07136476172 - 09172030360 [email protected]

این مطلب درباره درمان وسواس فکری شدید یا اختلال وسواس اجباری (OCD)، و علل احتمالی و نحوه دسترسی به درمان و پشتیبانی را توضیح می دهد. همچنین شامل نکاتی برای کمک به خود و راهنمایی برای دوستان و خانواده است.

روان درمانی برای وسواس فکری

ممکن است به شما روان درمانی برای وسواس فکری پیشنهاد شود. این ممکن است به تنهایی یا همراه با دارو باشد.

درمان شناختی رفتاری (CBT) با مواجهه و پیشگیری از پاسخ (ERP)

CBT با ERP توصیه شده ترین درمان برای وسواس فکری است. این دو نوع درمان را ترکیب می کند:

درمان شناختی رفتاری (CBT) بر این موضوع تمرکز دارد که چگونه افکار، باورها و نگرش های شما بر احساسات و رفتار شما تأثیر می گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلبی که قبلا درباره CBT گذاشتیم مراجعه کنید.
پیشگیری از مواجهه و پاسخ (ERP) برای درمان وسواس طراحی شده است. این شما را تشویق می کند که با وسواس های خود مقابله کنید و آن را بپذیرید و در برابر اصرار برای انجام اجبار مقاومت کنید.

ممکن است CBT با ERP به صورت حضوری یا آنلاین به شما پیشنهاد شود.  این بستگی به نیاز شما و خدمات موجود در منطقه شما دارد.

در طول ERP، درمانگر شما ممکن است شما را تشویق کند که درباره وسواس ها یا ترس های خود چیزهایی انجام دهید، بگویید یا فکر کنید. سپس آنها به شما کمک خواهند کرد تا به جای انجام یک اجبار، پریشانی یا عدم اطمینان را تحمل کنید.

درمانگر باید به شما کمک کند تا این پیشرفت را با سرعت مناسب خودتان انجام دهید و در طول مسیر از شما حمایت کند. آنها معمولاً با چالش های کوچکتر شروع می کنند و به شما کمک می کنند تا اعتماد به نفس خود را در مقاومت در برابر اجبار ایجاد کنید.

هدف ERP این است که به شما کمک کند تا ببینید که احساسات ناراحت کننده در نهایت از بین خواهند رفت، حتی اگر دیگر اجبار را انجام ندهید.

این نوع درمان می تواند چالش برانگیز باشد. در ابتدا ممکن است احساس ناراحتی بیشتری در شما ایجاد کند. ممکن است قبل از شروع ERP در مورد هرگونه نگرانی با یک متخصص سلامت روان صحبت کنید. آن‌ها می‌توانند به هر سؤالی درباره آنچه که شامل می‌شود پاسخ دهند.

به دنبال درمان مناسب برای وسواس…

زمان انتظار برای نوبت گرفتن می تواند طولانی باشد. و خدمات مورد نیاز لزوما همیشه در دسترس نیست.

پیدا کردن پشتیبانی مناسب برای نیازهایتان مهم است. انواع خاصی از درمان که بر تجربیات گذشته شما یا یافتن معنی در افکار شما متمرکز است برای وسواس توصیه نمی شود. آنها می توانند علائم را بدتر کنند.

ممکن است صحبت با هر درمانگر بالقوه و پرسیدن میزان تجربه آنها در درمان وسواس مفید باشد.

بدنبال بهترین متخصصین در زمینه درمان وسواس فکری در شیراز هستید؟ شما شایسته دریافت بهترین ها هستید. همین امروز زمان مشاوره خود را تنظیم کنید! با ما در تماس باشید.

07136476172-09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

دارو برای درمان وسواس فکری

ممکن است داروهای زیر برای وسواس فکری، به تنهایی یا در کنار روان درمانی به شما پیشنهاد شود:

مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)

یک نوع ضد افسردگی است. تحقیقات نشان داده است که می تواند به درمان وسواس نیز کمک کند.

کلومیپرامین

این یک داروی ضد افسردگی سه حلقه ای است. اگر SSRI را امتحان کنید ممکن است به شما پیشنهاد شود اما کمکی نکند و سپس این دارو پیشنهاد شود.
افراد مختلف داروهای مختلف را مفید می دانند. می توانید در مورد گزینه های موجود با پزشک صحبت کنید. ممکن است متوجه شوید که باید چند نوع مختلف از داروها را امتحان کنید قبل از اینکه دارویی را پیدا کنید که برای شما مفید است.

دارو به برخی افراد کمک می کند. اما برای دیگران مناسب نیست…

قبل از تصمیم به مصرف هر دارویی، دانستن تمام حقایقی که برای انتخاب آگاهانه نیاز دارید، مهم است.

این شامل اطلاعاتی در مورد هرگونه مزایا و عوارض جانبی بالقوه دارو است. اگر هیچ جنبه‌ای از دارویی را که به شما پیشنهاد می‌شود نمی‌دانید، از پرسیدن سؤالات زیادی که احساس می‌کنید لازم است نترسید.

چگونه می توانم به درمان وسواس فکری دسترسی داشته باشم؟

اولین قدم برای درمان وسواس معمولاً مراجعه به پزشک عمومی است. پزشک عمومی شما باید در مورد علائمتان بپرسد و در مورد گزینه های درمانی مختلف صحبت کند.

درمان‌هایی که به شما پیشنهاد می‌شود به میزان تأثیر وسواس بر زندگی شما و میزان ناراحتی که برای شما ایجاد می‌کند بستگی دارد. همچنین ممکن است به درمان‌هایی که در گذشته امتحان کرده‌اید و اینکه آیا این درمان‌ها مؤثر بوده‌اند نیز بستگی دارد.

درمان وسواس فکری باید شامل روان درمانی یا دارو یا هر دو باشد.

اگر احساس می کنید که یک درمان برای شما موثر نیست، بهتر است این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. ممکن است موارد دیگری نیز موجود باشد.

درمان وسواس با نوروفیدبک

درمان وسواس با نوروفیدبک چگونه به وسواس فکری شدید کمک می کند؟

درمان نوروفیدبک یک فرآیند خودساخته است که به بیماران کمک می کند تا به الگوهای امواج مغزی نرمال تری دست یابند تا علائمشان کاهش یابد. با یادگیری بهبود خود تنظیمی از طریق نوروفیدبک، کنترل بیشتری بر افکار، رفتارها و احساسات خود تجربه خواهید کرد.

همانطور که یاد می گیرید از طریق پروتکل درمان نوروفیدبک عملکرد بهینه مغز را تنظیم کنید، با کاهش علائم، استرس و اضطراب کمتری را تجربه خواهید کرد. نوروفیدبک می تواند نتایج موثری را بدون خطر عوارض جانبی ناشی از دارو ارائه دهد.

آیا نوروفیدبک برای درمان وسواس موثر است؟

بله، تا زمانی که توسط یک متخصص واجد شرایط با تجربه تجویز شود، می تواند به کاهش علائم وسواس فکری کمک کند.

درمان وسواس با نوروفیدبک در مرکز سلامت مغز دانا

اگرچه مدیریت و درمان وسواس فکری می تواند چالش برانگیز باشد، اما مرکز سلامت مغز دانا به بیماران کمک کرده است تا علائم خود را کاهش دهند بدون روش های تهاجمی یا داروها. تمرکز ما بر کمک به بیماران برای به دست آوردن مهارت‌های مورد نیاز برای هدایت فعالیت‌های مغزی به سمت الگوهای امواج مغزی سالم‌تر است تا بتوانند علائم را برای کیفیت زندگی بهتر کاهش دهند.

درباره درمان وسواس با نوروفیدبک در مرکز سلامت مغز دانا بیشتر بدانید:

درمان وسواس فکری بدون دارو با PEMF

درمان PEMF چگونه کار می کند

از طریق استفاده از یک دستگاه، یک پالس مغناطیسی با فرکانس پایین به سلول‌های درون بدن ارسال می‌شود تا نحوه کار و ارتباط سلول‌ها را بهبود بخشد.

PEMF مانند تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال یا TMS نیست، اگرچه PEMF را می توان با دستگاه های خاصی مانند دستگاهی که در واحد نوروفیدبک استفاده می کنیم به مناطق خاصی از مغز هدایت کرد.

چگونه PEMF به آرام کردن مغز مضطرب، وسواسی یا افسرده کمک می کند

PEMF از سه طریق به بهبود سلامت روان کمک می کند:

  • به بدن کمک می کند تا به حالت پاراسمپاتیک آرام برود
  • ارتباطات سلولی را بهبود می بخشد
  • سم زدایی را بهبود می بخشد و التهاب را کاهش می دهد

تفکر منفی، تنش عضلانی، درد، مشکلات خواب، و مشکلات گوارشی همگی مسائل رایجی هستند که زمانی که فرد در حالت استرس قرار می گیرد به وجود می آید.

PEMF مغز را آرام می کند تا فرد بتواند امکانی برای تفکر، توجه و اقدام داشته باشد.

PEMF یک درمان فوق‌العاده برای وسواس فکری است زیرا بدن را آرام می‌کند و آن احساسات ناخوشایند را از بدن آزاد می‌کند.

درباره درمان وسواس فکری با PEMF بیشتر بدانید:

 

تحریک مغناطیسی مغز برای درمان وسواس فکری بدون دارو

طی 10 تا 15 سال گذشته، محققان تکنیک‌های درمانی تحریک مغناطیسی را توسعه داده‌اند که بخش‌هایی از مغز تحت تأثیر اختلال وسواسی اجباری را هدف قرار می‌دهد و دریافته‌اند که با تحریک این نواحی از مغز، برخی افراد کاهش علائم OCD را تجربه می‌کنند.

تحقیقات انجام شده در مورد ارزیابی عملکرد تی ام اس عمیق برای درمان وسواس شدید نشان داده است که علائم اختلال وسواسی اجباری در حدود 45٪ از بیماران در یک ماه پس از درمان کاهش داده است.

اگر نگران صحبت با پزشکم باشم چه؟

ممکن است از گفتن افکار مزاحم خود به هر کسی، حتی یک پزشک، بترسید.

ممکن است نگران باشید که در مورد افکار زشت یا توهین آمیز مورد قضاوت قرار می گیرید. یا اینکه ممکن است پزشک شما را به پلیس یا خدمات اجتماعی گزارش دهد. یا ممکن است برایتان سخت باشد که بتوانید اجبارهایتان را به اشتراک بگذارید.

این ممکن است دریافت کمک مناسب را دشوار کند. اما مهم است که تا حد امکان باز صحبت کنید تا بتوانید به بهترین درمان ها برای خود دسترسی داشته باشید.

قبل از قرار ملاقات، ممکن است یادداشت برداری از راه‌هایی که وسواس فکری بر زندگی شما تأثیر می‌گذارد، اینکه علائم شما چقدر شما را آزار می‌دهند و چقدر زمان می‌برد را یادداشت کنید. این ممکن است به شما کمک کند تا آنچه را که باید در لحظه بگویید را به خاطر بسپارید. همچنین می توانید از شخصی که به او اعتماد دارید بخواهید با شما همراه شود.

خدمات تخصصی درمان وسواس فکری

مدیریت و زندگی با اختلال وسواس اجباری یک وضعیت چالش برانگیز است. اگر می خواهید بدانید که چگونه بازآموزی مغز خود را از طریق نورومدولاسیون می توانید انجام دهید، علائم وسواس فکری شدید را کاهش دهید و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید، همین امروز با مرکز سلامت مغز دانا تماس بگیرید.

همین امروز زمان مشاوره خود را تنظیم کنید! با ما در تماس باشید.

07136476172-09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

درمان وسواس فکری بدون دارو (با فناوری های روز دنیا!)

کلینیک وسواس در شیراز

جدید‌ترین روش‌های درمان وسواس فکری بدون دارو + معرفی تحریک الکتریکی مغز

 

به این مقاله امتیاز دهید