07136476172 - 09172030360 [email protected]

بسیاری از مردم بالش را با نرمی مرتبط می دانند. اما برخی از افراد بیشتر از بالش‌های خود می‌خواهند یا نیاز دارند. برای کسانی که به پهلو می‌خوابند یا کسانی که فقط بالشی با تکیه‌گاه بیشتر می‌خواهند، یک بالش سفت می‌تواند تراز مناسب ستون فقرات را تقویت کرده و راحتی ایجاد کند.

نحوه انتخاب بالش سفت

برخی از افراد خواب از احساس حمایتی و محکم یک بالش سفت لذت می برند. اما یافتن بهترین بالش سفت برای شما به معنای در نظر گرفتن چیزی بیشتر از درجه راحتی آن است.

هنگام خرید بالش سفت چه نکاتی را باید در نظر گرفت

برای پیدا کردن بالش مناسب، باید طیف وسیعی از عوامل را در نظر بگیرید، مانند وضعیت خواب، ضخامت بالش و تکیه گاه.

وضعیت خواب

اصطلاح وضعیت خواب به خوابیدن به پشت، پهلو، شکم یا ترکیبی از این سه اشاره دارد. وضعیت خواب ترجیحی شما بر میزان فشاری که به بالش خود وارد می‌کنید و قسمت‌هایی از سر و گردن شما با آن تماس دارد، تأثیر بسزایی دارد. به همین دلیل مهم است که هنگام انتخاب بالش سفت، وضعیت خواب مورد علاقه خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، افرادی که به پهلو می‌خوابند به حمایت محکم نیاز دارند، در حالی که افرادی که به شکم میخوابند، معمولاً بالش نرم‌تری را ترجیح می‌دهند.

Loft

Loft  ضخامت یک بالش را توصیف می کند. پشت بام و استحکام دو تا از مهم ترین عواملی هستند که راحتی نسبی بالش را تعیین می کنند. بالش‌ها معمولاً دارای زیربنای کم (با ضخامت کمتر از 3 اینچ)، یک اتاق زیر شیروانی متوسط ​​(ضخامت 3 تا 5 اینچ) یا یک بالش بلند (ضخامت بیش از 5 اینچ) هستند. هنگام انتخاب یک بالش ضخیم به یاد داشته باشید که هنگام دراز کشیدن، زیره بالش شما فشرده می شود. با این حال، هر چه بالش سفت تر باشد، کمتر تحت وزن شما فشرده می شود.

ساپورت

به این اشاره دارد که بالش چقدر می تواند وزن سر شما را بدون صاف شدن تحمل کند. این یک کیفیت مهم برای حفظ تراز ستون فقرات و جلوگیری از درد گردن است. به طور کلی، بالش های سفت پشتیبانی بیشتری ارائه می دهند.

سازندگان بالش سطح

افراد معمولاً بالش های خود را در مقیاسی از نرم تا سفت ارزیابی می کنند. سفتی بالش نشان می دهد که بالش در هنگام تحمل وزن چقدر شکل خود را حفظ می کند. سطح سفتی مناسب برای شما به وزن بدن، موقعیت خواب ترجیحی و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

کاهش فشار

این معیار نشان می دهد که چگونه یک بالش به شکل سر، گردن و شانه های شما منحرف می شود. بالش های سفت تر معمولا فشار کمتری را کاهش می دهند. با این حال، مواد خاص، به ویژه فوم حافظه و لاتکس، تعادل خوبی بین پشتیبانی محکم و کاهش فشار ایجاد می‌کنند.

شکل

اکثر بالش های سفت مستطیلی هستند که در اندازه های معمولی موجود هستند. برخی از برندها بالش های سفت غیر استانداردی را به شکل ارگونومیک ارائه می دهند تا حمایت بهتری از گردن داشته باشند. بالش های بدن بسیار بلند یکی دیگر از بالش های غیر استاندارد اما نسبتاً محبوب هستند.

قیمت

بالش ها از نظر کیفیت، ساخت و قیمت بسیار متفاوت است. بالش های سفت معمولاً متراکم تر و بادوام تر هستند و اغلب حاوی موادی مانند لاتکس، گندم سیاه یا  مموری فوم هستند. در نتیجه، انتظار داشته باشید که برای یک بالش محکم باکیفیت بیشتر از قیمت متوسط ​​بپردازید.

مواد تشکیل دهنده بالش

استفاده از مواد  با کیفیت بالاتر به معنای عملکرد و دوام بهتر است. برای اینکه بیشترین بهره را از بالش سفت خود ببرید، با کیفیت ترین مواد را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد.

قالب‌پذیری

اگر در طول شب مرتباً موقعیت خود را تغییر می‌دهید یا اغلب از بالش خود به عنوان تکیه‌گاه استفاده می‌کنید، مهم است که بالشی را پیدا کنید که قالب‌پذیر باشد. این بدان معنی است که شما می توانید به راحتی شکل بالش را مطابق با نیاز خود تغییر دهید. بالش های سفت همیشه قابل قالب گیری نیستند به خصوص آنهایی که هسته فوم جامد دارند.

تنظیم دما

تنظیم دما به این اشاره دارد که بالش چگونه گرمای بدن شما را پخش می کند. و در هنگام خواب خنک می ماند. این عامل ممکن است به ویژه برای کسانی که در محیط گرم می خوابند یا در آب و هوای گرم زندگی می کنند مهم باشد. از آنجایی که بالش‌های سفت معمولاً متراکم‌تر هستند، ممکن است بیشتر گرما را حفظ کنند. اگر اهل خوابیدن در اتاق  گرم هستید، یک بالش سفت بر پایه لاتکس یا گندم سیاه در نظر بگیرید. این مواد به عنوان پشتیبانی محکم و کمک به خنک نگه داشتن خواب‌ها شناخته شده‌اند.

بالش سفت برای چه کسی مناسب تر است؟

یک بالش سفت نسبت به بالش‌های نرم‌تر، پشتیبانی کافی را با قابلیت فشرده‌سازی کمتر ارائه می‌دهد. برخی از انواع افراد ممکن است تمایل بیشتری به لذت بردن از احساس یک بالش سفت داشته باشند.

افرادی که به پهلو میخوابند:

  •  خوابیدن به پهلو، سر و گردن شما را بالاتر از تشک قرار می دهد تا خوابیدن به پشت یا شکم. این امر نیاز به حمایت اضافی را برای حفظ تراز ستون فقرات بین سر، گردن و پشت ایجاد می کند. در نتیجه، کسانی که به پهلو می‌خوابند، اغلب بالش سفت‌تری را ترجیح می‌دهند.

افرادی که بیش از 230 پوند وزن دارند:

  •  اگر وزن شما بیش از 230 پوند باشد، به احتمال زیاد هنگام دراز کشیدن بالش خود را فشرده می کنید. بالشی که به اندازه کافی سفت نیست ممکن است بیش از حد صاف شود و گردن شما را در یک زاویه نامناسب قرار دهد.

افرادی که بالش سفت را ترجیح می‌دهند:

  •  برخی از افراد صرف‌نظر از موقعیت و اندازه‌شان به سادگی از سطح محکم‌تری برای سر، گردن و شانه‌های خود لذت می‌برند. یک بالش سفت برای همه مناسب نیست. در واقع، برای انواع خاصی از افراد خواب، یک بالش سفت ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر داشته باشد.

افرادی که روی شکم میخوابند

  •  وقتی روی شکم می خوابید، سر و گردن شما بیشتر از هر موقعیت خواب دیگری به تشک می نشیند. به همین دلیل، افرادی که معده می‌خوابند ممکن است بخواهند از استفاده از بالش سفت خودداری کنند، که فشار کمتری ایجاد می‌کند. و ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در تراز گردن شود.

افرادی که وزن کمتر از 130 پوند دارند

  • خواب هایی که کمتر از 130 پوند وزن دارند، بالش های خود را به اندازه افرادی که سنگین تر می خوابند فشرده نمی کنند. و بنابراین به حمایت زیادی نیاز ندارند.

قیمت بالش سفت چقدر است؟

یک بالش سفت با کیفیت بالا می تواند از 50 تا 120 دلار متغیر باشد و میانگین قیمت آن حدود 80 دلار باشد.

در حالی که یک بالش متوسط ​​معمولاً بین 50 تا 70 دلار قیمت دارد، بالش های سفت اغلب گران تر هستند. به دلیل هزینه بالاتر مواد مورد استفاده در ساخت آنها. با این حال، شما هنوز هم می توانید یک بالش سفت با کیفیت بالا با قیمت 50 دلار یا کمتر پیدا کنید. به خصوص اگر از مزایای فروش و تبلیغات استفاده کنید.

هر چند وقت یکبار باید بالش را تعویض کنم؟

یک قانون خوب این است که هر 1 تا 2 سال یکبار بالش خود را تعویض کنید. گفته می‌شود، بالش‌های سفت معمولاً متراکم‌تر و محکم‌تر هستند، بنابراین ممکن است بیشتر از بالش‌های نرم‌تر دوام بیاورند.

به طور کلی، ایده خوبی است که مراقب علائمی باشید که نشان می دهد بالش شما برای دور انداختن و تعویض آماده است. واضح‌ترین علامت زمانی است که دیگر حمایت کافی را ارائه نمی‌دهد. و متوجه می‌شوید که با گردن درد دست و پنجه نرم می‌کنید. یا نیاز دارید بالش را در طول شب پف کنید و جای خود را تغییر دهید.

واحد خواب (اختلالات خواب-سلامت خواب)

در طول همه گیری کووید -19، خواب خود را بازیابی کنید و استرس خود را کنترل کنید

بالش خود را برگردانید و از سمت خنک آن لذت ببرید!

 

به این مقاله امتیاز دهید