07136476172 - 09172030360 [email protected]

زندگی بسیاری از ما پر از مواردی است که منجر به اضطراب می شوند، مانند وضعیت اقتصادی و سلامت. در صورت نداشتن توانایی برای حل این اضطراب ها، دچار فرسودگی هیجانی خواهیم شد. اختلال اضطراب مواردی چون بد تنظیمی خلقی، تپش قلب، وزوز گوش، تنش عضلانی و قند خون را به همراه دارد. 

استرس های ما همگی مخرب نیستند. مثلا، داشتن استرس برای جلوگیری از ویروس کرونا که بسیاری از نقاط دنیا را درگیر کرده، مفید هم می باشد. چرا که در این صورت از خود مراقبت کرده و سعی می کنیم نکات مهم برای عدم ابتلا به آن را جدی بگیریم.

اما اگر استرسهای ما تبدیل به افکار مخرب شوند، مضر خواهد بود و ناکارآمدی ما را به دنبال خواهد داشت. گاهی شرایط و مسائل در حیطه کنترل ما نیست. به الطبع اگر در کنترل ما باشد، سعی در بهبود و حل آن می کنیم. در غیر این صورت، تا جای ممکن تلاش خود را کرده و سازگار می شویم. 

در صورت احساس عدم توانایی در حل و مدیریت اضطراب، می توانیم به کلینیک های تخصص علوم اعصاب و مراکز مشاوره مراجعه کنیم. همچنین باید توجه داشته باشیم، سبک زندگی ما و رعایت مواردی مانند تن آرامی و ذهن آرامی، تقویت افکار مثبت، تغذیه مناسب و ورزش، سهم به سزایی در کنترل اضطراب دارند.

در این ویدیو دکتر محمد نامی، مدیر انجمن علوم اعصاب ایران شاخه فارس، توضیحاتی را جهت مدیریت اضطراب به ویژه در این روزها که همه ما با استرس وتنش ناشی از ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنیم، ارائه می دهد.

 

 

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید. 

به این مقاله امتیاز دهید