07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

در سال 1992، گری چپمن با کتاب شماره 1 پرفروش نیویورک تایمز، پنج زبان عشق: چگونگی ابراز تعهد قلبی به همسر خود، انقلابی در نوع نگاه به عشق ایجاد کرد. او در این کتاب این نظریه را مطرح کرد که پنج راه اصلی وجود دارد که شرکای عاشقانه از طریق آن به یکدیگر عشق می ورزند و همه ما در زندگی عاشقانه خود به زبان های خاصی بهتر از سایر زبان ها صحبت می کنیم.

 

لمس فیزیکی، به این معنی که ما عشق را از طریق لمس مثبت مانند نوازش نشان می دهیم و دریافت می کنیم.

Time Quality، به این معنی که ما باید وقت معناداری را با شریک زندگی خود سپری کنیم تا احساس دوست داشته شدن کنیم. این زمان با کیفیت می تواند از گپ زدن هنگام شام گرفته تا پیاده روی طولانی مدت باشد.

Acts of Service، که به معنای نشان دادن و احساس عشق از طریق کارهای مفید، مانند پختن یک غذا یا تمیز کردن ماشین است.

کلمات تأیید، به این معنی که بیش از هر چیزی احساس دوست داشتن می کنیم یا عشق خود را از طریق ستایش کلامی، تعارف و ابراز عشق نشان می دهیم.

هدیه دادن، به این معنی که ما عشق خود را از طریق دادن و یا گرفتن هدیه هایی “صحبت می کنیم”.

“نزدیک شدن به روابط از منظر زبان عشق واقعاً مثمر ثمر است. با یادگیری چگونگی “صحبت کردن” با زبان عشق یکدیگر، اطمینان حاصل می کنید که هر دو در یک رابطه با احساس حمایت و دیده شدن هستید”

این احتمال وجود دارد و حتی احتمال دارد که شما و همسرتان با زبانهای عاشقانه یکسانی صحبت نکنید، بنابراین یادگیری چگونگی صحبت با زبان ترجیحی آنها اهمیت بیشتری پیدا می کند. در واقع، چاپمن معتقد است که این می تواند درک شما از یکدیگر را بهبود بخشد، از بحث و جدال جلوگیری کند و عشق عمیق تری را ایجاد کند.

ممکن است یکی از قوی ترین زبان های عشق شریک زندگی شما دادن و دریافت هدیه باشد. یا شاید هدایا زبان عاشقانه شما باشد و شما به دنبال راهی بهتر برای برقراری نیازهای خود با شریک زندگی خود باشید.

ویلیامز می گوید: “اگر زبان عشق شما یا شریک زندگی شما هدیه است، این بدان معنی است که شما با یک مورد ملموس، عشق را نشان می دهید. اینکه آیا آن کالا یک خرده ریز از یک فروشگاه ساده است، یا یک هدیه چشمگیر. پیام مشابهی را منتقل می کنید: من وقتی این را دیدم به تو فکر می کردم، همیشه در ذهن منی.”

“ما اغلب با شریک زندگی خود با زبان عشقی صحبت می کنیم که خودمان می خواهیم آن را دریافت کنیم. به این معنا که اگر شریک زندگی شما دو روز پس از صحبت در مورد علاقه شما به یک گروه موسیقی جدید، آلبومی برای شما بخرد یا اشتراک مجله ای برای شما بگیرد که فکر می کنند دوست دارید، به احتمال زیاد زبان عشق آنها هدیه دادن است.

یکی دیگر از راه های خوب برای دانستن اینکه آیا زبان عشق شریک زندگی شما هدیه دادن است، ارزیابی واکنش آنها در مورد هدیه است.

“جنبه تاریک دانستن زبان های عاشقانه یکدیگر این است که شما همچنین به دانش نحوه صدمه زدن به شریک زندگی خود مجهز می شوید.” در مورد کسی که به عنوان زبان عشق خود با هدیه صحبت می کند، “هدیه نگرفتن در یک سالگرد یا یک مراسم خاص به او سخت صدمه می زند.”

از این نظر، آگاهی از رفتارهای خاص ممکن است عمیق تر از دیگران بر همسرتان تأثیر بگذارد.

اگرچه اکثریت ما یک یا دو زبان عشق غالب داریم، اما هر یک از ما تا حدودی با هر پنج زبان صحبت می کنیم. ایده آل این است که ما با هر پنج زبان با شرکای عاشقانه خود صحبت کنیم – محبت جسمی، گذراندن زمان با کیفیت با یکدیگر، انجام کارهایی برای ابراز عشق، کلمات مهربانانه و هدیه – در حالی که به راحتی می خواهیم زبان مورد نظر خود را در اولویت قرار دهیم.

 

برای اطلاعات بیشتر به مؤسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 

منبع:

VeryWellMind

به این مقاله امتیاز دهید