07136476172 - 09172030360 [email protected]

اگر با افسردگی شدید دست و پنجه نرم می کنید، بدانید که تنها نیستید. طبق گزارش موسسه ملی سلامت روان، سالانه حدود 16.1 میلیون بزرگسال در ایالات متحده از اختلال افسردگی اساسی رنج می برند. اما امیدی وجود دارد—چندین درمان موثر در دسترس هستند که می توانند به شما در مدیریت علائم و شروع احساس بهتر کمک کنند.

در این پست ، ما موثرترین درمان‌ها برای افسردگی شدید، زمان درخواست کمک و نحوه شروع راه بهبودی را بررسی خواهیم کرد.

موثرترین درمان برای افسردگی شدید

روان درمانی نوعی درمان است که به افراد کمک می کند تا احساسات خود را درک کنند و از طریق آنها کار کنند. می تواند یک درمان موثر برای افسردگی شدید باشد. انواع مختلفی از روان درمانی وجود دارد، اما هدف همه آنها کمک به فرد برای مدیریت افکار و احساسات خود به شیوه ای مثبت تر است.

دارو.

دارو می تواند یک درمان موثر برای افسردگی شدید باشد. معمولا در مغز افرادی که از افسردگی شدید رنج میبرند واسط های عصبی کم تولید میشوند داروهای ضد افسردگی رایج ترین نوع دارویی هستند که برای درمان افسردگی و تولید این واسط های عصبی کمک می کنند.آنها با تغییر سطح مواد شیمیایی در مغز کار می کنند که می تواند به بهبود خلق و خو کمک کند. انواع دیگر داروها مانند داروهای ضد روان پریشی نیز می توانند برای درمان افسردگی شدید استفاده شوند.

تحریک فراجمجمه ای مغز

تحریک فراجمجمه ای مغز (tDCS,tACS) نوعی درمان است که از جریان ضعیف الکتریکی برای تحریک نواحی مغز مرتبط با افسردگی شدید استفاده می کند. و معمولاً همزمان با مصرف دارو یا به تنهایی استفاده می شود.. tDCS می تواند یک درمان موثر برای افسردگی شدید باشد، که عوارضی در پی ندارد. این روش بدون درد می باشد.

نور درمانی

نور درمانی نوعی درمان است که شامل قرار گرفتن در معرض نور شدید است. اغلب برای درمان اختلال عاطفی فصلی (SAD) استفاده می شود، اما می تواند برای درمان سایر اشکال افسردگی نیز استفاده شود. نور درمانی با تقلید از اثرات نور طبیعی خورشید عمل می کند که می تواند به بهبود خلق و خو و سطح انرژی کمک کند.

روش های دیگر

 رژیم غذایی: یک رژیم غذایی سالم برای سلامت کلی جسمی و روانی مهم است. برخی از تغییرات رژیم غذایی خاص که ممکن است به درمان افسردگی کمک کند عبارتند از افزایش اسیدهای چرب امگا 3 (موجود در ماهی، آجیل و دانه ها)، کاهش مصرف قند و مصرف بیشتر غذاهای کامل.

مراقبه ذهن آگاهی: مراقبه ذهن آگاهی شامل توجه به لحظه حال بدون قضاوت است. این عمل می تواند به افزایش خودآگاهی و پذیرش کمک کند که به نوبه خود ممکن است به کاهش علائم افسردگی کمک کند.

 ورزش: نشان داده شده است که ورزش منظم به اندازه داروهای ضد افسردگی در درمان افسردگی خفیف تا متوسط مؤثر است . علاوه بر این، ورزش تعدادی فواید دیگر مانند بهبود خواب، افزایش سطح انرژی و بهبود عزت نفس دارد.

چه زمانی برای افسردگی شدید باید کمک گرفت.

تعدادی از علائم وجود دارد که می تواند نشان دهد که فردی از افسردگی شدید رنج می برد. اگر هر یک از علائم زیر را تجربه می کنید، مهم است که به دنبال کمک باشید:

احساس مداوم غم، پوچی یا ناامیدی

طغیان خشم، تحریک پذیری یا ناامیدی در مورد مسائل کوچک

از دست دادن علاقه به فعالیت ها یا سرگرمی هایی که قبلا باعث شادی می شد

خوابیدن خیلی کم یا زیاد

خستگی یا کاهش انرژی

رفتار بی پروا

مشکل در تمرکز یا تصمیم گیری

دردها و دردهای غیر قابل توضیح

افکار مرگ یا خودکشی

اگر هر یک از این علائم را دارید، مهم است که از یک روانپزشک کمک بگیرید. افسردگی شدید در صورت عدم درمان می تواند ناتوان کننده و حتی تهدید کننده زندگی باشد.

اثرات افسردگی شدید

افسردگی شدید می تواند تأثیر عمیقی بر زندگی شما داشته باشد. این می تواند در توانایی شما برای کار، مطالعه، غذا خوردن، خوابیدن و لذت بردن از فعالیت هایی که قبلاً از آنها لذت می بردید اختلال ایجاد کند. افسردگی همچنین می تواند منجر به مشکلات جسمی مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت شود. اگر با افسردگی شدید دست و پنجه نرم می کنید، مهم است که به دنبال کمک باشید تا بتوانید درمان شوید و احساس بهتری داشته باشید.

آیا بدنبال بهترین مرکز روانپزشکی با حرفه ای ترین تیم درمانی متشکل از روانپزشکان، روانشناسان، نوروساینتیست ها و استفاده از روش های نوروتکنولوژی هستید؟ همه شما شایسته دریافت بهترین ها هستید. همین امروز زمان ویزیت خود را تنظیم کنید! با ما در تماس باشید.

07136476172-09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد.

اگر هر یک از علائم ذکر شده در بخش قبل را برای بیش از دو هفته تجربه می کنید، مهم است که به پزشک یا متخصص سلامت روان مراجعه کنید تا بتوانید درمان افسردگی خود را دریافت کنید. افسردگی یک بیماری قابل درمان است، اما برای بهبودی نیاز به کمک متخصص دارد. اگر به خودکشی فکر می کنید، مهم است که فورا به دنبال کمک باشید تا بتوانید مراقبت و حمایت مورد نیاز خود را دریافت کنید.

چگونه برای افسردگی شدید کمک بگیریم

اولین قدم برای دریافت کمک برای افسردگی شدید، صحبت با روانپزشک است. پزشک شما می تواند علائم شما را ارزیابی کند و بهترین راهکار را به شما پیشنهاد دهد. اگر تمایلی به مراجعه به پزشک خود ندارید، ممکن است بخواهید در مورد نگرانی های خود با یکی از دوستان یا اعضای خانواده صحبت کنید.

اگر افکار خودکشی دارید، باید با 123 تماس بگیرید یا فورا به نزدیکترین اورژانس مراجعه کنید.

نتیجه

اگر از افسردگی شدید رنج می برید، بدانید که تنها نیستید. روزانه میلیون‌ها نفر از افسردگی رنج می‌برند و درمان‌های مؤثر زیادی وجود دارد. اگر احساس افسردگی می کنید در جستجوی کمک دریغ نکنید – هر چه زودتر درمان شوید، بهتر است. در مورد گزینه های خود با پزشک خود صحبت کنید و راه های دیگر دریافت کمک مانند درمان یا گروه های حمایتی را بررسی کنید. با درمان مناسب، می توانید احساس بهتری داشته باشید و زندگی شادتری داشته باشید.

بهترین متخصص افسردگی در شیراز

آیا افسردگی به خودی خود از بین می رود؟

 

 

به این مقاله امتیاز دهید