07136476172 - 09172030360 [email protected]

سوالی که ذهن برخی از افراد را درگیر کرده این است که هزینه نوروفیدبک چقدر است؟ پاسخ به این سوال ساده در عین حال نیاز به توضیح دارد. در این مقاله کوتاه به بررسی آن خواهیم پرداخت

هزینه یک جلسه نوروفیدبک چطور محاسبه می شود؟

هزینه نوروفیدبک بر اساس سطح بندی های مختلف محاسبه می شود. درواقع وزارت بهداشت و درمان هرساله لیست تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی را مشخص می کند که بر اساس آن مراکز تشخیصی و درمانی موظف هستند این تعرفه ها را رعایت کنند.

بر این اساس وزارت بهداشت درمان هر ساله کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت را منتشر میکند، که تعرفه نوروفیدبک (بیوفیدبک) نیز بر اساس ضریب کل، حرفه ای و نسبی در آن مشخص می شود.

مجموع هزینه ای که برای انجام جلسات نوروفیدبک در شیراز پرداخت می کنید

مجموع هزینه انجام جلسات نوروفیدبک به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • چقدر سریع به نوروفیدبک پاسخ می دهید
  • چقدر با توصیه های خارج از تمرین (مانند روال خواب، تغذیه، ورزش و غیره) هماهنگ هستید.
  • اهداف و نتایج آزمایش شما

مشاوره یا ویزیت اولیه

اولین قدم در تعیین اینکه آیا نوروفیدبک برای شما مناسب است ویزیت اولیه توسط متخصص است. در طول جلسه ویزیت، مشخص می شود که آیا شما کاندید مناسبی برای درمان نوروفیدبک هستید، آیا باید درمان هایی غیر از نوروفیدبک را در نظر بگیرید یا اینکه ترکیبی از درمان ها باید در نظر گرفته شود. همچنین این فرصت را خواهید داشت که هر گونه سوال اضافی که ممکن است داشته باشید بپرسید. هزینه ویزیت اولیه برای نوروفیدبک در شیراز نیز بر اساس تعرفه های وزارت بهداشت و بر اساس تخصص فرد ارزیابی کننده تعیین می شود. مثلا اگر شما را کارشناس ارشد روانشناسی ارزیابی کند تعرفه پایین تری پرداخت می کنید و اگر یک متخصص یا فوق تخصص روانپزشکی شما را ارزیابی کند تعرفه بالاتری پرداخت می کند. در انستیتو سلامت مغز دانا معمولا ارزیابی اولیه را متخصصین انجام می دهند.

نقشه برداری مغز و بقیه آزمون ها

اگر نوروفیدبک برای شما مناسب تشخیص داده شود، در کلینیک های معتبر قبل از شروع نوروفیدبک از نقشه برداری مغز برای شناسایی پروتکل بهینه نوروفیدبک استفاده می شود (برای اطلاعات بیشتر در مورد نقشه مغزی کلیک کنید). همچنین در صورت لزوم آزمون های شناختی لازم مانند تست حافظه، توجه یادگیری انجام می شود. این ارزیابی ها حدود 60 دقیقه طول می کشد و با کمک این اریابی ها پروتکل دقیقی برای انجام نوروفیدبک مشخص می شود.

در مجموع شما هزینه ارزیابی اولیه، بقیه آزمون های تکمیلی مانند نقشه مغز و هزینه جلسات نوروفیدبک را پرداخت خواهید کرد که تعرفه تمام این موارد بر اساس تعرفه وزارت بهداشت تعیین می شود.

کلام آخر

قیمت درمان با نوروفیدبک با توجه به فاکتور های مختلفی تعیین می شود. اکثر بیمه های تکمیلی این هزینه ها را تحت پوشش قرار می دهند. شاید شما در طول عمر خود دفعات کمی نیاز به استفاده از این روش داشته باشید. پس توجه کنید برای درمان با نوروفیدبک در شیراز حتما به افراد دارای صلاحیت لازم مراجعه کنید و هزینه پایین نوروفیدبک به تنهایی نباید برای شما اهمیت داشته باشد. در بعضی مواقع افرادی فاقد صلاحیت و فاقد ابزار نوروفیدبک استاندارد، با پیشنهاد هزینه های پایین نوروفیدبک، می خواهند نظر شما را جلب کنند، توجه داشته باشید نتایج مخدوش ارزیابی که توسط این افراد انجام می شود می تواند به درمان اشتباه فرد منجر شود که این خود می تواند تبعات جدی برای سلامت فرد به همراه داشته باشد.

آیا بدنبال بهترین کلینیک نوروفیدبک در شیراز هستید؟ همه شما شایسته دریافت بهترین ها هستید. همین امروز زمان مشاوره خود را تنظیم کنید! با ما در تماس باشید.

07136476172 – 09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

بهترین مرکز نوروفیدبک در شیراز (با تکنولوژی های روز دنیا)

بهترین مرکز ثبت و تفسیر qEEG / نقشه مغزی در شیراز

بهترین روانپزشک شیراز – واقعیت چیست؟

چگونه نقشه برداری مغز به تشخیص ADHD کمک میکند؟

به این مقاله امتیاز دهید