07136476172 - 09172030360 [email protected]

محققان دکتر نیکولا والشه و دکتر زوئی مولا از دانشگاه آنگلیا راسکین (ARU) از 91 کودک هفت و هشت ساله از دو مدرسه ابتدایی در مناطق با محرومیت نسبتاً زیاد در شرق انگلیس خواستند که جای خوشحال خود را ترسیم کنند ، قبل از اینکه آنها را درگیر بحث های گروهی در مورد چگونه آنها رفاه خود را درک می کنند.

 

بیش از نیمی از کودکان نقاشی هایی را خلق کردند که شامل جنبه هایی از طبیعت و فضاهای بیرونی ، مانند درختان ، چمن ها ، پارک ها ، باغ ها ، دریاچه ها ، رودخانه ها ، زمین های بازی در فضای باز ، رنگین کمان یا نور خورشید بود. بخصوص درختان توسط یک سوم کودکان ترسیم شده بود.

 

با این حال ، این مطالعه نشان داد که عناصر طبیعت به طور عمده در پس زمینه نقاشی ها وجود دارند. سایر جنبه های بهزیستی ، مانند احساس امنیت ، روابط مثبت با خانواده و دوستان و نیاز به عشق و خوشبختی در تصاویر به وضوح نشان داده شده است.

کارهای میدانی برای این مطالعه یک هفته قبل از اولین قرنطینه COVID-19 در انگلیس ، در مارس 2020 انجام شد و وقتی از آنها س سوال شد که کدام عناصر را می خواهند از مکان خوشحال خود دور نگه دارند ، 14 نفر از کودکان به طور خاص ویروس کرونا را ذکر کردند.

 

دکتر والشه ، رئیس دانشکده آموزش و مراقبت های اجتماعی در ARU ، یکی از نویسندگان این مقاله گفت: “ما می خواستیم این مطالعه درک خود کودکان از رفاه را بررسی کند ، زیرا بیشتر تحقیقات قبلی در مورد بزرگسالان متمرکز شده است. این به رغم اتفاق نظر است که دیدگاه های کودکان به طور قابل توجهی از بزرگسالان متفاوت است.

 

“ما شاخص های مربوط به رفاه را مشخص کردیم که در نقاشی های کودکان به وضوح بیان شده است ، مانند نیاز به ایمنی ، خوشبختی و روابط مثبت. جالب اینجاست که نمایش های طبیعت عمدتا در پس زمینه وجود دارد و بندرت مورد توجه اصلی نقاشی ها بوده است.

“نقاشی ها طبیعت و فضاهای بیرونی را به عنوان بهم پیوسته با تمام جنبه های رفاه به تصویر می کشد. به عنوان مثال ، توانایی بازی در خارج باعث بهبود جسمی می شود ، در حالی که می توانید آرام باشید و از زیبایی طبیعت قدردانی کنید می تواند به سلامت عاطفی یا روانی مرتبط باشد.

 

“تحقیقات قبلی نشان داده است که ثروت، دسترسی به طبیعت را تحت تأثیر قرار می دهد ، به طوری که کودکان در مناطق محروم به طور قابل توجهی کمتر به فضای سبز و مکان های باز برای بازی دسترسی دارند. تحقیقات ما حاکی از آن است که طبیعت و فضاهای باز مورد توجه کودکان در زمینه رفاه هستند.

 

“به این ترتیب ، صریح ساختن طبیعت و بازیابی ارتباط متقابل بین هنر و طبیعت باید از اولویت های اصلی تحقیق برای کمک به بهبود وضعیت رفاه

کودکان باشد.

 

چگونه خلاقیت کودکان را در نقاشی بهبود ببخشیم؟

 

20 راه برای تقویت مغز کودک مان (قسمت اول)

 

کمک به بهبود خواب کودکان

به این مقاله امتیاز دهید