07136476172 - 09172030360 [email protected]

تجربه بازی را مجدداً ایجاد کنید و کاربران خود را بارها و بارها به بازگشت بازگردانید.

چه تلفن شما پر از برنامه هایی باشد که به شما کمک می کند تناسب اندام داشته باشید. یک زبان جدید یاد بگیرید. یا حتی شما را در مدیتیشن راهنمایی کنند. این احتمال وجود دارد که عناصر بازی درست در نوک انگشتان شما در حال بازی باشند   و اغلب این بخشی از دلیل بازگشت شما به آن است. آن برنامه ها!

 

و چرا اینطور است؟ خوب. در حالی که انجام بازی ها به وضوح سرگرم کننده است. بازی ها نیز با در نظر گرفتن مغز انسان طراحی می شوند. هر بار که ترکیب مناسبی از تاس ها را می اندازید. یک شهرک جدید می سازید. یا حریف را ناک اوت می کنید. مرکز پاداش مغز شما مانند یک علامت نئون روشن می شود.

 

و به همین دلیل است که گیمیفیکیشن بسیار قدرتمند است. در کسب و کار خودتان. با آوردن ویژگی‌های بازی مانند امتیاز. سطوح. تابلوهای امتیازات. و نوارهای پیشرفت در زمینه‌های غیربازی. می‌توانید تجربه کاربری جذاب‌تری ایجاد کنید.

 

بیایید به علم پشت بازی گیمیفیکیشن بپردازیم. چرا این یک ابزار یادگیری قدرتمند است و چگونه می توانید از آن برای کسب و کار خود استفاده کنید.

گیمیفیکیشن چیست؟

 

اصطلاح گیمیفیکیشن به اضافه کردن مکانیک بازی به تجربیات غیر بازی اشاره دارد. طراحی بازی مانند. کمک می کند تا محتوا و محصولات سرگرم کننده تر و جذاب تر شوند. راه‌حل ‌های گیمیفیکیشن را می‌توان برای هر چیزی از برنامه آموزش کارکنان گرفته تا برنامه وفاداری مشتری به کار برد.

طراحی بازی مانند کمک می‌کند تا محتوا و محصولات سرگرم‌کننده‌تر و جذاب‌تر شوند.

 

شرکت نرم‌افزار فروش B2B Spinify استفاده از گیمیفیکیشن در محصول خود را با یک تابلوی امتیازات بلادرنگ که برای ایجاد انگیزه در کاربران نمایندگان فروش طراحی شده است. پذیرفته است. با بازی سازی عملکرد فروش. Spinify امیدوار است که تکرارها تمایل بیشتری به رقابت داشته باشند و مرتباً در جدول امتیازات بالا بروند.

 

کاربرد گیمیفیکیشن می تواند به مشتریان شما نیز گسترش یابد. یکی از رایج ترین نمونه های گیمیفیکیشن. برنامه پاداش است. وقتی به استارباکس می‌روید و هر بار که قهوه می‌خرید. یک ستاره جمع‌آوری می‌کنید. این یک نمونه واقعی از گیمیفیکیشن است. با جایزه بزرگ یک وعده غذایی رایگان یا یک قهوه دیگر در انتهای دیگر در انتظار شماست.

 

چرا گیمیفیکیشن کار می کند: مغز شما روی بازی ها

 

بازی ها به دلیل دوپامین. یک انتقال دهنده عصبی در مغز ما بسیار خوب عمل می کنند که هر زمان که به چیز مثبتی دست پیدا می کنید. فعال می شود. در اصل. این دارو است که به شما احساس خوبی می دهد. وقتی بازی‌های ویدیویی مانند Super Mario Bros یا Donkey Kong Country بازی می‌کنیم (ما کلاسیک‌ها را دوست داریم!). هر بار که به سطوح بالاتری می‌رسیم یا قفل دستاوردهای جدید را باز می‌کنیم. این دوپامین افزایش می‌یابد.

این مسیر پاداش در مغز ما نقش مهمی در نحوه یادگیری از طریق تقویت دارد. همانطور که آزمایشگاه نستلر در دانشکده پزشکی mount sinai بیان می کند. “فعال سازی مسیر به فرد می گوید که کاری را که برای دریافت آن پاداش انجام داده است. تکرار کند.”

 

وقتی صحبت از آن به میان می‌آید. این بخش بزرگی از یادگیری است: کاری را به خوبی انجام دهید ← مغز شما پاداشی دریافت می‌کند ← می‌خواهید دوباره آن را انجام دهید!

 

کاری را خوب انجام دهید > مغز شما جایزه می گیرد > می خواهید دوباره آن را انجام دهید!

 

بله. مردم وقتی چیزهای جدید یاد می گیرند احساس خوبی پیدا می کنند. اما حفظ انگیزه مداوم نیز می تواند چالش برانگیز باشد. خوشبختانه. گیمیفیکیشن انگیزه های کوچکی را در طول مسیر به شما می دهد که شما را ادامه می دهد

 

بازی های (تخت) بر مغز

 

یادگیری زبان دوم در لیست آرزوهای بیشتر افراد قرار دارد. اما در واقع انجام این کار دشوار است. به درجه بالایی از انگیزه و ثبات نیاز دارد. به خصوص زمانی که شما شروع به کار می کنید.

Duolingo. ابزاری برای یادگیری زبان که بر پایه تکنیک های گیمیفیکیشن ساخته شده است. به بیش از 200 میلیون نفر کمک کرده است تا با استفاده از مفاهیم بازی و به کار بردن آنها در دوره های زبان. یک زبان جدید بیاموزند. برای اینکه افراد را درگیر خود نگه دارند. آنها به ابزارهای گیمیفیکیشن مانند سطوح. نوارهای پیشرفت. سیستم های امتیازدهی و چالش ها متکی هستند.

 

برای اینکه ببینیم این واقعاً برای کاربران نهایی چگونه به نظر می رسد. اجازه دهید زبانی را بررسی کنیم که بخش های مساوی فریبنده و ساختگی است: High Valyrian از Game of Thrones.

 

چرا سطوح باعث می شود ما به عقب برگردیم؟

 

سیستم یادگیری Duolingo به سه بخش تقسیم می شود:

 

درس ها. در شروع هر درس. کاربران با بخش کوچکی از زبان آشنا می شوند. در مثال زیر. ابتدا لغات برای افراد مختلف به زبان آموزان High Valyrian آموزش داده می شود.

مهارت ها. اینها به عنوان تم برای همه درس های شما عمل می کنند. ابتدا کاربران با اصول اولیه شروع می کنند. سپس بعداً. به ساخت عبارات با آن بلوک‌های سازنده زبان اصلی خواهید پرداخت. همانطور که ادامه می دهید. موضوعات پیچیده تر و پیچیده تر می شوند.

سطوح در نهایت. پس از تسلط بر هر مهارت. می‌توانید به سطوح مختلف زبان پیش بروید. در این مورد. High Valyrian فقط یک سطح دارد. اما زبان‌هایی مانند اسپانیایی یا چینی چندین سطح دارند

قالب درس-مهارت-سطح دو کار حیاتی برای گیمیفیکیشن یادگیری زبان انجام می دهد. اول. تکرار را تقویت می کند. وقتی یک بازی را انجام می دهید. به ندرت در اولین تلاش آن را شکست می دهید. گذراندن درس‌ها و مهارت‌ها معادل زبان ماریو است که از یک سطح می‌گذرد. به قلعه می‌رسد و پس از چند بار تلاش. پرچم را برافراشته می‌کند.

 

دوم. از همان ابتدا رفتار هدف مدار را القا می کند. شما می خواهید هر درس و سطح را کامل کنید. زیرا به شما احساس موفقیت بیشتری می دهد (و در نتیجه افزایش دوپامین را افزایش می دهد).

 

چگونه میله های پیشرفت و امتیاز ما را به حرکت نگه می دارند؟

 

مانند اکثر برنامه‌های یادگیری زبان. Duolingo به شما امکان می‌دهد هر بار کمی یاد بگیرید. با ساخت جملات اولیه شروع کنید.

همانطور که می بینید. دو مفهوم جدید بازی برای حفظ انگیزه شما در اینجا معرفی شده است. اولین مورد نوار پیشرفت است. پس از هر پاسخ صحیح. نوار پر می شود تا کاربران نمایشی بصری از جایی که در حال حاضر ایستاده اند و چقدر بیشتر باید بروند را داشته باشند.

 

مفهوم دوم بازی سیستم امتیازدهی است. در برنامه. می‌توانید برای هر درسی که به پایان می‌رسانید. به آنچه XP یا امتیاز تجربه می‌گویند.

اما حالا چی؟ اکنون نمی توانید امتیاز بیشتری بخواهید! مغز بازی شما به شما می گوید که به سطح بعدی بروید. نقاط XP را باز کنید و بقیه نوار پیشرفت را در اسرع وقت پر کنید.

 

چرا چالش ها ما را علاقه مند نگه می دارند؟

 

حتی در بهترین بازی‌ها. یکنواختی تمایلی به ورود دارد. برای مبارزه با این. سازندگان بازی اغلب چالش‌های خاصی را به کار می‌گیرند که بازیکنان را فریب می‌دهد تا برای یک هدف دیگر تلاش کنند.

 

دولینگو از این نظر خارج از چارچوب فکر می کند: آنها ساختاری شبیه به شرط بندی را در این چالش گنجانده اند تا کاربران را به ادامه یادگیری تشویق کنند. می توانید پنج لینگوت (شکل ارز مجازی Duolingo) شرط بندی کنید و در صورت ادامه استفاده از برنامه. شرط خود را دو برابر کنید.

 

Duolingo چالش هایی را برای کاربران خود ایجاد می کند زیرا آنها می دانند که عامل اصلی در یادگیری موفقیت آمیز یک زبان جدید تمرین مداوم است. اگر آنها بتوانند شما را علاقه مند نگه دارند. به احتمال زیاد به طور روزانه به برنامه باز خواهید گشت. به این معنی که به یادگیری ادامه خواهید داد.

ادامه دارد….

https://wistia.com/learn/marketing/the-science-behind-gamification

بازی در آموزش!

 

اهمیت نوع بازی کودکان در مهارت های زبانی

به این مقاله امتیاز دهید