07136476172 - 09172030360 [email protected]

اگر برای کنار آمدن با یک قلب شکسته تلاش می کنید، ممکن است وسوسه شوید که برای آرام شدن به مشروبات الکلی روی آورید. با این حال، نوشیدن الکل پس از جدایی در واقع می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر داشته باشد. در این پست، بررسی خواهیم کرد که چرا نوشیدن الکل می تواند پس از جدایی بسیار مضر باشد و نکاتی را در مورد نحوه اجتناب از آن ارائه خواهیم کرد.

 

چرا نوشیدن الکل می تواند پس از جدایی بسیار مضر باشد؟

بر کسی پوشیده نیست که نوشیدن الکل می تواند منجر به تصمیمات بد شود. و وقتی بعد از جدایی از قبل احساس ناراحتی و آسیب پذیری می کنید، این تصمیمات بد می تواند آسیب زاتر باشد. الکل عملکرد های مهاری  شما را کاهش می دهد و احتمال انجام کاری را که بعداً از آن پشیمان می شوید را بیشتر می کند.

به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید برای دوست  پسر یا دختر سابق خود پیامک ارسال کنید یا چیزی در شبکه های اجتماعی پست کنید که وقتی هوشیار شدید پشیمان شوید. یا ممکن است بدون فکر کردن به عواقب آن، با شخص جدیدی ارتباط برقرار کنید. در هر صورت، نوشیدن الکل بعد از جدایی می تواند ادامه کار را سخت تر کند و قلب شکسته شما را التیام نبخشد.

چگونه الکل می تواند قضاوت شما را پس از جدایی مختل کند؟

یکی دیگر از دلایلی که نوشیدن الکل بعد از جدایی می تواند بسیار مضر باشد این است که قضاوت شما را مختل می کند. وقتی مست هستید، به احتمال زیاد به صورت تکانشی رفتار می کنید و تصمیمات عجولانه ای می گیرید که بعداً پشیمان خواهید شد. ممکن است چیزهایی را به همسر سابق خود بگویید که اگر هوشیار بودید نمی گفتید، یا کارهایی را انجام می دادید که برای شما غیر اخلاقی است.

در هر صورت، مشروبات الکلی به شما کمک نمی‌کند تا به روشی سالم با جدایی خود کنار بیایید. مهم است که به میزان مصرف مشروبات الکلی توجه داشته باشید و اینکه چگونه می تواند بر توانایی شما برای شفاف فکر کردن و تصمیم گیری عاقلانه تأثیر بگذارد.

خطرات نوشیدن الکل پس از جدایی

خطرات متعددی در ارتباط با نوشیدن الکل پس از جدایی وجود دارد. اول، الکل می تواند منجر به تصمیم گیری بد شود. ممکن است به احتمال زیاد کاری را انجام دهید که از آن پشیمان شوید یا تصمیمات ضعیفی در مورد آینده خود بگیرید. علاوه بر این، نوشیدن الکل می‌تواند قضاوت شما را مختل کند و تفکر واضح و منطقی در مورد موقعیت را دشوارتر کند. این می تواند منجر به مشکلات بیشتر در مسیر شود. در نهایت، نوشیدن الکل پس از جدایی نیز می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. این می تواند بر کم آبی بدن و سایر مشکلات سلامتی تاثیر بگذارد و حتی ممکن است با هر دارویی که مصرف می کنید تداخل منفی داشته باشد.

عواقب مصرف الکل بعد از جدایی

نوشیدن الکل پس از جدایی می تواند عواقبی فراتر از عواقب خود جدایی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر بچه دارید، نوشیدن الکل ممکن است رفتارتان را با کودک خود تحت تاثیر قرار دهد.. به‌علاوه، اگر می‌خواهید با نوشیدن زیاد الکل بر قلب شکسته‌ای التیام بخشید، ممکن است روند بهبودی را به تأخیر بیاندازد و در درازمدت ادامه کار را سخت‌تر کنید. در موارد شدید، نوشیدن بیش از حد الکل پس از جدایی حتی می تواند منجر به اعتیاد یا سایر مشکلات جدی سلامت روان شود.

چگونه از نوشیدن الکل بعد از جدایی خودداری کنیم؟

اگر پس از جدایی با وسوسه نوشیدن الکل دست و پنجه نرم می کنید، چند قدم وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از تسلیم شدن انجام دهید.

اول، مهم است که تمام مشروبات الکلی موجود را از خانه خارج کنید. به این ترتیب در صورت در دسترس بودن نوشیدنی وسوسه نمی شوید.

دوم،  تصمیم خود را برای پرهیز از نوشیدن به دوستان و خانواده خود بگویید. این به آنها کمک می کند که از شما حمایت کنند و شما را مسئول نگه دارند.

سوم، فعالیت‌های جایگزینی برای نوشیدن الکل پیدا کنید که می‌تواند به شما کمک کند تا به روشی سالم با جدایی خود کنار بیایید. مثال‌ها ممکن است شامل ورزش، یادداشت روزانه یا گذراندن وقت با افراد حامی باشد.

چهارم، اگر در موقعیتی قرار گرفتید که در آن مشروبات الکلی وجود دارد، یک برنامه آماده کنید تا بتوانید بدون تسلیم شدن در برابر وسوسه خوردن مشروبات الکلی از آنجا خارج شوید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که اگر برای غلبه بر اعتیاد به الکل به تنهایی تلاش می کنید، به دنبال کمک حرفه ای باشید.

اگر بعد از جدایی وسوسه می شوید الکل بنوشید چه باید کرد؟

اگر بعد از جدایی وسوسه می‌شوید که الکل بنوشید، مهم است که به یاد داشته باشید که راه‌های دیگری برای مقابله با درد شما وجود دارد. یک روانشناس حرفه ای می تواند به شما کمک کند از این حالت غم انگیز خود خارج شوید. و  به شما آموزش میدهد چطور با وسوسه های خود کنار بیایید. اگر به دنبال یک تیم حرفه ای برای کمک به خود هستید می توانید با ما در تماس باشید. 

همه شما شایسته دریافت بهترین مراقبت هستید. همین امروز زمان مشاوره خود را تنظیم کنید! با ما در تماس باشید.

07136476172-09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

نتیجه

اگر اخیراً از هم جدا شده اید، ممکن است وسوسه شوید که برای بی حس کردن درد، الکل بنوشید. با این حال، نوشیدن الکل در واقع بعد از جدایی می تواند ضرر بیشتری نسبت به فایده داشته باشد. این می تواند قضاوت شما را مختل کند و تصمیم گیری عاقلانه را دشوارتر کند. علاوه بر این، شما را در معرض خطر انتخاب های ضعیف قرار می دهد که می تواند عواقب جدی داشته باشد. اگر پس از جدایی با وسوسه نوشیدن الکل دست و پنجه نرم می کنید، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از تسلیم شدن انجام دهید. با کمی تلاش می توانید از خود در برابر خطرات نوشیدن الکل پس از جدایی محافظت کنید و روند بهبودی را آغاز کنید. یک راه سالم

روانشناس خوب چه ویژگی هایی دارد؟

احساس غم: چه طور خود را از غم رها کنیم؟

سردرد بعد از خوردن مشروب الکلی: دلایل، عوارض و درمان

الکل چگونه بر مغز نوجوانان تاثیر می گذارد؟

“شوهرم زیاد مشروب میخوره چیکار کنم؟”: با همسر الکلی چگونه برخورد کنیم

به این مقاله امتیاز دهید