ناتوانیهای یادگیری، مسائلی مرتبط با مغز هستند که میتوانند افراد در هر سنی را تحت تأثیر قرار دهند. اغلب آنها در دوران کودکی به عنوان مسائل مربوط به مهارت های یادگیری مانند خواندن و نوشتن، علوم یا ریاضی، تشخیص داده می شوند. با این حال، آنها همچنین می توانند بزرگسالان با مهارت های سطح بالاتر مانند مدیریت زمان و سازماندهی را تحت تأثیر قرار دهند و می توانند مشکلاتی در حافظه کوتاه مدت و توانایی توجه و تمرکز ایجاد کنند.
در اختلال یادگیری، زمانی که مغز برای پردازش اطلاعات تلاش می کند، بهره وری و دستیابی به پتانسیل کامل خود را ندارد. نوروفیدبک و تحریک مغز، الگوی مغز را به سمت الگوی ایده آل برای یادگیری، سازماندهی و بهره وری هدایت می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین مرکز نوروفیدبک در شیراز، اینجا را ببینید.
درباره نویسنده
دکتر علی محمد کمالی فارغ التحصیل دکترای تخصصی علوم اعصاب از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیش از 15 سال است که در زمینه پژوهش، تدریس و فعالیت های اجرایی در حوزه علوم اعصاب فعالیت و تجربه دارد. وی همچنین در ارتقا عملکرد های شناختی با استفاده از نوروتکنولوژی و مطالعات خواب تخصص ویژه ای دارد. او یکی از بنیانگذاران انستیتو سلامت مغز دانا است، (گروهی که سلامت مغز را اولویت جامعه می داند).
دکتر کمالی بیش از 50 مقاله پژوهشی (h-index 13) در مجلات معتبر علمی به چاپ رسانده و در حال حاضر مدیر عامل انستیتو سلامت مغز دانا است. بعلاوه به عنوان پژوهشگر ارشد واحد مغز، شناخت و رفتار دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول فعالیت می باشد. می توانید پژوهش او را در Google Scholar دنبال کنید.
دکتر کمالی علاوه بر تخصص در زمینه علوم اعصاب، سال ها است که به عنوان مدیر اجرایی مجله علوم پزشکی پیشرفته و فناوری های کاربردی (JAMSAT) مشغول به فعالیت است. همچنین به عنوان دبیر اجرایی انجمن علوم اعصاب ایران شاخه فارس فعالیت می کند.