07136476172 - 09172030360 [email protected]

اضطراب یک وضعیت سلامت روان است که می تواند باعث احساس نگرانی، ترس یا تنش شود. برای برخی افراد، اضطراب می‌تواند باعث حملات پانیک و علائم فیزیکی شدید مانند درد قفسه سینه شود. اختلالات اضطرابی فوق العاده رایج هستند. بر اساس گزارش انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا، آنها حدود 40 میلیون نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهند.

 

آنچه باعث اضطراب و اختلالات اضطرابی می شود می تواند پیچیده باشد. این احتمال وجود دارد که ترکیبی از عوامل، از جمله ژنتیک و دلایل محیطی، نقش داشته باشد. با این حال، واضح است که برخی رویدادها، احساسات یا تجربیات ممکن است باعث شروع علائم اضطراب یا بدتر شدن آنها شوند. به این عناصر محرک می گویند.

 

محرک های اضطراب برای هر فردی می تواند متفاوت باشد، اما بسیاری از محرک ها در بین افراد مبتلا به این شرایط رایج است. بیشتر مردم متوجه می شوند که محرک های متعددی دارند. اما برای برخی افراد، حملات اضطرابی ممکن است بدون هیچ دلیلی آغاز شوند.

به همین دلیل، کشف هرگونه محرک اضطرابی که ممکن است داشته باشید، مهم است. شناسایی محرک های شما یک گام مهم در مدیریت آنها است. به خواندن ادامه دهید تا در مورد این محرک های اضطراب و کارهایی که می توانید برای مدیریت اضطراب خود انجام دهید بدانید

 

اضطراب از کجا می آید؟

 

  1. مسائل پزشکی

 

تشخیص سلامتی که ناراحت کننده یا دشوار است، مانند سرطان یا یک بیماری مزمن، ممکن است باعث ایجاد اضطراب یا تشدید آن شود. این نوع ماشه به دلیل احساسات فوری و شخصی که ایجاد می کند بسیار قدرتمند است.

 

شما می توانید با ارتباط با پزشک خود به کاهش اضطراب ناشی از مسائل سلامتی کمک کنید. صحبت با یک درمانگر نیز ممکن است مفید باشد، زیرا آنها می توانند به شما کمک کنند تا احساسات خود را در اطراف تشخیص خود مدیریت کنید.

 

  1. داروها

 

برخی از داروهای تجویزی و بدون نسخه (OTC) ممکن است علائم اضطراب را تحریک کنند. این به این دلیل است که مواد فعال موجود در این داروها ممکن است باعث ایجاد احساس ناراحتی در شما شود. این احساسات می توانند مجموعه ای از رویدادها را در ذهن و بدن شما رقم بزنند که ممکن است منجر به علائم اضافی اضطراب شود.

داروهایی که ممکن است باعث ایجاد اضطراب شوند عبارتند از:

 

  •     قرص های ضد بارداری
  •     داروهای ضد سرفه و ضد حتقان
  •     داروهای کاهش وزن

 

با پزشک خود در مورد اینکه این داروها چه احساسی در شما ایجاد می کنند صحبت کنید و به دنبال جایگزینی باشید که باعث ایجاد اضطراب یا تشدید علائم شما نشود.

 

  1. کافئین

 

بسیاری از مردم برای بیدار شدن به فنجان صبحگاهی خود متکی هستند، اما در واقع ممکن است باعث تحریک یا تشدید اضطراب شود. طبق یک مطالعه در سال 2010، افراد مبتلا به اختلال هراس و اختلال اضطراب اجتماعی به ویژه به اثرات اضطراب آور کافئین حساس هستند.

 

برای کاهش مصرف کافئین خود با جایگزین کردن گزینه های بدون کافئین تا حد امکان تلاش کنید.

 

  1. حذف وعده های غذایی

 

وقتی غذا نمی خورید، ممکن است قند خونتان کاهش یابد. این می تواند منجر به لرزش دست ها و غرش شکم شود. همچنین می تواند باعث ایجاد اضطراب شود.

خوردن وعده های غذایی متعادل به دلایل زیادی مهم است. انرژی و مواد مغذی مهمی برای شما فراهم می کند. اگر نمی توانید برای سه وعده غذایی در روز وقت بگذارید، میان وعده های سالم راهی عالی برای جلوگیری از افت قند خون، احساس عصبی بودن یا بی قراری و اضطراب است. به یاد داشته باشید، غذا می تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد.

 

  1. تفکر منفی

 

ذهن شما قسمت اعظم بدن شما را کنترل می کند، و این مطمئناً در مورد اضطراب صادق است. وقتی ناراحت یا ناامید هستید، کلماتی که به خودتان می‌گویید می‌توانند باعث ایجاد احساسات بیشتر اضطراب شوند.

 

اگر هنگام فکر کردن در مورد خود تمایل به استفاده از کلمات منفی زیادی دارید، یادگیری تمرکز مجدد زبان و احساسات خود هنگام شروع این مسیر مفید است. کار با یک درمانگر می تواند در این فرآیند فوق العاده مفید باشد.

 

  1. نگرانی های مالی

 

نگرانی در مورد پس انداز پول یا داشتن بدهی می تواند باعث اضطراب شود. صورت‌حساب‌های غیرمنتظره یا ترس از پول نیز محرک هستند.

یادگیری مدیریت این نوع محرک ها ممکن است به جستجوی کمک حرفه ای مانند مشاور مالی نیاز داشته باشد. احساس اینکه یک همراه و یک راهنما در این فرآیند دارید ممکن است نگرانی شما را کاهش دهد.

 

  1. مهمانی ها یا رویدادهای اجتماعی

 

اگر اتاقی پر از غریبه ها سرگرم کننده به نظر نمی رسد، شما تنها نیستید. رویدادهایی که شما را ملزم به گفت‌وگوی کوتاه یا تعامل با افرادی که نمی‌شناسید، می‌تواند باعث ایجاد احساس اضطراب شود که ممکن است به عنوان اختلال اضطراب اجتماعی تشخیص داده شود.

 

برای کمک به کاهش نگرانی یا ناراحتی خود، همیشه می توانید در صورت امکان یک همراه همراه داشته باشید. اما همکاری با یک متخصص برای یافتن مکانیسم های مقابله ای که این رویدادها را در دراز مدت قابل کنترل تر می کند نیز مهم است.

 

https://www.healthline.com/health/anxiety/anxiety-triggers#seek-help

یک تمرین ساده و آسان 5 دقیقه ای برای مدیتیشن و کاهش استرس

 

چرا خاطرات استرس زا در ذهن ما باقی می ماند؟

به این مقاله امتیاز دهید