07136476172 - 09172030360 [email protected]

طبق تحقیقات جدید UC Riverside روی موش ها ، ورزش و رژیم غذایی سالم در دوران کودکی منجر به بزرگسالانی می شود که مغز بزرگتری دارند و سطح اضطراب کمتری دارند.

 

اگرچه رژیم غذایی و ورزش بطور مداوم به عنوان راه هایی برای ارتقا سلامتی توصیه می شوند ، این مطالعه برای اولین بار است که اثرات ترکیبی طولانی مدت و ترکیبی هر دو عامل را در هنگام تجربه در اوایل زندگی بررسی می کند.

 

مارسل کادنی ، دانشجوی دکترای فیزیولوژی ، گفت: “هر زمان که با نگرانی در مورد وزن خود به پزشک مراجعه کنید ، تقریباً بدون هیچ مشکلی ، آنها به شما توصیه می کنند که ورزش کنید و کمتر غذا بخورید.”به همین دلیل جای تعجب است که بیشتر مطالعات فقط به طور جداگانه به رژیم یا ورزش نگاه می کنند. در این مطالعه ، ما می خواستیم هر دو را بگنجانیم. ”

 

محققان تشخیص دادند که ورزش در اوایل زندگی به طور کلی باعث کاهش رفتارهای اضطرابی در بزرگسالان می شود. همچنین منجر به افزایش توده عضلانی و مغزی بزرگسالان شد. وقتی موش ها با رژیم های غذایی “چربی” و سرشار از چربی تغذیه می شوند ، موش ها نه تنها چاق می شوند ، بلکه به بزرگسالانی تبدیل می شوند که غذاهای ناسالم را ترجیح می دهند.

رژیم غذایی غربی شامل غذاهای حاوی گوشت قرمز فراوان و قند و چربی زیاد است.

 

این یافته ها اخیراً در مجله Physiology and Behavior منتشر شده است. محققان برای به دست آوردن آنها موشهای جوان را به چهار گروه تقسیم کردند:

  • کسانی که امکان ورزش دارند
  •  کسانی که دسترسی ندارند
  • کسانی که از رژیم غذایی سالم و استاندارد استفاده می کنند
  • کسانی که رژیم غربی دارند. (سرشار از گوشت قرمز ، مواد شیرین)

 

موش ها بلافاصله بعد از قطع شیر رژیم خود را شروع کردند و به مدت سه هفته رژیم خود را ادامه دادند تا اینکه به بلوغ جنسی رسیدند. پس از هشت هفته شستشوی اضافی ، که طی آن همه موش ها بدون چرخ و با رژیم غذایی سالم نگهداری شدند ، محققان تجزیه و تحلیل رفتاری ، اندازه گیری ظرفیت هوازی و سطح چندین هورمون مختلف را انجام دادند.

 

لپتین یکی از آنهایی که اندازه گیری کرده اند توسط سلول های چربی تولید می شود. این ماده با افزایش مصرف انرژی و نشان دادن اینکه غذای کمتری لازم است ، به کنترل وزن بدن کمک می کند.

 

ورزش در اوایل زندگی ، بدون توجه به رژیم غذایی که دارند ، سطح لپتین بزرگسالان و همچنین توده چربی را در

موش بالغ افزایش داد.

 

پیش از این ، تیم تحقیقاتی دریافتند که خوردن بیش از حد چربی و شکر در دوران کودکی می تواند میکروبیوم را برای زندگی تغییر دهد ، حتی اگر بعداً غذای سالم تری بخورند. این تیم قصد دارد بررسی کند که آیا چربی یا قند بیشتر مسئول تأثیرات منفی آنها در موشهای تغذیه شده با رژیم غذایی غربی است.

 

تئودور گارلند ، فیزیولوژیست تکاملی UCR گفت: “یافته های ما ممکن است برای درک تأثیرات احتمالی کاهش فعالیت و تغییرات رژیم غذایی همراه با چاقی مرتبط باشد.”به عبارت دیگر ، شروع یک رژیم غذاییسالم در سال های اولیه زندگی بسیار مهم است ، و ممکن است مداخلات در پی همه گیری حیاتی تر باشند.

 

“در حین همه گیری COVID-19 ، به ویژه در ماه های اولیه ، بچه ها خیلی کم ورزش می کردند. برای بسیاری بدون دسترسی به پارک یا حیاط خانه ، مدرسه تنها منبع فعالیت بدنی آنها بود. “مهم است که ما برای این کودکان راه حل هایی پیدا کنیم ، احتمالاً شامل توجه بیشتر هنگام بزرگ شدن.

 

نهایتا

 

با توجه به اینکه ورزش همچنین نشان داد اضطراب بزرگسالان را کاهش می دهد ، کادنی معتقد است کودکانی که با این چالش ها روبرو هستند ممکن است با بزرگتر شدن در دهه آینده با مشکلات منحصر به فرد جسمی و روانی روبرو شوند.

پارکینسون و رژیم غذایی

ارتباط رژیم غذایی و افسردگی

رژیم قندی در خردسالی و کاهش حافظه در بزرگسالی

ورزش، افزایش خونرسانی به مغز و بهبود حافظه

چگونه به کودکانی که دچار “اضطراب در مدرسه” هستند کمک کنیم؟

به این مقاله امتیاز دهید