07136476172 - 09172030360 [email protected]

چالش هایی که زنان با آن در زندگی  دست و پنجه نرم می کنند اغلب به طور مستقیم با جنسیت آنها مرتبط است. تبعیض جنسی، مادری، مسائل مربوط به زایمان، نابراری و غیره از چالش های عمده زنان در زندگی روزمره است. به همین دلایل روانشناس زن برای زنان احتمالا درک بیشتری از مسائل و چالش های زنانه دارد.

در تمام جوامع زنان، دوست دارند فکر کنند که به «برابری» رسیده اند، اما حقیقت این است که شیوه‌ای که زنان از زندگی تجربه می‌کنند و در زندگی درک می‌شوند، هنوز با مردان بسیار متفاوت است.

 فشار زیادی بر زنان جهت ایجاد تعادل بین شغل و خانواده وجود دارد و این چیزی است که زنان را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می دهد. اگر بچه دارید، احتمالاً  تعهدات اجتناب ناپذیر شما به عنوان مادر، روز کاری شما را مختل می کند، اگر برای کودک خود به میزان کافی وقت نگذارید دچار احساس گناه می شوید. همه اینها علاوه بر مخمصه عمومی احساس کم ارزشی هم در خانه و هم در محل کار است.

اگر احساس می‌کنید که در برخورد با هر جنبه‌ای از زندگی به کمک نیاز دارید، برای صحبت کردن با فردی همجنس حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. به عنوان یک زن، رواندرمانگر زن حرف های شما را بهتر می فهمد، زیرا آنها آن را در زندگی خود تجربه کرده است. این بدان معنا نیست که درمانگران مرد عالی نیستند و ارزشی اضافه نمی‌کنند، اما زمانی که با موضوعات حساسی سروکار دارید که مختص زنان است (و حتی زمانی که نیستید) ارتباط با روانشناس زن می‌تواند آرامش‌بخش و آسان‌تر باشد.

آیا بدنبال بهترین روانشناس زن در شیراز هستید؟ همه شما شایسته دریافت بهترین مراقبت هستید. همین امروز زمان مشاوره خود را تنظیم کنید! با ما در تماس باشید.

07136476172-09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

تاثیر همجنس بودن روانشناس با شما

مطالعات نشان می دهد که تطابق جنسیت بیمار و درمانگر می تواند در حفظ روند روان درمانی موثر باشد. مبنای نظری برای تطابق جنسیتی بین بیمار و درمانگر از روانشناسی اجتماعی سرچشمه می گیرد، که نشان می دهد، هنگامی که افراد فاقد روش های عینی برای ارزیابی باورهای خود هستند، تمایل دارند خود را با دیگران مقایسه کنند و بیشتر تمایل دارند این مقایسه را با افراد مشابه خود، چه از نظر جنسی و چه از نظر فکری داشته باشند. 

بنابراین، بیمارانی که با درمانگران خود همذات پنداری می کنند، به نوبه خود ممکن است بیشتر در روند روان درمانی بهبود یابند. در حالی که جنسیت تنها یکی از جنبه های هویت است، اغلب به عنوان یک پیش بینی کننده ارتباط بیمار و درمانگر مورد بررسی قرار گرفته است (  )

مطالعات تجربی تاثیر مثبت تطابق جنسیتی بیمار- درمانگر بر حفظ روند روان درمانی، بین روانپزشک زن و بیمار زن را نشان می دهد ( ). همچنین مطالعه دیگری تاثیر رواندرمانی در نوجوانان دختر مبتلا به اختلالات مصرف مواد ( ) مزیتی را برای همسان بودن جنسیت بین درمانگر و بیمار را نشان می دهد. البته باید به خاطر داشت که تأثیر تطابق جنسیت ممکن است توسط عواملی مانند سن، قومیت، مشکل فرد یا عواملی مرتبط با درمانگر مانند تجربه و تحصیلات وی تعدیل شود.

بعلاوه تحقیقات مشخص کرده است، زنان مبتلا به ترومای جنسی تمایل دارند به درمانگرهای زن مراجعه کنند. این به دلیل احساس بدی است که به مردان پس از ترومای جنسی پیدا کرده اند.

روانشناسی زنان

روانشناسی زنان به عنوان یک شاخه از روانشناسی که به مطالعه تجربیات، رفتارها و نیازهای زنان می پردازد،  بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این شاخه از روانشناسی به زنان کمک می کند تا بتوانند مشکلات خود را درک کنند، با احساسات خود آشنا شوند و کیفیت زندگی خود را افزایش دهند. در اینجا چند مورد از مزایای روانشناس زن برای زنان را بررسی می کنیم.

  • تاثیر روانشناس زن در بهبود روابط زناشویی: روانشناس زن به زنان کمک می کند تا با توجه به تجربیات و نیازهای خود بهترین راهکارها را برای بهبود روابط زناشویی پیدا کنند. او می تواند به زنان کمک کند تا رفتارها و روش های ارتباطی خود را بهبود بخشند و این باعث می شود که زندگی زناشویی بهتری داشته باشند.
  • تقویت خودشناسی: روانشناس زن به زنان کمک می کند از خودشان درک بیشتری داشته باشند همچنین درک بهتری از احساسات، نیازها و موانع خود پیدا کنند. با افزایش خودشناسی، زنان می توانند بهترین تصمیمات را بگیرند و به سمت اهداف خود حرکت کنند.
  • کاهش اضطراب و استرس: روانشناس زن به زنان کمک می کند تا با اضطراب و استرس خود مقابله کنند. او می تواند به زنان نشان دهد که چگونه با شرایط دشوار مواجه شوند و راه های مدیریت استرس و اضطراب را پیدا کنند.
  • پشتیبانی در برابر افسردگی: روانشناس زن می تواند به زنان کمک کند تا با افسردگی مقابله کنند. او می تواند به زنان نشان دهد که چگونه با احساسات منفی خود مقابله کنند و روش های مدیریت افسردگی را پیدا کنند.
  • بهبود کیفیت زندگی: روانشناس زن به زنان کمک می کند تا با درک بهتر از خودشان و محیط اطرافشان کیفیت زندگی خود را افزایش دهند.
  • رشد شخصی: روانشناس زن به زنان کمک می کند تا شخصیت خود را رشد دهند و بهترین نسخه از خودشان را در جامعه ارائه دهند. او می تواند به زنان نشان دهد که چگونه اهداف خود را تعیین کنند و برای رسیدن به آنها تلاش کنند

بر اساس مطالعات موجود میتوان گفت که برای زنانی که مشکلات روانی و روابط دارند، ملاقات با یک با روانشناس با تجربه زن، می تواند کمک کند تا مشکل فرد آسان تر حل شود.

کلام آخر

باید به خاطر داشته باشید که جنسیت روانشناس بر روی رابطه بین روانشناس و مراجعه کننده تأثیر می گذارد، اما در نهایت، مهمترین عوامل برای موفقیت درمان، تعامل مثبت و ایجاد رابطه ای کیفی بین روانشناس و مراجعه کننده ، تجربه و تحصیلات است که می تواند در روند مثبت رواندرمانی بسیار موثر باشد. همچنین توجه به این نکته مهم است که شاید فرد علاوه بر رواندرمانی نیاز به دارو یا روش های غیر دارویی نیز داشته باشد در این حالت روانشناسان با تجربه شما را برای گرفتن دارو یا راهکار های دیگر به متخصصین مرتبط ارجاع می دهند.

چگونه روانپزشک یا روانشناس خوب مناسب خودمان را پیدا کنیم؟

روانشناس خوب چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین مرکز نوروفیدبک در شیراز

برترین مرکز ثبت و تفسیر qEEG / نقشه مغزی در شیراز

بهترین روانپزشک شیراز – واقعیت چیست؟

چگونه بهترین روانشناس زن در شیراز را پیدا کنیم

 

به این مقاله امتیاز دهید