07136476172 - 09172030360 [email protected]

محققان بعد از جوانسازی سلولهای ایمنی برای حمایت از روند ترمیم، تغییر عمده ای در نحوه درمان صدمات مغزی را تشخیص داده اند.

مطالعه دانشگاه کوئینزلند روی مرکز یادگیری و حافظه مغز، هیپوکامپ و توانایی منحصر به فرد آن برای تولید سلولهای عصبی جدید مغز در طول زندگی، متمرکز شده است که برای یادگیری بسیار مهم است.

این تیم از مدلهای حیوانی برای بررسی چگونگی تعامل سیستم ایمنی با سلولهای عصبی مغز پس از آسیب و چگونگی تأثیر این توانایی در یادگیری و به یاد آوردن استفاده کردند.

دکتر جانا ووکوویچ، محقق موسسه مغز دانشکده زیست پزشکی UQ، توضیح داد که تاکنون سلولهای ایمنی مغز، موسوم به میکروگلیا، به عنوان التهاب در نظر گرفته شده اند که منجر به نقص های شناختی پس از آسیب می شود.

 

 

 

 

“با این حال، هنگامی که میکروگلیا را از مغز موش ها خارج کردیم، متعجب شدیم. چرا که هیچ تغییری در رفتار و توانایی آنها در ترمیم بافت مغز وجود نداشت.”

تیم دکتر ووکوویچ سپس فرآیند جوان سازی میکروگلیا را انجام دادند و این عمل، عمیقاً ترمیم مغز را افزایش داد.

میکروگلیای جوانسازی شده باعث بهبود یادگیری و حافظه موش ها، حفظ ریزش بافت و تحریک تولد نورون ها شد.

“ما نشان داده ایم که میکروگلیا، به اندازه کافی شناخته نشده اند و ما باید در مورد چگونگی حمایت و تحریک مسیرهای پیشبرد ترمیم مغز، اطلاعات بیشتری کسب کنیم. “

آسیب های مغزی بر توانایی فرد در تمرکز، تصمیم گیری، یادگیری و به یاد آوردن تأثیر می گذارد و می تواند از خفیف تا شدید یا کوتاه مدت و یا  دائمی باشد.

“این یافته ها ممکن است منجر به ایجاد درمان هایی شود که نقص یادگیری و حافظه را در ارتباط با طیف گسترده ای از شرایط عصبی مانند آسیب مغزی و زوال عقل کاهش می دهد.

“این مسئله دیگر در مورد مهار میکروگلیا نیست، بلکه در جستجوی راهی برای تغییر آنها به وضعیتی است که از ترمیم مغز پشتیبانی می کند.”

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

Willis, E.F., et al. (2020) Repopulating Microglia Promote Brain Repair in an IL-6-Dependent Manner. Cell.

به این مقاله امتیاز دهید