07136476172 - 09172030360 [email protected]

بسیاری از خریداران به دلیل خاصیت تنظیم دما به سمت بالش های خنک کننده جذب می شوند. این بالش ها حفظ گرما را کاهش می دهند و بخش مهمی از ایجاد یک محیط خواب راحت هستند. در این مقاله با مواد پر کننده درون بالش و جنس روکش های بالش های خنک کننده آشنا میشویم.

مواد پر کننده بالش های خنک کننده

لاتکس:

لاتکس از شیره درخت تهیه می شود که به روش دانلوپ یا تالالی برداشت و فرآوری می شود لاتکس دانلوپ سنگین‌تر است. و بنابراین بالش لاتکس، کفی متراکم و احساس انعطاف‌پذیری بیشتر دارد.  از طرفی لاتکس Talalay نیاز به پردازش بیشتری دارد و نتیجه ای همگن و قابل تنفس دارد.  فشار زیادی را لاتکس کاهش می دهد و نسبت به فوم مصنوعی تنفس بیشتری دارد. مقداری حفظ گرما امکان پذیر است، اما بسیاری از بالش های خنک کننده از لاتکس هوادهی برای دفع گرما و  ایجاد جریان هوا استفاده می کنند.

مموری فوم:

مموری فوم یک پلی فوم ویسکوالاستیک است که به گرما و فشار واکنش نشان می دهد. این امر باعث کاهش فشار بر سر، گردن و شانه ها می شود. بالش های مموری فوم ممکن است گرما را حفظ کرده و جریان هوا را محدود کنند. بنابراین به دنبال بالش خنک کننده ای باشید که این حالت را جبران کند. مموری فوم سلول باز جریان هوای بهتری دارد. مموری فوم مموری را همچنین می توان خرد کرد تا هوا به جریان بیفتد، یا با ژل یا مس تزریق شود تا گرما را از بدن دور کند.

ژل یا مس:

ژل و مس مواد بسیار رسانایی هستند که گرما را از بدن خارج می کنند. این مواد را می توان به سایر مواد پرکننده، اغلب فوم، اضافه کرد. ژل حس خنکی در تماس با بدن ایجاد میکند. مس ضد میکروبی است. این مواد از تجمع گرما در بالش جلوگیری می کنند، اما اغلب منجر به قیمت بالاتری می شوند.

گندم سیاه:

پوسته دانه گندم سیاه است در این مورد کاربرد دارد. بنابراین پر کردن بالش با این مواد حفره های هوا را در بالش ایجاد می کنند. این امر از حفظ گرما جلوگیری می کند. بدنه بالش ها شکل پذیر و پشتیبانی کننده هستند. بالش‌های گندم سیاه ممکن است کمی به عادت کردن نیاز داشته باشند. زیرا پوسته‌ها بوی طبیعی دارند و هنگام جابه‌جایی در معرض صدای خش‌خش هستند.

پشم:

پشم از بره و گوسفند بدست می آید. الیاف طبیعی دارای چین و شکنج است که فضای کافی و جریان هوا را به بالش اضافه می کند. پشم به عنوان عایق طبیعی عمل می کند. بنابراین گرما و رطوبت را در آب و هوای گرم تر می کشد. و گرما را در مناطق سردتر حفظ می کند. بالش پشمی برای کسانی که خواهان تنظیم دما در تمام طول سال هستند بهترین است.

مواد پوششی بالش های خنک کننده

  • پنبه: الیاف طبیعی پنبه نرم و قابل تنفس هستند. پنبه مصری انواعی از انواعی از پنبه های دیگر بسیار بلند هستند که نرم و قابل تنفس هستند. این  ماده به طور طبیعی رطوبت را برای ایجاد احساس خنکی از بین می برد. این ماده اغلب در روکش بالش ها استفاده می شود زیرا جریان هوا را افزایش می دهد و به راحتی تمیز می شود.
  • مواد تغییر فاز دهنده : مواد تغییر فاز با جذب گرمای بدن و آزاد کردن آن، دما را کنترل می کنند. این مواد برای تنظیم دما از حالت مایع به جامد تغییر می کنند. منسوجاتی که دارای مواد تغییر فاز هستند اغلب در بالش های خنک کننده استفاده می شوند تا گرما را از بدن دور کنند.
  • بامبو:  بامبو یک فیبر طبیعی است که رطوبت گیر و سبک وزن است. نسبت به پنبه جاذب تر است و برای افرادی که در طول شب عرق می کنند، گزینه ایده آلی است. بامبو قابل تنفس است و جریان هوا را در سرتاسر بالش افزایش می دهد.

مزایا و معایب بالش خنک کننده چیست؟

با این حال، به دلیل خواص خنک کنندگی و مواد مورد استفاده، بالش های خنک کننده گران تر هستند. چند مزایا و معایب وجود دارد که خریداران باید قبل از خرید بالش خنک کننده در نظر بگیرند.

مثبت

منفی

  • خنثی بودن دما: بالش های خنک کننده گرما را از بدن دور می کنند و از گرم شدن و تعریق حین خواب جلوگیری می کنند.
  • طول عمر طولانی: بالش های خنک کننده با مواد بادوام ساخته می شوند که باعث طول عمر بیشتر می شود.
  • کاهش فشار: تنش در گردن و شانه‌ها با بالش‌های خنک‌کننده که ساختاری لاتکس یا فوم دارند، از بین می‌رود.
  • بالش قابل تنظیم: فوم خرد شده، گندم سیاه یا پشم را می توان  به یک بالش قابل تنظیم اضافه کرد.
  • اغلب ضد حساسیت: موادی مانند لاتکس، فوم و پشم اغلب در بالش های خنک کننده استفاده می شوند و در برابر آلرژی زاهای رایج مقاومت می کنند.
  • هزینه: بالش های خنک کننده به دلیل کیفیت مواد مصرفی دارای قیمت بالاتر از حد متوسط ​​هستند.
  • تعمیر و نگهداری: تمیز کردن بسیاری از بالش های خنک کننده دشوار است، به خصوص اگر دارای فوم جامد یا هسته لاتکس باشند که قابل شستشو نباشد.
  • نه برای همه: کسانی که در اتاق گرم نمی خوابند ممکن است بالش خنک کننده را غیر ضروری بدانند.
  • بو : موادی که در بالش های خنک کننده استفاده می شوند ممکن است بوی طبیعی داشته باشند.

نکات دیگر برای خنک خوابیدن

بالش خنک کننده بخش ضروری یک محیط خواب راحت است، اما تنها یک جزء است. افراد نیازمند به بستر خنک می توانند اقدامات بیشتری را برای خنک ماندن در طول شب انجام دهند.

ملافه

استفاده از ملافه های تنفسی و سبک از حفظ گرما جلوگیری می کند. مواد طبیعی مانند پنبه، بامبو و اکالیپتوس ایده آل هستند. این الیاف معمولاً در خنک کردن ملحفه‌ها، روتختی‌ها و لحاف‌ها استفاده می‌شود. به تعداد نخ ها و بافتن آن ها توجه کنید تا مطمئن شوید که بستر اجازه گردش هوا را می دهد. از پارچه های سنگین و مواد مصنوعی که قابل تنفس نیستند اجتناب کنید. همین نکته کوچک تاثیر بسزایی در دمای مطلوب بستر شما دارد.

دمای اتاق

اتاق خنک کیفیت خواب را بهبود می بخشد. دمای ایده آل اتاق حدود 65 درجه فارنهایت است. ترموستات را در این محدوده تنظیم کنید. و از یک فن برای حفظ گردش هوا استفاده کنید. پرده های پنجره می توانند به عنوان عایق عمل کنند و از ورود هوای گرم و خروج هوای خنک جلوگیری کنند.

تشک

گزینه های تشک زیادی وجود دارد که دما را تنظیم می کند و از بستر با گرمای آزار دهنده جلوگیری می کند. بهترین تشک ها برای این افراد اغلب با لاتکس یا مموری فوم ژل ساخته می شوند. ساختار هیبریدی با پشتیبانی از سیم پیچ جریان هوا را در سراسر تشک افزایش می دهد و می تواند تفاوت قابل توجهی برای افراد ایجاد کند.

لباس خواب

لباسی که در رختخواب می پوشید، در تنظیم درجه حرارت بدن شما نقش دارد. پارچه های طبیعی و قابل تنفس مانند پنبه و بامبو را انتخاب کنید. از پارچه های سنگین تر، لباس خواب حرارتی یا تکه های فلانل خودداری کنید.

رویه تشک

اگر خرید یک تشک جدید در دسترس نیست، رویه تشک می تواند راهی مقرون به صرفه باشد. روکش ها به عنوان یک لایه راحتی اضافی عمل می کنند و می توانند تنظیم دمای تشک را بهبود بخشند. فوم هوادهی یا ژل تزریق شده، لاتکس و پشم همگی گزینه های رویه تشک قابل تنفس هستند.

واحد خواب (اختلالات خواب-سلامت خواب)

بالش خود را برگردانید و از سمت خنک آن لذت ببرید!

چگونه تشک مموری فوم با خاصیت خنک کنندگی داشته باشیم؟

به این مقاله امتیاز دهید