07136476172 - 09172030360 [email protected]

چگونه می دانید که در مراسم تشییع جنازه نخندید؟ این منطقه از مغز کلید است. محققان نقش قشر جلوی مغز را در پردازش عاطفی و سرکوب عاطفی نشان می دهند.

 

منبع: دانشگاه شمال شرقی

 

فینیاس گیج در اثر انفجار پودر منفجره جان خود را از دست نداد و آهن 43 اینچی را از طریق گونه چپش پرتاب کرد که به مغز و بالای جمجمه او رفت. کارگر راه آهن بینایی چشم چپ خود را از دست داد. اما در غیر این صورت، او عملکردی داشت، با توانایی‌های کامل فکری، شناختی و حرکتی تا زمان مرگش 12 سال بعد، در سال 1860، دست نخورده بود.

 

با این حال، آنچه دوستان و خانواده متوجه شدند این بود که چگونه شخصیت او تغییر کرد – به ویژه احساسات و رفتار او، طبق گفته اسمیتسونیان. دوستان خاطرنشان کردند که او «دیگر گیج نیست» و دکترش نوشت که او زیاد قسم می‌خورد و «ارزش کمی برای همنوعانش» قائل است. او سرانجام شغل خود را به عنوان سرکارگر از دست داد.

چرا آسیب به شدت بر شخصیت گیج تأثیر گذاشت؟

 

تحقیقات جدید دانشمندان علوم اعصاب شمال شرقی ممکن است به ما در درک بهتر او و خودمان کمک کند.

 

در مطالعه‌ای که در Social Cognitive and Affective Neuroscience منتشر شده است، استادیار روان‌شناسی آجی ساتپوت پیشنهاد می‌کند که بخش قدامی قشر جلوی مغز – بخشی از مغز که در آن گیج آسیب دیده است – در ارزیابی احساسات و در نهایت تنظیم آنها مهم است.

 

ممکن است سخت باشد که ذهن خود را حول این ایده بچرخانید که ما افکار و احساساتی در مورد احساسات خود داریم، اما به گفته Satpute “ما همیشه در مورد احساسات قضاوت می کنیم.” برای مثال می‌توانید غمگین باشید و احساس کنید که غمگین بودن ناخوشایند است. همچنین می توانید فکر کنید که احساس غمگینی خوب است، مثلاً در طول یک فیلم غمگین

 

احساسات

 

برخی از احساسات می توانند با این تضاد درونی همراه شوند: آنها می توانند خوشایند اما اشتباه باشند، یا می توانند ناخوشایند اما مطلوب باشند. این تفاوت بین قضاوت‌های هیجانی لذت‌گرایانه – یا، احساس خوب بودن یک عاطفه – و ارزیابی‌کننده – خواه احساسات خوب یا بد باشند، است.

 

مؤلفه ارزشیابی، که مطالعه یادداشت می‌کند، تحت تأثیر عوامل اجتماعی است. برای مثال، احساس خوشحالی در مراسم تشییع جنازه «اشتباه» است، حتی اگر خوشحال بودن احساس خوبی داشته باشد.

این مطالعه می گوید که ارزیابی برای کمک به ما برای تنظیم احساسات خود مطابق با هنجارهای اجتماعی کلیدی است. اگر در طول مراسم تشییع جنازه احساس خوشحالی می کنید، درک این موضوع که “درست” نیست که چنین احساسی داشته باشید، به شما کمک می کند این احساس را دستکاری کنید. یا، اگر احساس عصبانیت می‌کنید، ساتپوته می‌گوید: «به خودتان بگویید، شاید من نباید احساس عصبانیت می‌کردم، شاید این برای احساس خشم خوب نباشد.»

 

شاید پس از آن، کمتر احتمال دارد که سرزنش کنید. به طور خلاصه، ارزشیابی “مرحله ای به سوی تنظیم” است.

 

این به نوبه خود بر نحوه رفتار ما تأثیر می گذارد. کنت لی، محقق فوق دکتری در Northeastern و یکی از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید: «دانشی که افراد دارند در واقع می‌تواند تجربیات افراد را در مورد احساسات، و البته کاری که با آن احساسات انجام می‌دهند، شکل دهد.

 

آیا این می تواند به این معنی باشد که رفتار گیج پس از تصادف به این معنی است که او توانایی خود را در ارزیابی احساسات از دست داده است؟

 

 

تیم Satpute ممکن است پاسخ آن را نداند. اما آنها شواهدی پیدا کردند که ارزیابی‌ها در همان قسمت مغز اتفاق می‌افتد که آسیب گیج انجام می‌شود. برای انجام این کار، آنها 25 فرد را مورد مطالعه قرار دادند که از آنها خواسته شد در مورد احساسات مختلف قضاوت کنند. فعالیت مغز آنها، از جمله اینکه کدام مناطق مغز در طول این فرآیند درگیر شده است، با استفاده از fMRI مورد مطالعه قرار گرفت.

 

این از شواهد قبلی حمایت می کند که نشان می دهد قشر جلوی مغز برای قضاوت، ارزیابی، ترجیحات و اخلاق مهم است.

 

لی می گوید این احتمالا اولین مطالعه ای است که به ارزیابی عاطفی هنگام مطالعه مغز پرداخته است. و در حالی که این مطالعه فقط “اکتشافی” بود، او می گوید: “این یک پله بسیار مهم در تلاش برای درک اینکه کدام مناطق مغز در حمایت از دانش عاطفی مهم هستند.”

حتی می تواند در سلامت روان کاربرد داشته باشد. Satpute می‌گوید این تحقیق جدید می‌تواند در آینده‌ای دور به ما در درک افرادی که برخلاف هنجارهای اجتماعی رفتار می‌کنند کمک کند و حتی اینکه آیا می‌توان بخشی از مغز را که به ما در کنترل احساسات کمک می‌کند، تمرین کرد. آیا گیج می توانست برای بازیابی توانایی خود در تشخیص اینکه آیا فحش دادن مناسب است یا خیر کار کند؟ شاید روزی بدانیم

 

محققان دریافتند که نواحی پیش‌پیشانی قدامی مغز – به‌ویژه قشر جلوی مغز میانی (mPFC)، PFC شکمی (vmPFC) و پراکونئوس – زمانی که آزمودنی‌ها احساسات خود را خوب یا بد ارزیابی می‌کردند، بیشترین فعالیت را داشتند.

 

https://neurosciencenews.com/emotional-suppression-brain-20642/

این 7 اقدام را انجام دهیم اگر فکر می کنیم اسیر احساسات خود هستیم

 

چرا خاطرات با احساسات رابطه بسیار قوی دارند؟

به این مقاله امتیاز دهید