07136476172 - 09172030360 [email protected]

Migraine Today

در حال حاضر هیچ درمانی برای میگرن یا سردردهای ناتوان کننده وجود ندارد. به این معنی که درمان های جدیدی مورد نیاز است. در ماه می 2019، یک درمان ابتکاری جدید برای میگرن به نام تحریک الکتریکی از راه دور معرفی شد. در حال حاضر تنها یک دستگاه تحریک الکتریکی از راه دور موجود است. بنابراین بسیاری از مردم آن را با نام تجاری آن می شناسند: Nerivio.

دستگاه تحریک الکتریکی از راه دور چیست؟

این دستگاه یک بازوبند نوآورانه با فناوری پیشرفته است که روی بازو بسته می شود. پالس های الکتریکی کوچک را هر بار به مدت 45 دقیقه روی پوست منتقل می کند. هنگامی که بازوبند را باز کردید، آن را از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند خود متصل کرده و از برنامه برای کنترل شدت درمان استفاده کنید.

هدف این دستگاه تسکین ایمن و موثر از میگرن بدون حداقل عوارض جانبی است. انرژی آن توسط یک باتری غیر قابل شارژ تامین می شود. همچنین غیر تهاجمی و بدون دارو است. این دستگاه فقط برای 12 درمان موثر است. پس از انجام درمان‌ها، باید دور انداخته شود و برای پر کردن نسخه به دستگاه جدیدی نیاز است.

این دستگاه چگونه سردردهای مزمن را درمان می کند؟

در نگاه اول، درمان سردرد با دستگاهی که در بازو قرار می گیرد، عجیب به نظر می رسد. این دستگاه، “تعدیل درد شرطی” را فراهم می کند. که در آن برخی از حس های الکتریکی غیردردناک، مسیرهای عصبی طبیعی را به مغز منتقل می کنند. و درواقع از انتشار درد سردرد جلوگیری می کنند.

بنابراین، هدف کلی دستگاه نورومدولاسیون کاهش علائم و پیشگیری از سردرد به طور کلی با تنظیم فعالیت عصبی در مغز است. در نوجوانان و بزرگسالان (12 سال و بالاتر) مورد مطالعه قرار گرفته است. قبل از شروع هر گونه درمان، لطفا با پزشک خود مشورت کنید.

دستگاه و عوارض آن

تعدادی از بیماران عوارض جانبی مرتبط با استفاده از دستگاه تحریک الکترونیکی از راه دور Nerivio را گزارش کرده اند. برخی از این عوارض جانبی عبارتند از:

  • اسپاسم عضلانی
  • بی حسی موقت در دست یا بازو
  • احساس خارش یا گزگز
  • درد موقت و خفیف در بازو، شانه یا گردن

Nerivio یک دستگاه پوشیدنی و غیر تهاجمی قابل کنترل با گوشی هوشمند برای تسکین علائم میگرن است. این درمان از طریق برنامه Nerivio (در دسترس برای iPhone و Android) شخصی‌سازی می‌شود. همچنین شامل یک دفترچه خاطرات میگرن برای پیگیری جلسات درمان و علائم میگرن است. سپس می توان این دفترچه یادداشت را بین بیماران و متخصصان مراقبت های بهداشتی آنها برای بهبود مدیریت میگرن به اشتراک گذاشت.

بدون دارو و بدون تزریق

Nerivio که به عنوان یکی از بهترین اختراعات سال 2019 توسط مجله تایم نامگذاری شده است. اولین ابزار پوشیدنی میگرن کنترل شده با گوشی هوشمند است. دارای مجوز بازار FDA بر اساس نتایج یک مطالعه محوری آینده نگر، تصادفی، دوسوکور، کنترل شده با دارونما و چند مرکزی است. مطالعه ای که در آن 66 درصد از بیماران در 2 ساعت به تسکین درد می‌رسند.

از نظر بالینی ثابت شده است که علائم میگرن را کاهش می دهد. حتی ممکن است آنها را از بین ببرد. این یک گزینه درمانی جایگزین بدون دارو با عوارض جانبی کم ارائه می دهد.

Nerivio و بازوبند را روی بازوی خود قرار دهید. شدت درمان خود را در برنامه تنظیم کنید. می توانید آن را به جای یا همراه با داروهای خود استفاده کنید.

دستگاه Nerivio چگونه کار می کند؟

  1. به محض شروع میگرن Nerivio را روی بازو ببندید. آن را روشن کنید تا سیگنال های الکتریکی برای مهار درد دریافتی شروع شود.
  2. شدت درمان خود را با اپلیکیشن تلفن هوشمند با استفاده آسان Nerivio افزایش دهید (احساس سوزن سوزن شدن خواهید کرد، اما نباید احساس درد داشته باشید!)
  3. برای بهترین نتیجه، Nerivio را به مدت 45 دقیقه بپوشید. اگر به اندازه کافی احساس خوبی دارید، می توانید در حین درمان با Nerivio به فعالیت های روزانه خود بپردازید.

میگرن خود را کنترل کنید

میگرن و جلسات درمانی خود را در یک دفترچه خاطرات پیشرفته شخصی موجود در برنامه پیگیری کنید. نکات و بینش‌های شخصی‌سازی شده را برای کمک به مدیریت بهتر میگرن در اختیار شما قرار می‌دهد.

اثرات Nerivio برای درمان حاد میگرن با یا بدون اورا در بیماران 12 ساله یا بالاتر ثابت شده است. این یک دستگاه تجویزی و خود تجویز برای استفاده در محیط خانه در شروع سردرد میگرنی یا اورا است.

نکات مهم

Nerivio نباید توسط افراد مبتلا به نارسایی احتقانی قلب، بیماری شدید قلبی یا عروقی مغز، یا صرع کنترل نشده استفاده شود. Nerivio نباید توسط افراد دارای وسایل پزشکی قابل کاشت فعال (مانند ضربان ساز، کاشت سمعک) استفاده شود.

فقط باید روی بازو روی پوست خشک و سالم با احساس فیزیکی طبیعی و بدون هیچ گونه ایمپلنت فلزی یا در مجاورت ضایعات سرطانی اعمال شود. Nerivio در بارداری یا در سنین زیر 12 سال ارزیابی نشده است. برای دستورالعمل‌های استفاده کامل و اطلاعات ایمنی، لطفاً به دفترچه راهنمای کاربر Nerivio مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر با ما در انستیتو سلامت مغز دانا در تماس باشید.

آیا باید از NERIVIO در همان سمتی که سرم درد می کند استفاده کنم؟

Nerivio را می توان برای هر دو بازو، صرف نظر از سمت سردرد استفاده کرد. این دستگاه پالس های الکتریکی را منتقل می کند. شما باید سطح شدت درمان را با افزایش آن به بالاترین سطحی که احساس قوی و در عین حال راحت و بدون درد دارد، تنظیم کنید.

ممکن است در ابتدا احساس شدیدی داشته باشید. اما معمولاً پس از چند ثانیه به سطح راحتی محو می‌شود. اگر احساس ناراحت کننده یا دردناک است، باید شدت آن را کاهش دهید. در طول درمان ممکن است احساس گرما، سوزن سوزن شدن موضعی، بی حسی در بازو، درد در بازو یا قرمزی پوست داشته باشید که باید مدت کوتاهی پس از پایان درمان از بین برود. اگر دچار بی حسی دست و/یا انقباض عضلانی شدید، مکان دستگاه را روی بازو تغییر دهید.

چه زمانی باید از NERIVIO استفاده کنم؟

Nerivio فقط با نسخه در دسترس است. برای درمان حملات میگرنی در هنگام وقوع طراحی شده است. برای نتایج موثر، درمان ها باید در اسرع وقت و ظرف 60 دقیقه پس از شروع اورا یا سردرد میگرنی شروع شوند. Nerivio می تواند برای جلسات درمانی اضافی در صورت عدم تسکین سردرد یا تکرار مجدد آن استفاده شود.

نتیجه گیری

دستگاه جدید تحریک الکترونیکی از راه دور یک اختراع هیجان انگیز در دنیای درمان میگرن است. برای برخی، این ممکن است آرامشی باشد که امیدوارند. درمان با Nerivio را می توان بدون اتصال به اینترنت انجام داد. نیازی به Wi-Fi یا داده تلفن همراه ندارد. اتصال به اینترنت تنها زمانی مورد نیاز است که در برنامه ثبت نام کنید یا وارد آن شوید. هنگام بستن برنامه پس از درمان، باید وارد برنامه شوید، بنابراین برای درمان های متوالی نیازی به اینترنت نخواهد بود.

منبع: Non-invasive stimulation of the upper arm – A New Innovative Migraine Treatment | Will Erwin Headache Research Foundation (cureheadaches.org)

Nerivio | GetNerivio

9 نکته برای پیشگیری از حمله سردرد میگرن در تابستان

چرا و چگونه سردرد میگرن در تابستان تشدید میشود؟

سردرد طولانی مدت: معنی آن چیست و چه کاری می توانید انجام دهید؟

به این مقاله امتیاز دهید