزی)

نوروفیدبک اغلب به این مشکلات کمک می کند زیرا تنظیم مغز را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، یک زن 37 ساله که در کلینیک سلامت مغز، خدمات نوروفیدبک دریافت کرده بود، گزارش داد که پس از اتمام جلسات نوروفیدبک “برای اولین بار در 10 سال گذشته مانند یک کودک خوابید”. والدین کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD) اغلب می گویند که خواباندن فرزندانشان با نوروفیدبک آسان تر شده است.  مراجعین افسرده که جلسات نوروفیدبک خود را انجام داده اند می گویند که راحت تر می توانند به خواب بروند. ما به طور معمول روزانه تعداد زیادی از این گزارشات بهبودی پس از نوروفیدبک را دریافت می کنیم.

درمان بی خوابی در کلینیک سلامت مغز

از آنجایی که هیچ دلیل واحدی برای بی خوابی وجود ندارد، درمان آن می تواند دشوار باشد. در کلینیک سلامت مغز، ابتدا فرد توسط متخصص اختلالات خواب ارزیابی می شود و در صورت لزوم برای شخص تست خواب انجام می شود تا مشخص شود دلیل اصلی اختلال خواب چیست. برای آشنایی بیشتر با تست خواب اینجا را ببینید. پس از مشخصص شدن مشکل خواب فرد، علاوه بر تحریک مغز، روان درمانی، مدیتیشن و… یکی دیگر  از راهکار های درمانی، نوروفیدبک است.

سوالی که شاید به وجود آید این است آیا نوروفیدبک برای بی خوابی موثر است؟ کاملا! مطالعات نشان داده اند درمان نوروفیدبک برای بی خوابی می تواند فوق العاده موثر باشد، به خصوص زمانی که با نقشه برداری مغز qEEG و نورومدولاسیون ترکیب شود.

بیش از 10 سال است که کلینیک سلامت مغز به طور موثر بیماران را با درمان‌های دارویی و غیردارویی مانند درمان نوروفیدبک زیر نظر متخصصین علوم اعصاب، اعصاب و روان و روانشناسی، درمان می کند.

با کمک نوروفیدبک، بیماران می توانند یاد بگیرند که چگونه بدون کمک هیچ محرک خارجی، داروهای تجویزی را به مرور کاهش دهند و عملکرد امواج مغزی “بهینه” داشته باشند.

بیماران مدت طولانی پس از پایان درمان، کیفیت خواب بالایی خواهند داشت.

برای اطلاعات بیشتر در مورد فن آوری های پیشرفته درمانی ما، لطفاً ادامه مطلب را مطالعه کنید.

نقشه برداری مغز

نقشه برداری مغز اولین گام در تمام پروتکل های درمان غیر دارویی ما است.

چگونه کار می کند؟

برای شروع، 19 حسگر روی پوست سر بیمار قرار داده می شود که فعالیت مغز را ثبت می کند. لطفا توجه داشته باشید که در طول نقشه برداری مغز، مغز به هیچ وجه تحریک نمی شود و دارویی تجویز نمی شود. علاوه بر این، نقشه برداری مغز کاملاً غیر تهاجمی و بدون درد است.

هنگامی که فعالیت امواج مغزی بیمار ثبت و ترسیم شد، نتایج با یک پایگاه داده هنجاری مرجع از فعالیت “عادی” موجود در افراد هم سن مقایسه می شود که به ما امکان می دهد مناطقی از مغز را که ممکن است فعالیت غیرطبیعی داشته باشد شناسایی کنیم.

نوروفیدبک

هنگامی که نقشه برداری مغز کامل شد، جلسات درمانی نوروفیدبک ممکن است آغاز شود. در طول درمان، به بیماران نمایش تصویری از فعالیت امواج مغزی آنها بر روی صفحه نمایش رایانه نشان داده می شود.

 هنگامی که بیمار مغز خود را به وضعیت سالم تری از فعالیت مغز میرساند، در صفحه نمایش به بیمار پاداش داده می شود. در مجموع، زمانی که فعالیت مغزی بیمار به الگوهای عملکرد عادی تر تغییر می کند، بازخورد دیداری و شنیداری دریافت می کند.

با تمرین، اتصالات عصبی سالم تری در مغز شکل می گیرد، که به نوبه خود می‌تواند به بهبود یا غلبه بر علائم انواع اختلالات، از جمله بی‌خوابی، کمک کند.

نورومدولاسیون (تنظیم سیستم عصبی)

علاوه بر نقشه برداری مغز qEEG و نوروفیدبک، نورومدولاسیون می تواند به بیماران مبتلا به بی خوابی کمک کند.

در کلینیک سلامت مغز ما از یک مولد میدان الکترومغناطیسی پالس با شدت بسیار پایین (pEMF)، تحریک جریان مستقیم ترانس کرانیال (tDCS) و تحریک جریان متناوب ترانس کرانیال (tACS) استفاده می‌ کنیم.

این فناوری به ما امکان می‌دهد الگوی امواج مغزی را تنظیم کنیم. هنگامی که امواج مغزی تولید می‌شود، مغز بیمار به طور طبیعی می‌خواهد این الگوی عملکرد سالم‌تر را تقلید کند و به تنهایی شروع به تولید این الگوی امواج مغزی کند. این فرآیند همچنین می تواند جریان خون را افزایش داده و التهاب را کاهش دهد.

مقایسه دارو با نوروفیدبک و بهبود خواب

درمان نوروفیدبک برای بی خوابی ، بدون دارو و بدون درد است. در واقع، درمان بیشتر شبیه جلسات در باشگاه با یک مربی شخصی است: مربی ارزیابی اولیه از وضعیت فعلی شما را انجام می دهد و یک پروتکل آموزشی برای رفع نیازهای خاص شما ایجاد می کند. سپس، آنها به شما کمک می کنند تکنیک هایی را یاد بگیرید و تمرین کنید که در نهایت می توانید به تنهایی انجام دهید.

درمان نوروفیدبک می‌تواند باعث تسکین علائم طولانی مدت، مدت‌ها پس از پایان درمان شود. علاوه بر این، نوروفیدبک عوارض جانبی ناخوشایندی که ممکن است با داروها همراه باشد، ایجاد نمی کند، که می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • یبوست
  • اسهال
  • سرگیجه
  • خواب آلودگی در طول روز
  • دهان خشک
  • سردرد
  • تغییرات در اشتها
  • اختلال در توانایی شناختی
  • کوتاه شدن دامنه توجه
  • مشکلات حافظه کوتاه مدت

به کمک نوروفیدبک می توان به مرور دارو های تجویزی را کاهش داد یا قطع کرد.

امروز با کلینیک تماس بگیرید!

اهمیت خواب با کیفیت را نمی توان نادیده گرفت، به خصوص وقتی صحبت از داشتن یک زندگی رضایت بخش باشد.

در کلینیک سلامت مغز، هدف ما این است که به بیماران خود کمک کنیم تا با بالاترین وضعیت سلامت مغز را داشته باشند. اگر شما یا شخصی که می شناسید از بی خوابی یا سایر اختلالات خواب رنج می برید، همین امروز با ما با شماره 09172030360 07136476172 تماس بگیرید.

بهترین مرکز نوروفیدبک در شیراز (با تکنولوژی های روز دنیا)

بهترین مرکز ثبت و تفسیر qEEG / نقشه مغزی در شیراز

کلینیک خواب (اختلالات خواب-سلامت خواب)

معروف ترین دکتر اعصاب و روان شیراز. (با تیم تخصصی)

بهترین روانشناس زن در شیراز

درمان افسردگی با نوروفیدبک در شیراز

درمان بیش فعالی (ADHD) با نوروفیدبک در شیراز

دکتر خوب برای اختلال خواب شیراز

به این مقاله امتیاز دهید