07136476172 - 09172030360 [email protected]

محققان می گویند افراد مسن که احساس تنهایی می کنند دو برابر بیشتر از مواد مخدر برای کنترل درد استفاده می کنند و 2.5 برابر بیشتر از کسانی که سبک زندگی اجتماعی بیشتری دارند ، داروهای ضد اضطراب و آرامبخش تجویز می شوند.

 

تنها ، افراد مسن تقریباً دو برابر بیشتر از مواد مخدر برای تسکین درد و دو و نیم برابر بیشتر از داروهای آرام بخش و ضد اضطراب استفاده می کنند و خود را در معرض خطر وابستگی به دارو ، اختلال در توجه ، افتادن و سایر حوادث قرار می دهند ، و همچنین اختلال شناختی بیشتر.

 

این مطالعه نشان داد که تقریباً بیش از نیمی از 6000 پاسخ دهنده در یک نظرسنجی در سالمندان که به طور مستقل زندگی می کنند تنها نیستند ، در حالی که 40 درصد آنها متوسط تنها و 7 درصد بسیار تنها هستند.

طبق مطالعه ای که در پزشکی داخلی JAMA منتشر شده است ، نسبت سالمندان در هر گروه که برای اوپیوئیدها و داروهای ضد اضطراب و داروهای آرامبخش تجویز کرده اند ، شامل داروهایی مانند Valium ، Xanax ، BuSpar و Ambien ، با درجه تنهایی آنها ارتباط دارد. در 26 ژوئن 2021.

یک تصور غلط وجود دارد که با افزایش سن ، عقب نشینی و معاشرت ما کمتر می شود. “، نویسنده اول ، اشوین کوتوال ، MD ، از بخش UCSF در

بخش اطفال و مرکز پزشکی سان فرانسیسکو گفت: “در حقیقت ، افراد مسن بیشتر از سایر گروه های سنی از نظر اجتماعی فعال هستند و

غالباً در جوامع خود نقش اصلی را بازی می کنند. وقتی افراد مسن فعالیت اجتماعی ندارند ، باید تشخیص دهیم که مشکلی وجود دارد. “

 

محققان از داده های پروژه ملی زندگی اجتماعی ، بهداشت و پیری ، یک مطالعه مبتنی بر جمعیت بر روی عوامل اجتماعی و اجتماعی استفاده کردند و در صورت استفاده از داروهای “هر یک از شرکت کنندگان” طبق برنامه منظم ، مثل هر روز یا هر هفته ، داروهای هر یک از شرکت کنندگان را بررسی کردند. میانگین سنی شرکت کنندگان 73 سال بود. 46 درصد مرد و 84 درصد سفید پوست بودند (7 درصد سیاه پوست و 6 درصد اسپانیایی تبار).

 

محققان دریافتند که 6 درصد از گروه غیر تنها از مواد مخدر تجویز شده استفاده می کنند ، در مقابل 8 درصد برای گروه متوسط تنها و 11 درصد برای گروه بسیار تنها. برای داروهای ضد اضطراب و آرامبخش ها – که شامل داروهای ضد کولینرژیک مانند والیوم ، یونیسوم و داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای است که با خطر بیشتری برای زوال عقل همراه است – 9 درصد از گروه غیر تنها از آنها استفاده کرده اند ، در مقابل 13 درصد برای گروه متوسط تنها و 23 درصد برای گروه بسیار تنها.

همه گیری احساس تنهایی و هفت راه برای مقابله

الگوهای مشابه با داروهای ضد افسردگی و NSAID ، مسکن های بدون نسخه که ممکن است باعث زخم و خونریزی در استفاده طولانی مدت توسط بزرگسالان شود ، یافت شد. همچنین این گروه بسیار تنها 5 دارو یا بیشتر مصرف می کند – 58 درصد در مقابل 46 درصد برای شرکت کنندگان غیر تنها.

 

جایگزینی نسخه ها با مخاطبین اجتماعی

 

کوتوال طرفدار نسخه کمتری از داروهای روانگردان برای افراد مسن که تنها هستند ، و در عوض “تجویز اجتماعی” برای منابع محلی در جامعه است. این کار را می توان با “ایجاد پیوند” انجام داد ، که براساس اقدامات مراقبت های اولیه یا درون جامعه انجام می شود ، با ارتباط با امکانات مانند مراکز سالمندان ، کلاسهای ورزشی ، گروههای غم یا برنامه های داوطلبانه

 

پرسیدن مواردی که ممکن است به بیماران کمک کند می تواند اولین قدم خوب برای ارجاع آنها به برنامه هایی باشد که متناسب با نیازهای آنها باشد.

 

ما نمی خواهیم تنهایی را آسیب شناسی کنیم. کوتوال گفت: اکثر مردم در برهه ای از زندگی خود احساس تنهایی می کنند ، اما وقتی تجربه تنهایی برای چندین ماه یا سالها ادامه دارد ، می تواند باعث تغییرات فیزیولوژیکی شود ، مانند واکنش استرس شدید ، مشکلات خواب و حتی بیماری های قلبی. “و ، عدم ارتباط اجتماعی می تواند مهارت های اجتماعی ما را از بین ببرد ، و با گذشت زمان ارتباط با دیگران را دشوارتر می کند و یک چرخه معیوب ایجاد می کند.

 

در حالی که پزشکان به خوبی از خطرات تجویز داروهایی که نباید در طولانی مدت استفاده شوند ، آگاه هستند ، کوتوال خاطرنشان کرد که “تجویز مجدد آن به زمان و تلاش نیاز دارد” و تغییر دارویی که به سرعت عمل می کند با دارویی که ممکن است چند هفته طول بکشد برای داشتن یک اثر ممکن است برای بیماران در پریشانی بسیار چالش برانگیز باشد.

چگونه با افزایش تنهایی در تعطیلات از افسردگی دوری کنیم؟

کوتوال گفت: در روشهای شلوغ با بیماران پیچیده ، موارد منع مصرف ممکن است آشکار نشود تا زمانی که یک بیمار به طور ناگهانی در بیمارستان بستری شود. “فقط آن وقت است که ممکن است متوجه شویم که نسخه های بیمار شامل والیوم است و وی بیش از 20 سال است که آن را مصرف می کند

 

یک مطالعه قبلی اخیر که به رهبری کوتوال نیز انجام شده بود ، نشان داد که در چهار سال گذشته زندگی ، 19 درصد انزوای اجتماعی را تجربه کرده اند ، 18 درصد تنها بوده اند و 5 درصد هم انزوای اجتماعی و تنهایی را تجربه کرده اند. عوامل مرتبط با تنهایی شامل جنسیت زن ، درد ، بی اختیاری و اختلال شناختی بود.

 

نویسنده ارشد مقاله الکساندر کی اسمیت ، دکتر ، از UCSF و مرکز پزشکی VA سانفرانسیسکو است. مایکل استینمن ، دکتر ، همچنین از UCSF و مرکز پزشکی سانفرانسیسکو VA و ایرنا سنزر ، دکترای UCSF ، از نویسندگان مشترک این مقاله هستند.

 

احساس تنهایی می کنید؟ صدای موزیک را بلند کنید!

 

چند راهکار برای مقابله با احساس تنهایی در عید امسال

به این مقاله امتیاز دهید