07136476172 - 09172030360 [email protected]

با توجه به همه گیری ویروس کورونا، تنها در آمریکا حدود 94 درصد از ایالات متحده تحت قرنطینه قرار دارند و میلیون ها نفر مجبور به گذراندن دوران بیکاری هستند و خود را در موقعیت هایی می یابند که همین دو ماه پیش غیرقابل تصور به نظر می رسید.

بسیاری از ناشناخته های مربوط به COVID-19، از جمله اینکه چه زمانی ممکن است به پایان برسد، باعث استرس و اضطراب می شود که بسیاری از کابوس ها و رویاهای شبانه را منجر شده تا جایی که یک هشتگ #PandemicDreams در این خصوص ایجاد شده است.

برای جلوگیری از کابوس ها، متخصصان توصیه می کنند محرک های احتمالی را از بین ببرید، که با توجه به شرایط امروز می تواند مشکل باشد. اما همچنین مهم است که به یاد داشته باشید کابوس ها یک اتفاق طبیعی هستند.

دکتر جفری دورمر، رهبر مراقبت های بهداشت خواب و رئیس پزشکی Nox Health، توضیح می دهد: “کابوس ها رویدادهای شبانه عادی هستند که همه در طول زندگی خود، به ویژه در دوران کودکی تجربه کرده ایم.”

“یکی از دلایلی که فکر می کنیم کودکان ممکن است تجربیات بیشتری مانند کابوس ها و خواب های ترسناک داشته باشند این است که یکی از کارکردهای اصلی خواب کودکان، رشد عصبی است.”

وی توضیح داد: “ادغام حقایق و ترس های آموخته شده، مانند مارها، عنکبوتها و بلندی ها، در حافظه کودک در حال رشد بستگی به تجربیات روزانه آنها و چرخه های طبیعی خواب دارد.”

وی اظهار داشت: “بیان این خاطرات آموخته شده بخشی طبیعی از رشد مغز است و حتی در دوران کودکی نیز واضح است که تجربیات ما مانند COVID-19 می توانند سیستم های حافظه مرتبط با خواب را فعال کنند. کابوس ها یکی از نتایج بالقوه این فعالیت است. این همچنین یکی از ویژگی های اصلی PTSD است که عملکرد طبیعی خواب را در فرآیند شکل گیری و یادگیری تأکید می کند. “

 “نگرانی زمانی است که کابوس ها به صورت مداوم در خواب مداخله کنند، که او آن را دو یا چند بار در هفته می داند. در این موارد، احتمالاً محرک عامل کابوسها کشف نشده است و بنابراین نمی توان از آن اجتناب کرد.”

“جهت بیماری همه گیر اخیر COVID-19 و کابوس های مرتبط با آن باید به دنبال حل این بیماری همه گیر باشیم.”

”ادامه کابوس ها یا پاراسومنی ها ممکن است نوعی PTSD باشد، که متخصص پزشکی یا بهداشت روان شما باید بتواند به شما کمک کند. همچنین با نگرانی از دوری اجتماعی و سفارشات در خانه، بسیاری از افراد استفاده از موادی مانند الکل، ماری جوانا یا سایر مواد شیمیایی تسکین دهنده استرس را افزایش داده اند – این یکی دیگر از عواملی است که می تواند پاراسومنی های خواب REM و غیر REM را تحریک کند، و هنگامی که کابوس های مکرر یا وحشت های خواب ذکر می شود، این موارد باید مورد توجه قرار گیرند.

“همچنین کابوس های گاه به گاه نباید باعث نگرانی شوند، زیرا هر کس هر از گاهی دچار اختلال در خواب می شود.”

“خواب شب ضعیف چیزی است که باعث می شود چرخه خواب طبیعی شما باعث افزایش “فشار خواب” در سیستم عصبی شود که منجر به افزایش خواب عمیق non-REM در شب بعد می شود.”

 

 

 

 

ارتباط مرموز بین ویروس کورونا و قلب

 

این نگرانی زمانی ایجاد می شود که اختلال خواب شبانه در شب اتفاق می افتد، که می تواند شما را در معرض خطر چندین بیماری مانند بیماری های قلبی، ورم مفاصل، افزایش وزن، دیابت، بیماری آلزایمر، افسردگی، سکته مغزی و حتی سرطان قرار دهد.

 “هنگامی که اختلالات خواب شبانه به وجود می آید، توانایی طبیعی شما برای پاسخ دادن کاهش می یابد و بدن و مغز شما بلافاصله از راه های بیشماری دچار مشکلات پس از از بین رفتن خواب می شوند.”

“در ابتدا، خلقیات، حافظه و سایر عملکردهای قشر مغز شما دچار اختلال می شود، اما علاوه بر این، اکنون می دانیم که فرآیندهای فیزیولوژیکی وابسته به خواب مانند از بین بردن متابولیت های سمی از مغز، مدیریت قند خون، تنظیم هورمون های اشتها، تنظیم مجدد حساسیت به گیرنده انسولین، کنترل فشار خون و عملکرد سیستم ایمنی بدن ناکام می مامند. “

صحبت از طریق تجربیات خود، مانند اشتراک گذاری آنها در رسانه های اجتماعی تحت یک هشتگ خاص، همچنین می تواند به “خنثی کردن” این تجربه کمک کند و شانس شما برای داشتن یک خواب آرام شبانه را افزایش دهد.

 “به یاد داشته باشید ،” تجربه های جدید “سیستم های حافظه ما را فعال می کنند، که طبیعی است. با کاهش تأثیر عاطفی اطلاعات جدید بر افکار خود، احتمال بروز پاراسومنی را بهبود می بخشیم.”

صحبت با پزشک مراقبت های بهداشتی همچنین می تواند به شما کمک کند، به خصوص کسی که دارای تخصص در زمینه خواب می باشد. عوامل زمینه ای دیگری در وجود دارد، از جمله آپنه انسدادی خواب، سندرم پاهای بی قرار و حتی بی خوابی.

 “درمان علت اصلی پاراسومنیا و نه علائم پاراسومنیا برای حل این وضعیت ضروری است.” به همین دلیل داروهای بدون نسخه یا حتی داروهای تجویزی قبل از درک علت می تواند بسیار مضر باشد. بسیاری از افرادی که مشکلات مربوط به خواب را تکرار می کنند مانند پاراسومنیا، از درمان شناختی رفتاری بهره می گیرند که در آن موضوع زمینه ساز ترس و وحشت مورد بررسی قرار گرفته و استراتژی های جدیدی برای مقابله با افکار و یا پاسخ رفتاری به [ترس] خاص ایجاد شده است.

 

برای اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات خواب و آگاهی از علت کابوس های شبانه، به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

foxnews.com

به این مقاله امتیاز دهید