07136476172 - 09172030360 [email protected]

برنامه های ذهن آگاهی می توانند سلامت روان کودکان را تقویت کنند

بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه روانشناسی آموزشی دانشگاه دربی و دربیشایر ، برنامه های ذهن آگاهی می توانند سلامت روانی کودکان در سنین مدرسه را بهبود بخشیده و به آنها کمک کنند تا احساس خوش بینی بیشتری داشته باشند.

 

بیش از 1000 دانش آموز در سنین بین 9-12 سال در 25 مدرسه دربیشایر ، در طول پروژه یک ساله یک جلسه 45 دقیقه ای ذهن آگاهی در هفته و به مدت 9 هفته دریافت کردند.

 

ذهن آگاهی یک روش مراقبه باستانی است که شامل تمرکز آگاهی در لحظه فعلی ، به عنوان وسیله ای برای تقویت آرامش ، بهزیستی و بصیرت است. جلسات هفتگی شامل فعالیت هایی مانند :

  • تمرین تنفس آگاهانه
  •  توجه به احساسات بدنی
  •  همچنین تمریناتی بود که برای کمک به پرورش مهارت های توجه و آگاهی بیشتر از احساسات انجام می شد.

 

تأثیر جلسات ، که توسط معلمان در یک محیط سنتی کلاس ارائه می شد ، با مقایسه ارزیابی روانشناختی که کودکان قبل از شروع کلاس انجام داده اند ، با ارزیابی های انجام شده پس از پایان برنامه ارزیابی شد.

 

بخشی از ارزیابی ، انعطاف پذیری عاطفی کودکان را با استفاده از مقیاس تاب آوری برای کودکان اندازه گیری کرد ، در حالی که بهزیستی با استفاده از مقیاس بهزیستی کودکان استرلینگ رتبه بندی شد.

 

به طور کلی ، این مطالعه بهبود قابل توجهی در وضعیت احساسی مثبت ، چشم انداز و انعطاف پذیری را نشان داد.

 

در ابعاد مختلف انعطاف پذیری نیز افزایش یافت: خوش بینی 10٪ افزایش یافت ، تحمل 8٪ و خودکارآمدی بهبود یافت ، اینکه کودک چگونه احساس می کند می تواند با شرایطی کنار بیاید که بر اساس مهارت هایی که دارد و شرایطی که با آنها روبرو است ، 11٪ بهبود یافته است.

 

نهایتا

 

پروفسور ون گوردون گفت: “یافته های این مطالعه نشان می دهد که هوشیاری ارائه شده توسط معلمان مدرسه می تواند باعث بهبود رفاه و انعطاف پذیری در کودکان و جوانان شود. “این با شواهد وسیع تری که نشان دهنده تأثیر مثبت ذهن آگاهی بر سطح تاب آوری عاطفی ، ثبات عاطفی ، سلامتی و استرس کودکان مدرسه است سازگار است.

 

این یافته ها همچنین با این نظر مطابقت دارد که مداخلات پیشگیرانه در سنین جوانی می تواند به کاهش بروز مشکلات بهداشت روانی در جوانان کمک کند. ”

 

ذهن آگاهی و تعیین درست اهداف : این 5 سوال مهم را در هنگام تعیین هدف از خود بپرسید.

یک راهنمای دانشجویی و کم هزینه برای ذهن آگاهی

ذهن آگاهی (مراقبه ذهن) برای استرس های ناگهانی

به این مقاله امتیاز دهید