07136476172 - 09172030360 [email protected]

چه کسی بیشترین احتمال را دارد که عاشق شخص اشتباه شود؟وقتی خیلی راحت عاشق می شوید. ممکن است بیشتر جذب افراد اشتباه شوید.

 

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی افراد همیشه به نظر می رسد که شریک نامناسبی را جذب می کنند؟ شاید آن شخص حتی شما بوده اید.

 

با این حال هیچ کس از روی میل و آگاهانه یک شریک بد انتخاب نمی کند. فهمیدن اینکه چه کسی مسئول یک مسابقه بد جفت گیری است کمی شبیه نحوه مقصر دانستن یک تنظیم کننده بیمه پس از یک تصادف اتومبیل است: هر کسی که درگیر شده حداقل کمی از مسئولیت تصادف را بر عهده دارد.

 

این نشان می دهد که شما ممکن است بخشی از مشکل باشید. حتی اگر به نظر می رسد که همه چیز را درست انجام می دهید. برای مثال نحوه برخورد با عشق را در نظر بگیرید. عاشق شدن بدون شک حس خوبی دارد. بنابراین جای تعجب نیست که ما به دنبال آن احساس باشیم.

 

رویکرد

 

اما اگر چه عاشقانه به نظر می رسد. چه می شود اگر به آموفیلی مبتلا هستید – تمایل به عاشق شدن خیلی سریع. خیلی آسان و خیلی زیاد؟ (جونز. 2015) اتخاذ رویکردی بیش از حد مشتاقانه برای ایجاد ارتباطات عشقی می تواند کسی را به انتخاب های بد تشویق کند.

 

هنگام انتخاب یک شریک رابطه. یکی از بدترین انتخاب هایی که می توانید انجام دهید شخصی است که سه گانه تاریک را به نمایش بگذارد (Paulhus & Williams, 2002). اگرچه این به وضوح بد به نظر می رسد. اما وقتی برای اولین بار با فردی که این ویژگی ها را دارد ملاقات می کنید. اغلب آنقدرها منفی به نظر نمی رسند. در واقع. بسیاری از افراد «تاریک» در ابتدا به دلیل کاریزما. جذابیت. اعتماد به نفس. اجتماعی بودن و حضور کاملاً فریبنده. بسیار جذاب هستند (جوناسون و همکاران. 2015).

زبان عشق شریک زندگی خود را درک کنیم

خوب به نظر می رسد – اما آنچه در زیر آن نهفته است. خودشیفتگی است (یعنی آنها حق دارند و برتر هستند). روان پریشی (یعنی متخاصم هستند) و/یا ماکیاولیسم (یعنی دستکاری می کنند و به دنبال قدرت بر دیگران هستند). این سه ویژگی در لیست خصوصیات مطلوب شریک زندگی هیچ کس نیست و دلایل خوبی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که شرکای زن و مردی که دارای ویژگی‌های سه‌گانه تاریک بیشتری بودند. احتمالاً در گذشته به افراد مهم خود خیانت کرده‌اند (جونز و ویزر. 2014). واضح است که اینها شرکای هستند که اکثر ما می خواهیم از آنها اجتناب کنیم. به خصوص اگر به دنبال یک شریک طولانی مدت هستیم (Jonason et al., 2015).

 

با این حال. محققین ژاکلین لچوگا از دانشگاه تگزاس در ال پاسو و دانیل جونز از دانشگاه نوادا. رنو مشکوک بودند که وقتی نوبت به سه‌گانه تاریک می‌رسد. برخی افراد نمی‌توانند به خودشان کمک کنند. به‌ویژه. آنهایی که مبتلا به آموفیلی هستند.

 

یافته ها

 

در مطالعه اول. محققان 267 مرد و زن را معیارهای کامل آموفیلی (مثلاً “من تمایل دارم وارد روابط شوم”. “من به راحتی عاشق می شوم” و غیره) و معیاری برای سنجش میزان تمایل آنها به ویژگی های سه گانه تاریک در آنها داشتند. یک شریک بالقوه مطابق با فرضیه‌های آن‌ها. آن‌هایی که در آموفیلی بالاتر بودند. به احتمال زیاد جذب شرکای بالقوه‌ای با خودشیفتگی و روان‌پریشی می‌شوند. هر چه یک شریک دارای ویژگی های سه گانه تاریک بیشتری باشد. برای کسانی که عاشق عاشق شدن هستند ایده آل تر به نظر می رسد.

 

در مطالعه 2. از آنجایی که تحقیقات قبلی نشان داده است که مردان در صفات سه گانه تاریک بالاتر هستند (Jonason et al., 2009). محققان 185 زن مستقیم را برای بررسی پروفایل های دوستیابی آنلاین به خدمت گرفتند. برای ایجاد نمایه‌ها. محققان تعدادی را که مردان ایجاد کرده بودند انتخاب کردند و آنهایی را که دارای ویژگی‌های مشابه بودند با هم ادغام کردند که منجر به چهار نوع شد: خودشیفتگی بالا. روان‌پریشی بالا. ماکیاولیسم بالا. و سه گانه تاریک پایین. شرکت کنندگان هر چهار نمایه را خواندند و نشان دادند که هر یک از شرکای بالقوه چقدر جذاب هستند. یک بار دیگر. همانطور که پیش‌بینی می‌شد. افرادی که دارای آموفیلی بیشتر بودند. پروفایل‌هایی با سطوح بالای خودشیفتگی و روان‌پریشی جذاب‌تر یافتند.

 

جمع بندی

 

اگر می‌خواهید خود را برای موفقیت در روابط بلندمدت آماده کنید. شریکی که در سه گانه تاریک قرار دارد بهترین انتخاب نیست. با این حال. به نظر می رسد کسانی که به شدت به دنبال عشق هستند. این شرکا را جذاب می یابند.

 

واضح است که تمایل به عاشق شدن چیز بدی نیست. اما دوست داشتن شدید می تواند باعث شود که عاشق شدن را بر انتخاب فرد مناسب اولویت دهید. بدتر از آن. تحقیقات دیگر نشان می دهد که هموفیلی بیشتر می تواند سایر رفتارهای منفی مانند درگیر شدن در رابطه جنسی محافظت نشده را نیز تشویق کند (جونز و پائولوس. 2012). در نهایت. اگر نمی خواهید عاشق شخص اشتباهی شوید. شاید بهترین کار این باشد که به این راحتی عاشق نشوید.

 

https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-psychology-relationships/202009/who-is-most-likely-fall-in-love-the-wrong-person

در عشق در نگاه اول چه می گذرد؟!

به این مقاله امتیاز دهید