07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

محققان نتایج یک مطالعه جدید را اعلام کردند که بین آمادگی جسمانی، عملکرد شناختی و تغذیه مطلوب، رابطه مستقیم وجود دارد. دریافت تغذیه مناسب نه تنها به سلامت بدن ما کمک می کند و تناسب اندام را بهبود می بخشد، بلکه از نظر ذهنی نیز به ما قدرت می دهد.

 

اثربخشی تغذیه و ورزش بهینه برای بهتر شدن تناسب اندام و عملکرد شناختی در میان جمعیت زنان و مردان فعال در نیروی هوایی ایالات متحده بررسی شد.

محققان 148 شرکت کننده در مطالعه را به مدت 12 هفته به دو گروه تقسیم کردند. هر دو گروه یک برنامه تمرینی را انجام دادند که شامل یک برنامه تمرینی متعادل تشکیل شده از تمرینات هوازی و مقاومتی بود که پنج روز در هفته انجام می شد.

علاوه بر برنامه آموزشی، به یک گروه نمونه اولیه نوشیدنی مغذی داده شد، به گروه دیگر دارونما داده شد.

این مطالعه نشان داد که ورزش، همراه با افزودن یک نوشیدنی تغذیه ای با پروتئین بالا حاوی لوتئین، اسیدهای چرب امگا 3، فسفولیپیدها، ویتامین D و بتا-هیدروکسی-بتا-متیل بوتیرات (HMB)، منجر به تغییرات آماری قابل توجهی در مقایسه با ورزش به تنهایی می شود.

بهبود حافظه کاری به میزان 11٪ (به عنوان مثال پردازش اطلاعات و حل مسئله)، که با چند وظیفه ای بودن در ارتباط است و اغلب تحت استرس دچار اختلال می شود.

زمان واکنش 6٪ بهبود یافته است – شرکت کنندگان سریعتر و دقیق تر می شوند.

افزایش توده عضلانی بیش از دو پوند

ضربان قلب در حالت استراحت 8٪ کاهش یافته است – این نشانه افزایش آمادگی قلبی عروقی است. ضربان قلب در حالت استراحت از 71 ضربه در دقیقه به 65 ضربان در دقیقه بهبود یافت.

کریس زویلینگ، محقق این مطالعه، گفت: “فواید سلامت جسمی و روانشناختی ورزش به خوبی شناخته شده است، اما این مطالعه نشان می دهد که چگونه تغذیه بهینه می تواند به تقویت عملکرد مغز نیز کمک کند.

“ما از این نتایج هیجان زده شده ایم. زیرا آنها بینش اساسی در مورد اینکه چگونه تغییرات ساده در رژیم غذایی می تواند تفاوت زیادی در کمک به افراد در کارایی و بهره وری ایجاد کنند را به ما می دهد.”

یک مطالعه جدید نشان می دهد که تغذیه می تواند فواید ورزش را برای بدن و مغز افزایش دهد. برای این مطالعه، محققان مکملی را به کار بردند که از ترکیبی از مواد مفید برای بدن و مغز استفاده می کرد.

 

 

سوخت رسانی به بدن و مغز

 

“نتایج بیش از یک دهه تحقیق در مورد تأثیر تغذیه بر عملکرد مغز تأیید می کند که با ترکیب تغذیه و ورزش مناسب، افرادی که در شرایط فشار خون بالا قرار دارند، می توانند از نظر جسمی و روانشناختی در صورت نیاز بیشتر، عملکرد خود را بهبود بخشیده و آن را حفظ کنند.”

این ماده حاوی DHA، یک اسید چرب امگا 3، لوتئین، یک کاروتنوئید و همچنین فسفولیپیدها و ریز مغذی ها برای پشتیبانی از عملکرد ذهنی بود.

فرمولاسیون تغذیه ای همچنین شامل پروتئین، ویتامین D و HMB برای حمایت از سلامت عضلات بود. از این نتایج برای طراحی محصولات تغذیه ای آینده استفاده خواهد شد تا به افراد اجازه دهد زندگی خود را به طور کامل بهبود بخشند.

“روشن است که تغذیه یک مؤلفه اساسی برای رشد و حفظ عملکرد جسمی و شناختی مردان و زنان در نیروی هوایی ایالات متحده است.”

“این تحقیق تأیید می کند که یک مکمل غذایی با مواد مغذی مناسب، می تواند این پیشرفت ها را همزمان با تمرینات ورزشی متعادل، پشتیبانی و تسهیل کند.”

مانند پرسنل نیروی هوایی ایالات متحده، بزرگسالان سالم می توانند بدن و مغز خود را برای کارآیی موثرتر آماده کنند:

افزایش عضلات: بعد از تمرین، اطمینان حاصل کنید که عضلات شما از مصرف غذاهای غنی از پروتئین برای ایجاد عضله مانند گوشت بدون چربی و لبنیات، ماهی آزاد، ماهی تن، شیر غنی شده و زرده تخم مرغ، بهره مند می شود.

وعده های غذایی خود را در نظر داشته باشید: با دریافت مقدار کافی DHA، یک اسید چرب امگا 3 در رژیم غذایی، از حافظه و توانایی هایی برای چند وظیفه ای بودن، پشتیبانی کنید.

افزودن ماهی های چرب بیشتر مانند ماهی قزل آلا می تواند به شما کمک کند.

تمرکز بر غذاها: با انتخاب لوتئین بیشتر در وعده های غذایی، از پردازش اطلاعات و توانایی بهتر حل مشکلات بهره مند شوید. لوتئین را می توان در زرده تخم مرغ، سبزیجات برگ تیره مانند کلم پیچ، اسفناج و میوه ها و سبزیجات با رنگ روشن، از جمله فلفل دلمه ای، هویج، ذرت، گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین، نخود فرنگی، آووکادو، پرتقال و خربزه یافت.

 

برای اطلاعات بیشتر به مؤسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 

منبع:

 

Christopher E. Zwilling et al, Enhanced physical and cognitive performance in active duty Airmen: evidence from a randomized multimodal physical fitness and nutritional intervention, Scientific Reports (2020)

به این مقاله امتیاز دهید