در حالی که این ویژگی ها برای تبدیل شدن به روانشناس خوب لازم است، اما ویژگی های دیگری وجود دارد که یک روانشناس برجسته را خلق می کند. مواردی مانند همدلی، احترام و شهود خوب  همه مواردی است که کاندیدای یک روان شناس ایده آل است.

8. روانشناس خوب وقت می گذارند تا آگاهی و مطالعات خود را بیشتر کند.

اگرچه ممکن است درمانگر شما در زمینه های خاصی از روانشناسی انسان متخصص باشد، اما این بدان معنا نیست که آنها همه چیز را می دانند. بسته به مدت زمانی که آنها تجربه دارند و تخصص آنها، برخی از مواردی که شما روی میز می آورید ممکن است برای آنها جدید باشد. این کاملا طبیعی است.

درمانگر شما وقتی که چیزی را نمی دانند باید صریحاً آن را بپذیرد. با این حال، آنها می توانند با تحقیق بیشتر در آن مورد خاص، شرکت در سمینارها و کنفرانس ها و مشورت با همکاران، تمام تلاش خود را برای یادگیری بیشتر آن مورد انجام دهند.

9. روانشناس خوب باعث می شود شما متوجه تغییر در خود شوید.

تغییر، به ویژه تغییر معنی دار، زمان بر است. طبق نظر انجمن روانشناسی آمریکا (APA)، طول درمان می تواند به شخص و شرایطی که دارد بستگی داشته باشد.

برخی از انواع درمان ها بیشتر از سایر موارد طول می کشد. به عنوان مثال، مکالمه درمانی تمرکز بیشتری دارد و بنابراین اغلب برای مدت زمان طولانی تری از درمان شناختی رفتاری (CBT) که بر دستیابی به اهداف خاص متمرکز است، زمان بر است.

با این اوصاف، باید در طی یک ماه پس از شروع درمان، متوجه تأثیرات درمان شوید. اینها تاثیرات مخصوصاً در ابتدا کم خواهد بود.

برای نیمی از افرادی که به دنبال روان درمانی به تنهایی هستند، به طور متوسط 15 تا 20 جلسه طول می کشد تا علائم رفع شده را گزارش کنند. این شامل حدود 3 تا 5 ماه درمان هفتگی است. باید توجه داشت که بر اساس مطالعات تاثیر همزمان چند درمان مختلف می تواند سریع تر و پایدار تر باشد مانند دارو درمانی، تحریک فراجمجمه ای مغز، نوروفیدبک، بایوفیدبک… همراه با روان درمانی.

10. یک روانشناس خوب شما را به چالش می کشد – با احترام.

برخی از سبک های درمانی شامل زیر سوال بردن الگوهای تفکر غیر منطقی است. این کار باید با احترام انجام شود.

اگر درمانگر شما احساس احمق بودن، آسیب دیدگی یا احساس گناه ایجاد می کند، وقت آن است که در رابطه خود با روان درمانگر تجدید نظر کنید.

11. یک روانشناس خوب بهترین چیز را برای شما می خواهد.

یک درمانگر خوب، منابع و توصیه هایی را ارائه می دهد ضمن اینکه به نظرات شما احترام می گذارد. هرگز نباید احساس کنید که درمانگر، شما را مجبور به انجام کاری می کند که نمی خواهید انجام دهید.

این شامل انتخاب هایی است که شما در مورد درمان خود انجام می دهید، مانند ملاقات با یک متخصص دیگر یا استفاده از دارو… یک درمانگر حرفه ای تصمیم شما را می پذیرد، حتی اگر تصمیم شما کیفیت روان درمانی را پایین آورد.

اگر به دنبال روانشناس خوب در شیراز هستید، می توانید با ما در تماس باشد. ما بهترین روان درمانگر را بر اساس مشکل، به شما معرفی می کنیم و علاوه بر آن در صورتی که نیاز به دارو و روش های غیر دارویی داشته باشید، به کمک تیم های مختلف مرتبط (مانند علوم اعصاب، روانپزشک…) در کنار شما خواهیم بود.

واحد علوم اعصاب رفتاری (اضطراب، افسردگی و سایر اختلالات خلقی-رفتاری)

رواندرمانی چه طور مغز ما را تغییر می دهد؟

تحریک الکتریکی مغز