07136476172 - 09172030360 info@danabrain.ir

برای اولین بار ، ما نشان داده ایم که تغذیه سالم بلافاصله بر رفتار و عملکرد محل کار ما تأثیر می گذارد.  اثبات شده است که سایر رفتارهای مربوط به سلامتی ، مانند خواب و ورزش ، بر کار ما تأثیر می گذارد. اما هیچ کس به اثرات کوتاه مدت غذا خوردن نادرست نگاه نکرده است.

 

اساساً محققان دو سوال داشتند:

  1.  آیا رفتار ناسالم در غذا خوردن روز بعد روی کار شما تأثیر می گذارد؟
  2. و اگر چنین است ، چرا؟

 

برای این مطالعه ، محققان 97 کارمند تمام وقت در ایالات متحده داشتند که به یک سری از سوال ها سه بار در روز و به مدت 10 روز کاری متوالی پاسخ می دهند. قبل از کار در هر روز ، شرکت کنندگان در مطالعه به سوالات مربوط به سلامتی جسمی و عاطفی آنها پاسخ می دادند.

قبل از خواب ، شرکت کنندگان به سوالات مربوط به رفتارهای خوردن و آشامیدن بعد از کار پاسخ دادند.

 

در چارچوب مطالعه ، محققان “تغذیه ناسالم” را مواردی تعریف کردند که شرکت کنندگان در مطالعه احساس می کردند بیش از حد غذای ناخواسته خورده اند. هنگامی که شرکت کنندگان احساس می کنند بیش از حد برای خوردن یا آشامیدن مصرف کرده یا هنگامی که شرکت کنندگان گزارش می کنند که میان وعده های زیادی در اواخر شب می خوردند.

 

 

محققان دریافتند ، هنگامی که افراد رفتارهای ناسالم تغذیه ای انجام می دهند ، احتمال دارد

صبح روز بعد دچار مشکلات جسمی شوند.

 

 

مشکلات شامل سردرد ، معده درد و اسهال بود. بعلاوه ، هنگامی که افراد رفتارهای ناسالم تغذیه ای را گزارش می کردند ، احتمال بروز فشارهای عاطفی در صبح روز بعد نیز بیشتر بود – مانند احساس گناه یا شرمندگی از انتخاب رژیم خود. آن فشارهای جسمی و عاطفی مرتبط با غذای ناسالم به نوبه خود مربوط به تغییر در نحوه رفتار افراد در محل کار در طول روز بود.

 

اساساً ، هنگامی که افراد فشارهای جسمی یا عاطفی مرتبط با غذای ناسالم را گزارش می کردند ، احتمالاً کاهش “کمک به رفتار” و افزایش “رفتار کناره گیری” را نیز گزارش می کردند:

 

  • کمک به رفتار در محل کار به کمک به همکاران و پیمودن مسافت بیشتر در صورت لزوم اشاره دارد ، مانند کمک به همکار در وظیفه ای که وظیفه شما نیست.
  • رفتار کناره گیری به معنای اجتناب از موقعیت های مربوط به کار است ، حتی اگر در محل کار خود باشید.

 

 

محققان همچنین دریافتند که افرادی که از نظر عاطفی پایدار هستند – به معنای افرادی که به دلیل کمبود

احساسات از نظر روانی بهتر توانایی مقابله با استرس را دارند – از اثرات غذایی نامناسب عوارض جانبی کمتر را

متحمل شدند.

 

 

نه تنها افراد پایدار از نظر عاطفی پس از خوردن غذای ناسالم فشارهای جسمی یا عاطفی کمتری داشتند ، حتی در صورت بروز فشارهای جسمی یا عاطفی رفتارهای محل کار آنها نیز تغییر می کرد.

 

چو(نویسنده مقاله) گفت: “با این حال ، ما همچنین می توانیم بگوییم که هیچ رژیم غذایی” سالم “وجود ندارد ، و تغذیه سالم فقط به محتوای تغذیه ای مربوط نمی شود. ممکن است به جای نیازهای غذایی فرد ، یا حتی از زمان و نحوه غذا خوردن تحت تأثیر قرار گیرد.

 

“شركتها می توانند با توجه بیشتر به نیازهای غذایی و ترجیحات كارمندان خود و كمك به رفع این نیازها ، از طریق گزینه های غذاخوری در محل ، به رفع غذای سالم كمك كنند. این می تواند بر سلامت جسمی و روحی کارکنان آنها تأثیر بگذارد – و به طور گسترده ای ، عملکرد آنها در محل کار را تحت تأثیر قرار دهد. ”

 

در حالی که ما روی رژیم غذایی عصرانه تمرکز داشتیم ، جالب است که ببینیم مردم در سایر اوقات روز چه چیزی می خورند. آیا عناصر خاصی از رژیم غذایی وجود دارد که بر نتایج رفتاری تأثیر بگذارد – مانند محتوای قند یا کافئین؟

آیا می توان اثرات مثبتی در تغذیه ناسالم ، مانند زمانی که افراد برای کنار آمدن با استرس از غذاهای راحت استفاده می کنند ، داشت؟ این موضوع به ما نوید می دهد که یک زمینه مطالعه غنی باشد. ”

3 عادت غذایی برای جلوگیری از بیماری آلزایمر و پیر شدن مغز

غذاهایی که به مبارزه با افسردگی کمک می کنند.

با سلنیوم، از چاق شدن محافظت کنیم!