07136476172 - 09172030360 [email protected]

آیا می خواهید رهبر بهتری باشید؟ آیا می خواهید کارمندان خود را برای موفقیت بزرگ ترغیب و درگیر کنید؟

 

روش قدیمی انجام کارها به جمع آوری داده ها. اجرای اعداد و مشاهده صفحات گسترده متکی بود. کارفرمایان با پاداش ها و مزایای مالی به کارکنان انگیزه می دهند. اما تعاملات معتبر کمی با مدیریت دارند.

 

با ورود علوم اعصاب به دنیای توسعه رهبری. تحقیقات به ما می‌گویند که اساس رهبری ممکن است با آنچه فکر می‌کردیم متفاوت باشد و ممکن است نیاز به تغییر روش رهبری خود داشته باشیم.

 

روش جدید رهبری

 

مغز یک عضو اجتماعی است. این بدان معناست که همه ما برای ارتباط به دنیا آمده ایم. اگر مردم را ماشین‌های غیرشخصی ببینیم و شغل را مکانی پر از وظایف منزوی بدانیم. نمی‌توانیم انتظار بهترین نتایج را داشته باشیم.

 

رهبرانی که علم اعصاب را درک می کنند اهمیت این موارد را می دانند:

 

  • چگونه محیط فیزیکی بر بهره وری تأثیر می گذارد
  • کسانی که در محل کار و استحکام روابط با آنها وقت می گذرانیم
  • تعامل بین افکار و احساسات و
  • چگونه انواع مختلف وظایف بر مغز و بهره وری تأثیر می گذارد.

 

رهبری مؤثرتر مستلزم درک احساسات. استفاده از همدلی و ایجاد روابط است. این نوع رهبری اجتماعی می تواند باعث ایجاد اعتماد به نفس بالاتر. بهبود روابط بین کارکنان و افزایش بهره وری شود.

رهبری طنین انداز

 

مطالعه‌ای که اخیراً در دانشگاه کیس وسترن رزرو انجام شد. رابطه بین طنین و رهبری مؤثر را نشان داد.

 

طنین دار بودن به این معنی است که یک رهبر همدل و دارای هوش هیجانی بالایی است. از سوی دیگر. سبک ناهماهنگ. مستبدتر و عینی‌تر است.

 

با استفاده از اسکن‌های fMRI. محققان از مدیران خواستند در مورد تجربیاتی که یک رهبر طنین‌دار یا ناسازگار است فکر کنند. 14 ناحیه مغز هنگام فکر کردن به رهبران طنین انداز پاسخ می دهند. در حالی که تنها شش ناحیه زمانی که به رهبران ناسازگار فکر می کنند پاسخ می دهند. در واقع. 11 منطقه زمانی که به رهبران ناسازگار فکر می شد. غیرفعال شدند.

 

این بدان معناست که رهبران طنین دار توجه. آگاهی اجتماعی و روابط مثبت را در کارکنان خود فعال می کنند. در حالی که رهبران ناسازگار احساسات منفی. بی توجهی. توجه محدود و کاهش آگاهی اجتماعی را تحریک می کنند.

 

سبک های رهبری طنین انداز همچنین از طریق ترشح اکسی توسین در مغز آنها و دیگران به ایجاد اعتماد کمک می کند.

 

مسیرهای رهبری

 

هنگام بررسی فرآیندهای پیچیده مرتبط با رهبری. بسیاری از محققان انسجام را مطالعه می کنند. انسجام فعالیت هماهنگ نواحی مختلف مغز را به منظور تعیین محل اتصالات اندازه گیری می کند.

مطالعات بر روی قشر پیشانی به دلیل نقش آن در تنظیم هیجانی و عملکرد اجرایی. مانند رفتار معطوف به هدف. متمرکز شده است. به طور خاص. ناحیه پیشانی راست مغز برای ارتباطات و روابط بین فردی مهم است. انسجام در این بخش از مغز برای مهارت های اجتماعی. کنترل عاطفی و خودآگاهی ضروری است. این مهارت ها اساس یک رهبر طنین دار بودن هستند.

 

یک مطالعه به طور خاص بر بیانیه های بینایی متمرکز بود. جنبه ای از رهبری مبتنی بر عملکرد عاطفی اجتماعی در ناحیه پیشانی راست مغز. در طی یک ارزیابی qEEG. که از حسگرها برای ثبت فعالیت الکتریکی در مغز استفاده می‌کند. مدیران به سوالاتی در مورد برنامه‌های خود برای شرکت و آینده پاسخ دادند. همچنین از آنها خواسته شد که یک بیانیه چشم انداز ایجاد کنند

تجزیه و تحلیل

 

کدگذاران اظهارات را تجزیه و تحلیل کردند و بر اساس میزان تمرکز آنها بر روی خود یا تیم به آنها امتیاز دادند. آنها دریافتند که رهبرانی که بیشتر از زبان اجتماعی (ما و ما) در بیانیه های بینش خود استفاده می کنند. نسبت به رهبرانی که خود زبانی بیشتری دارند (من و من) انسجام بیشتری در قسمت پیشانی راست مغز دارند.

 

رهبرانی که بیشتر از زبان اجتماعی استفاده می کردند. توسط کارمندان به عنوان افرادی الهام بخش و کاریزماتیک در سبک رهبری خود درک می شدند. در واقع. کارمندان به رهبرانی که انسجام پیشانی راست بیشتری داشتند. به دلیل میزان زبان اجتماعی که استفاده می‌کردند. رهبرانی با طنین‌تر نگاه می‌کردند.

 

تحقیقات در حال انجام است. اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد رهبری موثر از مغز شروع می شود. ما اکنون مناطقی از مغز را می‌شناسیم که می‌توانند بر رهبری رزونانسی تأثیر بگذارند. اما سؤال این است که چگونه از اطلاعات استفاده می‌کنیم.

 

مغز پلاستیکی است. اما دانستن اینکه برای تأثیرگذاری بر مسیرها یا نواحی خاصی از مغز چه باید کرد. دشوار است.

شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد نوروفیدبک ممکن است راهی برای انجام این کار باشد.

 

هنر نوروفیدبک

 

نوروفیدبک از qEEG و یک جزء بصری بازی مانند برای فعال کردن بخش خاصی از مغز استفاده می کند. این بازی از خوانش های الکتریکی از qEEG برای کنترل یک جنبه از بازی استفاده می کند. اگر ناحیه درست مغز فعال شود. بازی پاسخ می‌دهد و به کاربر پاداش داده می‌شود. اگر ناحیه نادرست مغز فعال شود. بازی پاسخ نمی دهد یا نوعی پنالتی وجود دارد.

 

به دلیل ماهیت پلاستیکی مغز. پس از چندین جلسه نوروفیدبک. مغز شروع به ایجاد مسیرهای جدیدی می کند که خودکار می شوند. این باعث ایجاد عادات و رفتارهای جدید می شود.

 

پتانسیل نوروفیدبک برای کمک به رهبران در شکل‌گیری الگوهای جدید و تلاش برای رهبران بهتر وجود دارد. به عنوان مثال. محققان مطالعه ای که در بالا ذکر شد. از مدیری خواستند که پس از ذکر مشکلات مدیریت خشم. در نوروفیدبک شرکت کند. درمانگر نوروفیدبک با آگاهی از اینکه چه نواحی در مغز برای مدیریت خشم مفید است. توانست به مدیر کمک کند تا بخش‌هایی از مغز را که در تنظیم هیجانی مفید هستند. فعال کند.

 

پس از جلسات متعدد. او توانست مغز خود را مجددا سازماندهی کند تا مسیرهای قوی تری در مناطقی از مغزش ایجاد کند که از تنظیم هیجانی حمایت می کنند.

مزایای دیگر

 

نوروفیدبک همچنین به افراد کمک کرده است تمرکز خود را بهبود بخشند و به استرس واکنش بهتری نشان دهند.

 

این ممکن است مانند یک داستان علمی تخیلی به نظر برسد. کامپیوتر مغز را تغییر می دهد و فرد متفاوت است. اما این درست نیست. نوروفیدبک نمی تواند کسی را رهبر بهتری کند. هدف آن کمک به سازماندهی مجدد مغز است تا به کسی این پتانسیل را بدهد که رهبر بهتری باشد. اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم. می‌تواند مغز را کارآمدتر کند و رفتارهای خاصی را برای ما آسان‌تر کند.

 

با ادامه تحقیقات. شاید جنبه های بیشتری از رهبری مسیرهایی در بخش های خاصی از مغز داشته باشند. آموزش رهبری می تواند به یک رویکرد مبتنی بر مغز شخصی تبدیل شود و به افراد کمک کند تا مبارزات خود را پیدا کنند و پتانسیل های خود را باز کنند.

 

در حالی که هنوز چیزهای زیادی در مورد مغز و اینکه چگونه می تواند ما را رهبران بهتری کند. ناشناخته است. شواهد همچنان نشان می دهد که اساس رهبری مؤثر در مغز است. علوم اعصاب می تواند به همه ما کمک کند تا رهبران بهتری باشیم.

 

https://gethppy.com/leadership/basis-of-leadership-neuroscience

رهبران خوب، می توانند فرهنگهایی را ایجاد کنند که در آن تصمیمات خوبی اتخاذ شود

 

می خواهم رهبر بهتری باشم! (رهبری و مغز)

به این مقاله امتیاز دهید