07136476172 - 09172030360 [email protected]

تا 7 سال پس از مرگ مادربزرگ، مردان نوجوان نسبت به همسالان خود که سوگوار نیستند، 50 درصد علائم افسردگی را نشان می دهند.

 

منبع: Penn State

 

از دست دادن یکی از اعضای دوست داشتنی خانواده هرگز آسان نیست، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که از دست دادن مادربزرگ به طور خاص ممکن است عواقبی برای عزیزانی که او به جا می گذارد داشته باشد.

 

محققان دریافتند که تا هفت سال پس از مرگ مادربزرگشان، پسران نوجوان نسبت به همسالانی که سوگوار نبودند، 50 درصد افزایش علائم افسردگی داشتند.

 

یک پژوهش

 

اشتون وردری، هری و الیسا سیچی، استاد جامعه ‌شناسی، جمعیت ‌شناسی و تجزیه و تحلیل داده‌های اجتماعی در ایالت پن، گفتند که یافته‌ها نشان می‌دهد که شناخت این تجربیات به‌ عنوان یک عامل خطر برای افسردگی نوجوانان می‌تواند به شناسایی فرصت‌ها برای مداخله و جلوگیری از رویدادهای مضر بیشتر کمک کند. مانند اختلالات افسردگی اساسی، ترک تحصیل، مصرف مواد، و دخالت در سیستم عدالت کیفری و غیره.

وردری گفت: به عنوان یک جامعه، ما فکر می‌کنیم که چنین تلفاتی طبیعی است، که تا حدودی طبیعی است، زیرا تقریباً همه در چند دهه اول زندگی خود پدربزرگ و مادربزرگ خود را از دست می‌دهند.

 

با این حال، فقط به این دلیل که چنین تجربیاتی رایج هستند، به این معنا نیست که این تلفات منبع غم و اندوه زیادی برای بسیاری از افراد نیست و احتمالاً یک عامل خطر برای پیامدهای بدتر سلامتی در میان زیرمجموعه‌ای از آنها نیست.

 

این مطالعه اخیراً در مجله SSM – Mental Health منتشر شده است.

 

 

همانطور که این تیم، تحقیقات قبلی را بررسی کردند، متوجه شدند که مطالعات کمی نشان داده است که برای کسانی که مرگ پدربزرگ و مادربزرگ را در طول سال‌های نوجوانی خود تجربه می‌کنند، چه اتفاقی می‌افتد.

 

وردری گفت: این شگفت‌آور بود، زیرا چنین مرگ‌هایی رایج‌ترین نوع سوگواری است که نوجوانان با آن مواجه می‌شوند، و دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد این تجربیات می‌تواند مضر باشد.

 

چه افرادی احتمال بیشتری دارد؟

 

این ممکن است مخصوصاً برای کسانی که با یک والد زندگی می کنند، درآمد کمتری دارند، یا از جمعیت های سیاه پوست و اسپانیایی هستند که زندگی مشترک با پدربزرگ و مادربزرگ و سایر اشکال تعامل مکرر با پدربزرگ و مادربزرگ رایج تر است، بیشتر اتفاق بیفتد.

 

تحقیقات قبلی این گروه تخمین می‌زند که بیش از 4 میلیون کودک و نوجوان در ایالات متحده پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی دارند که بر اثر کووید-19 فوت کرده‌اند، افزایش قابل توجهی بیش از 10 تا 12 میلیون نفری که معمولاً سالانه پدربزرگ و مادربزرگ خود را از دست می‌دهند.

 

لیوینگز گفت، نه تنها جوانان از زمان شروع همه‌گیری با تعطیلی مدارس، فاصله‌گذاری اجتماعی و انزوای متعاقب آن مواجه شده‌اند، بلکه میلیون‌ها نفر نیز در غم پدربزرگ و مادربزرگ هستند.

 

وردری گفت که با خانواده های زیادی که این خسارات را تجربه کرده اند، او و همکارانش علاقه مند بودند که ببینند آیا مرگ پدربزرگ و مادربزرگ تلفات قابل توجهی برای چنین جوانانی به عنوان بخشی از ابتکار بزرگ آنها برای مطالعه پیامدهای اجتماعی سوگ دارد یا خیر.

 

مطالعه در زمان کوید

 

برای این مطالعه، محققان داده‌های جمع‌آوری‌شده از ۴۸۹۷ کودک (عمدتاً کم‌درآمد) و همچنین والدینشان را در چندین ایستگاه بازرسی در طول دوران کودکی و نوجوانی کودکان تجزیه و تحلیل کردند. از این شرکت کنندگان، 3086 نفر از سنین 9 تا 15 سال پیگیری شدند، دوره زمانی که نویسندگان در این مطالعه بررسی کردند.

داده ها شامل اطلاعاتی در مورد علائم افسردگی در نوجوانان و مادران آنها، جنسیت نوجوانان و اینکه آیا آنها مرگ پدربزرگ و مادربزرگ را در طول مطالعه تجربه کرده اند یا خیر.

 

وردری گفت که باید تحقیقات بیشتری در مورد اینکه چرا مرگ مادربزرگ این تاثیر را دارد، اما مرگ پدربزرگ اینگونه نیست، انجام شود. او گفت که ممکن است مرگ پدربزرگ نیز بر نوجوانان تأثیر بگذارد، اما به طرق مختلف.

 

وردری گفت: ما هنوز بررسی نکرده‌ایم که آیا رفتارهای «عملکرد» مانند تعلیق مدرسه یا دخالت در سیستم عدالت کیفری را می‌توان با این مرگ‌ها پیش‌بینی کرد، اما ممکن است که مرگ پدربزرگ نقش بزرگ‌تری در این پیامدها داشته باشد.

 

پسرها

 

این امر به ویژه در مورد پسرها صادق است، زیرا پدربزرگ ها گاهی اوقات می توانند به عنوان الگوهای مردانه عمل کنند، به ویژه در جوامع کم درآمد که با نرخ بالای زندانی شدن و چالش های مرتبط با آن مواجه هستند.

 

اسمیت-گرینوی همچنین خاطرنشان کرد که اجتماعی شدن جنسیتی ممکن است آسیب پذیری منحصر به فرد پسران را در برابر این ضررها توضیح دهد. حتی با وجود اینکه دختران نوجوان بیشتر احتمال دارد افسردگی را تجربه کنند، آنها تمایل بیشتری به حمایت همسالان دارند و اجتماعی می شوند تا به شیوه های ظاهری و گویاتری غمگین شوند، در حالی که پسران نوجوان ممکن است برای جلوگیری از ضعیف نشان دادن احساسات خود فشار بیشتری متحمل شوند.

 

وردری افزود که کار آینده می تواند به شناسایی دلایل دقیقی که چرا پسران نوجوان در معرض خطر هستند کمک کند.

 

مرکز سلامت مغز دانا در جهت بهبود افسردگی در کنار شماست.

 

https://neurosciencenews.com/grandmother-death-depression-20836/

آیا نوشتن می تواند به کاهش افسردگی کمک کند؟ (قسمت اول)

 

افسردگی در کودکان!

به این مقاله امتیاز دهید