07136476172 - 09172030360 [email protected]

Loft ، ضخامت یا ارتفاع بالش را توصیف می کند. لافت معمولاً بر اساس ضخامت بالش به سه دسته تقسیم می شود:

  • ارتفاع پایین: بالش هایی با ضخامت کمتر از 3 اینچ
  • ارتفاع متوسط : بالش هایی با ضخامت 3 تا 5 اینچ
  • و ارتفاع زیاد:  بالش هایی با ضخامت بیش از 5 اینچ

لافت یا ارتفاع بالش می تواند تأثیر قابل توجهی بر راحتی داشته باشد. به ویژه هنگامی که با عوامل دیگری مانند وضعیت خواب و وزن بدن ترکیب شود.

موقعیت خواب

موقعیت خواب ترجیحی شما مهمترین عاملی است که باید در انتخاب ضخامت بالش مناسب در نظر بگیرید. برای حفظ تراز مناسب ستون فقرات، باید بالشی پیدا کنید که ارتفاع مناسبی برای وضعیت خواب شما داشته باشد. به طور کلی، افرادی که به پهلو میخوابند بالشی با ارتفاع بلند را ترجیح می دهند. کسانی که به پشت می خوابند بالش هایی با لافت یا ارتفاع متوسط ​​را ترجیح می دهند. و افرادی که به شکم می خوابند بالش هایی کم ارتفاع را ترجیح می دهند. اگر وضعیت خواب شما ترکیبی است، از بالشی استفاده کنید که به خوبی قالب‌گیری می‌شود تا موقعیت‌های خواب متنوع شما را در خود جای دهد.

اندازه سر

فرم بالش شما وقتی دراز می کشید تغییر می کند و وزن سر شما آن را  فشرده می کند. مقدار فشرده سازی به اندازه سر شما بستگی دارد. به این معنی که یک فرد با سر بزرگتر به یک بالش بلندتر نیاز دارد. که بتواند وزن سر  را تحمل کند. از طرف دیگر، یک فرد با سر کوچکتر ممکن است با بالشی که دارایارتفاع کم تا متوسط ​​است راحت تر باشد.

وزن بدن فرد

وزن کلی بدن نیز باید در انتخاب بالش شما نقش داشته باشد. افرادی که بیش از 230 پوند وزن دارند، فشار بیشتری بر تشک خود وارد می کنند و ممکن است عمیق تر در سطح  بالش خود فرو بروند. اگر فرورفتگی بیشتری را تجربه کنید، سر شما نزدیک‌تر به سطح تشک قرار می‌گیرد و برای نگه داشتن سر و گردن خود در راستای بقیه ستون فقرات، نیازی به بالشی با ضخات بالاترخواهید داشت. عکس این موضوع در مورد افرادی که کمتر از 130 پوند وزن دارند صادق است.

سفتی تشک

مانند وزن بدن، سفتی تشک شما نیز تعیین می کند که چقدر در آن فرو بروید. تشک نرم باعث می‌شود افراد خوابیده عمیق‌تر در تشک فرو بروند. در حالی که تشک سفت از فرورفتگی قابل توجه سر و بدن جلوگیری می‌کند. فرورفتگی کمتر بدن شما را بالاتر نگه می دارد، به این معنی که ممکن است برای حفظ تراز ستون فقرات در سر و گردن به یک بالش بلندتر نیاز داشته باشید.

چه اندازه های از بالش موجود است؟

اندازه های بالش به طور کلی در بین تولید کنندگان استاندارد شده است.

استاندارد

یکی از رایج ترین اندازه های بالش، یک بالش استاندارد دارای ابعاد 20 اینچ عرض در 26 اینچ طول است. که آن را انتخاب خوبی برای اکثر موقعیت های خواب می کند. یک بالش استاندارد به خوبی روی یک تشک دونفره قرار می گیرد. در حالی که دو بالش می توانند در کنار هم روی یک تشک کامل  قرار بگیرند .

فوق استاندارد

یک بالش فوق استاندارد کمی بلندتر از یک بالش استاندارد است. و معمولاً 20 اینچ عرض و 28 اینچ طول دارد. علیرغم اینکه کمی بزرگتر از یک بالش استاندارد است، اما همچنان به خوبی روی یک تشک دونفره یا کامل قرار می گیرد.

بالش های ملکه که برای تشک های سایز ملکه  طراحی شده اند، 20 اینچ عرض و 30 اینچ طول دارند. و می توانند در یک روبالشی استاندارد قرار بگیرند. طول اضافه شده برای افراد ی که در رختخواب وول میخورند و می چرخند ایده آل است.

بالش شاهانه یا کینگ

بالش شاهانه دارای ابعاد 20 اینچ عرض و 36 اینچ طول است. این بالش شاهی که برای افرادی با تشک کینگ یا کینگ کالیفرنیا ساخته شده است، همچنین برای افرادی که به پشت میخوابند با شانه‌های پهن یا افرادی که به دنبال نسخه فشرده‌تری از بالش بدن هستند، مناسب است.

بالش بدن

همه برندهای خواب اندازه بالش بدن را ارائه نمی دهند، اما هنوز هم بسیار محبوب است. بالش‌های بدن معمولاً 20 اینچ عرض و حداقل 48 اینچ طول دارند و برخی از بالش‌های بدن می‌توانند تا 72 اینچ طول داشته باشند. هنگامی که این بالش بین پاها قرار می گیرد، می تواند تراز ستون فقرات را برای افراد خوابیده به پهلو بهبود بخشد. بالش های بدن همچنین می توانند به زنان باردار کمک کنند تا از پشت، باسن و شکم خود حمایت کنند.

سوالات متداول

آیا بالش های سفت برای شما خوب هستند؟

یک بالش سفت بسته به نوع خواب فرد می تواند نقش مهمی در افزایش کیفیت خواب داشته باشد.

افراد خوابیده به پهلو به حمایت بیشتری نیاز دارند تا سر و گردن خود را در یک راستا با بقیه ستون فقرات خود نگه دارند. افرادی که بیش از 230 پوند وزن دارند نیز به حمایت بیشتری نیاز دارند. زیرا وزن آنها به احتمال زیاد به طور قابل توجهی روی بالش را فشرده می کند. برای این افراد که می‌خوابند، یک بالش سفت معمولاً یک گزینه مطمئن برای خواب راحت است.

آیا بالش می تواند خیلی سفت باشد؟

بسته به نیازها و ترجیحات شما، بله، بالش می تواند خیلی سفت باشد. کلید پیدا کردن بهترین بالش برای شما، شناسایی سفتی مناسب است. بالشی که خیلی سفت است فاقد انعطاف است. و ممکن است باعث ایجاد نقاط فشار دردناکی شود که سر یا صورت شما با بالش برخورد می کند. علاوه بر این، بالش خیلی سفت می تواند باعث ایجاد ناهماهنگی بین گردن و ستون فقرات شما شود.

سعی کنید بهترین بالش سفت را متناسب با وضعیت خواب و وزن بدن خود پیدا کنید. به عنوان مثال، افرادی که کمتر از 130 پوند وزن دارند، نسبت به افراد سنگین‌تر نیاز به حمایت کمتری دارند. و بنابراین بسته به ترجیحات دیگر، بهترین کار را با بالش‌های نرم تا متوسط ​​انجام می‌دهند.

بالش چقدر باید سفت باشد؟

هیچ سفتی صحیحی وجود ندارد که بتواند هر فردی را راضی کند. برای تعیین میزان سفت بودن بالش، باید وزن بدن، موقعیت خواب و ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید.

به طور کلی، هر چه وزن بدن شما بیشتر باشد، انتظار دارید بالش سفت تر باشد. افرادی که بیش از 230 پوند وزن دارند، بیشتر از افرادی که وزن کمتری دارند، بالش خود را فشرده می کنند. بالش سفت کمتر احتمال دارد که بیش از حد فشرده شود. و گردن و ستون فقرات از هم ترازی خارج شود. در مقابل، افرادی که 130 پوند یا کمتر وزن دارند، نیاز به حمایت کمتری دارند. و تمایل دارند بالش های نرم تا متوسط ​​را استفاده کنند.

وضعیت خواب مورد علاقه شما همچنین نشان می دهد که بالش شما چقدر باید محکم باشد. خوابیدن به پهلو فاصله زیادی بین گردن و تخت ایجاد می کند. به این معنی که سر شما به حمایت بیشتری نیاز دارد. افرادی که به پشت میخوابند معمولاً بالش های متوسط ​​تاسفت را ترجیح می دهند. و کسانی که به شکم می خوابند معمولاً با بالش های نرم تر به خوبی کنار می آیند.

در نهایت، فراموش نکنید که ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید. در حالی که توصیه‌های بالا مکان خوبی برای شروع است، برخی از افراد  فقط به این دلیل که آنها را راحت‌تر می‌کنند به سمت بالش‌های سفت‌تر یا نرم‌تر می‌روند.

بالش طبی چیست و برای چه اختلالاتی کارایی دارد؟

بالش‌ طبی، بالشی است که به گونه‌ای طراحی شده تا بدن بر روی تخت و یا سطوح دیگر، موقعیت درستی داشته باشد. جهت اطمینان از قرارگیری صحیح و حمایت از یک یا چند بخش مشخص بدن، و در نتیجه ایجاد استراحتی سالم و ایمن برای فرد، طراحی این بالش مطابق با دستورالعمل‌ و استانداردهای ارتوپدی انجام شده است.

در گذشته بالش‌ها از فوم و یا فیبر ساخته می‌شدند. اما امروزه انواع دیگری نیز وجود دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بالش‌هایی اشاره کرد که از فوم حافظه‌دار ساخته شده‌اند. و دارای بافتی هستند که به گرما حساس بوده و در تماس با بدن، شکل آن را به دست می‌آورند. دسته‌ای از این بالش‌ها پس از استفاده شکل خود را بلافاصله به دست می‌آورند. و در دسته‌ی دیگر ممکن است این امر زمان‌بر باشد.

از آنجا که بالش‌های طبی مدعی از بین بردن و مداوای بیماری‌های مختلفی هستند، به عنوان بالش‌های درمانی نیز شناخته می‌شوند. از جمله‌ی این امراض می‌توان به اختلالات تنفسی و آپنه، خرناس، بی‌خوابی، مشکلات گردش خون، انواع برگشت اسید معده، دردهای کمر و گردن، دردهای عصبی و سیاتیک و صدمات ماهیچه‌ای اشاره کرد.

برای هر کدام از بخش‌های بدن انسان انواع مختلفی از بالش‌های طبی وجود دارد. علاوه بر آن برای مشکلات ارتوپدی مختلف، تخت و تشک، پشتی و کوسن‌های طبی نیز موجود هستند. برخی از آن‌ها برای اختلالات خواب و ناراحتی‌های فیزیکی دارای طراحی چند هدفه بوده و می‌توانند در موقعیت‌های چندگانه مورد استفاده قرار گیرند.

واحد خواب (اختلالات خواب-سلامت خواب)

نوشیدن آب قبل از خواب

نحوه استفاده ایمن از داروهای خواب (قسمت اول)