07136476172 - 09172030360 [email protected]

بیشتر افراد احساس می‌کنند که در نیمه‌شب لازم است، بالش را به سمت «طرف خنک» بر‌گردانند. برخی از بالش ها گرما را درون خود حفظ می کنند. و بنابراین صورت فرد خوابیده احساس گرما می کند.  چرخاندن بالش‌ها به آنها کمک می‌کند تا برای مدت کوتاهی احساس خنک‌تری داشته باشند. بالشی که به طور خاص با اجزای قابل تنفس طراحی شده است می تواند تعریق، گرمای بیش از حد و ناراحتی عمومی ناشی از گرم خوابیدن را کاهش دهد. از آنجایی که دمای گرم می تواند بر کیفیت خواب تأثیر منفی بگذارد، یک بالش خنک کننده همچنین می تواند وقفه های خواب را کاهش دهد. و به شما در جلوگیری از خستگی در طول روز کمک کند.

بهترین بالش های خنک کننده از نظر ترکیب، استحکام و ضخامت مجموعه متنوعی هستند. برخی از بالش ها از موادی تشکیل شده‌اند که برای کنترل درجه حرارت مورد توجه قرار گرفته‌اند.  در حالی که برخی دیگر مجهز به ویژگی‌هایی هستند که جریان هوا و تنفس را افزایش می‌دهند.

بالش خنک کننده چیست؟

بالش خنک کننده از احتباس گرما جلوگیری می کند. و سطح خواب خنثی یا خنک را فراهم می کند. این نوع بالش به گونه ای ساخته شده است که گرما را از بدن دور کرده و جریان هوا را افزایش می دهد. تا از حفظ گرما جلوگیری کند. مواد استفاده شده در روکش بالش اغلب رطوبت گیر و قابل تنفس هستند.

انتخاب بالش مناسب تنها یکی از اجزای ایجاد یک محیط خواب خنک است. بین دما و خواب رابطه مستقیمی وجود دارد. و اتاق خواب شما باید روی دمای راحت تنظیم شود تا کیفیت خواب بهبود یابد. دمای اتاق سردتر خواب بهتری را تسهیل می‌کند. و بسیاری از مطالعات توصیه می‌کنند  دمای اتاق خواب را در حدود ۶۵ درجه فارنهایت نگه دارید.

بدن شما دارای یک ریتم شبانه روزی است که دمای بدن شما را در زمان آماده شدن برای خواب کاهش می دهد. یک اتاق گرم می تواند بیداری را افزایش دهد. این امر چرخه طبیعی خواب و بیداری بدن را مختل می کند. این می تواند خوابیدن را سخت تر کند. ملافه خنک کننده می تواند راحتی را فراهم کند و خواب آرام را تشویق کند.

نحوه انتخاب بالش خنک کننده

هنگام انتخاب بالش خنک کننده باید به عوامل زیادی توجه کرد. از جمله خواص خنک کنندگی آن و کیفیت مواد استفاده شده. هر فرد نیازهای منحصر به فردی دارد.  اما عناصر مشترکی وجود دارد که می تواند به هر فرد کمک کند تا تشخیص دهد که آیا بالش برای او مناسب است یا خیر. اینها عبارتند از قیمت، بلندی بالش، سطح استحکام و کاهش فشار. هنگام خرید بالش خنک کننده، موقعیت بدن هنگام خواب، وزن و ترجیحات شخصی خود را در نظر داشته باشید.

هنگام خرید بالش خنک کننده چه نکاتی را باید در نظر گرفت

بالش خنک کننده گرما را از بدن دور می کند و مواد خاصی این کار را بهتر از سایرین انجام می دهند. همانطور که گفته شد، ترجیحات هر فرد متفاوت است. و آنچه برای یکی جواب می دهد ممکن است برای دیگری مفید نباشد.

یک بالش خنک کننده علاوه بر تنظیم دما و ایجاد یک محیط خواب راحت، ممکن است فشار را کاهش داده و پشتیبانی کافی برای سر، گردن و شانه ها ایجاد کند. در حالی که تمرکز این مقاله بر خواص خنک کنندگی یک بالش است، عوامل دیگری وجود دارد که تعیین می کند آیا یک بالش بطور کلی مورد خوبی برای خرید است یا خیر. خریداران باید در نظر داشته باشند که چه نوع بالشی را می خواهند و علاوه بر خاصیت خنک کنندگی، چه چیزی برای آنها مهم است.

خواص خنک کنندگی:

  •  خواص خنک کنندگی بالش تعیین می کند که چقدر دما را تنظیم می کند. گرما را دفع می کند و سطح تماسبا سر شما را در طول شب خنک نگه می دارد. بیشتر بالش های خنک کننده دارای خواص خنک کنندگی غیرفعال هستند. به این معنی که با موادی ساخته شده اند که جریان هوا را ایجاد می کنند یا گرما را از بدن دور می کنند. ژل، مواد تغییر فاز دهنده و گرافیت همگی مواد رسانایی هستند که گرما را از بین می برند. مواد دفع کننده رطوبت مانند پشم، پنبه و بامبو برای افرادی که در طول شب مستعد تعریق هستند مفید هستند. این مواد تنفسی همچنین هوا را به گردش در می آورند. و از حفظ گرما جلوگیری می کنند.

وضعیت خواب:

  • اینکه در هر شب چه وضعیتی می‌خوابید، استحکام بالشی را که باید جستجو کنید، تعیین می‌کند. افرادی که به پهلو میخوابند به بالشی با ارتفاع بلندتر نیاز دارند. ارتفاع بالش باید فضای بین گردن و شانه ها را پر کند. این امر کمک می کند تا ستون فقرات در یک راستا نگه داشته شود و فشار را کاهش دهد. افرادی که به پشت می‌خوابند حالت خنثی دارند، اما به بالشی نیاز دارند که سرشان را در یک سطح نگه دارد و خیلی به جلو یا عقب خم نشود. کسانی که به شکم می‌خوابند بالش‌های نازک‌تری را ترجیح می‌دهند که سر و گردن آنها را در یک زاویه راحت نگه می‌دارد.

قیمت:

  •  بالش ها در طیف وسیعی از قیمت ها در دسترس هستند. بنابراین تعیین بودجه قبل از خرید می تواند مفید باشد. به خاطر داشته باشید که برخی از مواد گرانتر از سایرین هستند. یک بالش خنک کننده با کیفیت بالا می تواند بین 75 تا 150 دلار یا بیشتر باشد که از بالش متوسط ​​گران تر است.

کاهش فشار

  •  یک بالش حمایت بیشتری را فراهم می کند و فشار و تنش را در گردن و شانه ها کاهش می دهد. بالش هایی که با شکل سر و گردن مطابقت دارند، به تراز نگه داشتن ستون فقرات کمک می کنند. مموری فوم به دلیل ماهیت منطبق با آن به خوبی شناخته شده است.  در حالی که لاتکس همچنین فشار را کاهش می دهد.

مواد با کیفیت

  •  کیفیت مواد به کار رفته در بالش خنک کننده طول عمر آن را تعیین می کند. بسیاری از بالش‌های خنک‌کننده با مواد باکیفیت ساخته شده‌اند که دوام بالایی دارند. این مواد شامل لاتکس طبیعی و فوم هایی است که شکل سر و گردن را حفظ و پشتیبانی می کنند. در نتیجه، بالش های خنک کننده اغلب بیشتر از سایر بالش ها دوام می آورند.

میزان سفتی

  •  برای بالش های خنک کننده، احساس نرمی متوسط ​​تا متوسط ​​سفت رایج است. موادی مانند پشم، کرک و مموری فوم خرد شده اغلب نرم هستند. بالش های فوم جامد و لاتکس به احتمال زیاد سفت متوسط ​​تا متوسط ​​هستند. هنگام خرید بالش، ترجیحات شخصی و موقعیت خواب اغلب تعیین می کند که کدام سطح سفتی مناسب است.

Loft :

  •  Loft به ارتفاع بالش اشاره دارد. بالش‌های خنک‌کننده اغلب دارای ارتفاع متوسط ​​تا بلند هستند. برخی از مواد مانند فوم خرد شده، کرک و پشم دارای ارتفاع بالایی هستند اما به راحتی فشرده می شوند. برخی از بالش‌های خنک‌کننده دارای یک قابلیت تنظیم هستند، به این معنی که می‌توانید برای تغییر ارتفاع بالش، بالش را بردارید یا اضافه کنید. بالش بلندتر برای افراد بغل خوابیده بهتر است، در حالی که افراد پشت خواب معمولاً یک بالش با ارتفاع متوسط ​​را ترجیح می دهند.

یک بالش خنک کننده از موادی در پرکننده و پوشش خود برای تنظیم دما و دفع گرما استفاده می کند. ما در مقاله ای دیگر مواد پرکننده و پوشش رایج را تجزیه می کنیم. لازم به ذکر است که مواد خاصی دارای رسانایی بالایی هستند و گرما را از بدن خارج می کنند. برخی دیگر اجازه می دهند هوا از طریق آنها جریان یابد تا گرما را از بین ببرد. گزینه های متعددی در دسترس است، و انواع خاصی از بالش ها برای برخی بهتر از سایرین کار می کنند.

واحد خواب (اختلالات خواب-سلامت خواب)

بالش های خود را هر چند وقت یکبار باید تعویض کنید؟

نحوه شستن بالش

 

به این مقاله امتیاز دهید