07136476172 - 09172030360 [email protected]

درمان های دارویی برای درد

داروهای رایج بدون نسخه ای اغلب برای تسکین درد استفاده می شوند. ایبوپروفن (مانند ادویل، موترین) و استامینوفن (مانند تیلنول) در صورت استفاده طولانی مدت یا استفاده نامناسب، خطرات بالقوه ای برای سلامتی دارند. استفاده بیش از حد از ایبوپروفن یا NSAIDS خطر زخم معده و مشکلات کلیوی را افزایش می دهد. استفاده نامناسب از استامینوفن خطر اختلال عملکرد کبد را افزایش می دهد. به طور کلی، خطرات اعتیاد و افسردگی تنفسی با مصرف مزمن مواد افیونی مرتبط است. در نظر گرفتن این خطرات به دنبال تسکین درد مکمل، عاقلانه است. درمان غیر دارویی برای درد وجود دارد؟ برای آشنایی با درمان با کمک میدان الکترومغناطیسی پالسی در شیراز با ما همراه باشید.

یکی از روش های مکمل برای کاهش درد، میدان الکترومغناطیسی پالسی یا PEMF است. دستگاه‌های PEMF یک رویکرد غیردارویی برای مدیریت درد و کاهش بالقوه مصرف دارو و وابستگی ارائه می‌دهند.

دستگاه های میدان الکترومغناطیسی پالسی زیادی در بازار وجود دارد. دستگاه ها بسته به شدت میدان مغناطیسی، شکل موج و فرکانس متفاوت هستند. تحقیقات زیادی با استفاده از PEMF برای جنبه‌های مختلف بهبودی در مدل‌های حیوانی و همچنین درمان بالینی شکستگی‌های غیر التیام‌پذیر، پارگی‌های تاندون، زخم‌های مزمن، درد پس از جراحی و درد حاد یا مزمن انجام شده است. 

مطالعات نشان می دهد که با استفاده از PEMF موارد کاهش پیدا کرده است:

  • درد
  •  تورم
  • التهاب

مطالعات کاربرد میدان مغناطیسی نیز نشان داده است که این موارد را بهبود می بخشد:

  • جریان خون
  • متابولیسم سلولی
  • سطح انرژی

مکانیسم‌های پیشنهادی درمان PEMF شامل فعال‌سازی کانال‌های کلسیمی وابسته به ولتاژ برای افزایش آزادسازی کلسیم و اکسید نیتریک درون سلولی است. اکسید نیتریک باعث تولید و رشد رگ های خونی می شود که در بهبود بافت های آسیب دیده مفید است.

PEMF در بسیاری از شرایط دردناک از جمله: آسیب حاد، آرتریت و مسائل عصبی مورد بررسی قرار گرفته است. محققان دریافتند که با کاهش تورم و ترمیم هماتوم، بهبود زخم‌های بافت نرم بهبود می یابد. در حالی که PEMF با فرکانس پایین ادم را در طول درمان بهبود می‌بخشد و با فرکانس بالا ادم را تا چند ساعت پس از جلسه درمان بهبود می دهد.

موارد زیر در تحقیقات به دقت بررسی شده است:

  • افراد مبتلا به گردن درد در نتیجه ضربه شلاقی حاد در مقایسه با گروه شاهد در هنگام درمان با PEMF فرکانس بالا در 27.12 مگاهرتز بهبود قابل توجهی در درد داشتند.
  • بیماران مبتلا به آرتریت کمر تقریباً 90-95٪ مواقع با اعمال PEMF 35-40 mT بهبود درد داشتند.
  • یک تیم تحقیقاتی 83 بیمار مبتلا به استئوآرتریت زانو (OA) را بررسی کردند. شرکت کنندگان به مدت 6 هفته به مدت 2 ساعت در روز و 5 روز در هفته تحت درمان قرار گرفتند. این مطالعه بهبود قابل توجهی در درد، سفتی و عملکرد را در گروه PEMF نشان داد. هیچ بهبودی در عملکرد برای گروه کنترل در هفته 2 وجود نداشت. تنها بهبود خفیفی در هفته های 6 و 12 مشاهده شد. متأسفانه تفاوتی بین گروه PEMF و گروه کنترل از نظر درد، سفتی یا عملکرد وجود نداشت زیرا گروه کنترل نیز کاهش قابل توجهی در درد و سفتی داشتند. در حالی که عملکرد در شرکت کنندگان بالای 65 سال در گروه PEMF بهبود نیافت، زمانی که محققان فقط بیماران زیر 65 سال را بررسی کردند، کاهش قابل توجهی در سفتی بین دو گروه مشاهده شد.

مطالعات دیگر

  • در مطالعه دیگری بر روی OA زانو، دستگاه دیگری با استفاده از سیگنال سینوسی در 6.8MHs در 34 بیمار مبتلا به استئوآرتریت زودرس زانو، 60 درصد کاهش درد را در 5 روز اول نشان داد. این یافته ها به مدت 42 روز در طول استفاده از دستگاه ادامه داشت. در حالی که تغییر قابل توجهی در گروه شم (دستگاه غیر فعال) مشاهده نشد.
  • مطالعات دیگر برای نوروپاتی محیطی دیابتی نتایج مبهم نشان داده است. دو مطالعه تصادفی‌سازی و کنترل‌شده بهبود قابل‌توجهی در درد با درمان PEMF پیدا نکردند، در حالی که 2 مطالعه بهبود بسیار قابل‌توجهی در درد در گروه PEMF پیدا کردند.
  • همانطور که در این بررسی مختصر نشان داده شد، همه مطالعات مورد بحث از فرکانس‌ها، شکل موج‌ها و قدرت متفاوتی استفاده کردند. که در ارائه یک توصیه یکسان برای بیماران مفید نیست. اما در نظر گرفتن آن به عنوان یک گزینه غیردارویی برای تسکین و بهبود درد مفید است. زیرا تعداد زیادی از بیماران گزارش می‌دهند که کاهش دردشان قابل توجه است.

چگونه درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی ممکن است به بهبود درد مزمن کمک کند؟

همه ما در مقطعی از زندگی خود دردهای جسمانی را تجربه کرده ایم. اما تصور کنید با درد بی وقفه ای زندگی کنید که هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها ادامه دارد. صرف نظر از علت، درمان معمولاً شامل استراحت و انواع داروها برای کاهش التهاب، ناراحتی و تنش عضلانی است. اگرچه این پروتکل برای کمک به شکستن چرخه التهابی و تسریع روند بهبود مورد نیاز است. اغلب اوقات این داروها می‌توانند منجر به عوارض معده و خطر اعتیاد شوند.

اما اگر راه دیگری برای مدیریت طبیعی درد بدون خطر انواع عوارض جانبی وجود داشت، چه؟ بر اساس یک مطالعه جدید، درمان تنظیم انرژی زیستی الکترومغناطیسی (BEMER) ممکن است پاسخی باشد که ما به دنبال آن بوده ایم.

درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی  از سیگنال‌های الکترومغناطیسی استفاده می کند.  جریان خون را به کوچک‌ترین رگ‌های خونی در سرتاسر بدن منتقل می کند. درواقع  با ارائه نسخه کمتر قدرتمندتر و کنترل‌شده‌تری از همان انرژی الکترومغناطیسی که زیربنای عملکرد طبیعی هر عصب است، آن را تحریک می‌کند.

متخصصین می گویند:

هنگامی که تحریک به طور مناسب در سلول های عصبی مسئول اتصال بافت ماهیچه ای رخ می دهد، ما توانایی خم شدن و کشش عضلات خود را داریم. علاوه بر این، دیواره نازکی از بافت عضلانی صاف اکثر رگ‌های خونی را احاطه کرده است. این جدار در عروقی که به قلب نزدیک‌ترند ضخیم تر و به تدریج نازک‌تر می شود. این دستگاه با انرژی کنترل شده ای گردش خون را بهبود می دهد.

رگ‌های خونی، اعصاب و ماهیچه‌های ما با هم کار می‌کنند. تا مواد مغذی در گردش خون، عملکرد ماهیچه‌ها و تبادل بهینه گازهای دیگر را فراهم کنند. این فرآیند کمک می‌کند تا مطمئن شویم مناطقی که به خون بیشتری نیاز دارند (مانند اندام‌ها و اعصاب ما) منبع کافی دریافت می‌کنند.» هم اکنون از میدان الکترومغناطیسی پالسی در شیراز برای درمان درد استفاده می شود.

چه چیزی باعث کاهش گردش خون در رگ های خونی کوچک می شود؟

عوامل مختلفی وجود دارد که منجر به کاهش جریان خون به رگ های خونی کوچک می شود، از جمله:

  • فشار
  • صدمه
  • عادات غذایی ناسالم و سبک زندگی
  • بیماری مزمن
    با گذشت زمان، این ها می تواند منجر به کاهش عملکرد فیزیکی و ذهنی و افزایش خطر بیماری و درد مزمن شود.

با افزایش گردش خون در رگ‌های خونی کوچک، تحقیقات نشان می‌دهد که این روش توانایی بهبود عملکرد سیستم ایمنی، بهبود زخم، کاهش التهاب و افزایش عملکرد ورزشی را دارد.

تحقیقات جدید در مورد درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی

 در یک مطالعه جدید:

محققان ارزیابی کردند که آیا ممکن است این روش از افرادی که دارای شکل خاصی از درد مزمن، سندرم درد منطقه‌ای پیچیده (CRPS) هستند، حمایت کند. این مشکل یک اختلال رایج سیستم عصبی است. منجر به درد مزمن عصبی می شود که از طریق اندام ها و اندام ها تابش می کند.

CRPS معمولاً در اثر آسیب، جراحی، سکته مغزی یا حمله قلبی ایجاد می شود. میدانیم که درمان میدان الکترومغناطیسی میکروسیرکولاسیون را بهینه می کند. محققان این مطالعه فرض کردند که عملکرد عصبی را در این بیماران بهبود می بخشد. در نتیجه درد را کاهش می دهد.

در مجموع 30 بیمار مبتلا به سندرم درد منطقه ای پیچیده در این مطالعه وارد شدند. بیماران به طور تصادفی در گروه درمان یا کنترل قرار گرفتند. گروه درمان (15=n) فیزیوتراپی همراه با درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی به مدت 10 روز متوالی دریافت کردند. در حالی که گروه کنترل (15=n) فیزیوتراپی همراه با دارونما برای مدت مشابه دریافت کردند. محققان شدت درد، قدرت گرفتن دست و ناتوانی اندام فوقانی بیمار را در ابتدا و بعد از یک ماه ارزیابی کردند.

یافته های مطالعه

این مطالعه نشان داد که درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی به طور قابل توجهی شدت درد، عملکرد اندام تحتانی و قدرت گرفتن دست را در مقایسه با گروه کنترل در طول زمان بهبود بخشید.

علاوه بر این، هیچ عارضه جانبی از این درمان وجود نداشت. محققان نتیجه گرفتند: داده‌های مطالعه مقدماتی حاضر نشان می‌دهد که درمان را می‌توان در ترکیب با برنامه‌های توانبخشی سنتی برای درمان [سندرم درد منطقه‌ای پیچیده] به کار برد. زیرا در کاهش درد و بهبود عملکرد در کوتاه‌مدت ۱ ماهه مؤثر است.

 درمان با میدان الکترومغناطیسی پالسی در شیراز

برای اولین بار در استان فارس و شیراز از این روش درمانی برای دردهای مزمن استفاده می شود. بیماران از دردهای عصبی، کمردرد، پادرد، آرتروز و غیره با مراجعه و ارزیابی اولیه تحت درمان قرار می گیرند.

تعداد جلسات درمان پس از ارزیابی توسط پزشک تعیین می شود. اغلب بیماران پس از 6 تا 8 جلسه بهبود علائم را گزارش می دهند. نکته مهم در استفاده از این روش این است که با کمک درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی، منبع درد از بین می رود. باتوجه به بهبود گردش خون و کاهش التهاب منطقه درمان موثرتر خواهد بود.

علاوه براین موارد، استفاده از بخش نوری این دستگاه با تحریک مناسب سبب بهبود علائم بینایی در بیماران مبتلا به ام اس می شود. بیمارانی که دچار مشکلات بینایی هستند نیز به نحو موثری از این درمان بهره می برند.

میدان الکترومغناطیسی پالسی در شیراز هم اکنون با هزینه بسیار مقرون به صرفه و زیرنظر متخصصین این حوزه در انستیتو سلامت مغز دانا در حال انجام است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

منبع: How bio-electromagnetic therapy may help improve chronic pain – Aria Integrative Health

Pulsed Electromagnetic Field Therapy: A Non-Drug Option for Pain – UCI

تاثیر روش میدان الکترومغناطیسی پالسی(PEMF)بر اضطراب و افسردگی

روش درمانی با کمک میدان الکترومغناطیسی پالسی (PEMF) برای درمان درد مزمن

 

به این مقاله امتیاز دهید