07136476172 - 09172030360 [email protected]

توانایی بخشیدن و رها کردن آسیب های گذشته ابزاری حیاتی در هر رابطه ای است. بخشش هم از نظر عاطفی و هم جسمی برای شما مهم است. در واقع، بخشیدن و رها کردن ممکن است یکی از مهم ترین راه ها برای قوی نگه داشتن رابطه شما باشد. اگرچه برخی تخلفات آنقدر اشتباه هستند که یک رابطه نمی تواند دوام بیاورد، بخشش همچنان می تواند نقش داشته باشد.

نگه داشتن دردهای قدیمی، ناامیدی ها، ناراحتی های کوچک، خیانت ها، بی احساسی ها و عصبانیت هم زمان و هم انرژی شما را تلف می کند. آسیب (چه واقعی و چه احساسی) برای مدت طولانی می تواند در نهایت آن را به نفرت تبدیل کند.

نبخشیدن عوارض جسمی و روحی دارد. رنجش شتاب بیشتری می گیرد و پایه های سلامت و رابطه شما را از بین می برد. در عوض، احساسات خود را به اشتراک بگذارید.

کارشناسان بهداشت در جان هاپکینز گزارش می دهند که عمل بخشش می تواند خطر حمله قلبی را کاهش دهد، سطح کلسترول را کاهش دهد، خواب را بهبود بخشد، درد را کاهش دهد، فشار خون شما را کاهش دهد، سطح اضطراب، افسردگی و استرس را کاهش دهد و فواید دیگری را به همراه داشته باشد.

ارتباط بخشش و مهربانی با سلامت جسم و روانشناختی

بعد از خیانت همسر چگونه او را ببخشیم؟

هنگامی که خیانت را تجربه کرده اید، تکنیک های مختلف می تواند به شما کمک کند بخشش را تقویت کنید. نوع صدمه ای که متحمل شده اید می تواند تفاوتی ایجاد کند که برای شما مفید است. یقیناً بخشیدن یک نفر به خاطر سالها خیانت دشوارتر از یک اشتباه کوچک است، مثلاً فراموش کردن پرداخت صورت حساب. هنگام آزمایش استراتژی های مختلف، با خودتان صبور باشید.

“من خیلی تنهام چیکار کنم؟” اگر احساس میکنید تنها هستید این 10 راهکار را ببینید

  • پذیرای بخشش باشید
  • به یک مکان آرامش‌بخش فکر کنید یا زمانی که فلش‌بک‌های خیانت باعث ایجاد افکار منفی می‌شود، کار دیگری انجام دهید تا حواس خود را پرت کنید.
  • از یادآوری اشتباه و استفاده از آن در بحث خودداری کنید.
  • بپذیرید که ممکن است هرگز دلیل آن رفتار آزاردهنده را نفهمید.
  • از انتقام جویی یا قصاص خودداری کنید. تلاش برای رسیدن به یکنواختی فقط باعث افزایش درد می شود و احتمالاً به هر حال احساس بهتری در شما ایجاد نخواهد کرد.
  • به یاد داشته باشید که بخشش به این معنی نیست که شما از رفتار آزاردهنده چشم پوشی می کنید.
  • صبور باشید. بخشش زمان می برد. در روند کار عجله نکنید.
  • اگر هنوز نمی توانید آسیب را ببخشید یا از ادامه دادن به آن دست بردارید، به دنبال مشاوره حرفه ای باشید.

تفاوت دیدگاه زن و مرد نسبت به مسئله خیانت و بخشش

چگونه بعد از خیانت طلب بخشش کنیم

اگر شما کسی هستید که باعث آسیب شده است، تلاش خود را برای بازسازی اعتماد با درخواست بخشش آغاز کنید. هنگام انجام این فرآیند به خود و شریک زندگی خود زمان بدهید.

  • پشیمانی واقعی را برای دردی که ایجاد کرده اید نشان دهید.
  • متعهد شوید که دیگر با تکرار رفتار آزاردهنده شریک زندگی خود را آزار ندهید.
  • عواقب عملی که باعث آسیب شده است را بپذیرید.
  • از صمیم قلب و شفاهی عذرخواهی کنید. این باید شامل یک برنامه اجرا شونده برای اصلاح امور باشد.
  • صبور باشید. با گفتن اینکه «کوتاه بیا»، احساس همسرتان را نادیده نگیرید.

درمان افسردگی در زنان بدون دارو

بخشش در رابطه بعد از خیانت همسر

روابط نزدیک برای پیشرفت نیاز به بخشش دارند. همه اشتباه می کنند و همه باید ببخشند و بخشیده شوند.

این امر مخصوصاً زمانی صادق است که شخصی که به شما آسیب رسانده است سعی کند جبران کند و بخشیده شود. اگر شریک زندگی شما پشیمان نباشد، دشوارتر است، اما ممکن است همچنان ارزش بخشش را پیدا کنید.

هیچ رابطه سالمی، به ویژه ازدواج، نمی تواند در مدت طولانی بدون بخشش ادامه یابد. اما به یاد داشته باشید: بخشش فراموش کردن نیست.

چطور افسردگی را درمان کنیم؟

وقتی بخشش کافی نیست…

اگر شریک زندگی‌تان با شما بدرفتاری می‌کند، به خیانت یا دروغگویی به شما ادامه می‌دهد، یا هیچ تلاشی برای تغییر رفتار خود انجام نمی‌دهد، ممکن است زمان جدایی فرا رسیده باشد. این نوع رفتار مستلزم ارزیابی جدی است.

وقتی نگرانی‌های اصلی شما با وجود تلاش‌هایتان برای بخشش از بین نمی‌رود، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به جدایی یا طلاق فکر کنید.

به گفته روانپزشک کارن سوارتز، بخشش همیشه به معنای آشتی نیست. او می گوید: داشتن رابطه با کسی در آینده به این بستگی دارد که آیا او قابل اعتماد، قابل اعتماد و قابل اعتماد است یا خیر. گاهی اوقات، اعتماد به گونه ای شکسته می شود که به نفع شما نیست.

بهترین متخصص افسردگی در شیراز

در موقعیت‌هایی که شامل یک دوره طولانی سوء استفاده یا خیانت است که دیگر اتفاق نمی‌افتد، بخشش ممکن است بیشتر طول بکشد، و این اشکالی ندارد. هر دوی شما باید آماده صحبت در مورد آن باشید و به پردازش آن ادامه دهید. این ممکن است شامل جستجوی راهنمایی از یک مشاور حرفه ای دارای مجوز یا سایر متخصصان سلامت روان باشد.

 

حرف آخر

اگر ناراحتی عاطفی، اضطراب، افسردگی یا علائم دیگری را در نتیجه خیانت همسرتان تجربه می کنید، برای دریافت کمک با یک متخصص ارتباط برقرار کنید. ممکن است بخواهید از صحبت با متخصص سلامت روان مرکز سلامت مغز دانا شروع کنید. از کمک گرفتن دریغ نکنید و بدانید سلامت روان شما مهم ترین چیز است. برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمات ما، سایت انستیتو سلامت مغز دانا را ببینید یا با کارشناسان تماس بگیرید.

واحد علوم اعصاب رفتاری (اضطراب، افسردگی و سایر اختلالات خلقی-رفتاری)

منابع:

  1. Toussaint LL, Shields GS, Slavich GM. Forgiveness, Stress, and Health: a 5-Week Dynamic Parallel Process Study. Ann Behav Med. 2016;50(5):727–735. doi:10.1007/s12160-016-9796-6
  2. He Q, Zhong M, Tong W, et al. Forgiveness, Marital Quality, and Marital Stability in the Early Years of Chinese Marriage: An Actor-Partner Interdependence Mediation Model. Front Psychol. 2018;9:1520. Published 2018 Sep 4. doi:10.3389/fpsyg.2018.01520
  3. Sandler L. The Healing Power of Forgiveness. Johns Hopkins Medicine.
به این مقاله امتیاز دهید