07136476172 - 09172030360 [email protected]

مصرف کنندگان زیاد الکل و کسانی که در معرض خطر اختلال مصرف الکل هستند. ارتباط بین نواحی مغز مرتبط با پردازش اجتماعی و عاطفی را کاهش می دهند.

 

منبع: UCSD

 

افرادی که مستعد مشکلات مشروبات الکلی و مشروبات الکلی هستند ممکن است در مناطقی که احساسات و موقعیت های اجتماعی را پردازش می کنند. ارتباط عملکردی پایین تری داشته باشند – الگوهای سیگنال دهی بین نواحی مغز.

 

یک مطالعه

 

در مطالعه‌ای که در 22 ژانویه 2022 در الکلیسم: تحقیقات بالینی و تجربی منتشر شد. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو پیشنهاد کردند که الگوهای فعالیت عصبی تغییر یافته ممکن است توانایی برخی افراد را برای تفسیر حالات صورت مختل کند. محققان دریافتند این تفاوت‌ها در اتصال مغز می‌تواند برای پیش‌بینی مصرف الکل در آینده افراد مورد استفاده قرار گیرد و ممکن است مبنایی برای مداخلات جدید برای درمان یا پیشگیری از اختلال مصرف الکل باشد.

4 تأثیر الکل بر مغز

خطر ابتلا به اختلال در مصرف الکل تحت تأثیر ژنتیکی است و با سطح پاسخ فرد به الکل. یا تعداد نوشیدنی هایی که باید قبل از تجربه اثرات آن مصرف کند. مرتبط است. افرادی که سطح پاسخ پایین به الکل (LR کم) دارند. در مقایسه با افرادی که سطح پاسخگویی بالایی دارند (LR بالا) تمایل به نوشیدن بیشتر دارند و در طول زمان دچار مشکلات الکل می شوند.

 

مطالعات قبلی بر روی افراد با LR پایین. کاهش فعالیت در مناطق خاصی از مغز. از جمله آمیگدال را که در پردازش احساسات و پاداش‌ها نقش دارند. نشان می‌دهد. با این حال. مطالعه جدید اولین مطالعه ای است که ارتباط عملکردی بین این مناطق مغز را در این زمینه ارزیابی می کند

 

رفتار ما

 

بن مک کنا. نویسنده اول. دکترا. استادیار بالینی روانپزشکی در دانشکده پزشکی کالیفرنیا سن دیگو. گفت: توانایی خواندن حالات چهره بر نحوه تفسیر ما از موقعیت و تغییر رفتارمان در پاسخ تأثیر می گذارد. «اگر نتوانید این اطلاعات ارزشمند اجتماعی و عاطفی را به درستی پردازش کنید. این بر رفتار شما تأثیر می‌گذارد. از جمله انتخاب شما برای ترک یا ادامه نوشیدن.»

آموزش مغز برای جلوگیری از عود مصرف الکل

در این مطالعه. 108 جوان بدون سابقه مشکلات الکلی به عنوان دارای سطوح پایین یا بالا پاسخ به الکل مشخص شدند. سپس از آنها خواسته شد که حجم کمی الکل یا یک نوشیدنی پلاسبو غیر الکلی مصرف کنند و در حالی که فعالیت مغز با استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) اندازه‌گیری می‌شد. یک کار پردازش چهره احساسی برای شناسایی چهره‌های شاد. عصبانی و ترسناک انجام دهند.

 

محققان دریافتند که حتی با عدم مصرف الکل. افراد با LR کم ارتباط عملکردی کمتری بین آمیگدال و لوب های فرونتال. اینسولا و نواحی جداری هنگام پردازش چهره های احساسی داشتند. پس از مصرف الکل. این اتصال در افراد با LR پایین بیشتر کاهش یافت. در حالی که اتصال در واقع برای شرکت کنندگان با LR بالا افزایش یافت.

 

مصرق الکل و نواحی مغزی

 

مک کنا گفت: «ما شگفت زده شدیم که متوجه شدیم که نواحی مغز در این افراد حتی بدون مصرف الکل و قبل از اینکه دچار مشکل جدی الکل شوند. به طور متفاوتی ارتباط برقرار می کند.

 

مک کنا پیشنهاد کرد که این ارتباطات کاهش یافته درک و پاسخ انطباقی به محیط اجتماعی را برای افراد دارای LR پایین دشوارتر می کند. به عنوان مثال. دیدن یک چهره شاد به طور معمول سیگنال های مغزی پاداش دهنده ای را تولید می کند. اما اگر این سیگنال ها در افراد با LR پایین به درستی حس نشود. ممکن است برای جبران و ارائه پاداش به الکل بیشتر اعتماد کنند. مطالعات بیشتر برای بررسی این فرضیه ها و شبکه های خاص درگیر در پردازش احساسات مثبت و منفی ادامه خواهد یافت

این تیم همچنین داده‌های پیگیری روی همان افراد را پنج سال بعد بررسی کرد و دریافت که آنها می‌توانند از الگوهای اتصال عملکردی شرکت‌کنندگان از اسکن‌های قبلی برای پیش‌بینی مشکلات آتی الکل خود استفاده کنند.

 

مک کنا گفت: «اگر این تفاوت‌های نوروبیولوژیکی تحت تأثیر ژنتیکی. رفتارهای آینده را پیش‌بینی می‌کنند. شاید بتوانیم آن‌ها را زود شناسایی کنیم و سعی کنیم افراد را قبل از اینکه مشروب‌خواری مشکل‌ساز پیدا کنند. آموزش دهیم.»

 

نهایتا

 

مارک شوکیت. MD. نویسنده ارشد این مطالعه و استاد برجسته روانپزشکی در دانشکده پزشکی UC San Diego. در توسعه و آزمایش چنین برنامه‌های آموزشی روانی مشارکت داشته است. به گفته او. این تحقیق می تواند به پزشکان کمک کند تا تشخیص دهند کدام بیماران را هدف قرار دهند. چه نوع آموزشی را ارائه دهند و بهترین زمان برای ارائه آن را داشته باشند.

 

Schucckit می‌گوید: زمانی که سعی می‌کنیم رابطه بین مغز و رفتار را درک کنیم. این رشته به طور سنتی به دنبال تفاوت‌ها در ساختار مغز یا فعالیت در مناطق مختلف مغز بوده است. ما اکنون می بینیم که اتصال عملکردی بین نواحی مغز ممکن است سطح جدیدی از توضیح را اضافه کند. اگر بتوانیم درمان هایی را برای هدف قرار دادن این شبکه ها توسعه دهیم. این می تواند ابزار قدرتمندی برای متوقف کردن این اختلال در مسیر خود باشد.

 

https://neurosciencenews.com/alcohol-emotional-processing-20039/

5 علامت هشدار دهنده اعتیاد به مواد مخدر و الکل

به این مقاله امتیاز دهید