07136476172 - 09172030360 [email protected]

افسردگی یک بیماری شایع سلامت روان است که می تواند به طرق مختلف خود را نشان دهد .اگر با افسردگی زندگی می کنید، ممکن است علائم مزمن داشته باشید. مانند خلق و خوی ضعیف که نمی توانید آن را ارتقا و بهبود دهید. یا ممکن است چند بار در سال دچار اپیزودهای افسردگی شدید شوید. همچنین ممکن است متوجه تغییر یا بدتر شدن علائم در طول زمان شوید.

گاهی اوقات، درمان های افسردگی خیلی سریع شروع به کار می کنند.

شما ممکن است:

  • یک درمانگر عالی پیدا کنید
  • با دارو موفق به غلبه بر علائم افسردگی باشید
  • تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنید که به تسکین علائم کمک می کند

علائم افسردگی حتی با درمان ممکن است باقی بماند. اگر روش‌های بالا آنطور که انتظار داشتید کمک نکردند. ممکن است بخواهید مدیتیشن را به ترکیب اضافه کنید.

افسردگی می تواند مغز شما را سریعتر پیر کند

محققان می گویند افسردگی می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد. در اینجا دلیل و چند گام ساده که می توانید برای کاهش شانس انجام دهید آورده شده است.

مغز افرادی که افسردگی یا اضطراب را تجربه می کنند ممکن است زودتر از افراد دیگر پیر شود. محققان در یک مطالعه جدید می گویند که این احتمال ابتلای آنها به زوال عقل را افزایش می دهد.

بر اساس موسسه ملی سلامت روان  حدود 16 میلیون بزرگسال در ایالات متحده (تقریباً 7 درصد از کل بزرگسالان آمریکایی) حداقل یک دوره افسردگی اساسی را در سال گذشته تجربه کرده اند.

علاوه بر این، افسردگی علت اصلی ناتوانی در ایالات متحده برای افراد 15 تا 44 ساله است.

آنچه آخرین مطالعات نشان داد

مطالعات به این نتیجه رسیدند که افراد مبتلا به اضطراب یا افسردگی در معرض خطر قابل توجه بیشتر برای زوال عقل قرار دارند. محققان شواهد جامعی از تأثیر افسردگی بر زوال شناختی کلی ارائه می دهد.

برخی از شرکت کنندگان علائم افسردگی داشتند در حالی که برخی دیگر تشخیص افسردگی بالینی داشتند. محققان تغییرات در پردازش اطلاعات و تصمیم گیری و همچنین از دست دادن حافظه را بررسی کردند.

شرکت‌کنندگانی که در ابتدای مطالعه تشخیص زوال عقل داشتند، برای ارزیابی بهتر تأثیر افسردگی بر زوال شناختی در جمعیت عمومی، از تجزیه و تحلیل حذف شدند.

محققان به این نتیجه رسیدند که شرکت‌کنندگانی که افسردگی را تجربه می‌کردند نسبت به شرکت‌کنندگان بدون افسردگی، توانایی شناختی بیشتری در بزرگسالی از دست دادند.

“این مطالعه از اهمیت زیادی برخوردار است.  چراکه جمعیت ها با سرعتی سریع در حال پیر شدن هستند. و انتظار می رود تعداد افرادی که با کاهش توانایی های شناختی و زوال عقل زندگی می کنند، در طی سی سال آینده به طور قابل توجهی افزایش یابد.

برنامه های بهداشت روان مورد نیاز است

تخمین زده میشود که نیمی از بزرگسالان آمریکایی در مقطعی از زندگی خود یک بیماری روانی مانند افسردگی یا اضطراب را تجربه خواهند کرد.

Gaysina در بیانیه مطبوعاتی هشدار می دهد که طی 30 سال آینده، جمعیت افراد مسن به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. و تعداد افرادی که با توانایی های شناختی مختل و زوال عقل زندگی می کنند افزایش خواهد یافت.

ما باید از سلامت روانی افراد مسن خود محافظت کنیم. و خدمات حمایتی قوی برای کسانی که افسردگی و اضطراب دارند ارائه دهیم. تا از عملکرد مغز در زندگی بعدی محافظت کنیم.

مدیتیشن چگونه می تواند به  درمان افسردگی کمک کند؟

مدیتیشن برای افسردگی؟ اگر در این پیشنهاد کمی شک دارید، تنها نیستید. حتی ممکن است فکر کنید که توصیه افرادی است که می گویند اگر فقط “بیشتر لبخند بزنید” افسردگی بهبود می یابد. یا “مثبت فکر کن!”

مطمئناً مدیتیشن به تنهایی علائم شما را از بین نمی‌برد. اما می‌تواند آنها را قابل کنترل‌تر کند. در اینجا بحث خواهیم کرد که این فرآیند چگونه است.

به تغییر پاسخ شما به تفکر منفی کمک می کند

افسردگی می تواند شامل بسیاری از افکار تاریک باشد. ممکن است از زندگی (یا حتی خودتان) احساس ناامیدی، بی ارزشی یا عصبانیت کنید. این عوامل می تواند مدیتیشن را تا حدی غیرقابل تصور به نظر برساند. زیرا شامل افزایش آگاهی در مورد افکار و تجربیات است.

اما مدیتیشن به شما می آموزد که بدون قضاوت یا انتقاد از خود به افکار و احساسات توجه کنید.

مدیتیشن شامل کنار زدن این افکار یا تظاهر به اینکه آنها را ندارید، نیست. برعکس، متوجه آنها می شوید و آنها را می پذیرید. سپس آنها را رها می کنید. به این ترتیب، مدیتیشن می تواند به مختل کردن چرخه های تفکر منفی کمک کند.

تصور کنید که در حال به اشتراک گذاشتن لحظاتی آرام با شریک زندگی خود هستید. شما احساس شادی و عشق می کنید. سپس فکر “آنها مرا ترک خواهند کرد” به ذهن شما خطور می کند. و از این فکر عبور میکنید و آن را رها میکنید.

مدیتیشن می تواند به شما کمک کند تا به جایی برسید که می توانید:

  • به این افکار توجه کنید
  • آن را به عنوان یک احتمال بپذیرید
  • تصدیق کنید که این تنها امکان نیست

به جای اینکه این فکر را با جمله ای مانند “من لایق یک رابطه خوب نیستم” دنبال کنید، مدیتیشن می تواند به شما کمک کند اجازه دهید این فکر از آگاهی شما عبور کند و ادامه دهید.

این روش به شما کمک می کند یاد بگیرید که چگونه افسردگی را به طور مؤثرتری مدیریت کنید

یادگیری حضور در لحظه می تواند شما را مجهز کند تا علائم هشدار دهنده یک دوره افسردگی را در اوایل متوجه شوید.

مدیتیشن می تواند توجه به احساسات خود را در زمان ظهور آسان تر کند. بنابراین، زمانی که شروع به تجربه الگوهای فکری منفی می کنید یا متوجه افزایش تحریک پذیری، خستگی یا علاقه کمتری به کارهایی می شوید که معمولاً دوست دارید انجام دهید. ممکن است تصمیم بگیرید که بر روی مراقبت از خود تمرکز کنید تا از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کنید.

به علاوه، با تحقیقات امیدوارکننده پشتیبانی می شود

مطابق با تحقیق 2016 درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی، رویکردی به روان درمانی که شامل شیوه های مراقبه ذهن آگاهی است، می تواند به کاهش احتمال عود افسردگی شما کمک کند.

دیگر تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که تمرین‌های مدیتیشن می‌توانند به بهبود علائم افسردگی کمک کنند. به عبارت دیگر، ممکن است به عنوان یک تمرین مداوم، مزایای بیشتری نسبت به یک دوره درمانی موقت داشته باشد.

احتمالاً شنیده اید که ورزش به کاهش علائم افسردگی کمک می کند. در حالی که قطعا پژوهش های تائید کننده وجود دارد برای حمایت از این یافته، مطالعه ای در سال  2017 از 181 دانشجوی پرستاری شواهدی یافتند که نشان می‌دهد مدیتیشن می‌تواند مزایای بیشتری برای مدیریت افسردگی داشته باشد.

به آن برای اثر بخشی زمان بدهید

مدیتیشن نیازمند تلاش و زمان است. ممکن است فوراً متوجه برخی پیشرفت‌های کوچک شوید. اما احتمالاً بلافاصله تفاوت بزرگی را احساس نخواهید کرد.

بیشتر تحقیقاتی که به بررسی فواید مدیتیشن می پردازند، تأثیر آن را در یک دوره چند هفته ای یا حتی ماهها بررسی می کنند. مانند بسیاری از رویکردهای دیگر برای درمان افسردگی، ممکن است مجبور شوید مدتی آن را ادامه دهید. تا واقعاً برخی از مزایای آن را ببینید.

در این میان، سعی کنید بر روی هر تغییر مثبتی که متوجه می شوید، تمرکز کنید. خواه این تغییرات جزئی در تمرکز شما یا افزایش ملایم خلق و خوی شما باشد.

هیچ چیز نمی تواند به تنهایی افسردگی بطور کامل را “درمان” کند. با این حال، وقتی تمرین‌های مدیتیشن را در زندگی روزمره خود وارد می‌کنید، ممکن است راحت‌تر افکار ناخواسته‌ای را که تجربه می‌کنید به چالش بکشید. و از گرفتار شدن در مارپیچ‌های افکار منفی که اغلب افسردگی را بدتر می‌کنند، جلوگیری کنید.

مدیتیشن ممکن است زمانی مفیدتر باشد که در کنار درمان استفاده شود. بنابراین در تماس با یک درمانگر دلسوز که می تواند راهنمایی های بیشتری در مورد مهارت های مقابله ای و سایر درمان ها ارائه دهد، تردید نکنید.

 

واحد ارزیابی و تشخیص

مدیتیشن و افسردگی (قسمت دوم)

آیا نوشتن می تواند به کاهش افسردگی کمک کند؟ (قسمت اول)

 

به این مقاله امتیاز دهید