07136476172 - 09172030360 [email protected]

سلامت روان 101: بازگشت به اصول

در زندگی روزمره ما بسیار آسان است که گرفتار شلوغی برنامه های شلوغ خود شویم. ما در حال دویدن هستیم. با بچه ها، محل کار، دوستان همگام هستیم. با عصبانیت به تماس های تلفنی پاسخ می دهیم و به موقع قرار می گذاریم. ما اغلب سلامت روان خود را فراموش می کنیم. شرایطی که منجر به مغزی درهم ریخته و سلامتی کنترل نشده می شود.

هر چه بیشتر بدون بررسی ذهنی خودمان پیش برویم، استرس و اضطراب ما بدتر می شود. کاهش استرس و تمیز کردن انبار ذهنی ما برای حفظ بدن، ذهن و روح سالم حیاتی است.

اگر بتوانیم اصول اولیه را به خاطر بسپاریم، می‌توانیم با موفقیت زندگی کامل‌تر و آرام‌تری داشته باشیم.

تغذیه

بدن برای زنده ماندن به سوخت نیاز دارد. انتخاب سوخت مناسب منجر به عملکرد بهتر می شود. خوردن سالم میوه ها و سبزیجات فراوان به تسهیل فرآیندهای شناختی سریعتر و حافظه بهتر کمک می کند.

اگر تا به حال یک فست فود خورده اید، ممکن است متوجه شوید که روز بعد ذهن شما کند می شود و روز شما کسل ادامه می یابد. دلیل آن این است که غذاهای مصنوعی مملو از چربی های ناسالم هستند.

غذاهای حاوی چربی های سالم که به عملکرد بهتر مغز کمک می کنند عبارتند از آووکادو، ماهی، آجیل، روغن زیتون و تخم مرغ.

علاوه بر انتخاب گزینه‌های سالم، بسیاری از غذاهایی که افراد مصرف می‌کنند، می‌توانند باعث ایجاد استرس و تشدید آن‌ها شوند. مانند کافئین و شکر.

از سوی دیگر، برخی از افراد زمانی که استرس دارند اصلا غذا نمی‌خورند.

تغذیه به دلیل تأثیری که بر ما می گذارد، یک جزء اساسی اساسی سلامت روان است. کل روز را می توان بر اساس غذایی که مصرف می کنیم تغییر دهیم. اگر زیاد غذا نخوریم، بدن و ذهن ما آسیب می بیند.

ما خسته ایم و قند خونمان پایین می آید. گاهی اوقات از هر چیز کوچکی بداخلاق و آزرده می شویم. تغذیه سالم ما را قادر می سازد به عنوان یک انسان بهتر کار کنیم. ذهن ما را شاد نگه می دارد.

اینگونه در مورد آن فکر کنید: سلول های شما سخت کار می کنند تا شما را زنده نگه دارند. و شما می توانید با تغذیه درست به آنها کمک کنید!

خواب و سلامت روان

خواب خوب با سلامت روان ارتباط تنگاتنگی دارند. کم خوابی بر وضعیت روانی و سلامت روانی شما تأثیر منفی می گذارد. خواب کافی، به ویژه خواب با حرکت سریع چشم (REM)، پردازش اطلاعات عاطفی مغز را تسهیل می کند.

در طول خواب، مغز برای تحکیم افکار و خاطرات کار می کند. کمبود خواب برای تثبیت خاطرات و احساسات مضر است. این امر می تواند بر خلق و خو و احساسات مرتبط با اختلالات سلامت روان تأثیر بگذارد. اختلالاتی که شامل افکار خطرناک یا رفتارهای خودکشی می شود.

ما می توانیم با ایجاد یک برنامه خواب مداوم به اصول اولیه بازگردیم. سعی کنید هر روز حدود یک ساعت در زمان مشخصی از خواب بیدار شوید یا به رختخواب بروید.

اتاق خواب و تخت خود را به مکانی راحت تبدیل کنید. محلی که امکان استراحت خوب را فراهم می کند. سعی کنید دو ساعت قبل از خواب از دستگاه های الکترونیک اجتناب کنید.

اگر متوجه شدید که با افکار منفی دست و پنجه نرم می کنید، سعی کنید مدیتیشن انجام دهید.

مدیتیشن کمک می کند تا آرام شوید و برخی از استرس ها و نگرانی ها را رها کنید. بسیاری از افرادی که بی خوابی دارند می توانند به بدن خود بیاموزند که چگونه بهتر بخوابد.

مردم عادت دارند بیدار بمانند و فیلم تماشا کنند. بازی های ویدیویی انجام دهند یا در رسانه های اجتماعی پیمایش کنند. اگر بتوانیم به خود بیاموزیم وسایلمان را زمین بگذاریم و روی استراحت دادن به بدنمان تمرکز کنیم، در آینده ذهنمان از ما تشکر خواهد کرد.

خواب خوب شامل یک برنامه خواب منظم است. استفاده از اتاق خواب باید فقط برای خواب یا رابطه جنسی، و تاریک نگه داشتن اتاق خواب و عاری از حواس پرتی مانند کامپیوتر یا تلویزیون باشد.

اگر با زود بیدار شدن مشکل دارید، ممکن است سعی کنید مدت بیشتری بیدار بمانید. تا مطمئن شوید خواب راحت‌تری دارد.

ورزش و سلامت روان

ورزش به ما این امکان را می دهد که اثرات یک روز کاری سنگین یا رویداد پر استرس خانوادگی را از بین ببریم. طبق مقاله‌ای توسط موسسه ملی سلامت (NIH)، ورزش‌های هوازی، از جمله دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، باغبانی و رقصیدن به کاهش اضطراب و افسردگی کمک کرده‌اند.

ورزش گردش خون را در سراسر بدن افزایش می دهد. استرس فروخورده را کاهش می دهد. ورزش همچنین به علائمی مانند عزت نفس پایین و کناره گیری اجتماعی کمک می کند.

اگر شما فردی هستید که نمی توانید ورزش کنید، ممکن است ورزش با یک دوست برای شما لذت بخش تر باشد. مزایای سلامتی ورزش شامل بهبود خواب، کاهش استرس، بهبود خلق و خو، افزایش انرژی، کاهش خستگی و افزایش هوشیاری ذهنی و کاهش وزن است.

با همه فواید، چرا ورزش نکنیم؟

شما می توانید با برنامه ریزی یک یا دو روز در هفته برای رفتن به باشگاه، یک برنامه ورزشی را شروع کنید. قبل از آن مقدار زیادی آب بنوشید و بعد از آن حتما یک وعده غذایی خوب بخورید.

بدن شما احساس شادابی می کند و سلامت روان شما به احتمال زیاد در هفته های آینده بهبود خواهد یافت. رعایت یک برنامه تمرینی منظم باعث می شود ذهن و بدن شما احساس شادابی و طراوت داشته باشند.

به هر حال، انسان ها آفریده نشده اند که تمام روز پشت میز بنشینند و بعد بخوابند. بدن ما باید از پتانسیل کامل خود استفاده کند. این از اصول اولیه شروع می شود.

تغذیه، بهداشت خواب و ورزش همگی در مولفه های اساسی سلامت روان شما نقش دارند. هنگامی که یک ناحیه از تعادل خارج می شود، نواحی دیگر نیز تحت تأثیر قرار می گیرند. برای مراقبت از بدن خود با مراقبتی که سزاوار آن است وقت بگذارید، شما سزاوار آن هستید! برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما در انستیتو سلامت مغز دانا در تماس باشید.

سخن پایانی

کیفیت و کمیت رژیم های غذایی، خواب و ورزش ما همگی با هم ترکیب می شوند. اینها پایه ای برای سلامت روان ما تشکیل می دهند. اگر ما کمبود خواب کافی نداشته باشیم، ورزش نکنیم یا هر روز غذاهای ناسالم نخوریم، منطقی است که سلامت روانی ما آسیب ببیند.

مهم است که مراقب خود باشید و بررسی کنید تا ببینید چه بخش هایی از زندگی شما نیاز به توجه بیشتری دارند. بدن شما چیز خاصی است و برای اطمینان از داشتن ذهن سالم باید از آن مراقبت کنید.

در مرکز پزشکی سلامت مغز دانا، ما خدمات متنوعی را ارائه می دهیم که متناسب با شرایط منحصر به فرد شما هستند. تیم ما به مراجعین خود اعتقاد دارد و آنها را به سمت بهترین نسخه از خود سوق می دهد. تیم ما این باور را تقویت می کند که رفاه یک فرد با ذهن، بدن و روح سالم آغاز می شود. برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما در انستیتو سلامت مغز دانا در تماس باشید.

منبع: Mental Health 101: Getting Back to the Basics | Achieve Medical Center

 

چگونه تحریک الکتریکی مغزی tDCS درمان اختلالات سلامت روان را تغییر می دهد؟

به مناسبت روز جهانی سلامت روان: 5 دلیل که نباید سلامت روان خود را نادیده بگیرید

ماساژ و سلامت روان!

به این مقاله امتیاز دهید